[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

L_Rivaldo

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 13:31

je gaat hard met school zeg.. ik ga dit weekend ook weer knallen :P hopelijk

Net toch een mooie pensionstal gezien.. worden ook menlessen gegeven en je kan zo vanuit stal het bos in. Grote bakken.
Mooier kan gewoon niet.. helaas in hilversum en net iets te ver weg :(

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 14:13

zoo net weer ff geld uitgegeven bij EJ! Snoepjes, witte peesbeschermers, teethree shampoo en een hoevenkrabber :D

Tallechie, ik mis niet alleen die E maar ook de LL en CH keer ik om :P Ik maak er Tachelli van :D

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-10 14:42

Ach als het beestje maar een naampje heeft :-)

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 15:06

Jullie gaan weer snel :+
Een paar jarige pony's, allemaal proficiat!
Een mooie pony zien passeren van Lacuna met een niet nieuw zadel en singel :D Dan ook nog een hagedis zien voorbij komen...
Tallechie haar vriend heeft een ongeval gehad, gelukkig heeft hij niets!
Buckje die naar het ziekenhuis moet en het daar altijd warm heeft :P Succes trouwens!

Ik ben vandaag terug naar school geweest, het was maar 1 uurtje, dus dat kon ik wel.
Morgen ook leuke plannen. Mijn moeder is kleuterjuf bij de 4-jarigen, deze week is het thema "boerderij". Ze hebben deze week al verschillende dieren bezocht: koeien, schapen, kippen,... Nu gaat mijn moeder met haar klasje (18 kindjes) naar ons thuis komen, ik ga Romeo inspannen (met mijn vader die morgen vrij neemt) en dan gaan we rondjes rijden met kindjes op de wagen. We gaan dan ook ijsjes maken voor de kindjes en misschien ook een bakje frietjes. Ik ben benieuwd hoe het gaat gaan :+

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 15:53

leuk SL! het lijkt wel een kinderfeestje :D

Zo naar de mannen toe, tum gaat in het tuig en een band slepen :D.. ben benieuwd hoe hij erop zal reageren.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 15:55

Ik sluit me aan bij de samenvatting van S_L, nog even speciaal sterkte voor Tallechie en Buckje.

Wat een leuk idee S_L! Wordt vast harstikke leuk.

Zo vandaag mocht Simba even weer helemaal uit zijn dak gaan voor de sulky en dat heeft hij gedaan. Niet te geloven zeg wat een conditie heeft dat kleine mannetje. We zijn precies getimed 1 uur en 5 minuten op weg geweest, hebben ruim 14 km gedaan en ik moest hem echt goed terughouden en af en toe stappen anders was het nog veel sneller geweest....tussendoor nog wat grote voltes op veldjes gereden :+ toen we terug waren was hij alleen beetje bezweet onder het tuig, voor de rest kurkdroog en niet eens grote neusgaten. 't Is dat hij maar 86 cm is anders was het een perfecte mendurance poown. Hij ziet er ook super uit, glimt als een spiegel.

Was zo grappig we gingen een flink eind tussen de kassen door en dan ziet hij zijn eigen spiegelbeeld, nu vind hij zichzelf dus helemaal geweldig :D dus hinniken dat gekke ding en druk doen! Mafketeltje.

En nu weer terug naar mijn saaie opdracht, heb 60% af... moet dus nog even door }>

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 16:34

klinkt als een leuk ritje vhu :D.. rivaldo was gisteren wel helemaal nat na 1 uur en 3 kwatier werken. Hij heeft echt een mega dikke vacht.

Ga nu pa naar de pony's moest even bij tanken.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 16:37

Ik heb net 5 km met de pooownies gewandeld :D perfect weer ervoor
nu kom ik niet meer van mijn stoel af :+

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-10 16:56

Ik ga vanavond als het goed is naar Veale.

Allemaal leuke dingen gedaan en in het vooruitzicht.

