[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

tallechie

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 21:52

Instructrice heeft veale even weer gereden, was een beetje laat en de hele dag al koppijn. Maar veale was weer ontzettend stout. Van de week maar even alle dagen aan het werk

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 22:01

prijzig tallechie voor het meten. Die van mij zijn 1,18 en 1,22 gemeten. Denk zelf dat robijn nu rond
de 1,20 zit. En jammer dat veale stout was maar gelukkig dan niet met jou er op.

Naaltje slaapse

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 22:04

Ja ik viel zowat van mijn stokkie, maar had ook niet gevraagd hoe duur het zou zijn.
Maar had ook iemand gebeld uit het dorp zelf, maar die reageerde niet op mail en telefoon en volgens de knhs was ze niet op vakantie. Deze man moest dus een eind rijden.

Ben benieuwd hoeveel alwyn nog gaat groeien. Hij had weer allemaal wondjes op zijn hoofd. Ben er nog niet achter hoe hij hier aan komt. Of bijten van ijslander, of stoten.

Veale moet maar even op strafkamp. ohz is hij de laatste week erg vervelend. Voor de kar is hij ontzettend braaf dus waar het hem nu aan ligt

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 22:08

@Naaltje: nee, hoor, een kickbike is een soort step, nieuwe speeltje van Biancao, begreep ik.
Paardjes hebben hier bijna altijd vrij en veel te veel gras... :o
Maar wss komen er binnenkort 4 jaarlingen van de buren bij.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 22:37

Zo ben ik weer. Was helemaal verregend (echt tot op bot toe zeiknat) en toch bijna nog weggewaaid, maar we hebben doorgezet en een super les gereden (de wei is nu wel echt totaal aan gort gereden, maar goed, je moet er wat voor over hebben he). Man, wat kan die knol toch super lopen. Als ik dit nu toch eens zonder les zelf voor elkaar zou kunnen krijgen...... en dan liefst nog op de kampioenschappen....
(oke, ben al aan het dromen voor ik op bed lig, sorry)

@ Tallechie: kan me voorstellen dat je ervan schrok, zeker na het lezen van de bedragen hier genoemd. Vervelend dat Alwyn wondjes heeft. En vooral dat je niet weet hoe hij eraan komt. Stoute Veale. Vervelend zeg, maar aan ene kant wel fijn dat hij het bij instructrice ook doet. Ligt het niet (helemaal) aan jou. Alwyn dan toch maar in 2-span met Amerigo, die is 1.14 :D

@ Naaltje: druk bezig geweest. Lijkt me een grappig gezicht. Je bent dan gewoon in het luchtledige aan het meppen en schoppen toch?

Las veel over hoofdpijn. Ellendig iets is dat toch. Langskomen in Drenthe: wij wonen aan de grens met Drenthe! Leuke wissel van menpaarden van VHU en Naaltje, hihi, lijkt me echt een wereld van verschil die 2 paardjes.

@VHU: als je zo'n energieke bui hebt, mag je ook altijd hier langskomen hoor. Moet hier ook nodig uitgemest worden in huis :+

@ Jenkins: dat lijkt me een vol programma straks.

@ Biancacoo: leuk he als je je eigen kind zo enthousiast op pony ziet zitten. Zo heerlijk om naar te kijken.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 23:02

@Tallechie, 1.15? Is hij dus toch even groot / klein als Snuit, die is ook 1.15. Ik dacht altijd dat Alwyn iets groter was. Maar .... zeg maar niet te hard dat hij nog moet groeien. Hij valt nu precies in de A maat, die loopt tot 1.17. Stel dat ze iets gaan beslissen met die spoorbreedte binnen de A maat (ipv die 1.10 waar ze het nu over hebben) zit jij gelukkig goed. En ook stel dat Daan gaat rijden later of je verkoopt hem ooit weer als rijpony'tje zit hij dus in de grote A maat, is altijd gunstiger dan in de kleine B. Maar ik dacht echt dat hij groter was, hij lijkt ook groter in tweespan....
Afbeelding

Mwah...vind het wel grappig dat Veale zo drakerig was bij je instructrice :=
Hij vindt mennen met jou veel leuker :+

Wat heerlijk dat je zo fijn hebt gemend Tine +:)+

Het langskomen in Drenthe was nog uit mijn 'Rizanta-tijd' -O-
Ik had was mij aan het voorbereiden voor de mendurance in Wateren, weekend van 28 augustus. Zou ik lang weekend van maken en dan eventueel zondag de endurance ook nog meerijden of narijden. Leek me zo leuk. Naaltje zou dan meegaan, met Diddle erbij op de trailer.
Maar goed, het is dus allemaal heel anders gelopen.

