[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 22:48

Das wel enorm balen dan. Allergisch voor het stof / schilfertjes wat er vrij komt bij het scheren, of ook wanneer je gewoon in de stal rondloopt?

__PSM__

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 22:54

Alles wat bij een paard komt kijken... Paard, stro, hooi... Alles...

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 23:11

:(:) voor allergische psm, wat een belemmering in je hobby..

@tine; wat een dag voor jou :oo

@tallechie; betershcap met daan. En mooi gemend! :)

@gem; paarden scheren.. Hmm, geen verstand van :)

Ben net thuis. Na het werk langs Lacuna geweest. Gezellig :) Knappe dochter weer 's gezien, geweldig :) :+:

Nu helemaal gaar, het was weer wielen wissel vandaag, dus heel de dag weer met sets zomerwielen lopen zeulen :P

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 23:27

PSM ben ook allergische en heb astma ook heel handig met paarden. Heb er gelukkig niet veel last van.

Vandaag nog het paard van mn schoonmoeder geschoren. Messen waren ook bot maar heb 2 setjes dus hoppa andere set er op en scheren maar. Nu moeten deze weer opgestuurd worden. Heb het apparaat samen met mn zusje. Of beter gezegd het is haar apparaat ze heeft het een jaar of 8/9 geleden
gekocht. Vorig jaar brande de boel door en heb ik een nieuwe binnenkant gekocht. Wij hebben
trouwens de heiniger progress heel fijn apparaat. Vroeger voor school ook schapen en koeien
geschoren vind het wel leuk om te doen.

Tine gefeliciteerd met je punten en wat een drukke dag zeg !!!!

Hier ook kaartjes besteld voor paard en koets. Hotel was al geregeld dus heb er zin in. Wil fleecedeken met hals scoren nog wat bitjes, onderleggers en rondkijken voor wagens. Kwam ook nog iets over hoefbevangen paarden dat wil ik ook wel horen/zien.

Nou ik ga naar bed morgen dagje alleen man gaat naar dakar pre-proloog. Denk even robin longeren
voor de wagen zetten komt er helaas niet van omdat mn ouders er ook niet zijn. Ook nog even
met robijn rijden.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 00:30

Ik heb Ster nog nooit geschoren. Als jullie verdoven, wat gebruiken jullie dan? Sedalin, Tranquigel, iets anders?

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 02:13

@Gem: ik gebruik Sedalin.

Wil verder even iedereen feliciteren met de goede resultaten *\o/* en Daan beterschap wensen :(:)

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 07:58

:wave: Een zwaai vanuit Canada! De week op de Dryhead rach zit er helaas al weer op en we zijn zaterdag naar Canada gevlogen om mijn zwager te bezoeken. Zitten nu in hotel mét internetverbinding.

Iedereen gefeliciteerd met de super wedstrijd resultaten!
Tallechie beterschap met Daan.
PSM en Maisie lastige allergie klachten en astma! Je moet wat over hebben voor je hobby...

Alvast een voorproefje, als ik thuis ben komt er een mooi vakantie topic
Afbeelding
We hebben een groep van 100 paarden over land verplaatst, over drie dagen verspreid want de afstand was te groot om het in 1 of 2 dagen te doen. De paarden lopen gewoon los mee en er reden 4 'cowboys' voorop (waaronder ik) en een stel achterop. De voorsten zorgen ervoor dat de paarden niet voor ons uit konden uitbreken en de achtersten duwden de boel aan en hielden het redelijk bij elkaar. De 2e dag reden we door een canyon heen en toen heb ik deze foto gemaakt.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 08:17

wow Frensie wat gaaf!
Nog hele fijne dagen!!!

@maisie :D :D :D :D _/-\o_ ik zit jouw bericht te lezen, en lezen is echt een vak, zeker op de vroege morgen.............ik lees: "vandaag de baard van mijn schoonmoeder geschoren" :D :o toch nog maar eens lezen: oke er staat paard.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 09:42

Wauw frensie!!! Wat supergaaf!

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 09:47

Frensie gaaf hoor.

Wat een vroege vogels allemaal

Daan lijkt iets beter te zijn. Nog wel een onrustige nacht vanaf half 4 maar wel tot half 9 op bed kunnen liggen. Hij is nu ook aan het spelen. Heeft hij weinig gedaan afgelopen dagen. Eten wil alleen nog niet.

