[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

IvysToeter

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 11:52

oh ja jij hebt het alweer :+

BuckjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 11:54

Dat wist je al Kim, nav het mini topic. ;)

IvysToeter

ik wist niet dat je al wat had ;)
ik wist alleen dat jij wist hoe de nieuwe collectie eruit zou zien ;)

Susanne

kim :+ :+ :+

BuckjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 11:59

Heb vanmiddag niet veel tijd maar zal morgen wel even een foto maken om Lizzy.
Ik zei toen nog dat het bij jou en Elien haar sulky paste. Daarna had ik hem ook
wat mensen door gePBt maar blijkbaar jou niet. :o

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 12:04

ik mocht het niet weten van je :+
maar geeft niet, weet nu hoe de collectie eruit ziet.
en is inderdaad een gave collectie!

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 12:04

Ik mail altijd gewoon naar BR, met de vraag of ze een voorbeeldje willen sturen, doen ze nooit moeilijk over aardige mensen.

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 12:08

ffies snel,

@Naaltje, heb jij weer, ze moeten je ook wel hebben hé :(:)
@Marrianne, ik wil je vragen voortaan geen namen te noemen, daar ik het helemaal niet erg vind dat de startlijst nog niet online staat en het kan misschien anders geïnterpreteerd worden. Door ervaringen uit het verleden ben ik heel voorzichtig geworden met namen etc op internet ... want alles kan tegen je worden gebruikt. Ik post sinds kort weer en ik wil dat graag zo houden. Het is niet persoonlijk bedoeld :o
Laatst bijgewerkt door Ollie1 op 27-01-11 12:23, in het totaal 1 keer bewerkt

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 12:14

nieuwe halsters.. hmm, dids mag er geen
beest heeft 2 scapa halsters die ''voor netjes'' zijn
een blauw halster waarmee ik 'm uit de wei hengel
en nog 2 ouwe halsters
ohja, 1 leren slechte kwaliteit halster
en sinds december z'n geweldige bruine leren halstertje :+:

nou, naalt gaat aan de slag, want de boel moet toch af.. de thee heeft niet bepaald geholpen, loop nogsteeds rond als een zatte aap :))

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 13:10

Naaltje toch. Ik denk dat die politie mannen ondertussen zo een gezocht foto van je in hun auto's hangen hebben.
Forceer je maar niet.
Ollie: Ik kan je wel begrijpen dat je je naam niet graag op het internet ziet passeren. Ik probeer dat ook te vermijden. Je weet nooit wie er mee leest.

Nieuwe collecties: daar doe ik zo min mogelijk aan mee.

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 13:14

Waar kan ik de nieuwe colectie zien?

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 13:22

Ik doe ook niet aan nieuwe collecties. Heb genoeg zooi. Wil alleen nog rode strijklapjes, maar die moeten even wachten.

Naaltje: dat ze je niet aan de kant hebben gehouden, als je nog steeds zo'n raar hoofd hebben. Dat zien ze dan weer niet.

Verder sluit ik me aan bij alle samenvattingen.

Heb vanmorgen beide knollies voor de kar gehad. De bak ligt er echt super bij. En ze liepen beide ook heel fijn. Alleen had Rembrand de smaak van galop te pakken. Vanuit halthouden, vanuit stap. Iedere keer als ik wilde draven ging hij doodleuk galoperen. Ik vind het fijn hoor dat hij dat netjes kan, maar dan wel graag op mijn commando. Maar verder ben ik weer heel tevreden. Daarna bak weer gesleept, dus met beetje geluk kan ik ook na komende nacht weer aan de slag. Dan wordt het wel longeren, heb morgen niet zoveel tijd. Er komen huisartsen in opleiding hier een interview houden ivm mijn ziekte.

Nou, ik ga gestrekt. Straks nog lekker huishouden doen. BLEH

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 13:51

Ik vind BR ook super gaaf !!!! Alleen mijn bankrekening niet zo. ga s ff kijken of ik al wat kan vinden op i-net.

@ naaltje jij hebt pech met die auto zo zeg. Wel mooi bewijs.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 14:23

hihi :D tine je paard had er gewoon onwijs zin in :D

dat ze me niet langs de kant zetten daarom verbaasde me ook := was m'n 1e gedachtenflits ''slingerde ik dan ofzo'' :=
vriendje zei ook al, waarschijnlijk staat de auto als gesignaleerd.. Dus de kans dat het nog meer gebeurt is aanwezig..
over 'n tijdje is het mooie verjaardagsmaterie ;)

ik ga nog wat ploeteren voor stage, nog 1,5 dag :)

Caadhola

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 16:50

Heb even snel gelezen,maar niet alles onthouden.

