[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Crazymel

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 20:00

aks klinkt goed! als het vanaf uurtje of 12 is ga ik zeker mee leuk!!

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 20:05

hmm, we wilden om 10u geloof ik vertrekken.. :)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 20:08

Ik moet echt vroeg anders ben ik niet op tijd weer thuis sorry!

Biancailona wat super zoveel afgevallen!

Crazymel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 20:13

he jammer, moet werken in de ochtend, kan nog ff kijken wat ik kan doen laat jullie wel weten :)

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 20:23

Tine heel veel sterkte met wodan,jullie hebben hem well 4 mooie jaren vol liefde gegeven
Vhu heeft waterpaardjes...
Ik ben klaar met dat water....hoor net dat er nog meer aankomt zucht
Ik ben wat rond aan het kijken voor een 2 ponytrailer met koetsenframe,net de meneer van de hati-ponymentrailer aan de telefoon gehad,zeer uitgebreid gesproken over alle wensen....
Ik had gehoopt om er 1in het echt te zien op districktkampioenschap,maar alleen de gewone ponytrailer van dennis
Heeft iemand van jullie er wel eens 1gezien met koetsenframe en ervaringen ermee?
De meeste hier gaan veel op concours en zien wel eens wat.... :j
Ik wil nu ook alleen op pad met sun en meer wedstrijden mennen _/-\o_

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 20:34

HT: ik zou eens informeren bij Toeran / Secondlife - trailers. Jan Tap is ontzettend kundig in de bouw en ombouw van mentrailers. Waar anderen mij niet konden helpen om de kogeldruk van mijn mentrailer te verlagen, heeft hij de balans zodanig weten uit te rekenen en te corrigeren dat de mentrailer nu goed achter onze auto ligt. Hij doet alles, verbouw, nieuwbouw en opknappen.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 20:58

Zo..... weer een vervelend naaiklusje klaar, maar voor een goed doel :) . Heb de mooie bruine hoed van mijn moeder gekregen, die ze droeg tijdens de bruiloft van mijn broer in Engeland (waar het de gewoonte is dat de ouders van het bruidspaar een hoed dragen tijdens de drie bruiloftsdagen). Ze draagt hem nooit, en hij past prima bij mijn dressuuroutfit :D . Er zitten wat sierkrullen aan, die met lijm vastzaten. Niet echt wedstrijd- en windproof dus :P . Nu nog een tochtstrip aan de binnenkant tegen het afwaaien, en een touwtje voor om mijn knotje *\o/* .

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 21:30

Heb het gevoel dat ik jullie een beetje verwaarloos :o

Gem: aan het knutselen geweest.
HT: kan je niet helpen met de ponytrailer
VHU en Aks gaan samen op pad.
Avalune :(:)
Baudy: ik vind ook dat dekens die doorgaan voor regendeken dicht moeten zijn. en verhaal van lekken op de naden klopt ook niet. Er lopen geen naden over de rug, alleen maar aan de zijkanten, maar ze waren beide bovenop doorweekt. Paardendrogist stond op antwoordapparaat, zal ze morgen terugbellen (geen idee wanneer, ook morgen retedruk)
Bianca: ik kan echt niet zonder mijn middagslaap. Als ik die niet doe, slaap ik snachts juist slechter.

Nou, ik heb ponykar en tuig vast klaar voor zaterdag. Wanneer ik de spullen van Rembrand moet doen.... geen idee. Wanneer ik de paarden moet wassen en vlechten.... ook geen idee. Omdat Wodan vrijdagmiddag wordt ingeslapen, zal alles tijdtechnisch erg lastig gaan worden. Want ik kan bij thuiskomst moeilijk zoonlief op de bank zetten en met de paarden aan de slag gaan. Wordt een leuke uitdaging. Lang leve de witte paarden -O-

Vandaag spullen gekocht om (in mijn ogen) leuke prijzen te maken voor die klasses waar te weinig inschrijvingen voor zijn om geldprijzen te geven. Zometeen nog leuk inpakken.

Morgen weer naar de osteopaat. Zie er vreselijk tegenop, omdat ik nog steeds last heb van de vorige behandeling. Dan moet ik nog proberen iets met Rembrand te doen. Van 17 tot 18.30 moeten we weer naar school ivm soort Daltonthema en dan om 19.15 nog naar les. En ik moet daarheen ivm de wedstrijd zaterdag.

Nu maar even snel verder met inpakken van de prijzen en nog even op de bank hangen.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 23:09

Tine....ik moet ook nog zien hoe dat gaat werken, moet na 10 jaar mijn lijf gaan resetten.
Maar zij doen dit nu 5 jaar en is bewezen dat het goed kan helpen, ik wil weer een normaal leven, dus ik ga ervoor.
De pijn kunnen ze niet wegnemen, maar wel handvaten geven om er goed mee om te kunnen gaan.

Persoonlijk ben ik bang dat je het allemaal niet red komende dagen, te veel te doen in te weinig tijd.
Ik hoop dat ik het mis heb, maar het zal een aanslag zijn op je energie.
Sterkte voor jou en vooral voor je zoon.

