[AR] SGMW 2011

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

ArroNnie

Re: SGMW 2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 19:20

@ haarlem,
Ja inderdaad; maar het was ook gewoon wel een linke hindernis, het zand was diep en los, en dan ook nog zo schuin omlaag en weer naar boven.. Het is gelukkig wel weer goed gekomen, maar ik was geloof ik zondag een kleeiinnn beetje in shock ofzoiets. Pffff, wat een dag zeg. Maar goed, dat moeten we ook een keer mee maken, toch? :o

S_zanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 19:24

Ik denk dat als je dat een keer meemaakt je wel bewust wordt van hoe belangrijk het is goed te hangen.
Het heb niet alleen met links en rechts te maken, maar ook nog met hoogte.
(jammer genoeg wordt dat nog wel eens vergeten)

Daardoor heb ik er ook al eens naastgelegen.
Gewoon een domme groom fout.

ArroNnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 19:25

Precies zoals je 't zegt. Weer een ervaring rijker. :j

S_zanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 19:34

Je moet je het vooral niet teveel kwalijk nemen.
Het gebeurt bij de beste!
Kijk maar naar Koos de Ronde tijdens het WK in Beesd.
Die ging ook om.

ykja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 19:59

S_zanne schreef:
Je moet je het vooral niet teveel kwalijk nemen.
Het gebeurt bij de beste!
Kijk maar naar Koos de Ronde tijdens het WK in Beesd.
Die ging ook om.

je kan daar veel van zeggen maar dat was geen groomsfout.. dat was een niet zichtbare verandering van de ondergrond onder het water. ( die ik overigens ook gevoeld heb bij die poort maar wij hadden wat minder vaart)

in principe gaat een helling altijd voor de bocht.. dus naar de helling toe hangen ook al draai je de andere kant op

haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 20:23

Er zijn er meerdere in de problemen gekomen in deze hindernis, zover ik weet ongeveer op de zelfde plek. Ik houdt het op een samenloop van omstandigheden. Wij waren in een linker wending de groom zat links, paard valt net teveel over de schouder, waardoor de vooras teveel onder de wagen wegdraait en uit balans komt. Zou de groom even rechts hebben gestaan en snel naar links had gewisseld, dan zou het maar zo kunnen dat het wel goed zou zijn gegaan. nu was het groom aan de grond,10 strafpunten en dat koste de 1e plaats. belangrijker is dat we er zonder kleerscheuren vanaf zijn gekomen als 3e geëindigd

ykja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 20:39

absoluut waar! jammer dat je nu niet als winnaar uit de wedstrijd kwam.
geen schade is het belangrijkste, samen met veel leren en toch heel erg veel plezier hebben... aangezien we er met zijn allen niet rijk van zullen worden ;-)

haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 20:54

ykja schreef:
absoluut waar! jammer dat je nu niet als winnaar uit de wedstrijd kwam.
geen schade is het belangrijkste, samen met veel leren en toch heel erg veel plezier hebben... aangezien we er met zijn allen niet rijk van zullen worden ;-)

idd wel jammer, maar wat ik minder vindt is de score die met 10 punten omhoog schiet. De teller voor het NK 2012 loopt inmiddels weer, de score zonder de strafpunten was een leuke geweest om mee te nemen naar het volgend seizoen.

BlackDevils

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-11 10:37

Nou, aankomend weekend naar de Slingeplas. Ik denk dat het wel mooi weer word om rond te kijken morgen op een dergelijke locatie. :P
Wie komt er ook?

Divine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 11:07

Als ik een taxi kan regelen kom ik even kijken... zondag.
Schijnt erg mooi te zijn daar, het pastte dit jaar niet in de planning, misschien een optie voor volgend jaar.

Veel succes alvast!

ArroNnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 13:32

Nou, wij komen in ieder geval met de pony's, ben er al wel zenuwachtig voor maar 't komt vast wel goed. :)
André alvast veel succes, maar dat is voor jou volgensmij geen probleem :P

mriekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 13:59

In Heeten zijn ze druk met de voorbereidingen. De eerste hindernis staat al weer klaar (mogelijk staan er al meerdere klaar, maar daar kom ik dan niet zo vaak langs ;) )

GaitMonster

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 15:04

Wij gaan ook naar Heeten dit jaar. Jammer genoeg ben ik er onverwachts niet bij, kreeg een reisje aangeboden naar Slovenie (WK pony's :) ) Altijd wel een hele mooie, goed georganiseerde wedstrijd. We rijden er altijd met veel plezier.

BlackDevils

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-11 15:20

ArroNnie schreef:
Nou, wij komen in ieder geval met de pony's, ben er al wel zenuwachtig voor maar 't komt vast wel goed. :)
André alvast veel succes, maar dat is voor jou volgensmij geen probleem :P
Gewoon goed vooruit blijven denken dan komt het allemaal wel weer goed.
Veel verwachtingen heb ik er zelf niet van. De 'jonge' gaat mee en die vind het allemaal toch nog wel spannend.

