[AR] [HK] Mendurance praat topic

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

confetti

Re: [HK] Mendurance praat topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 21:50

Gefeliciteerd Keona!
Tjonge ik kan jullie gewoon niet bijhouden met lezen, pfff. Vandaag Wateren ingeschreven, dat is dus wedstrijd nummer 2 voor dit jaar. Wij blijven dit jaar nog in de klasse 1 rijden en dan kijken we volgend jaar wel weer.
Bij de KNHS weten ze ook niet zo veel, vaak werken ze ook langs elkaar heen.... duidelijkheid is soms ver te zoeken.
Gisteren toch maar even mijn pony geschoren, voor de eerste keer in een beetje engels model (de hals is namelijk helemaal kaal), ben aardig tevreden is behoorlijk gelukt. En die pony vindt het nog fijn ook, staat de hele scheerbeurt op 3 benen, of het apparaat nu veel of weinig lawaai maakt, blijf dat toch een beetje bijzonder vinden. Eens kijken of morgen de sneeuw nog even weg blijft kunnen we nog even een rondje naar buiten.

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 21:59

Gefeliciteerd Keona! *\o/*

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 22:30

Blingh schreef:
NdV74 schreef:
Altijd leuk om zoiets te winnen :D

Tis alleen helemaal in Amsterdam, ik vraag me af is het de moeite?

Haha helemaal in Amsterdam! Ik kom er elke dag, stap zo weer in de auto naar Amsterdam XD

Gewoon gaan joh, ik vond het wel retevet; heb ook wel eens in de organisatie geholpen :D

Keona gefeliciteerd!

Confetti nog sneeuw bij jullie ! _/-\o_ Hier is het alleen maar zeik-zeik-zeik en zeik nat, het lijkt wel alsof we in een moeras wonen :7 Gelukkig toch geen pony hier.

Wel gehoord dat ik morgen mijn Sulky mag halen! Helaas is er iets fout gegaan met de kleur, coater heeft perongeluk 4006 gepakt, maja ik twijfelde tochal tussen 4006 en 4008, dus ik ga morgen toch kijken en als de kleur me aanstaat gaat hij gewoon zo mee! Anders moet het nog een weekje wachten. Maja ik denk dat ik het wel vet vind :Y)

Nog niets gehoord van Kyano, morgen hem ook maar even een knuffel brengen, als ik toch naar apeldoorn moet!

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 22:46

Wat fijn dat je sulky binnen is, ik hoop morgen ook nog even klein rondje te gaan en anders 10km fietsen doe ik ook vaker.mijn oudste pony hoef ik voor klasse 1 maar paar keer aan de fiets te pakken en is die klaar scheelt.meeste maak ik me zorgen om die kleine.dus wil die wel goed in conditie hebben.niet dat ik de keuring niet red met haar.

Ben benieuwd hoe het met het beleren van je pony gaat.
mennen jullie allemaal met pony,s en welke maat?

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-15 08:39

Hallo luitjes!

Hier wel meegelezen maar gaat allemaal weer niet zo als het zijn moet toch even proberen te reageren.

Nog gefeliciteerd keona.
Gaaf dat je kar klaar is toydoll, misschien kan je est aan de prijs doen?
barney je bent goed aan het trainen.
bingh wat leuk kaartjes gewonnen gewoon gaan toch.

Maandag heb ik een mentrailer op de kop kunnen tikken van toeran speciaal voor shetlanders. Nu testen en bekijken of ik dit wel praktisch vind ivm vaak alleen.

Gister naar de vereniging geweest met tweespan en lekker vaardigheid geoefend. Ze hadden er zin in alleen was wel erg laat binnen. Daarna nos gekeken wat ik blijkbaar gemist heb, pff met geweld kan alles he..

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 10:03

:wave:
Vervelend dat het even weer wat minder gaat :(:)
En lekker vaardigheid geoefend, top!
Ben benieuwd of je trailer door je oefentest komt.

Allemaal duimen voor mij, heb straks een sollicitatiegesprek.
Heb al meerdere gesprekken gehad bij bedrijven maar nu voor het eerst bij eentje waarvan ik zeg, ja hier zou ik graag aan de slag gaan.