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 23:45

VHU is dat algemeen dat A tot 1.17 loopt of is dat bij welshjes zo? Ik dacht dat het tot iets van 1.21 ging oid. Misschien is Sil dan wel een kleine B. Vorig jaar februari is hij op 1.15 gementen en neem aan dat hij nu ong op de 1.20 zit.

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 23:58

Jenkins zou Sil nog zoveel gegroeit zijn tussen 3 en 4 jaar?

Ik ben echt benieuwd hoe groot denzel wordt, hij zit nu met zijn 15 maanden rond de 97 cm.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 06:58

@jenkins; binnen de welsh loopt de maat anders dacht ik. Dus een wels A kan tot een andere schofthoogte dan een ''KNHS A pony''
:) (als ik het goed onthouden heb := )

@avaluna; ah! hoorde je 'm vallen? T kwartje ? :P solly! :P

Ik ben benieuwd hoe groot dids nou écht is, maar niet zo benieuwd dat ik er 35 euro voor over heb :=

Nou, weer een dagje '' :D '' (ik heb écht geen zin... Schoonmams ligt weer in het ziekenhuis, vriendje is ook helemaal uit zn doen dus.. :(:) )

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 07:06

Tine helemaal super. Misschien dat ik de 20e nog wel even kom kijken. Ligt een beetje aan je tijden en hoe het weer is. Dat zei mijn instructrice inderdaad ook. Alleen ben ook even in beraad gegaan waarom hij dit zou kunnen doen en momenteel rijden er 4 verschillende mensen op. Dat is denk ik toch wat te veel. Iedereen rijdt toch net wat anders.
En alwyn en amerigo in dubbelspan. Ik ben akkoord. Men jij :-)

jenkins krijgt het druk
Naaltje is aan het rond trappen en slaan :-)
zoontje van bianca heeft gereden

vhu ja inderdaad maar 115 had hem ook hoger geschat. Maar de meetstok was waterpas op het hoogste punt. Ik dacht ook gelijk aan de regel inderdaad. Maar dan moet hij niet meer groeien. Ik moet hem tot zijn 8e jaar laten meten.
Veale vindt mennen ook veel leuker, maar helaas heb ik daar hulp bij nodig

naaltje je kunt zo'n meter even bellen en vragen wat de kosten waren. Ik hoor ook hele andere bedragen. Maar deze man moest 45 minuten rijden, omdat de andere 2 niet reageerden.

Daan lag gisteravond om 19 uur op bed. Besloten om hem te laten liggen en te zien hoe laat hij zou komen. Komt hij pas om 6 uur vanochtend :-) Hij heeft gisteren dus maar 3 flessen gehad

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 07:13

tine10 schreef:
@ Naaltje: druk bezig geweest. Lijkt me een grappig gezicht. Je bent dan gewoon in het luchtledige aan het meppen en schoppen toch?

uhh, yep :') Je staat gigantisch voor aap door je woonkamer te springen, en dat doet het figuurtje op het scherm na :))

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 08:32

Goedemorgen

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 08:39

Naaltje schreef:
tine10 schreef:

uhh, yep :') Je staat gigantisch voor aap door je woonkamer te springen, en dat doet het figuurtje op het scherm na :))

Dat wordt pas echt grappig als je met zn tweeën tegen elkaar aan het kickboksen bent, want dan sta je dus naast elkaar, in het luchtledige richting de TV te meppen en schoppen en rammen de mannetjes op de tv op elkaar in :P Supergrappig voor de mensen die buiten langs je huis lopen en dus twee mensen volop in het niets zien schoppen... _O-
*hier ook een Kinect*
Maar ben zelf meer van het echte werk, hoop dat de bokslessen op de sportschool snel weer gaan beginnen (per september zeiden ze... kan niet wachten!!!) dat helpt mij echt om de rest van de week alle irritaties en frustraties met een smile op mn gezicht te kunnen verdragen :) misschien toch wat voor jou, naaltje... Jij wordt ook steeds beter in de " :D " maar dan moet je wel een uitlaatklep hebben... Ga je in september dan een keertje met me mee? O:)

Weer een hoop gelezen. Over een dure maat 1.15, een Veale-draak, tweespanplannen met A en A, menpony-wissels, hoofdpijn (sterkte...:(:) ) fanatieke-poetser (is hier ook van harte welkom, maar als je door de zooi heen kunt kijken mag je ook gewoon op de koffie komen...) Tine met een heerlijke les, een kickbike (foto?) en een nieuwe aanwinst voor Bettepet (gefeliciteerd!)
En verder wel alles bijgelezen, maar niet alles onthouden, solly... Y;(

Groetjes, lacuna

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 09:08

Ik ga straks even op de creche een opdracht voor mijn studie doen. Ik moet een observatieplan maken, maar van Daan valt niet veel te observeren. Dus maar even gebeld en met een moeder overlegd en mag haar zoontje gebruiken

Tass

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 09:47

Tine10: Hier was het ook behoorlijk aan het waaien. In onze spingbak waren de hindernissen omgewaaid :=.