GaitMonster schreef:
Wij gaan ook naar Heeten dit jaar. Jammer genoeg ben ik er onverwachts niet bij, kreeg een reisje aangeboden naar Slovenie (WK pony's :) ) Altijd wel een hele mooie, goed georganiseerde wedstrijd. We rijden er altijd met veel plezier.
Ach wat jammer dat het zo lopen moet maar je moet je soms toch opofferen he... :j

S_zanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 17:02

GaitMonster schreef:

Naar Heeten of naar het Wk...
Lastige keuze hoor!

Mocht je je bedenken en alsnog naar Heeten gaan wil ik wel in jou plaats naar het Wk. ;) :D

Veeeeel plezier!!! *\o/*

GaitMonster

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 19:31

S_zanne schreef:
GaitMonster schreef:

Naar Heeten of naar het Wk...
Lastige keuze hoor!

Mocht je je bedenken en alsnog naar Heeten gaan wil ik wel in jou plaats naar het Wk. ;) :D

Veeeeel plezier!!! *\o/*

Ik vond het nog wel een lastige keuze hoor :P Heeten was natuurlijk gepland in januari en dit kwam in beeld tijdens de wedstrijd in Markelo.. Maar naar veel twijfelen lijkt het me wel een super leuke ervaring dus heb ik er toch voor gekozen. Dus mijn buurman heeft tijdens Heeten een andere groom.

Dankjewel :) Maar voordat ik ga rijd ik eerst nog de wedstrijd in Balkbrug :D

ArroNnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 20:17

Nou, heel erg veel mazzel gehad met het weer afgelopen weekend @ slingeplas, Aalten.:D

Wedstrijd ging voorons erg goed, als we niet gediskwlificeerd waren, dan waren we tweede geworden!! :) Balen, maar een van de ponys had zijn mond gestoten aan de boom en daardoor wat bloed. Was er eerst nogal boos over dat we gediskwalificeerd zijn daarom, maar ben zo ontzettend blij dat in ieder geval de wedstrijd goed is gegaan! ( waarom ik daar vooral boos voer was, is omdat we dat vaker gehad hebben en er nooooit moeilijk over gedaan werd; even uitspoelen en terug komen, dan was het allemaal goed.)

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 20:24

wij zijn van het weekend naar zuidwolde geweest

als alles goed was gegaan zouden we 142 punten hebben gereden met het 4 span maar helaas vond de baas het nodig om op H4 het gras van dichtbij te bekijken met als resultaat dat we dus omgingen. gelukkig kon me moeder het span vangen (koetsier hingen nog aan de leidsels) en konden we zonder schade de weg vervolgen

BlackDevils

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-11 20:50

Ja, jammer Arronnie van de D maar het is wel de regel. Ik zag het toen jullie voorbij kwamen.
Maar verder liep het toch weer super en ik zag een paar gemotiveerde grooms achterop staan.

Lanouska, ik dacht dat ik vrijdag je moeder nog in Aalten zag bij Willem?

Zelf wel tevreden over de wedstrijd. Maakte zelf een stomme fout in de dressuurproef wat me 5 strafpunten opleverde, de pony liep zijn eerste foutloze vaardigheid in zijn leven (voelde super) en in de marathon heeft ie ook zijn beste beentje voorgezet. Het vele geduld met hem begint heel langzaam resultaat af te werpen.

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 15:17

@ BD klopt ze zou ook met jan greve op wedstrijd maar hij besloot zaterdag ochtend om niet te gaan hij was te druk. dus is ze komen kijken in zuidwolde en dat was weer mazzel hebben voor ons

ArroNnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 15:31

@ lanouska. Dat is wel balen zeg! Verder geen verwondingen ofzo?

@ BlackDevils,
haha dat was inderdaad erg jammer van de dressuur-fout, was al verbaasd dat je geen eerst was. ;)
Had eigenlijk gedacht dat je in Heeten ook nog wel mee zou doen, maar daar zie ik je niet tussen staan.

Ik ben ik elk geval heel erg benieuwd naar hoe ons dat afgaat; een ééndaagse. :P

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 15:37

@ arronnie nee geen gewonde paarden hadden niks en de mensen alleen een beetje bont en blauw

hafjelinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 09:00

Nog mensen die dit weekend naar Geldrop gaan?

Borco

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 11:22

He Jessie, wij zijn ook weer van de partij! Morgen op tijd dressuren... jullie nog iets eerder als wij :)!
Heb jij al tijden gezien van de vaardigheid? Ik denk dat die wel aansluitend zal zijn maar heb nog geen tijden gezien.

GaitMonster

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 19:31

Wij rijden morgen in Balkbrug. Jammer genoeg zijn er maar 31 deelnemers, erg sneu voor de organisatie die wel heel erg hun best hebben gedaan om een nette wedstrijd neer te zetten. Hopen op mooi weer morgen :)

Iedereen op de hippiade, heel veel succes morgen!
(en natuurlijk ook op de andere wedstrijden)