[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

tallechie

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 20:55

Frensie leuk topic.
VHU jammer van je zadel.

Hier wat knopen doorgehakt wat betreft creche van Daan.
Nu er een nieuwe regeling is, kost het ons 2 x zoveel als nu. Dit vinden we te veel. Mijn ouders komen dus vanaf 1 maart oppassen. Dan komen ze op maandagmorgen en gaan op woensdagavond weer weg.

Verder is Daan ziek. En twijfel of we arts moeten bellen. Hij heeft vanaf dinsdagavond diarree. Vanaf die dag eet hij ook slecht en drinkt slecht. Hij heeft de laatste 24 uur nog geen 500 ml naar binnen gekregen. Wel al 7 diarreeluiers, maar nog geen plasluiers. Heeft geen koorts. Is wel levendig, slaapt wel meer als anders.

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 20:59

Tallechie ik zou bellen dat is al 48 uur diarree en veel te weinig drinken. Je kunt op zijn minst bellen en overleggen.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 21:06

Gewoon bellen, is veel te weinig drinken. Trouwens sowieso, beter 10 x voor niets gebeld dan 1x te laat.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 21:06

Dat dacht ik ook, maar mijn vriend heeft zo iets van we wachten vannacht af. Ik heb zo iets van overleggen kan altijd. Hij wil nu ook geen fles hebben.

Heeft nog steeds geen plasluier gehad, heeft 36,5, maar is wel levendig

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 21:19

tallechie, sterkte met daan, kijk uit voor uitdrogen inderdaad...
wel fijn dat je ouders op willen komen passen zeg!

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 21:19

Bedankt dat jullie mijn topic leuk vinden :D

Is 36,5 niet een beetje te laag Tallechie?
Ik denk ook gewoon bellen!

VHU vervelend dat je zo'n last hebt gekregen van je zadel. Maar je kan toch ook gewoon met een dressuurzadel rijden? Of anders een western of Australian stockzadel ofzo?

Ik ben goed moe van vandaag %) :O Maar dat is vrij logisch. Lekker bezig geweest.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 21:29

moe zijn als je lekker bezig bent geweest is niet zo erg... :D

ik heb vandaag voor 't eerst in bijna 2 jaar weer een vaardigheidsparcours gereden met Fifi.
was wel weer even wennen, ze schoot er eerst even enorm van in de stress, maar uiteindelijk kreeg ik haar toch weer rustig en ontspannen en heb ik het parcours 2x fijn in draf door kunnen rijden!
Afbeelding

http://www.youtube.com/watch?v=tuyRIGukvno

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 21:31

Leuk Nouvel! Jullie zijn weer helemaal back-on-track! *\o/*

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 21:34

super nouvel!!!

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 21:39

@Nouvel: wauw, super *\o/* *\o/* *\o/*

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 22:18

Nouvel...ziet er echt supergoed uit !!! geweldige foto ! *\o/* :j en dat filmpje ziet er ook fantastisch uit, ze werkt goed mee !!! super, topper is het !! _/-\o_

ga slapen....heb mijn hoofd leeg ge-airbrushed....zoontje is wat ziekig....

Tallechie sterkte met Daan, als je twijfelt altijd de HA bellen !!

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 22:22

Ziet er super uit Nouvel!

Tall: eens met Sonjim, Tine, bellen! De temp is geen drama, 36,5 graden is niet vreemd voor kleintjes. Maar zo weinig drinken en diarree is heel slecht. Ik ben ook teveel zelf-dokteraar geweest met 3 kinders, maar hier zou ik toch ook zeker voor bellen :j .

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 22:29

Ziet er super uit Nouvel.

heb gebeld en we moesten komen. Zijn net terug.
Ze vonden hem er helder uit zien, alle testen waren ook goed. We moeten hem nu elke 2 uur drinken aan bieden. Als hij een aantal keren weigert moeten we weer bellen. Beter te vaak dan te weinig. Mocht het vannacht goed gaan, moeten we morgen kijken als hij dan nog diarree heeft en nog geen plasluier heeft. Zo niet, moeten we rond 10 uur bellen, omdat hij dan meestal al een plas en poepluier heeft gehad.

