[AR] [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

janouk

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 20:31

Emmers vind ik ook te gevaarlijk in training vaardgheid, als die vast komt te zitten onder de koets.
Je kan ook 4 officiële menkegels aanschaffen. Daar kan je al fijn mee oefenen.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 21:05

Ik heb zelf met te nauwe poorten gereden die ene keer per jaar dat we vaardigheid reden, nooit last van gehad qua balletjes rijden. Ze hadden mijn kar verkeerd gemeten na de les. Ik ben overigens veel te precies om balletjes te rijden met als gevolg dat ik bij een echte competitie ver buiten de tijd zou rijden. Met Alex ben ik wel vlotter dan met Jorie. Met Alex doe ik het zo even in galop. Jorie nog in draf.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 22:49

janouk schreef:
Emmers vind ik ook te gevaarlijk in training vaardgheid, als die vast komt te zitten onder de koets.
Je kan ook 4 officiële menkegels aanschaffen. Daar kan je al fijn mee oefenen.

Of nog erger, als Miepje op een emmer gaat staan kan ze flinke verwondingen of scheuringen oplopen. En over wat er met mij / koets / groom kan gebeuren wil ik helemaal niet nadenken!
We hebben hier officiële menkegels, het is bij mij de combi van balletjes én tijd die me nekt. Rijd ik goed vooruit in de vaardigheid, dan wordt Mien knetterheet en is het ballenfestijn. Rijd ik dressuur tussen de kegels dan vallen er één of twee maar heb ik veel tijd erbij.
Vanmorgen de 'Torture-training' met vier kegels gedaan. Dan neem ik de vier oudste kegels, die zo verteerd zijn dat ik ze onderaan moet oppakken omdat het rubber aan de bovenkant spontaan afscheurt :P . Oftewel, dáár kan ik weinig schade aan toebrengen.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 18:47

Afbeelding

Afbeelding
Om 0.30 uur snachts

tinkert_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 19:04

oohh gaaf tine lekker genieten

Ik heb 20 verkeerskegels echt perfect en onverwoestbaar en goedkoper dan officiele menkegels je betaald alleen maar voor de naam.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 20:53

Het was echt fantastisch. Wat een geweldige paarden. Zo betrouwbaar, zo vast op de benen, zo looplustig. Goed gezelschap, af en toe lekker eten (Noren hebben andere ideeen over lekker denk ik ;-) ) Prachtige natuur. We hebben rendieren, elanden en een adelaar gezien. Ik kan dit iedereen aanbevelen (maar boek dan wel rechtstreeks en niet zoals wij deden via reisorganisatie, we moeten nog steeds antwoord op onze vragen krijgen.....)
Nu maar naar bed, vandaag wel even Thor en Rocky ligt aan het werk gehad, morgen weer dressuurles.
Zo grappig, toen we gister thuiskwamen ging ik even bij de paarden kijken in de wei. Rocky en Thor waren niet weg te slaan, ik zou bijna denken dat ze me gemist hebben ;-)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 16:22

Iedere keer weer verbaas ik me over onze paarden. Het is hier 33 graden, en waar staan ze.... in de volle zon. Terwijl ik zoveel mooie schaduwplekken heb. Zij kunnen er schijnbaar veel beter tegen dan ik. Ze voelen wel beetje warm onder de deken, maar zijn niet aan het zweten.
Afbeelding

tinkert_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 17:28

klinkt als een top vakantie tine.
Fijn dat de paardjes blij waren je weer te zien hihi
hier staan ze ook vol in de zon te bakken terwijl ze in de schuilstal of onder de bomen kunnen staan.

Fien vond het ook een perfect idee om in deze hitte een sprintje te trekken _O-

marga1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 13:02

Tine dat was dus een fijne vakantie geen last van muggen gehad? En dat je gemist was is helemaal tof toch.

Tinkertje Fien is hitte bestendig, ze ziet er kolossaal uit.

Hier zijn de mannen alleen onder het afdak vandaan te krijgen met eten. Zal ook wel te maken hebben met de enorme hoeveelheid vliegen hier. Lau is er nu ook van overtuigd dat een vliegenmasker fijn is. Zelf zitten we ook in de schaduw onder de boom met een boekje en water heeeeel lang siesta te houden. {:}

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 13:32

Wat een gave ervaring Tine!