Vanavond komt meisje weer Veale rijden. Verder huishoud / studiedagje.

Het is hier mooi weer, veel plezier allemaal vandaag

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 10:16

Goedemorgen

Tallechie: fijn dat Daan iets beter lijkt
Janouk: nog niet helemaal wakker haha
Frensie: wow, ziet er gaaf uit.

Hier ook allergisch voor paarden, honden, katten, stof, zon, pollen en weet ik veel wat nog meer. Soms wel lastig, maar ja....

Scheren doe ik gewoon zelf, hebben jaren geleden een apparaat gekocht en ben ik nog steeds erg blij mee. Als ik steeds zou moeten huren, kost het ook een hoop geld. Nu kan ik het gewoon doen op het moment dat het mij uitkomt.
Wel grappig, kreeg gister heel veel opmerkingen en vragen over de manier waarop ik Thabor had geschoren. Ze vonden hem er allemaal zo chique uitzien :D Zal wel proberen of ik vandaag tijd hem om een foto ervan te maken.

Moeten zo eerst op verjaardagsvisite. Bleh, geen zin in. Maar ja, soms moeten dingen he?

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 10:21

Daan zit helemaal onder de uitslag. Zal wel de reden zijn dat hij zo ziek is geweest.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 11:24

Frensie supergaaf zeg !!!!

Janouk whahaha mijn schoonmoeder heeft geen baard gelukkig haha.

Gem ga je niet eerst proberen zonder verdoving? Paard van mijn schoonmoeder staat al snurkend achter in
zijn box als je nog maar een verlengsnoer pakt. Maar is wel gewoon braaf te scheren.
Remko gebruikte domesedan bij Jeroen voor de hoefsmid dat is wel goed spul.

Hier ook mooi weer. Man is weg dus ga zo maar de cavia's voeren en even een rondje met Joep
fietsen. En dan zien we wel weer verder. Denk nog wel was opvouwen en even stofzuigen dat
hoort er ook bij he.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 12:27

Vanmorgen heel vroeg een zalig rondje Haarlemmermeerse Bos om Janouk en de honden uit te laten. Het leven kan zo simpel en mooi zijn.
Het was de eerste keer dat de monsters mee waren, als Janouk onder het zadel is. 3 feestbeesten onder controle houden is best lastig.
De honden vonden het geweldig. Janouk vond het iets minder als ze in ene door de struiken kwamen aanrennen om vervolgens allebei het water in te springen naast Janouk.

Afbeelding

Afbeelding

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 12:30

heerlijk janouk!!! :D
De honden zitten er een beetje '' :\ :):) opschieteeee!! '' bij :))

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 12:34

Inderdaad; ze hadden weinig tot geen geduld. :D

lottex

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 12:43

:wave:

Gisteren Luna 45minuten gelongeerd: eerst een kwartier losgooien (was nodig, ze heeft veel gebokt :D), daarna een kwartier met soort bijzet en om af te sluiten een kwartier gewoon (maar over ongeveer heel de weide dus veel rechte stukken). Deze namiddag weer mennen :)

Ik zag veel goede punten : gefeliciteerd! *\o/*
Tallechie : beterschap voor Daan!
PSM & Maisie & Tine : wat vervelend dat jullie daar allergisch voor zijn!
Frensie : wauw! Ziet er fantastisch uit :)) geniet er nog van!
Janouk : ziet er leuk uit! heerlijk, met paard en honden op stap :)

Verder nog over scheren, heb ik geen ervaring mee…

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 17:43

zo ook weer bij met lezen... _/-\o_ allegie paarden en scheren,ik ben er ook zo eentje,ik deed vroeger 6 of meer paarden scheren per winter,maar erna een week antibiotica smeren in mijn neus.....zoo allergies voor paardenhaar/stof/huidschilfers en net als maisie:begonnen met koeien/schapen op school :=
janouk: mooie foto met de familie labrador erbij
en iedereen gefeliciteerd met de behaalde succes *\%/*
hier heerlijk genoten van het mooie weer 8-) sun gement(beetje dressuur)tara met oogkleppen gewandeld en veel commando:ho en stap geoefend.
daarna achter de schotten opgeruimd, weer een lading paardenspullen in bakken gepropt ,super actieve dag :j

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 20:53

Rustig hier! :oo

Ik heb vanmiddag een heerlijk rondje gemend! :) Had een groom geregeld die meteen heerlijk gezelschap maakte :)) Dus kon met de wagen op pad! :)

Dids deed het zo goed! Zelfs een flink stuk in galop geweest, met de sulky. Thanx Mel voor het lenen :D

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 21:01

Zeker rustig.