Naaltje,ze moeten jou wel hebben bij de politie.

Ollie,is benieuwd naar de startlijst,ik weet uit betrouwbare bron dat deze vanmiddag gemaakt wordt,ik doe mee met Lotte.

Br heeft nieuwe collectie.

Zo net de paardjes gereden,wagen en tuig schoon gemaakt,morgen naar Houten,we moeten pas om 21.00 uur rijden,de laatste rijd om 22.30 dat wordt dus een lange dag.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 17:04

Ga mee met de samenvattingen. Heb snel bijgelezen.

Voel me nog niet super. Vanochtend met een vriendin naar prenetal geweest, daarna even bij haar een broodje gegeten. Vanmiddag ook nog even het dorp ingeweest. Laatste dingetjes gekocht voor de beeb. In principe kan ie komen allleen is de kamer nog niet klaar :-)
Ook heb ik geboorteboeken gehaald, kunnen we een kaartje uitzoeken.

Nu ben ik kapot dus ga even liggen.

Morgen ook een drukke dag. Eerst naar de huisarts voor mijn hand, gaan kijken wat de letselschade, daarna naar de fysio en daarna naar de creche om te kijken. S middags kun je me weer op vegen.

Ik ben sowieso tot en met dinsdag vrij, dan bel ik mijn leidinggevende weer

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 17:19

En ook ik ga mee met de samenvattingen (kan nog net geloof ik, straks moeten er weer nieuwe worden gemaakt :+ ).
Tallechie een beetje leidinggevende begrijpt heel goed waarom je thuis bent, lijkt me. Wat leuk dat je alles nu zo ongeveer in huis hebt. Raar idee he.

Fijn Tine dat je lekker hebt gemend! Dat van steeds in galop willen had Rizanta afgelopen maandag, toen Peter alleen met haar aan de slag was. Ze bleef maar huppelen en wippen in het begin, misschien voorjaarskriebels of zoiets? Vandaag heeft Peter haar eerst even 15 minuten gereden, daarna ik wel zo'n minuut of 45. Dus ze is / we zijn flink aan de slag geweest. Sprong nu gelukkig maar 2x aan, 1x bij mij, 1x bij Peter. Wij zijn vooral bezig met verkorten, verlengen, voltes links/rechts, S-van hand veranderen, van hand veranderen mooie diagonaal rijden, goede stukken rechtuit en af en toe stappen natuurlijk en halthouden. En ze gaf me toch een paar keer een geweldige uitgestrekte draf :~ Galop mag ze gewoon nog niet. Mochten we ooit in de M mendressuur komen dan gaan we daar wel mee aan de slag. Vond het allemaal wel lekker stoer gaan en ga de volgende keer (denk ik := ) meteen op de bok.

Ze was lekker bezweet en na het werk heeft ze slobbertje gehad :9

Dankzij nu 3x per dag kuil en haar Omega3-6-9 mix ziet ze er nu trouwens super goed uit *D dat dat met zoiets simpels als kuil meer verspreiden over de dag en die mix in een paar dagen zo kan verbeteren, grappig he.

Ik ben ook heel voorzichtig met 'echte' namen noemen op internet.

En setjes, tja, Rizanta is wel een soort 'barbie-paard'. Die deken die ik bij Ollie heb gekocht en die blauw geruite met hals, tja....'t staat haar dan zo mooi en ik had nog geen spulletjes 'zelf' voor haar gekocht (had al haar spullen bij de verkoop meegekregen), dan wil je toch zelf ook wat dingetjes voor haar kopen, erg he.
Ben niet van de nieuwste setjes, ben meer praktisch. En simpelweg heb ik het geld er ook niet voor. Gisteren net nieuwe veiligheidsligtogen gekocht voor bij Rizanta's tuig, andere strengen, nog een andere singel voor bij het zadel want die ik had was net wat klein, is toch ook gauw weer 160,- Euries :$ Tel daarbij de lessen die ik nu doe...nou dan blijft er niets over voor setjes (ook niet voor mezelf trouwens :+ )
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 27-01-11 17:22, in het totaal 1 keer bewerkt