Crazymel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 10:43

Keona nog gefeliciteerd
Duim voor je nicol suc6!

Barney1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 13:27

Spannend Nicole, ik duim voor je.

Balen dat het wat minder gaat Laura. Het zal vast lukken in je eentje met de trailer en plaat. Ik doe dit ook vaak alleen, beetje oefenen en dan krijg je er handigheid in.

Super spannend Toydoll, wel een foto plaatsen hoor.

Helaas gisteren niet kunnen trainen want het bleef hagelen en regenen. Regen is 1 ding maar constant hagel wordt ook mij te gek. Vanmorgen vroeg naar stal om de trailer om te bouwen zodat de marathonwagen erin kon, ik ben nu in Nijkerk voor zijn grote beurt en dat was ook echt wel nodig hoorde ik net.

Morgen weer trainen mits er geen sneeuw valt. Die arme dieren staan vandaag op stal, probeerde ze vanmorgen in de paddock te zetten maar Barney liep gelijk op sneeuwhakken. Ik heb er geen sneeuwbeslag onder omdat dat veertig euro per pony extra is en ik betaal al elke zes tot zeven weken 180 euro aan ijzers.

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 15:24

L_Rivaldo schreef:
Maandag heb ik een mentrailer op de kop kunnen tikken van toeran speciaal voor shetlanders. Nu testen en bekijken of ik dit wel praktisch vind ivm vaak alleen.

Lol jij die gekocht ! :D ik had er ok op gereageerd, ik was alleen bang dat ie voor mijn pony(s) te klein zou zijn. Mocht je jouwe er eens in hebben staan, doe es foto :o :D? En mocht het toch niet bevallen.... Think of me }:0

Ik net wakker na mn nachtdienst ga nu naar klarenbeek voor mn wagentje en langs Ky voor een aai over zijn bol!

Keona: ik heb een pony ja een welsh A (1.18) en ik leen mijn 'ex' pony nog wel eens, ook welsh A (1.18). Die staan ook bij elkaar.
Leenpony:
https://lh6.googleusercontent.com/-gaz8 ... 111640.jpg

Mijn pony:
https://lh4.googleusercontent.com/-nuWS ... 181728.jpg

Succes nsv74 met sollicitatie gesprek!!!

barney: owjeej geen al te hoge rekening voor het onderhoud hoop ik?

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 15:41

Bedankt voor het duimen.
Eind volgende week hoor ik meer. Ben echt heel benieuwd.
Op gesprek mogen komen was al heel wat (ruim 600 reacties!). Maar het gesprek op zich ging wel heel goed.

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 15:46

Super spannend! Ik duim voor je!

Ik heb nu lekker weekend. Hoefsmid zou gisteren komen, maar dat heeft hij verzet naar vandaag. Stuurt hij net een berichtje dat hij dinsdag komt... pff.

Had de pony's met die regen en onweer maar van de wei gehaald, vonden ze totaal niet erg :p ze staan hier nu ook verplicht binnen omdat ze anders de sloot in glijden ben ik bang! ;)

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 19:33

Waar vind ik mijn wagen nummer of hoef ik dit niet in te vullen op het inschrijfformulier.ik ga klasse 1 rijden

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 19:53

Wagennummer is niet nodig bij mendurance. Is alleen bij SGMW en moet je apart aanvragen geloof ik.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 20:17

Wat spannend Nvd74 *\o/* Super dat je in ieder geval wel vaker wordt uitgenodigd trouwens lijkt me zo lastig andere baan zoeken!

@Barney nou dan moet het wel erg geweest zijn als jij niet traint!

Spannend nieuwe sulky en nog niets gehoord over Kyano...

Heerlijk he als ze zo braaf zijn met scheren. Ollie staat ook te slapen. Eerste paar keer niet hoor maar scheer zo vaak ze heeft onderhand zoiets van :z

Gelukkig vandaag nog even kunnen rijden is maar lastig weer...

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-15 20:20

Fijn dat het gesprek goed gegaan is nicole ik ga hard voor je duimen!