Fijn gemend Aks leuk hoor !!! Veelzijdige dids.

Hier ook lekker van het weer genoten. Mijn pa wou wel een rondje mee met robin dus die voor de kar
gezet. Laatste keer was denk ik al weer 2 weken geleden bij gebrek aan groom. Gelijk
de weg opgegaan en hij deed het super. Was niet bang bleef lekker lopen. 2x was het wel
een beetje spannend maar met wat aanmoediging ging ie er toch langs.

Daarna robijn voor de 2e keer ontdaan van zn vachtje. Toen ging het regenen dus het hele spul
maar op stal gezet en naar huis gegaan.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 21:09

...zooo daar ben ik weer..
ik moet alles nog terug bij lezen...dus dat ga ik zometeen even snel doen, na mijn supersnelle uitslag van het weekeinde..

ik had afgelopen weekeind mijn 1e wedstrijd met de hondjes, een parcours door het bos van 5 km lengte ongeveer, de snelste tijd over 2 starts, 1x op zaterdag en 1x op zondag die wint..ze gingen als een speer, en hadden onwijs veel plezier om op vreemd terrein te lopen, erg leuk !
we zijn 1e geworden en de klasse had 19 inschrijvingen.....dus ben onwijs trots op mijn hondjes..superkanjers, zo zonder enige wedstrijd ervaring dan toch samen zo'n trail op snelheid lopen en alles foutloos doen !
het was een supernat/blubberig parcours..en zwaar voor ze...maar ze bleven gaan,..zo bijzonder ! _/-\o_
zo...ga nu bijlezen in een warm bad ! :j

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 21:24

Wow Bianca, wat een tophonden en topmusher!! *\o/* *\o/* *\o/*

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 21:30

@Biancocoo wat gaaaaaaf _/-\o_ superknap van jullie!
En ook een knappe Robin en een fijne Diddle, Janouk tegen haar zin met de labradors op stap (tja wat moet een Royal Badness nou met die zwarte 'dingen'), HT doet basistraining met Tara B-) .... ben ik weer bij? Oja, Frensie wat een ge-wel-di-ge vakantie! Ben heel benieuwd naar je foto topic!
Lekker rustig hier verder, denk dat iedereen heeft genoten van het prachtige weer, wij wel in ieder geval.

Het was in het recreatiegebied waar ik nu aan sta met dit mooie weer mega-druk dus het leek me niet handig een lange rit te gaan maken vandaag.... dus met Bente in de bak gedressuurd, ze liep werkelijk heerlijk <3 . Daarna in het bos uitgestapt, bij de manege waar ik vlakbij sta was een wedstrijd dus allerlei uitstappende paarden en trailers, even gebruik gemaakt van de situatie en ertussendoor gestapt was spannend natuurlijk :=

Daarna met Blondie een rondje door het bos gelopen met stalgenootje & haar pony, ook weer langs die wedstrijd, ze vond het allemaal bijzonder interessant, maar dapper meisje want ze wilde steeds voorop =:)

Het schijnt zulk lekker droog weer te blijven deze week :D

Oja, over paarden en allergie, ik ben cara patient en zwaar allergisch voor van alles. Maar ja, heb honden, katten maar wel een huis wat heel makkelijk schoon is te maken. Maar ik rij eigenlijk nooit in een binnenbak omdat ik het daar dus echt helemaal benauwd krijg :o

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 21:50

Boer zoekt vrouw.... 't blijft erg zoeken bij paar stellen :+
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 11-11-12 21:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 21:51

Allemaal zwaar allergische mensen hier met een huis vol dieren.

Biancacoo wat gaaf zeg dat je 1e bent geworden en dat je honden het zo goed doen. Super !!!!