Verder....moet ik nog een paar uur op blijven nu..om zo alleen de effectieve slaap te doen, en niet wakker met.pijn in bed te liggen....ik ga al om 21.15 naar bed normaal....uitdaging dus.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 08:07

Happytime gefeliciteerd

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 08:29

Gefeliciteerd happytime!!

En, biancacoo, gelukt? :)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 08:50

goedemorgen

HT van harte
Bianca: is het een beetje gelukt en ook een beetje uitgerust?

fijne dag allemaal

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 09:03

Goedemorgen...
Ht gefeliciteeeeeeeeerd !!!!

om 23.20 toch naar bed gegaan...om 6 uur wakker geschrokken, kon goed opstaan, weinig pijn maar wel duffig....
Veel succes vandaag allemaal !

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 10:30

happytime, proficiat vanuit breda!!!

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 11:07

HT gefeliciteerd. Pony marathon trailers geen ervaring mee. Wij hebben gewoon een grote.

VHU en aks aan het rijden nu? Het is enorm bagger weer hier. Heb voor vanmiddag de binnenbak
gehuurd daar ga ik even met robijn en ferro rijden.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 11:09

Nee, volgende week :) nu werken hier.. Dids renteniert :')

_Marjola

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 11:29

Komt onder de meeleessteen vandaan.

Gefeliciteerd happytime! Maak er een mooie dag van :)

@Tine wat een vervelende situatie met je hond. :(:) Afscheid nemen van een dier is nooit leuk. :( Zo te lezen (heb zelf geen hond) bescherm je hem wel tegen een vervelend ziekbed. Hopelijk kunnen jullie vooral de mooie momentjes blijven herinneren :)
@biancailona knap gedaan hoor zoveel afvallen! En succes met het volgende doel ;)
@biancacoo begint met een slaapexperiment. Ik hoop dat het werkt. Zo op het eerste gezicht klinkt het wel logisch. Soms is lang slapen zo erin gesleten dat je lichaam slecht het seintje stuurt om actief te zijn overdag. Heb zelf ook een tijdje gehad dat ik oververmoeid was en om eruit te komen is een ritme hebben echt alles, heb ik gemerkt.

Verder wel vervelend dat veel mensen hier last hebben van fysieke en/of geestelijke problemen. :( Ben zelf van mening dat het één wel effect kan hebben op de ander. En snap dat het super frusterend kan zijn als je zelf graag wil, maar dat lichaam niet wil meewerken.

Nog even een algemene reactie (op sommige dingen die ik voorbij heb zien komen). Ik zag een leuke groene(?) gehaakte olifant! :D Ook foto's van allemaal teddybeertjes gezien ;) Bij ons staan de paarden ook binnen en droog, omdat we van die (hoog in het bloed gefokte) types hebben die nauwelijks vacht aanmaken. Daarnaast zouden ze hier tot aan hun kogels in de blubber (klei + laag land = nat zwembad) staan als we ze naar buiten zouden sturen en dat is ook niet echt bevorderlijk voor het beenwerk. Ben net als HT klaar met de regen. Stond van de week de bak leeg te pompen, was de plas net voor de helft weg, begon het weer te plenzen. Kon ik weer niets met Sam doen. Dan sta je wel ff te vloeken langs de kant :o

Verder sluit ik mij aan bij de samenvattingen. Het gaat supersnel in het topic, dus lees alles mee, maar reageren lukt niet altijd. Had zelf de afgelopen week ook wat mindere familienieuwtjes (daarom ook onder een meeleessteen gezeten). Hond van mijn oma kwam 's ochtends piepend bij haar binnen en kort daarna had ie plotseling een hartstilstand. En bij de oom van mijn vader is longkanker geconstateerd (hij is nog maar in de 60). Heel vervelend dus allemaal.

Verder nog een update over de osteopaat (volgens mij had Aks daar naar gevraagd?). Dinsdag mijn tweede afspraak gehad. Mijn probleem zit voornamelijk in rug en linkerarm. Tot nu toe hebben chiropractor/fysio/acupunctuur er aan gesleuteld. Zij werkten eigenlijk allemaal aan mijn rug en schouderblad. De osteopaat is de eerste die aan de kop van mijn arm zit voor (waar een zenuwpunt zit). Zij constateerde ook dat ik mijn schouders omhoog druk en naarvoren, wat ook weer mijn middenrif opspant (en waarom ik altijd overdreven gevoelig ben op mijn buik). De vliezen en spieren zijn voorin mijn arm/schouderkop keihard (dus slechte doorbloeding - voor degenen die het niet weten osteopaten praten veel over vliezen die overal tussen zitten: spieren, botten, weefsel). Mijn arm voelt nu alsof er een blauwe plek op zit, maar ik merk wel dat mijn bewegingsvrijheid (die heel beperkt is) toeneemt. Heb nog wel wat behandelingen te gaan natuurlijk, maar tot nu toe wel tevreden hoe het gaat. :j Eindelijk wordt er goed aan mijn arm gewerkt waar ik altijd zoveel uitstralingspijn in heb.

