[AR] dressuur en vaardigheid 2016

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Fotografie91

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 19:41

Nou mijn hippiade was iets minder succesvol :(

tijdens de eerste proef materiaal pech :( ik heb onafhankelijke bomen en die kunnen los gedraaid geen idee hoe maar ze kwamen dus los tijdens de proef :(
nou ik had het niet door tot ze na een rondje door gereden ze langs de baan riepen dat ik moest stopen!
Voor veiligheid zelf afgestapt en mijn moeder de baan in om te helpen want ja dat lukt niet zomaar alleen.
pony bleef super rustig en nadat het opgelost was liep ze ook weer zo door.
Ik wist niet wat ik moest doen maar om het goed af te sluiten gewoon doorgegaan waar ik was gebleven.
Na het afgroeten moest ik bij de jury komen, die had blijkbaar niks gezien vroeg wat er gebeurt was en die man zat echt heel moeilijk te doen dat ik niet zomaar kan afstappen (voor mij staat veiligheid en mijn pony altijd voorop!) en dat ik bijna een minuut van de kar was.
toen dacht ik nou meneer had mij dan uitgebeld!
Ik zei ook tegen hem ik ben voor mezelf doorgereden en voor de ervaring van de pony!
Nou die man kon me wat haha!
2de proef was ze wat mat en ik was er ook niet meer helemaal bij maar toch nog %64 bij de 2de en bij de 1ste na 35!! punten aftrek ja inderdaad 35!! nog 51%
Heb nog gesprek gehad met de federatie vertegenwoordiger over mijn strafpunten en die zei dat het niet terecht was en ging er nog wat aan doen!
het helpt me niet te winnen of wat dan ook maar het gaat om dat ik begrijp wat ik verkeerd heb gedaan en het punten systeem te begrijpen :)

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 20:00

Jammer, dat het zo gelopen is. Keuze voor vekligheid is het belangrijkste

Wel gezellig om een dagje buren te zijn

Meneer Anton heeft zich super gedragen. Hij was braaf en goed bij de les. De aanleuning en stelling is nog wisselvallig, maar hij bleef fijn aan het werk. Heel blij met de ontwikkeling. Weer veel geleerd

Daarna lekker uitrijden op de bloeiende hei. Zo mooi

Afbeelding

Fotografie91

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 20:19

janouk schreef:
Jammer, dat het zo gelopen is. Keuze voor vekligheid is het belangrijkste

Wel gezellig om een dagje buren te zijn

Meneer Anton heeft zich super gedragen. Hij was braaf en goed bij de les. De aanleuning en stelling is nog wisselvallig, maar hij bleef fijn aan het werk. Heel blij met de ontwikkeling. Weer veel geleerd

Daarna lekker uitrijden op de bloeiende hei. Zo mooi

[ [url=m/gvj3qj.jpg]Afbeelding[/url] ]

Was leuk dat jullie onze buren waren! :)
En Anton is cool!! Heerlijk wat een pony! :o

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 21:41

Dennis

Re: dressuur en vaardigheid 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 22:45

Vandaag een mooie dag gehad in Ermelo. 
Beide rondjes vaardigheid alle ballen laten liggen maar buiten de tijd. Heel fijn gereden, dus jammer maar meer zat er gewoon niet in.
s Middags mocht het 2span dressuur starten. Wat heb ik toch een fijne pony's! Er is nog zat wat beter kan en moet, maar volgens mij zijn we goed bezig. 1e proef 188,5/204 punten, 193/190 punten, beide proeven 2e plaats.

Dit was goed genoeg om reserve kampioen B dressuur 2span te worden!

Balen Dieke!

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 23:47

Wat jammer van het lamoen en de strafpunten.
koetsier vd koets af geeft flinke strafpunten.

Oh gaaf die Heide. Hoe kom je daar vanaf het terrein?

xxpetraxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 04:23

LS_fotos schreef:
Hippiade gangers gefeliciteerd met de behaalde resultaten!! *\o/*

FOTO'S HIPPIADE 2016 te ERMELO!!
https://photos.google.com/share/AF1QipP ... dkTVplb0Jn

Fotos zijn onbewerkt: foto’s worden vooraf gecorrigeerd op kleur, belichting en compositie.

