dressuur en vaardigheid 2017

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Re: dressuur en vaardigheid 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 23:40

Lijkt me heel bijzonder. Heb het zelf 1 keer meegemaakt ohz.

Grainey

Berichten: 2093
Geregistreerd: 27-08-05
Woonplaats: Zevenhuizen, Groningen

Re: dressuur en vaardigheid 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 00:01

Bij gewone dressuur/vaardigheidswedstrijden is het ook geen optie, want er hangt natuurlijk wel prijskaartje aan.
Nou wij vinden het een goed initiatief.

Ir1ne

Berichten: 3384
Geregistreerd: 15-03-10
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 06:39

roekes schreef:
Voor iedereen die mee wil doen aan de districts kampioenschappen dressuur en vaardigheid noord. Over 4 dagen sluit de inschrijving. Er zijn tot nu toe 220 starts deze dag!

Zin in!

Letsdunit

Berichten: 7793
Geregistreerd: 05-07-01
Woonplaats: Wieringerwerf

Re: dressuur en vaardigheid 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 22:29

Wees gewaarschuwd al je alleen de DK wilt rijden en bijvoorbeeld de marathon op texel tijdens de hippiade :

Als je tijdens het district kampioenschap afgevaardigd wordt naar de Hippiade en je hiervoor afmeldt heeft dit consequenties voor het starten op een andere wedstrijd. Er geldt een startverbod voor de combinatie / span die zich geselecteerd heeft voor de Hippiade. Deze mag niet aan een andere wedstrijd deelnemen. Je mag je afmelden voor de Hippiade, maar er zal met een andere combinatie / span ingeschreven moeten worden voor de wedstrijd op Texel.

Grainey

Berichten: 2093
Geregistreerd: 27-08-05
Woonplaats: Zevenhuizen, Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 23:11

Dit bedoel je:
Startverbod
Voor combinaties, die door de Regio worden afgevaardigd naar de KNHS-kampioenschappen, geldt
op de dag van het desbetreffende KNHS-kampioenschap een startverbod. Wanneer achteraf blijkt dat
een combinatie op die dag aan een andere wedstrijd heeft deelgenomen, kan hiervan opgave worden
gedaan bij de Aanklager van de KNHS. Het behaalde resultaat wordt geschrapt en eventueel
behaalde prijzen en/of onderscheidingen vervallen aan de wedstrijdorganisatie.

Weet eigenlijk niet of dit ook geldt als je de brief voor de afvaardiging terug geeft en iemand anders dus afgevaardigd wordt, dan ben je immers niet meer afgevaardigde. Volgens mij geldt dit voor cobinaties die ipv te starten op de hippiade aan een andere wedstrijd deelnemen, dit terwijl ze zich niet afgemeld hebben als afgevaardigde.

Niet zo handig trouwens om een marathon te organiseren op dezelfde datm als de hippiade.
Laatst bijgewerkt door Grainey op 29-06-17 23:17, in het totaal 1 keer bewerkt

MelanieB

Berichten: 25871
Geregistreerd: 06-08-06
Woonplaats: Lathum (GLD)

Re: dressuur en vaardigheid 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 23:12

Is toch exact hetzelfde wat je plaatst Grainey. ;)

marga1
Berichten: 908
Geregistreerd: 11-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 09:32

De Hippiade is naar de zelfde datum als de marathon van Texel verplaatst, deze marathon word al jaren op het derde weekend in september gehouden en is niet te verplaatsen, omdat er elk weekend wel een evenement is op Texel die ook vaste datums hebben.
Ook was de datum van deze marathon al bekend voordat de Hippiade verplaatst werd.

Grainey

Berichten: 2093
Geregistreerd: 27-08-05
Woonplaats: Zevenhuizen, Groningen

Re: dressuur en vaardigheid 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 13:40

Dapper om het door te zetten, ik heb al een paar maal gezien dat wedstrijden op voorhand afgelast werden, omdat men bang was voor te weinig deelname, omdat er tegelijkertijd een andere wedstrijd in de buurt/district gehouden werd. Ook een paar die op het laatste moment afgelast werden, omdat de deelnemers toch kozen voor een andere wedstrijd.
Het gaat nu eenmaal om het aantal deelnemers en deelnemers kunnen maar op een plaats tegelijk zijn en dan maakt niet uit wie er eerder of later was op die datum.

Letsdunit

Berichten: 7793
Geregistreerd: 05-07-01
Woonplaats: Wieringerwerf

Re: dressuur en vaardigheid 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 18:30

Nou ik ga mooi naar Texel !

roekes

Berichten: 759
Geregistreerd: 05-04-14
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 19:22

261 starts tot nu toe op de DK in borger *\o/* ! Loopt lekker vol zo

MelanieB

Berichten: 25871
Geregistreerd: 06-08-06
Woonplaats: Lathum (GLD)

Re: dressuur en vaardigheid 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 20:53

Hier kunnen we helaas de inschrijvingen niet zien van Oost, erg jammer.. :))

marga1
Berichten: 908
Geregistreerd: 11-11-10

Re: dressuur en vaardigheid 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 21:45

Ik start ook op Texel

janouk
Blogger

Berichten: 17969
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 07:55

MelanieB schreef:
Hier kunnen we helaas de inschrijvingen niet zien van Oost, erg jammer.. :))

Ook niet in mijnknhs .



