[AR] De wagens van poland carriages

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Fenny

Re: De wagens van poland carriages

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 17:56

Ik wil je alleen nogmaals melden dat je echt rugproblemen kunt krijgen met je wagen ...
Ik heb dezelfde soort wagen als dat jij hebt (kan niet zeggen 'dezelfde' want alle Bakker wagens lijken inderdaad wel uniek :D ) maar heb dus mijn bok laten verhogen omdat ik met mijn 1.85m er echt niet op kon zitten.

En, lijkt dit raar? :) Het zit fijn zo :)

http://a2.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 0387_n.jpg

uryanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 19:29

Nu nog even correct inspannen ;) en je bent klaar om veel plezier te maken!

Fenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 21:02

uryanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 21:14

Fenny schreef:
Doel je op mijn foto? :D Ik kon even niet een andere vinden, dit was even 5 minuten testen met dubbelspan, vooral mn tuig ;)

Normaal men ik zo:

http://a2.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 3113_n.jpg

Nee, jouw foto had ik niet bekeken. Ik doel op ts. Maar eigenlijk maak jij in mijn ogen dezelfde fout. Pony stapt erg makkelijk over de strengen heen (ook in 5 minuten gebeuren ongelukken) en bij ts hoort bij haar tuig de buitensingel over de streng heen.

Fenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 21:18

uryanne schreef:
Fenny schreef:
Doel je op mijn foto? :D Ik kon even niet een andere vinden, dit was even 5 minuten testen met dubbelspan, vooral mn tuig ;)

Normaal men ik zo:

Nee, jouw foto had ik niet bekeken. Ik doel op ts. Maar eigenlijk maak jij in mijn ogen dezelfde fout. Pony stapt erg makkelijk over de strengen heen (ook in 5 minuten gebeuren ongelukken) en bij ts hoort bij haar tuig de buitensingel over de streng heen.

Daar kan ik jou ook geen ongelijk in geven en daarom ga ik ook niet eerder weer dubbelspan mennen totdat ik wél alles op orde heb ;)

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 21:47

uryanne schreef:
Fenny schreef:

Normaal men ik zo:

Borsttuig van BenWLOVER zou ook wat hoger mogen.

Wel grappig/frappant dat je dit nu steeds vaker tegen komt hier op AR, dat gedoe over buitensingel over de streng. :=
Officieel gezien 'hoort' het zo maar er zijn, vooral tegenwoordig, ook minstens even zoveel menners die de strengen bovenlangs de buitensingel hebben lopen, omdat hij anders gaat 'stoten'. Volgens mij is dat niet persé 'tuigafhankelijk', zo van 'bij dat tuig moet het wel, en bij dat tuig niet', maar wijst zich dat uit in de praktijk. Als het zo niet stoot is het toch prima?

Ik had strengen ook buitenlangs lopen, omdat als ik de buitensingel óver de strengen deed, de gesp van het borsttuig juist ging stoten.......

BenWLOVER: ach, als je er zelf wel écht tevreden mee bent (want dat is wel belangrijk hé, bedoel het is geen gratis wagen natuurlijk!) dan tsja....... ik had het persoonlijk echt niet gepikt, maargoed ik zal bij Bakker volgens mij nooit zomaar wat bestellen, of alles moet drastisch veranderen.

Wel ben ik dan toch echt benieuwd of je in de toekomst geen rug/nek/knieklachten gaat krijgen, puur vanwege de manier waarop je zit. En dat heeft niets te maken met 'lang persoon, kleine pony', want ook daarvoor zijn tegenwoordig wel degelijk oplossingen mogelijk. Alleen, dat vergt een kundige en meedenkende, meewerkende wagenbouwer in de meeste gevallen.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 12:36

ik moet eerlijk zeggen dat ik de rode wagen echt niet mooi kan vinden en dan gaat het me
echt niet alleen om de kleur. Hij is gewoon niet in verhouding. En idd met die groombeugels zo kan niemand
groomen.

Citaat:
Ik wil ook een Kraay of een Dekkers, maar ze zijn er maar weinig 2e hands.