Toevallig nog meer foto's gemaakt? Ook van wagennummer 102?

Afbeelding

Fotografie91

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 07:47

Anke schreef:

Koetsier van de kar is 20 strafpunten staat in het regelement.
Net als dat hulp van derden mag bij een voorval voor veiligheid.
Vandaar dat de federatie vertegenwoordig ook een melding ging maken!
En enkel de hoofdjury mocht minpunten geven zei de federatie vertegenwoordig maar de H jury heeft het ook gedaan!

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 08:09

Anke schreef:

Dat is meteen aan de overkant.
Als je bij de dresuurringen aan het einde het terrein afrijdt, bij de waterbak, dan rijd je naar de weg en steek je de autoweg over en sta je op de hei. Dat is 5 minuten en kan je super fijn rijden.

En heel speciaal er waren twee kleine kalfjes

Afbeelding

Afbeelding

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 09:27

Petra de foto's op de link heb ik meer helaas niet, dit was al aardig heen en weer vliegen :)

_Margarita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 10:08

Waarom zou alleen een hoofdjury min/strafpunten mogen geven? Als je iets doet wat volgens het reglement niet mag is het toch terecht dat je daar op bestraft wordt? Of zie ik dat verkeerd?

Fotografie91

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 10:12

_Margarita_ schreef:
Waarom zou alleen een hoofdjury min/strafpunten mogen geven? Als je iets doet wat volgens het reglement niet mag is het toch terecht dat je daar op bestraft wordt? Of zie ik dat verkeerd?

Dit is wat de federatie vertegenwoordiger zei, ik wist het niet.

_Margarita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 10:38

Die zal het wel weten neem ik aan

janneke584

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 10:43

Volgens het reglement is het zelf afstijgen inderdaad 20 strafpunten en de groom geloof ik 5 strafpunten, maar wel van alle jury's. Alleen bij de dressuur van de samengestelde menwedstrijden geeft alleen de hoofdjury de strafpunten

Grainey

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 11:06

Volgens mij is het artikel 449.2 in het reglement, zoals ik het daar lees bepaald de hoofdjury of er strafpunten worden gegeven en dan worden die ook van de andere protocollen afgetrokken.

Fotografie91

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 11:09

Groom zat niet achterop en is de baan ingekomen voor veiligheid!
Hierbij had die mij of moeten uitsluiten of geen strafpunten hiervoor zei de federatie vertegenwoordiger.
Hulp van derden zijn geen straf punten maar uitsluiting of door laten rijden.

Grainey

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 11:52

In het reglement staat niet alles tot in detail, dus als hij ook nog strafpunten aftrekt voor een vergissing in de proef, je stond tenslotte stil terwijl dat niet gevraagd werd, neem aan dat je de zweep ook weggezet hebt toen je afstapte, zijn ook strafpunten, je hebt met de groom gepraat over andere dingen als de proef, zijn ook strafpunten. Denk dat 35 nog zo gek niet was.
Als je uitgesloten werd mocht je de 2e proef ook niet starten, dus dat heeft hij je bespaart.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 11:59

Fotgrafie91
Je moet maar zo denken, leermomentje, de volgende keer beter.
Je boom schoot los, als de boom in de grond was gevallen,, was je over de kop gegaan.
Gelukkig is er niets gebeurd met jou en jouw zalige pony. :j

Ik hoop wel dat er een oplossing komt voor je boom, dat hij er niet meer uit kan schieten. Anders misschien dicht laten lassen.

Veel plezier samen en vergeet de negatieve reactie van de jury.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 12:04

Grainey schreef:
Volgens mij is het artikel 449.2 in het reglement, zoals ik het daar lees bepaald de hoofdjury of er strafpunten worden gegeven en dan worden die ook van de andere protocollen afgetrokken.

Dit is naar mijn weten correct.