Hier Olivia zaterdag weggebracht voor 4 weken training.
Het is wel vreemd zonder haar op stal.
Ariel heeft tropen verlof.
Het koelt 's nachts ook amper af en ze is pas 3, dus hebben nog tijd zat met haar om te werken.
Sinds 1,5 week hebben we Beppe op stal, die houd Ariel nu gezelschap.
Shetlander van 22 jaar oud echt een lief dier. <3
Afbeelding
Afbeelding
Ze liep vanochtend alleen wel kreupel op rechts voor. :(:)
Hopelijk valt het mee, zo weer even kijken hoe het met haar gaat.
Kon vanochtend niks vreemd ontdekken aan haar been.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 14:44

Voor iedereen een beetje uit te houden met de hitte?
Ik heb de boel maar voor langere tijd verlof gegeven.helaas getroffen door borstkanker en ga een zware chemoperiode vanaf morgen tegemoed.helaas de zwaarste kuur maar ze zijn positief voor goede afloop.ik zal de welshdames hard nodig hebben met knuffels geven.
Wilde dit toch met jullie delen.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 14:47

Jeetje happytime, weet zo niet wat te zeggen.
Heel veel sterkte komende tijd. :knuffel:

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 15:50

Jemig HT, heel veel sterkte en kracht de komende tijd. Als ik een keer iets voor je kan doen bij de ponies geef je maar een brul. Rijd er nagenoeg iedere dag langs als ik naar Marktlaan ga.

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 16:43

Oh wat erg HT. Heel veel sterkte de komende tijd. Knuffel jouw dames maar flink.
Ik duim voor je

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-20 16:44

Ht, wat heftig.....wat dapper van je om het hier te delen met ons, mijn pb staat altijd open voor je... heel veel sterkte :(:)
Weet niet wat te schrijven verder...

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 16:55

tja het overkomt me ineens en kan iedereen overkomen en vond dat ik het met jullie wel kon delen hier omdat we "äls we niet op de (paarden/pony/honden/zelfs ezel)wagen" zitten we lief en leed met elkaar delen,we elkaar helpen en steunen met alles.
Alle hulptroepen bieden zich aan,zo lief *\o/* ,hoop zelf dat ik het zelf kan redden maar heb wel besloten als dat niet gaat(mijn ego opzij) zet en het aanvaarden dat er hulp is :j

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 17:32

Jeetje HT, wat een heftig bericht. Heel veel sterkte. En mijn pb staat ook altijd voor je open.
Ik hoop als lichtpuntje voor je dat tegenwoordig veel borstkankerpatienten goed genezen. Hopelijk ben jij er straks ook een van. :knuffel:

tinkert_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 18:26

jeetje happytime wat een naar bericht.
Ben er even stil van.
En idd probeer je ego opzij te zetten en pak de aangeboden hulp als het niet gaat.
Heel veel sterkte.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 18:32

Ik kan alleen niet beloven dat ik de trailer thuis laat <3

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 18:35

Happytime heel veel sterkte en kracht toegewenst de komende tijd en inderdaad je ego links laten liggen en heel veel knuffelen met je pony's. :knuffel:

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 18:43

HT, dat is heftig.
Ik kan je uit ervaring de chemosupport van de natuurapotheek aanraden. Dat zijn kruiden, mede hierdoor ben ik de chemo toen “goed” doorgekomen. Lees, ik was een wandelend wonder. Mijn bloedwaardes waren zeer slecht maar ik voelde me maar 2 dagen na de chemo slecht.
Mocht je vragen hebben, dan ben ik via PB bereikbaar. Ik ben voor de 2e keer in remissie van eierstokkanker.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 19:56

Ik had eigen net besloten niet meer mee te doen aan het bevolkingsonderzoek. Het doet zo vreselijk pijn, maar nu ga ik tochmaar een afspraak maken

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 20:45

HT, wat een verschrikkelijk nieuws. Ik hoop dat je genoeg lieve mensen in je directe nabijheid hebt die je aan alle kanten steunen. Kwam dat uit een bevolkingsonderzoek naar voren (jij hebt die leeftijd toch nog niet?), of ontdekte je zelf iets dat er voorheen niet zat?

Tine, ik voelde er niets van (maar goed, ik heb ook bijna niks meer om plat te drukken)

Vanmorgen een half uur gekoetst (incl. losstappen / uitstappen) in de bak. Beetje onderhoudsdressuur, maar ze was daarna zeiknat. De douche erna vond ze in ieder geval heerlijk. Vanmiddag op de zorgboerderij was het programma met de cliënten ook voornamelijk paardjes afspuiten en verweiden en weer afspuiten.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 20:55

Gem/tine: vorig jaar mijn 1ste borstbevolkingsonderzoek gehad en wauw dat deed zeer(wilde ook hard weghollen of haar een mep verkopen) en toen was mijn uitslag goed.tot ik een paar weken geleden een bult van 2.5cm voelde....
Voordeel nu: ik hoef niet meer naardie tietenbus want in ziekenhuis doet minder zeer

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 21:17

Grootste nadeel van het onderzoek vind ik dat je juist door dat plat drukken ook een kans krijgt op borstkanker. Dus is wat tegenstrijdig.