Heb hem net op bed gelegd, hij is bekaf.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 22:42

Tall: was het je eigen HA? Oppassen met waarnemers... schuiven graag de verantwoordelijkheid af. Als je het niet vertrouwt, wéér bellen desnoods 's nachts. Vooral oppassen met apatisch kijken! Sorry, ik reageer misschien een beetje paranoia, want helaas, ik heb slechte ervaringen met waarnemers, niet drinkende baby in combinatie met koorts. (maar dat krijg je als je 10 jaar overal en nergens vaart)

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 22:46

Hij heeft geen koorts... dat had hij woensdag, hij had nu de hele dag rond de 37.
En dit was de huisartsenpost. Als ik het niet vertrouw bel ik gewoon weer. Dat heeft hij ook aangegeven. Hij heeft ook genoteerd dat wanneer we er vannacht geen drinken in krijgen direct weer mogen bellen.

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 22:57

Ziet er super uit, Nouvel! *\o/*

Vanmiddag even gemend met Peppie. Was een man in een auto die telkens langsreed en aan het einde van de weg weer omkeerde. Zou eigenlijk een groot rondje doen en dan door het bos weer terug naar de boerderij, maar halverwege ben ik omgekeerd. Toen ik bijna bij de boerderij was, heb ik m'n moeder gebeld en heb ik haar tot het uitspannen aan de lijn gehad. De auto stond vlakbij de boerderij, maar die man was nergens te bekennen. Erg eng, ook omdat ik alleen was.

Verder wel lekker gemend met kleine hummeltje.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 23:18

Wat een engerd, Poeltje := .
In mijn jonge jaren liep ik vaak met rugzak rond in mijn uppie, of met een vriendin of zus... stopten er ook vaak van die griezels die je een lift aanboden, zelfs als ik de andere kant op ging! En dan doodleuk zeggen: "dan wil ik wel ff voor je omdraaien hoor" := .

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 23:36

Vond het ook erg creepy. Moest nog wat stallen doen, maar ik had voor de zekerheid ons grote mes meegenomen waar we de verpakking van het kuil mee snijden. :=

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 00:12

Laatst bijgewerkt door Poeltje op 24-02-12 00:42, in het totaal 1 keer bewerkt

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 00:21

Getverdemme Poeltje kan altijd toeval zijn maar ik krijg ook de kriebels als zoiets gebeurt hoor (daarom heb ik graag een (wat flinkere) hond bij me....klinkt raar maar met hond bij me voel ik me altijd veel dapperder ^) ).

Mooi filmpje Nouvel <3

Tallechie sterkte met Daan. Toch maar proberen elke keer er water of anders ORS in te krijgen?

Oja en iemand vroeg nog over Sprenger beugels, dat zijn beugels die zo'n rubber stuk ertussen hebben worden aanbevolen voor mensen met gewrichtsproblemen maar het schijnt ook veiliger te zijn.
http://www.paardendrogist.nl/product/sp ... el/307020/

Vwb zadel bedankt voor het meedenken op zich voldoet dressuurzadel prima hoor, ook voor langere afstanden. Western zadel zou idee kunnen zijn maar mijn rijstijl is echt Engels.... heb wel eens echt endurance zadel geprobeerd, was Podium, maar daar kreeg ik giga last van mijn rug op. Maar goed, we doen het voorlopig gewoon met mijn dressuurzadel :j

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 07:14

@poeltje ; eng zo'n rare kerel :(:)
@tallechie: hoe is het vanochtend met Daan?
@ellis strak gereden parcours. Mooi gestelde zig-zag. Ziet er top uit. Niks meer aan doen en lekker starten gaan.
@tine: volgens mij heb je behoefte aan een paar dagen met heel veel rust: zorg goed voor jezelf.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 08:09

http://www.paardenroute.nl/kaart.htm

Hier bekend mee? Sinds kort hebben wij dit uitgevonden. Het is zo handig om een mooie route te maken in onbekend gebied. Wij hebben zondag een verjaardag in T Harde. Nu gaan wij dat lekker combineren met een mooie route boven Epe. Wij hebben 15 km uitgezet en na afloop gaan wij dan ons gezicht laten zien op de verjaardag. Kan Janouk mooi uitrusten in de trailer met voldoende hooi en wij taart eten bij familie :D

Kunnen wij mooi het verplichte familiebezoek combineren met een mooie rit; wij moeten toch rijden.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 09:37

janouk geweldig gepland :-) Heb je ook een 'smoesje' om weer snel weg te moeten
poeltje leuke foto's

Daan heeft weer doorgeslapen. heb hem in zijn slaap drinken aangeboden, ging niet van harte.
nog steeds diarree, nog steeds geen plasluier, heeft vanochtend 100 cc gedronken.
Hij is nog steeds levendig, is nu ook aan eht spelen

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 10:06

Nou, wij gaan.

Niet teveel kletsen he?????

Tot over 10 dagen.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 10:09

Goede veilige reis!!! en rust lekker uit