Ik zal het melden als die van mij in de verkoop gaat :D

Ben zelf ook erg fan van de wagen van joycie/L_S fotos en denk dat ik hierna ook een kraay neem.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 12:59

Ik heb ook een Leica, ben er super blij mee, heeft een groombeugel die je kan afstellen, en die achtergrepen hebben 2 grepen, zodat als groomstoeltje erop staat groom zich makkelijker vast kan houden, en meer dan genoeg ruimte in de marathon heeft om te hangen :j

https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hp ... 8647_o.jpg
Hier zie je dat goed, die groombeugel kun je dus verder naar achter of voren afstellen, en die handgrepen hebben 2 greepjes, de buitenkant voor het hangen, de binnenkant voor als je op stoeltje zit en je houd vast. :j (in vaardigheid houd mn groom dan stevig vast met tweespan namelijk :') )

shetlander20

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 21:41

eindelijk eens een keer telefonische contact gehad met dhr Bakker zelf. Er wordt een nieuwe wagen gemaakt. Hij was door persoonlijk omstandig heden niet thuis en daar door ging het eea mis. Hij heeft mij beloofd dat ik de wagen geleverd krijg die ik besteld had. De lucht en blad vering was een comminucatie fout. Ik zou nu exact de wagen krijgen war hij mee adverteert maar dan in mijn eigen kleuren en een aangepast bokstoel. Ik geef meneer Bakker nog een kans om zijn fouten goed te maken. Iedereen verdient een 2de kans als het een keertje niet goed is gegaan.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 21:45

shetlander20 schreef:
eindelijk eens een keer telefonische contact gehad met dhr Bakker zelf. Er wordt een nieuwe wagen gemaakt. Hij was door persoonlijk omstandig heden niet thuis en daar door ging het eea mis. Hij heeft mij beloofd dat ik de wagen geleverd krijg die ik besteld had. De lucht en blad vering was een comminucatie fout. Ik zou nu exact de wagen krijgen war hij mee adverteert maar dan in mijn eigen kleuren en een aangepast bokstoel. Ik geef meneer Bakker nog een kans om zijn fouten goed te maken. Iedereen verdient een 2de kans als het een keertje niet goed is gegaan.

Zeker moet iemand een 2de kans krijgen,hoop dat je nu de perfecte wagen krijgt

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 21:51

Die vent heeft genoeg kansen gekregen om zich te verbeteren, en wat doet hij er mee ? NIETS!
Hij volgt dit topic ook echt wel.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 21:55

LS_fotos schreef:
Die vent heeft genoeg kansen gekregen om zich te verbeteren, en wat doet hij er mee ? NIETS!
Hij volgt dit topic ook echt wel.

Bij haar heeft hij nog niks gedaan ,alleen dat dus de verkeerde wagen er geleverd werd,dus zei mag hem best een 2de kans geven.en afwachten of ze nu dan de goede krijgt

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 21:58

Ben benieuwd of het 2e keer wel goed gaat...

shetlander20

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 18:59

Heb de nieuwe bevestiging al weer binnen nu ook met de lijst wensen die ik wil erbij.
En nu maar hopen dat ik niet weer 14 weken hoef te wachten.

Maar ik heb nu goed hoop dat het goed gaat komen.

shetlander20

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 19:00

Fenny heb jij nog meer foto's van jou wagentje???

Fenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 23:13

wat voor foto's wil je zien? Zal morgen even wat opzoeken.

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 14:40

Ik wou net zeggen, natuurlijk verdiend iedereen een 2de kans. Maar is dat per klant of in totaal? Want denk dat alle opgetelde kansen in totaal wel een getal met dikke twee cijfers zal gaan geven :P

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 10:35

tja bij elke wagenbouwer is er wel wat..ik heb echt heel erg lang op mijn Cavalier moeten wachten en toen was hij nog niet zoals ik hem wilde. Toch maar genomen was het wachten zat. Toen we hem eindelijk mochten ophalen hebben we er nog 2 uur gestaan omdat hij niet af was en de remmen het niet deden.
Denk dat dat met Bakker hetzelfde is. Veel geduld!

Fenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 13:58

Iedereen nog een beetje tevreden over zijn /haar wagen? :D

Ik men sinds kort ook meer dubbelspan, gaat leuk :) mis alleen zo'n ketting voor het terugslaan van de boom, maar die krijg ik nog van een clubgenootje.

Waar ik eigenlijk wel benieuwd naar ben is tot welke stokmaat er max.voor de marathon mini kan? 1.25m ongeveer, of ook wel groter?

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 19:08

Pffff vandaag met die van Dennis gereden. Was wel wat krapjes hoor zeg maar...... te krap :+
Maar voor haarzelf is ie precies goed.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 19:09

Ja hoor, ik heb alle ruimte :).

Er is er eentje geweest die er een fjord van ik dacht 130 voor had. De gene met die zuurstok-roze wagen. Maar vond dat zelf eigenlijk te groot voor het mooie.

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 20:01

Fenny schreef:
Iedereen nog een beetje tevreden over zijn /haar wagen? :D

Ik men sinds kort ook meer dubbelspan, gaat leuk :) mis alleen zo'n ketting voor het terugslaan van de boom, maar die krijg ik nog van een clubgenootje.

Waar ik eigenlijk wel benieuwd naar ben is tot welke stokmaat er max.voor de marathon mini kan? 1.25m ongeveer, of ook wel groter?

Zo blij mee dat ik inmiddels een Leica besteld heb :')

Die ketting heb ik er ook aan gemaakt maar helpt niet zo erg, we vlogen vandaag door plassen en over het land en dan houd je je hart weer vast dat er eentje niet die boom tegen zijn neus krijgt. Daarbij rammelt alles zo erg dat ik steeds bang ben een onderdeel ergens achter te laten :D
Een van mijn ponies is er ook achter dat als ze net een stapje langzamer doet de niet mee hoeft te trekken, die zal met de nieuwe Leica wel even moeten wennen aan de evenaar.

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 20:23

Dennis schreef:
Ja hoor, ik heb alle ruimte :).

Er is er eentje geweest die er een fjord van ik dacht 130 voor had. De gene met die zuurstok-roze wagen. Maar vond dat zelf eigenlijk te groot voor het mooie.

:wave: hier ben ik.

Ik heb de shetland maat, niet de mini.
En ik heb er idd een fjord voor van 1.30, maar voor het mooie is die wat te klein.
Voor het rijden niet, maar voor het oog wel.
Rij er nu vaak mee, want mn andere marathonwagen ligt in onderdelen in de schuur. :o
Ik zou deze maat dus zeker niet aanraden voor deze maat pony's.
Voor soms kan het wel, en voor mij is het nu ook bij gebrek aan iets anders, maar zou zeker een grotere, en zwaardere wagen kiezen.
Want ik kan zonder groom geen voltes 10 meter galopperen, want ik denk dat ik dan om ga. :+

hier foto's ervan
[AR-ITP] Tor mijn fjordje maar eens voor mijn roze marathonwagen

shetlander20

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 13:09

Nu uit eindelijk de wagen af besteld. In de tussen tijd heeft meneer Bakker heel veel beloofd maar kan zijn beloftes niet nakomen. Had hem toch een ultimatem gegeven voor 15 september leveren voor de Nederlandse Kampioenschappen op Ermelo waar ik moest rijden.
Dat is hem niet gelukt dus heb nu de order terug getrokken. Hij had iedere keer, keer op keer andere smoesen. Maar nu is mijn geduld echt op. De fabriek waar de mini's gemaakt werden is er niet meer. En nu worden ze nagemaakt (zonder dat er voorbeelden aanwezig zijn) nou dank je wel dan maar.

Hoop nu wel dat ik mijn aanbetaling retour krijg.

Ga nu maar een jaartje door sparen voor een wagen van bv Kelders of de Lemerij.

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 13:13

Das wel heel erg balen.
Maar snap dat je geen zin meer hebt om te wachten.