Toydoll hihi ja die groene in zeeland bedoel je? Een voordeel dat je er niet heen gereden hebt 1.18 zou ik er niet in krijgen denk ik zo. Riv is 1.12 en gaat echt net voor het fijne. Man werd echt platgebeld toen we daar aan het kijken was, daarom durfde ik hem wel op de gok te kopen. Verwacht dat ik hem voor dezelfde prijs wel kwijt kan.
j is hier al wel wat door te test positiever uitgekomen maar zie nog wel wat aanpassingen om hem voor mij fijner te maken. Eerst maar even wat testen en handiger worden.

Bedankt iedereen! Ik ga echt hulp zoeken.

Ik heb mij voor ijsselstein nog niet opgegeven puur omdat ik nog steeds niet fanatiek train. Mocht ik gaan is er iemand die ook grooms heeft en dat mijn groom mee kan rijden naar een groompunt? Ze is namelijk 13 en komt dan niet de plaats af. Ander optie is dan 2 span maar weet bijna zeker dat rivaldo met te hoog hartslag binnen komt.

confetti

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 23:29

Toydoll, knappe pony's!
Helaas vandaag niet kunnen inspannen, er lag dus sneeuw.... dus stagiaire gevraagd of zij wilde rijden en dat ging goed. Altijd leuk om je pony aan het werk te zien vind ik.

Barney1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 07:17

Laura: kijk uit met het meenemen van je tweespan als ze niet goed getraind zijn. Ysselsteyn is met dit weer best zwaar, wordt ook op het vraagprogramma voor gewaarschuwd ivm het beslag.

Wagennummer is bekend bij de knhs en staat geloof ik ook op je pas maar dat zal ik nakijken. Je hebt hem alleen niet nodig. Als je zo'n bordje wil voor andere wedstrijden dan moet je hem zelf maken en ik begreep van iemand dat er in het reglement staat aangegeven welke afmetingen dit moeten zijn.

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 10:28

Ik heb het een en ander nagevraagd bij mijn contactpersoon bij de KNHS. Ik heb het nu als volgt begrepen:
Sinds dit jaar is er nog maar 1 startpas voor het mennen (waarbij je nog wel moet kiezen uit enkelspan, tweespan of meerspan) waarmee je bij alle disciplines kunt starten. Dit is ook al terug te vinden op de tarievenlijst 2015 op de site van de knhs. Om die reden krijg je nu ook standaard een wagennummer toegewezen (zou vanaf 2015 ook op de startkaart moeten staan maar dat weet ik niet helemaal zeker). Wagennummer heb je nodig als je samengesteld gaat starten.
Om mijn vraag waarom ik bij Mijn Knhs nog wel kan kiezen uit diverse passen, heb ik nog geen antwoord gehad, maar ik vermoed dat Mijn Knhs nog niet volledig bijgewerkt is.

Ik ga maandag nog even checken of ik dit zo goed begrepen heb, wel zo handig :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 20:03

*\o/* Nanda heeft een nieuwe stal gevonden

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 20:05

Ja las het op FB.
Bij jullie op stal?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 20:06

NdV74 schreef:
Ja las het op FB.
Bij jullie op stal?

Ja :j supergezellig!!! Menmaatje :)) had ook al gezegd dat ze als ze een keer tijd heeft met Polly in de duinen mag mennen. Alvast beetje route verkennen :j

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 20:09

Leuk :D

Hoe was Jumping Amsterdam? Zag dat jullie een bijzondere buurvrouw hadden. Zat ze echt zo dichtbij?

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 20:15

Blingh schreef:
*\o/* Nanda heeft een nieuwe stal gevonden

Jaa fijn!!!

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 20:20

Jaaaa super Nanda! Wat fijn dat dat nu geregeld is zeg! Heerlijk dat jullie nu samen kunnen mennen! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 20:32

NdV74 schreef:
Leuk :D

Hoe was Jumping Amsterdam? Zag dat jullie een bijzondere buurvrouw hadden. Zat ze echt zo dichtbij?

JA was erg leuk, heel bijzonder om de grote namen te zien rijden. En wat een hoogtes!
De buurvrouw zat niet heel erg dichtbij hoor, wij zaten op de lange zijde en zij op de korte zijde. Vriendin heeft goede camera vandaar :j