Fotografie91

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 12:13

Ik zeg alleen maar wat de federatie vertegenwoordiger mij vertelde, ik vind het niet erg dat ik straf punten krijg! Maar ik wou graag vanuit het regelement weten hoe het zit, vandaar dat ik navraag had gedaan :)

janouk schreef:
Fotgrafie91
Je moet maar zo denken, leermomentje, de volgende keer beter.
Je boom schoot los, als de boom in de grond was gevallen,, was je over de kop gegaan.
Gelukkig is er niets gebeurd met jou en jouw zalige pony. :j

Ik hoop wel dat er een oplossing komt voor je boom, dat hij er niet meer uit kan schieten. Anders misschien dicht laten lassen.

Veel plezier samen en vergeet de negatieve reactie van de jury.

Nou inderdaad! :)
Pony heeft nu vakantie en ik ga volgende week voskamp bellen om de kar te checken wil alles gecontroleerd hebben en veiliger voor een volgende keer :o

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 17:18

Ben aan het genieten. Zoveel ukkies die een kampioenstitel hebben gehaald.

Heb in 2014 geprobeerd een stukje heide te zien. Niet gelukt. Dus wellicht volgend jaar.
Wil in 2017 weer mennen.

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 17:35

Mensen met gewonnen prijzen gefeliciteerd

Op het moment dat je van de wagen springt kost het je gewoon punten. Ik had het vorig weekend in de marathon, langboom brak door midden, ponies aan de kletter. Toen alles stil stond groom eraf, ponies vast, ik eraf , alles los getrokken. En dan ben je in de marathon gewoon gediskwalificeerd. -2 winstpunten.
Boeide me niet, was blij dat alles nog redelijk heel was.

Wij waren vandaag in Gaasterland, voor het eerst dat dit werd georganiseerd. En ik moet zeggen, SUPER wedstrijd. 4 banen vol en in de stromende regen, maar iedereen stond er.
2 span jonge ponies gestart, van de week voor het eerst mee het bos door gecrost en nu voor de ervaring even mee genomen. Mooie winstpunt mee gereden. Toen tweespan M gestart, 1e proef mooie winstpunt, tweede proef was geen doen meer, het kwam met bakken uit de hemel.
Maargoed tevreden, prijsuitreiking was een feestje, wat een dikke prijzen !
Mooie horca bling bling deken gewonnen en jawel in kleine maat !, longeerlijn en ook nog een zak pavo top sport. Zeker voor herhaling deze wedstrijd.

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 17:52

Echt super al die Hippiade titels hier op bokt, gefeliciteerd allemaal.

Helemaal met Tamara eens over de wedstrijd van vandaag, wat een super wedstrijd met geweldige prijzen in Gaasterland!

Heb vanmorgen toen mijn wekker om 6 uur ging nog heel even overwogen om af te melden voor de wedstrijd vanwege het slechte weer, en omdat ik best moe was van de Hippiade, maar vond dat ik dat niet kon maken naar de organisatie toe. Dus toch gegaan en geen spijt van :) .

In de stromende regen mijn proefjes gereden maar wat liep King fijn. Twee keer een eerste plaats en daarmee een zak Pavo topsport en een bling bling deken gewonnen die ze zelfs in maatje mini hadden +:)+ . En de beste combinatie van de dag wat mij een Samsung tablet opleverde :wow: *\%/* .

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 23:07

Wow zeg...dat is nog eens een prijzenjackpot!

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 23:18

tine10 schreef:
Top gedaan Olga! Wat moet dat een heerlijk gevoel zijn na alle problemen!

Dank je wel! Dat is het zeker na 2 jaar van pech -O- . Maar Bruutje was top zaterdag en het feit dat we er weer mochten staan was voor mij al zo'n overwinning! En als kers op de taart krijg je als laatste start toch die mooie medaille omgehangen *\o/* . Toch kwamen de mooiste complimenten uit het veld, die vonden dat 20-jarige Brutus er zo goed uitzag en lekker liep _/-\o_ . Dit is een mooie afsluiting zo! Voor ons geen NK-meer maar 'lolmetjeknol' dingetjes :j

Met dank aan LS_foto
Afbeelding

Afbeelding