[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 07:09

ht, heel veel sterkte...

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 07:28

Goedemorgen

HT: ik geloof dat ik er ook overheen gelezen heb. Sorry :o Heel erg veel sterkte.

lanouska

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 07:46

goedemorgen

@ ht sterkte

ik heb gister weer een aardig dagje gehad. eerst s'ochtends gewerkt daarna had ik een afspraak bij de HA deze x een andere arts en een uitgebreider onderzoek gehad de spier/ pees onder me oksel is dus wel onstokken maar heb oefeningen en onstekkingsremmers mee gehad en moet koelen.

daarna nog even bij de garage geweest voor me auto die was bijna klaar die is dus ook weer gemaakt

om half 5 was ik in coevorden en daar kwam ik er achter dat ik me rijbroek vergeten was dus heb ik een rijbroek geleendt van de dochter van H uzma liep erg fijn in de les en dan kan ik zo genieten H was ook erg tevreden en volgende week gaan we in de les proefjes oefenen

nou moet ik rennen ik moet aan het werk

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 07:53

@Happytime; sterkte :(:) ...

Nou, D-day.. ^)

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 07:59

Goedemorgen allemaal.
Happytime, sterkte !! :(:)
Naaltje Sterkte vandaag ! :(:)
tine, gave foto's van je zoontje aan het rijden
VHU strijd met Snuit, hihi,...tja het blijft een dondersteen volgens mij... ~~}> en Bente flink voeren idd.. <<) .
naaltje, didd's die zijn vriending moet missen...ach die arme... :(:)
Lanouska nog steeds ontstekingen., daar ben je echt nog wel even zoet mee !!
Rodi, welkom, wij kennen elkaar al van het shettenforum...Missy daar ! :))

melody stapt aardig goed, in draf is het echt waardeloos ^) , zo los in de weide te zien, iemand die een rustige osteophaat of fysiotherapeut hier rond drenthe kent ?? :? kan ik er eens info over inwinnen...misschien kan het melody helpen..... :))

Schoolreis gisteren was errug leuk, de kids en begeleiding hebben zich goed vermaakt !! 1 vette regenbui en voor de rest moooooi weer, dus wat wil je nog meer !
Nou ga zo zoontje naar school brengen, en dan hup.... naar het werk !!

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 08:03

HT veel sterkte
Naaltje, veel succes, zal ik een glaasje roosvicee inschenken?
Leuke zoon-foto's, wat een brave pony zeg!
Welkom nieuwe mensen!
@VHU wanneer wordt ze nou gekeurd?

Verder niet echt iets toe te voegen. Gaat nog steeds niet lekker hier dus ik maak ook niet zoveel mee :+

groetjes, lacuna

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 09:08

Ik moet werken....maar op een of andere manier als ik mijn computer opstart kom ik toch ook weer vaak hier terecht :x
@Lacuna...donderdag := sterkte meid.

Zo ik heb net gemaild dat ik een bepaalde grote klus niet aanneem dat voelt raar :? Bart gaat komend jaar nog meer naar het buitenland ik weet niet hoe ik het anders geregeld krijg allemaal. En wil ook nog iets met paard/poowns :+ Anders zou ik volgend jaar 80% werken, nu kom ik op 50%, denk dat het wel uitloopt trouwens naar 60%. Vind ik meer dan genoeg. :$ is fijn maar het moet wel haalbaar zijn. Ik werk de afgelopen weken iets van 90%, huis is een grote zooi, alles loopt achter en we zien elkaar nauwelijks.

Maar ik kan nooit zo goed nee zeggen en werk dus als zelfstandige dan is nee zeggen tegen een opdracht altijd beetje tricky. Maar wel opluchting zeg....pffff.

Nou ga nu echt aan de slag, werk ze iedereen, rij/men ze en voor de rest, een fijne dag plus sterkte voor wie het nodig heeft.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 09:35

@Naaltje: heel veel succes!

@VHU: wat ontzettend goed dat je afgezegd hebt +:)+ ; ik weet hoe ontzettend moeilijk dat dit is :j .

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 10:04

HT, sterkte de komende tijd.
spannend allemaal.

VHU, is toch goed dat je een keertje nee heb gezegd.
kun je ook wat meer voor jezelf doen toch?

Ik had om 9.15uur de pony's al gedaan.
wobbe een half uurtje gereden, ivy in de molen gehad en Rafiki geborsteld.
Meneer de kleine pluiskoning (Rafiki) wilde de wei niet in.
gaat hij heel mooi in het touw hangen.... nou ja met enige overredingskracht (zonder echt boos te worden want dan vliegt hij helemaal de andere kant op) stond hij eindelijk in het stukje waar hij wezen moest.
pubers....