Om nog even met /3 /3 af te sluiten: dit weekend op pad met onze tuiger. Kijken of hij zich na dit weekend M startgerechtigd mag noemen. :D

Fijne dag nog allemaal!

EDIT: nog even een vraagje aan de SGW starters hier. Staat het wagennummer van je span nu ook op je startpas? En zitten daar nog extra kosten aan verbonden als je een wagennummer aanvraagt? Ik kan het namelijk niet zo snel terugvinden op de tarievenlijst van de KNHS (zie alleen algemeen iets staan over wijzigingen wat klein 10tje kost). Aangezien het eind van het jaar eraan komt en je wijzingen kan doorgeven, zit ik er aan te denken om een wagennummer aan te vragen. Mocht ik dan volgend jaar zin hebben om een SGW in de buurt een keer uit te proberen, dan heb ik dat alvast geregeld. :)
Laatst bijgewerkt door _Marjola op 07-11-13 11:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 11:48

+:)+ mooie samenvatting marjola, met tuiger op pad dit weekeind.
Did's renteniert..haha..
maisie heeft baggerweer..
op wedstrijd heb ik wel eens zo'n koetsentrailer gezien van touran ?? zag er prima uit..die hadden een marathonwagentje voorop en 2 shetjes erin.

hier schijnt heerlijk de zon..ik heb fijn getraind met de hondjes..mijn auto gewassen.. ~~}> die is wit !! := :wow: dacht dat ik een beige auto had.... :=
verder....geen nieuws..

fijne dag allen..

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 11:57

HT: Toeran had vroeger een slechte naam, maar het bedrijf is enkele jaren geleden overgenomen door de huidige eigenaar, die het bedrijf prima voor elkaar heeft en verder wil onder de naam Secondlife trailers. (Ik begrijp overigens niet waarom de website nog steeds Toeran meldt ;) ) Laat je dus niet afschrikken door oude berichten bij gebruik van de zoekfunctie.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 12:24

Ik zwaai ff. Vandaag lekker vrij. Gister om kwart voor zeven van huis en ook weer rond kwart voor zeven thuis. Fijn die Euroweken bij c1000 haha.
Tine wat naar voor de hond. Maar 12 is voor zo'n formaat wel op leeftijd. Hier word de Jack van 16 ook wel rap slechter.
Ik ga straks met de kat naar de DA. Hij is gister gegrepen door de boef. Geen uiterlijke wonden maar hij ligt al meer dan 15 uur onder de bank. Hij is vannacht wel op de bak geweest te zien aan wat bloeddruppels in de kamer. Ben bang dat er intern wat mis is. Hij heeft net wel onder bank wat gegeten. Arme snoes....

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 12:43

oh.. :n dat is niet leuk ips..ik hoop dat het meevalt met de kat...bah ! Sterkte ermee..
geniet van je vrije dag !

onze boerderijkat uit het asiel..die heeft gevochten afgelopen week, en zet weinig gewicht op zijn achterpoot..maar ik kan hem niet te pakken krijgen...is echt niet tam..hoop dat hij nog opknapt anders moet ik een vangkooi regelen..

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 12:49

@ marjola wagennummer kan je gratis aanvragen gewoon een mailtje sturen naar de knhs en dan
krijg je een nummer. Staat bij mij op de startpassen van alle 3 de pony's.

@ ips en biancacoo sterkte met de poezels.

_Marjola

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 13:06

@Maisie thanks :) Had jij gelijk een wagennummer aangevraagd, toen je de eerste keer je startpas aanvroeg? Of ook achteraf? Ik heb er namelijk al eentje waar dat nog leeg is gelaten, dus ik gok dat ik dan wel een nieuwe pas krijg.

@ips en biancacoo wat een vechtersbaasjes! :(:)

@biancacoo mooi van de training. Moest van de week nog aan je denken, want het was zo koud buiten. :brr:

@HT ik heb tot nu toe geen ponytrailers met koetssysteem voorop gespot. Zie eigenlijk ook alleen maar de "grote".

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 14:05

Hier net weer terug van osteo. Was zeer pijnlijke behandeling en ik mag vandaag neits met de paarden doen -O- Dus les maar weer afgezegd.

Ik heb wagennummer later aangevraagd, dan mijn startpas, dus die staat er niet op. Maakt verder niet uit.

Paardendrogist heeft contact met me opgenomen en we zijn er samen uitgekomen. Nette service daar!

Vechtende en/of gewonde katten :(:)

Getrainde honden

Ik ben erg blij dat ik Wodan verdere pijn kan besparen. Hij is nu tenminste nog vrolijk (ondanks nog steeds erge pijn met dubbele dosis morfine achtig iets). Zo zullen we hem dan ook kunnen herinneren.

Nu snel eten hier en slapen, want ook al mag ik niets met de paarden, heb het nog wel druk

Andewi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 14:22

HT gefeliciteerd.
en volgens mij voor de rest allemaal Sterkte!

Hier nog even een klein updeetje.
vanmorgen op uitnodiging van Cees Rozemond naar het kantoor van het KFPS gegeaan.
Ik heb een hele nieuwe garderobe voor mijn reisje.
Ik heb een jas, een vest en een polo gekregen van het KFPS

Super blij mee!