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 17:22

lekker vhu!
ben stikjaloers! :D

enneh
ik ben klaar :P vind ik ;)
heb net geprint, ben nu alles aan het perforeren, nu alleen hopen dat ik ringrugjes heb die groot genoeg zijn...en dat zal er flink om spannen :P anders doe ik wel alles afzonderlijk... (heb meerdere documenten samengevoegd als ''einddocument'' )

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 17:24

Super Naalt _/-\o_ _/-\o_

Oja, poowns hebben setjes voor bij tweespan tuig. Dat vind ik dan wel weer leuk :o

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 17:41

ben nu vanop afstand m'n ma om inbindruggen aan het sturen... ik red het namelijk niet daar optijd te zijn, en wil graag morgen ingebonden exemplaren hebben :))

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 17:59

Ik ben niet zo van de setjes. Maar leuke dekens, halsters enz vind ik altijd wel leuk. Maar mn dieren hoeven niet rondom de benen in setjes gestoken als ze dat niet nodig hebben. Kay heeft dus gewoon saaie zwarte peesbeschermers.

Goedzo naaltje lekker klaar!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 18:34

Fijn Naaltje dat het klaar is! Zal wel een opluchting zijn.

Hoe is het met je arm?

VHU: Rembrand is verder niet aan het huppelen en wippen, hij gaat gewoon in een heel beheerste galop. Maar ja, dat was niet wat ik vroeg. Gebeurt ook als ik op de volte middendraf doe, dan gaat hij standaard in galop. Terwijl het toch duidelijk heel verschillende stemhulpen zijn. Maar ja, galop is makkelijker. Doorgaan gaat het op de diagonaal wel goed, maar de proef die ik in februari moet rijden is met galopwissel op de diagonaal, dus hij mag nu ook op de diagonaal in galop. Tja, dat gaat ten koste van mijn midden of uitgestrekte draf. En dat is niet leuk, want daar kan ik juist heel hoge cijfers op scoren. Ben vandaag ook bezig geweest met 2x achter elkaar door S van hand veranderen met 1 hand. Valt nog niet mee, en zeker niet in mijn kleine bak, dan is de overkant zo bereikt.

Tallechie: fijn dat je nu alles hebt voor beeb. Moet er nog veel gebeuren in de kamer? Je moet vanavond toch naar verloskundige? doe je wel rustig aan??!!

Schaduw: dat wordt dus heeeeeeel laat morgen. Succes alvast!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 18:42

AAAARGGGGHH

Weer een reactie van een wagenbouwer. Had van Tallechie een lijstje met wagenbouwers gehad, daar zat er nog 1 tussen die ik nog niet had aangeschreven (12 in totaal nu)

De laatste was Brummelkamp in Woerden. Hij beweert doodleuk dat ik deze wagen lekker moet houden en ervan genieten. Hij ziet zo op de foto dat de pony het makkelijk kan trekken. Tja, dan zijn wij allemaal gek denk ik.

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 18:47

tine10 schreef:
VHU: Rembrand is verder niet aan het huppelen en wippen, hij gaat gewoon in een heel beheerste galop. Maar ja, dat was niet wat ik vroeg. Gebeurt ook als ik op de volte middendraf doe, dan gaat hij standaard in galop. Terwijl het toch duidelijk heel verschillende stemhulpen zijn. Maar ja, galop is makkelijker. Doorgaan gaat het op de diagonaal wel goed, maar de proef die ik in februari moet rijden is met galopwissel op de diagonaal, dus hij mag nu ook op de diagonaal in galop. Tja, dat gaat ten koste van mijn midden of uitgestrekte draf. En dat is niet leuk, want daar kan ik juist heel hoge cijfers op scoren. Ben vandaag ook bezig geweest met 2x achter elkaar door S van hand veranderen met 1 hand. Valt nog niet mee, en zeker niet in mijn kleine bak, dan is de overkant zo bereikt.

Ik weet er alles van 1x sprong Bruutje verkeerd aan met de galopwissel maar kon het gelukkig herstellen (een 5) en bij de 2x door een S van hand veranderen begon ik met te lange leidsel doordat ik al niet goed verpakte bij M (leidsel in 1 hand) de 1e S ging nog wel maar de 2e was wel ieniminie := en had ik een 4 :o

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 18:49

@Schaduw thanks voor the inside information, we wachten geduldig af ;) . Zooo dat wordt een latertje morgen. Als je het net zo goed doet als in Barsingerhorn dan gaat het morgen helemaal goedkomen in Houten. Heel veel succes en zet hem op +:)+ . Wat leuk dat je zondag met Lotte meedoet. Dandy mag dan lekker ffies bijkomen :(:)