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 10:22

Die Rafiki O:) zo schattig om te zien, zo'n dondersteentje van binnen. Soort Snuitje dus :D

Net gebeld met Utrecht en met de verzekering. Hakt er dan weer in zeg niet normaal |( maar goed.
Utrecht kon me nog niet echt iets vertellen want dienstdoende DA is vrij, ze belt me morgen terug. Hoop dat ze dat dan wel doen want anders kun je me weer helemaal opvegen. Hoop ook dat er iets concreets te vertellen is, ze zeiden nu dat het geen eenduidig beeld was. Maar ja, wat voor beeld dan wel en vooral: hebben we iets over het hoofd gezien wat we nooit meer moeten doen bij een ander paard. Dat houdt me vooral bezig. Hebben we fouten gemaakt of was ze niet te redden geweest.

Doordat ik nee heb gezegd mis ik wel flink wat inkomsten maar aan de andere kant heb je het dan zo druk dat je amper leuke dingen kunt doen en dan maar wat minder inkomsten maar wel leuke dingen (die vaak ook wel geld kosten maar of je een uur of twee uur met je paard bezig bent, die uren zijn onbetaalbaar :D ).

** sleept zichzelf weer richting excel sheets **

askazita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 10:51

hy sterkte

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 13:23

Pff, moeilijk VHU, sterkte. Hoop inderdaad ook dat er in elk geval een hoop duidelijkheid komt uit het gesprek met de DA morgen.

Nou, ik heb het vandaag helemaal gehad met die stomme knol van me. Ben diep teleurgesteld in mn Sunny. We zijn een rondje met het span gaan maken, beide paardjes hadden dat rondje hier al eens in enkelspan gelopen, dus had niet echt problemen verwacht. Nou, daar had ik me mooi in vergist. :( Sun heeft de hele weg geprobeerd om voorop te lopen (en ik hem maar vertellen, dat GAAT NIET in tweespan!!) en hij is zo vreselijk aan het drammen geweest, niet normaal! Op de plaats galopperen, springen, heel die achterhand zakte zowat tot op de straat, verschrikkelijk!
Dus als er nog mensen zijn die tips hebben om mn driftkikker te laten ontspannen, schroom niet en vertel het me. :Y)

groetjes, lacuna

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 13:48

Tine sterkte nog met het verolies van Quincy een jaar is lang, maar tegelijkertijd heel kort. jouw kereltje rijdt goed zeg.
VHU nee zeggen is moeilijk, maar te veel werken is ook niet handig. balen dat je nog niet meer weet van Rizanta.
Lacuna balen van Sunny, tandem past hem misschien beter.
Ik hoorde hier mensen over het koetsiersbewijs, ik heb het wel gehaald, en tegelijkertijd mijn merrie beleerd onder begeleiding (had haar weggebracht, maar heb daar waar het kon zelf meegeholpen). Waardoor ik dagelijks mende op dat moment en ik heb er veel van geleerd. Ik zou het iedereen aanraden omdat je daarmee toch een basis legt.
Ik las ook dat iemand aangaf zelf het paard beleerd te hebben onder het zadel dus dat nu ook voor de kar te gaan doen, maar zoals ik het lees zonder ervaring in het mennen. Als je wilt dat het misgaat zou ik dat doen. Mijn zus rijdt dressuur en krijgt bij mij niet de leidsels in de handen, want mennen is toch echt anders en als je kunt rijden is het maar de vraag of je kunt mennen, mijn zus is gewend de zweep niet te gebruiken en dus wil ze die met mennen ook niet gebruiken. Oftewel het is toch wel erg handig om jezelf om te laten scholen zodat je weet wat erbij komt kijken.

Naaltje het gaat om mijn puppie van nu 7 maanden die is 28 cm niet echt groot en 3 kilo. Ze kan ook terug naar de fokker voor die 2 weken, maar ik ben niet zo'n voorstander van opvang daar. Omdat ze dan niet op straat komt en niet bij andere honden gedurende die periode. Het is wel een eigenwijze dondersteen die heel goed kan luisteren, maar soms ook helemaal niet. Ze is wel heel mensgericht en komt uiteindelijk wel weer terug rennen. De ander kan naar mijn ouders, maar ons pupke niet omdat de teven van mijn ouders geen jolige pups verdragen, vandaar de opmerking indien gewenst zouden ze ook samen kunnen komen. De tweede is een bastaard wij denken spaanse waterhond, is dus dol op water en ravotten. Hij is ongeveer 40 cm en 10 kilo ongeveer.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 13:52

hmm, watvoor ras is puppie? Ik zou dat op zich heel graag willen.. maar vrees dat vriendje het niet echt oke vindt :P wij wonen klein..