In het drukke wedstrijd seizoen lijkt het mij bijna onmogelijk om een wedstrijd weekend te vinden dat vrij is om een wedstrijd te organiseren. Ieder weekend is in Nederland wel een grote samengestelde wedstrijd.
En dan moet het ook nog in de maand van de Hippiades dat Ermelo ook vrij is. Ik snap wel dat er op een gegeven moement gewoon een datum geprikt moet worden.

Voor ons is de keuze gemakkelijk, want wij rijden niet samengesteld. Als we ons plaatsen, gaan we naar de Hippiade.

MelanieB

Berichten: 25871
Geregistreerd: 06-08-06
Woonplaats: Lathum (GLD)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 09:46

Nee, dat is altijd het eerste waar ik kijk, aangezien je daar ook inschrijft en altijd kan zien (zou niet weten waar je het nog meer kan zien?) Maar helaas nu niet en kunnen we het pas zien met de startlijst. O:)

Dit jaar lopen de sgmw deelnames dramatisch terug. Had het er pas nog over met een official. En de drs vdh is hier niet meer zo druk als het altijd was. Dk''s blijven wel altijd populair.
Maarja voorgaande jaren hadden we hier zga elk weekend wel wedstrijden om uit te kiezen, nu is het gerust 3 wedstrijden in 1 weekend en dan ineens wat weken niks in de buurt. Niet handig.

Voor mij valt dk dit jaar ook niet handig, focus ligt er dus ook niet op dus zien wel hoe het gaat verlopen en anders komt dat volgend jaar wel weer. :))

Grainey

Berichten: 2093
Geregistreerd: 27-08-05
Woonplaats: Zevenhuizen, Groningen

Re: dressuur en vaardigheid 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 09:58

De verdeling van wedstrijden is inderdaad niet altijd ideaal. Wij moeten nu ook kiezen tussen Roden en Het Zuidenveld. Ondanks dat het (veel) verder is gaan we toch naar Zuidenveld. Heerlijke wedstrijd altijd en dat is te zien aan de hoeveelheid deelnemers, daar is altijd een wachtlijst.

Dit weekend zijn de districtskampioenschappen Noord in Leek. Ik hoop dat het geen al te erge blubberzooi wordt met de hoeveelheid regen die er gevallen is en die er nog gaat vallen. Zou erg zonde zijn als het parcours steeds zwaarder wordt naarmate er meer deelnemers gereden hebben, maar dat gaat waarschijnlijk wel gebeuren. Jammer voor de organisatie, daar heb je geen invloed op.

Ipsilonka

Berichten: 5871
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Re: dressuur en vaardigheid 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 22:40

Geen probleem hier in Leek, super mooie banen nog voor mij aan het eind van de dag!

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Re: dressuur en vaardigheid 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 00:15

Vandaag is over een paar uur het DK Zuid.
De auto is gepoetst. De kleren liggen klaar. Hoed ligt al in de auto en het jasje hangt er ook al in
Ben er klaar voor. Zin erin!

janouk
Blogger

Berichten: 17969
Geregistreerd: 18-04-06

Re: dressuur en vaardigheid 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 04:39

Succes vandaag allemaal in Zuid, ons dk in west is pas eind augustus.

Gem

Berichten: 17554
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 08:53

Anke schreef:
Vandaag is over een paar uur het DK Zuid.
De auto is gepoetst. De kleren liggen klaar. Hoed ligt al in de auto en het jasje hangt er ook al in
Ben er klaar voor. Zin erin!

Tot straks :P

Flurk

Berichten: 4487
Geregistreerd: 14-09-05
Woonplaats: Dieren

Re: dressuur en vaardigheid 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 20:14

iemand hier die aankomende week in Garderen of Zwartewaal vaardigheid start?

Gem

Berichten: 17554
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 20:17

Topdag gehad in Grave! Vriendinnen hebben goed gescoord; L, bij wie ik groom, is districtskampioen geworden klasse M dressuur 1pa en D is derde geworden in klasse M. Beiden mogen naar de Hippiade *\o/* ! Ook verenigingsgenootjes N, A en Rhine hier op bokt zijn districtskampioen geworden en hebben een Hippiade ticket verdiend *\o/* .

oedsje

Berichten: 1538
Geregistreerd: 19-05-11
Woonplaats: oldebroek

Re: dressuur en vaardigheid 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 20:22

Ja hier staat woensdag Garderen gepland

Rhine_
Berichten: 3377
Geregistreerd: 16-09-08
Woonplaats: Maaseik

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 21:06

Gem schreef:
Topdag gehad in Grave! Vriendinnen hebben goed gescoord; L, bij wie ik groom, is districtskampioen geworden klasse M dressuur 1pa en D is derde geworden in klasse M. Beiden mogen naar de Hippiade *\o/* ! Ook verenigingsgenootjes N, A en Rhine hier op bokt zijn districtskampioen geworden en hebben een Hippiade ticket verdiend *\o/* .


Ik ben zo blij *\o/* *\o/* *\o/*
Jullie ook nog proficiat!

Gem

Berichten: 17554
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 21:33

Vind het ook echt superleuk voor je Rhine! Mighty doet zijn naam eer aan _/-\o_ .
Mijn aandeel is niet zo groot, maar ook als groom blijft het leuk.

oedsje

Berichten: 1538
Geregistreerd: 19-05-11
Woonplaats: oldebroek

Re: dressuur en vaardigheid 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 21:35

Gem wat super leuk! Gefeliciteerd