Naalt: Arme jij :(:).

Jenkins: Neem dan wel iemand waar je een goed gevoel bij heb :j.
1 van mijn paarden heeft nu een verzorgster, hij heeft haar uitgekozen zeg, klik super tussen die 2 :j. Beter als tussen hem en mij. Onze karakter lijken te veel op elkaar waardoor het vaak botst :+.

VHU: De kans is wel groot, fjorden ze zijn eigenwijs :+.

Greetje :(:).

Ik heb vanavond les met Fiorano :D.

bettepet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 10:24

goedemorgen
tallechie heeft dus een heerlijke nacht slapen gehad.
jammer dat Veale zo vervelend is onder het zadel
is het ook wel eens andersom? Dat hij voor de wagen vervelend is en onder het zadel juist niet?

rondje Drenthe, mijn pony's staan in Bronneger, ook een prachtige omgeving om te rijden.

ik ga donderdag de nieuwe pony halen en zal dan foto's maken

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 10:28

Ik vind het knap, mensen met verzorgers, hier doen de paarden veel te weinig, maar tjee, waar vind je wat fatsoenlijks :') ?

Tass

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 10:32

Ik heb een goede vriendin die nooit iets met paarden heeft gedaan :). Ze wilde graag iets met paarden doen. Met mijn fjorden klikte het niet en mijn mijn drukke haf klikte het wel :D. Ze is heel fanatiek, gaat elke dag mee, neemt grondwerk lessen om te leren, leest boeken, kijkt op internet. Ze doet het echt heel goed :j.

Tass

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 11:05

Gister met spelen _O-.... Papiertje vermoorden :')
Afbeelding

Zo liggen ze nu te slapen <3.
Afbeelding

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 11:44

@Tass: wat lief <3 . Dat is fijn, maar is dan ook een goede vriendin van je, die ken je dan tenminste, een vreemde is altijd maar afwachten wat je je in huis haalt.

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 11:49

Ah tass wat zijn die kleintjes toch lief he! Mijne waren ook zo schattig, nu kan ik ze soms wel achter t behang plakken haha!
Ik heb ook een lieve foto van mij en mn kat chillen op de bank haha: (of had ik deze al laten zien? :P)
Afbeelding

Een goede vriendin als verzorgster zou wel makkelijk zijn :P Maar dat gaat niet lukken. Ik ben dan ook altijd zo bang dat ze het hoofdstel niet goed doen of het zadel :P Of dat ze te lang gaan rijden en te veel vragen. Daarom dan ook het liefst een verzorgster met een moeder met verstand van paarden.
had er zo 1 op mijn vorige stal, maar het meisje was pas 8 en kon Sil nog niet aan helaas.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 11:54

Probleem hier is ook nog eens dat ik de paarden thuis heb staan, dan ben je nog extra kritisch en dan zie je misschien ook wel te veel :D , moet echt een goeie tegen komen, geloof dat je er anders meer tijd in stopt, dan dat je eruit haalt en die tijd had ik natuurlijk ook zelf kunnen mennen/rijden.
Ik heb er trouwens 1 die is zo me zo kostbaar, daar zou ik sowieso met mijn neus op blijven staan.
Ach ja, komt wel, zou fijn zijn als onze dochter straks iig de pony's ohz zou kunnen rijden.
Eentje wordt al regelmatig gereden door d'r, de andere is dus mijn kostbare schat ;)

Tass

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 12:03

Avaluna: Dat is waar een vriendin is toch anders :j

Jenkins: Wat een lieve foto :D.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 12:38

dids zijn verzorgster mag gewoon alleen samen met mij aan de gang :) wil gewoon geen verantwoordelijkheid over andermans kind als ik zelf geen toezicht kan houden.

Zo ik sta al 1.5 uur te schoffelen. Takkenwerk..

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 12:57

Ja het liefst zou ik er zelf ook bij zijn, maar dan kan ik zelf ook aan het werk :P een verzorgster is voor mi meer op de momenten dat ik niet kan haha.