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-11 13:59

@Happytime: Veel sterkte.
@Tine: Leuke foto's van je zoontje.
@VHU: Goed dat je nee hebt gezegd. Zo af en toe moet dat wel.
@Lacuna: Vervelend he als ze zo lopen te etterbakken. Heb ik zo nu en dan ook wel eens met het dubbelspan. Ik geef dan een goede ophouding, maar gelijk daarna weer de ruimte.
Dit net zolang herhalen tot ze eindelijk normaal gaan lopen.
@Naaltje: Is een kitten niet iets? Wij hebben hier nog vier hele leuke kittens. :))

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 14:01

ik wil niks om te houden poeltje ;) op 50 vierkante meter vind ik dat niet echt beestwaardig :P
Tenzij ik voor een hondje vakantie heb en er lekker elke dag uitgebreid mee kan wandelen etc. Alleen heb ik niet zo vaak vakantie als een hond moet plassen :P

ooit, als ik groot ben ;)

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-11 14:02

Als je later groot en rijk bent en meer ruimte hebt, hoor ik het wel. Misschien hebben we dan wel weer kittens. Hihihi.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 14:06

:D
Heb bij m'n ouders ook nog 3 katten zitten :))
dus die zouden bovenaan op t lijstje staan hoor :P

Pff.. Ik ga maar weer verder aan m'n verslag, dag is al half om...

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 14:11

Ooooooh kittens, die rode ook nog .... die moet ik niet meer zien en mijn man helemaal niet anders gaan we overstag :o
@Lacuna heb in je topic gereageerd.
Zo erg als jij het beschrijft heeft Snuit nooit gedaan, gelukkig, en bij ons liep het op een gegeven moment aardig op maar ik moet wel zeggen dat ik me danig had vergist in hoe verschillend paarden kunnen zijn in tweespan. En hoe mega-moeilijk dat is op te lossen. Bij mij was het vooral dat Alwyn mee moest leren trekken, toen hij dat eenmaal doorhad / als hij dat deed ontspande Snuit eigenlijk direct. Snuit heeft gewoon het idee dat hij alles overal doorheen moet trekken, nogal regel-achtig type zeg maar :+ hij durft het dan niet over te laten aan Alwyn. Maar als ik met wegrijden Alwyn er goed bij had, zodat Snuit later kon volgen, en ik dus goed begon, was het hele ritje ook beter. Alleen kon Alwyn dat toen niet altijd volhouden. Dus toen ben ik ze weer apart gaan rijden, om Alwyn meer conditie op te laten doen.
Denk als ik ze nu in tweespan zou zetten (maar heb dus geen wagen meer :+ ) het ook al stuk beter zou gaan. Maar dan zou ik wel een heul pittig tweespan hebben :D

Met de paarden bij de stalhouderij leek het veel en veel makkelijker. Dan zei de stalhouder wel dat het span niet goed opliep en dat je goed moest opletten maar dat was zo te corrigeren.

Ik ben ook heel blij dat ik mijn koetsiersbewijs enkel- en tweespan heb gehaald en ook nog heel veel heb gelest en nog steeds les. Mennen is inderdaad echt anders dan onder de man. Het is echt een vak apart (en zo leuk).

Ik heb die training van vanmiddag afgezegd, collega neemt het over. Ik was helemaal van slag van dat Utrecht gesprek. Ben nu maar stomme dingen gaan doen als inderdaad die excel dingen en overzichten maken. Produceer ik wel flink maar hoef ik niet een beetje vrolijk te gaan zitten doen. Je kunt toch niet hebben dat je staat te brullen voor een groep :o

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 14:27

:(:)
nee.. meestal ben je dan alleen maar een makkelijk doelwit := lekker je ding doen, en dan komt dat helemaal goed VHU :(:)

Ik ga eventjes naar de AH voor wat energydrink.. Anders red ik 't niet om vannacht door te poten vrees ik :')

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 14:33

De rode is puppie en dat is een poedel, geen haren. En hier thuis in de bench s'nachts en als we weg zijn, kan nu inmiddels toe met om de 5 uur uitgelaten worden en slaapt smorgens tot 7 uur vanaf 11 uur.
Afbeelding

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 14:58

Ik ga het eens opperen, welke data gaat 't over?
:)) Poedel is ook nog wel een eigenwijs monstertje toch? Hou ik wel van :D

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 17:12

Jullie gaan me even te snel om te kunnen volgen...
Heb nog steeds kiespijn en ontzettend veel hoofdpijn(ik denk dat het door die kiespijn komt), ben maar pijnstillers aan het slikken. -O- Hopelijk kan de tandarts me vrijdag helpen!
Om 6 uur komt mijn ruitertje weer, gewoon Romeo wat borstelen, longeren enzo.(gezien haar hand nog niet helemaal genezen is om erop te kruipen)

cyclo86

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 21:04

Citaat:
Ik hoorde hier mensen over het koetsiersbewijs, ik heb het wel gehaald, en tegelijkertijd mijn merrie beleerd onder begeleiding (had haar weggebracht, maar heb daar waar het kon zelf meegeholpen). Waardoor ik dagelijks mende op dat moment en ik heb er veel van geleerd. Ik zou het iedereen aanraden omdat je daarmee toch een basis legt.
Ik las ook dat iemand aangaf zelf het paard beleerd te hebben onder het zadel dus dat nu ook voor de kar te gaan doen, maar zoals ik het lees zonder ervaring in het mennen. Als je wilt dat het misgaat zou ik dat doen. Mijn zus rijdt dressuur en krijgt bij mij niet de leidsels in de handen, want mennen is toch echt anders en als je kunt rijden is het maar de vraag of je kunt mennen, mijn zus is gewend de zweep niet te gebruiken en dus wil ze die met mennen ook niet gebruiken. Oftewel het is toch wel erg handig om jezelf om te laten scholen zodat je weet wat erbij komt kijken.

Planning is dus idd zo snel mogelijk na mijn examen menles te nemen incl koetsiersbewijs (ben zoals je miss al gelezen hebt al wat aan het rondkijken waar het goed is). Ik weet wel dat het totaal anders is, moet ook wel bekennen dat ik ok geen traditionele ruiter ben en daar helaas ook nog veel moet lern. Mijn paard is door omstandigheden van mij geworden (kon nergens heen blind aan een kant niet opgeleerd en al 10 jaar en bang voor vreemde dinge/mensen, ik verzorgde haar al 2 jaar en had dusdanige band met haar en zov eel verbetering dat ik haar heb gehouden), het plan was gewoon grondwerk zoals afgelopen 2 jaar daarvoor en weidepaard en we zien wel waar het strand, dan toch eens zadel aangeschaft (door zadelmaker) en langzaam met hulp van vriendin begonnen met inrijden, ben nu al jaar bezig en we zitten lkkr op e basis rijden niet zo veel en vooral buiten maar ze is super braaf buiten.

Ik doe al jaren grondwerk waarbij ik veel werk met een zweepje als aanwijs stok en ben dus wel gewend met het enig zwepgebruik. Nu ik langelijne doe met de pony (nog maar 2de keer vandag) heb ik vandaag ok de zweep geintroduceert om te ondersteunen bij het afwenden en daar reageert ze heel goed op (als ik ahd verwacht want ze kent wijken van zweep wel al uit het grondwerk). Kortom Je hebt groot gelijk het niet aan te raden is ook zo daarom koop ik nog niks van hoofdstel of tuig of kar voor haar voordat ik de mencursus heb gedaan zodat ik beter weet hoe of wat ik moet doen e kan verwachten. Blue is al 20 en is haar wilde haren dus ook alwel kwijt, vroeger wel onder zadel geweest. Hoop dat je me toch niet helemaal ondoordacht vind?

Afbeelding

dan nog fototje van Blue van vandaag (bitloos dus omdat ik niet haar mond wil verpestenop voorhand zo kan ze wennen en ze reageert super goed op) Longeersingel is eigenlijk te groot (voor mijn pardje) maar met het dubelgevouwen deken past het nog redelijk niet voor vaak maar voor 2 keerin de week half uurtje stappen en paar passen draf moet dat lukken denk ik

cyclo86

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 21:06

sander_lotte schreef:
Jullie gaan me even te snel om te kunnen volgen...
Heb nog steeds kiespijn en ontzettend veel hoofdpijn(ik denk dat het door die kiespijn komt), ben maar pijnstillers aan het slikken. -O- Hopelijk kan de tandarts me vrijdag helpen!
Om 6 uur komt mijn ruitertje weer, gewoon Romeo wat borstelen, longeren enzo.(gezien haar hand nog niet helemaal genezen is om erop te kruipen)

Dat klinkt echt slecht :( ik zou toch echt bellen om eerder een afspraak te vragen vrijdag is nog zo lang :o dat kunnen ze echt niet doen je zo lang laten wachten....

veel plezier met je ruitertje en wat een tof paardje heb jij zeg <3