2e opdracht ook al weer ingeleverd

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-10 17:19

is hier iemand goed in de nederlandse taal ?

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 17:21

Ik heb Romeo net weer eens gelongeerd na lange tijd (met mijn keelontsteking ging dat uiteraard niet), beestje is toch zooo braaf hé <3
Het enige probleem is nog de rechter galop, die wil hij nog niet doen. Welke kant hij ook loopt, hij springt altijd links aan. Soms gebeurt het dat hij op de rechterhand links aanspringt en na een paar passen een galopswissel doet, maarja dat is nog niet wat ik vraag.

Hij snapt echt niet wat hij verkeerd doet. Dan geef ik het commando galop, springt hij verkeerd aan, zeg ik "neee", dan gaat hij terug over naar draf, dan geef ik terug commando galop, springt hij weer verkeerd aan, zeg ik weer "neeee", en zo de hele tijd hetzelfde. Als ik "Romeo, galop" zeg, dan springt hij heel rustig aan in galop, een hééérlijke ruime galop, echt zalig om te zien, maarja op de rechterhand doet hij het verkeerd...
Maar hij doet ontzettend zijn best! Ik ben zo trots op hem <3

@ Evelli: het is inderdaad perfect weer om te gaan wandelen, heerlijk is het buiten!

@ VHU: fijn dat het zo goed is gegaan!
Hihi dat hinniken naar zijn eigen spiegelbeeld :D Mijn groom heeft een paardenhinnik op haar gsm staan, soms speelt ze die hinnik af, dan moet je Romeo zien doen :D Dan gaat hij enthousiast rond zich kijken en hinnikt hij zo hard hij kan terug :Y)
Stiekem gebruiken wij dit soms ook met fotoshoots }>

Ohja, vanavond ga ik naar de cinema met mijn zus en nog 2 meisjes(ook zussen), Sex and the city 2 kijken :Y)

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 17:39

Goedenavond!

Evelli, het is heerlijk weer om te wandelen.

Buckje, hoe was het in het ziekenhuis?

S_l, lijkt me een leuke film ik heb alleen deel 1 nog nooit gezien.

Ga zo na het eten nog lekker een stukje met wobbe met de sulky rijden.

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 17:44

pff... zit zo te twijfelen.
Ik kan me nog opgeven voor de wedstrijd 19 juni van mn andere menvereniging. Maar ben zo bang dat ik me dan weer zo zenuwachtig ga maken.
Aan de andere kant wel een heel goede oefening om lekker wedstrijdkilometers te maken, maar ik zit nu midden in mn examenperiode dus heb niet veel tijd om te rijden. Maar goed, de oefeningetjes zitten er bij Sunny natuurlijk wel in, ze komen alleen in een andere volgorde en ik heb een hele fijne groom die proef-lezen als tweede natuur heeft.
*zucht*
En zo gaat het al sinds gisterenavond in mn hoofd. Want ik werd gisteren gebeld door de voorzitter, dat ik me nog niet had opgegeven, of dat wel klopte (was je het misschien vergeten?), en of ik dan niet toch lekker mee wilde doen. Vond het wel heel erg leuk dat hij belde, maar nu twijfel ik toch weer langs alle kanten.
Pff.. moeilijk.

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 18:13

Haai!

Lacuna, ik zeg gewoon doen :P maarja ik heb makkelijk praten haha.

SL, leuk om te zien als ze zo hun best doen he :D

Lekker gewandeld evelli! Doe ik ook vaak met sil :D

Laura Tum zal het vast goed doen :D

Ik ben vandaag met me vriend naar sil toe gewandeld :D daar sil gewassen en weer met me vriend terug gewandeld :P
Dierenarts was er, dus even gevraagd naar de bulten die sil heeft en over het niet loslaten van de vacht.
Die bulten zijn waarschijnlijk goedaardige tumoren, dus moet het even in de gaten houden dat ze niet groter worden En misschien verdwijnen ze vanzelf.
Behandel het nu iig met dat teetree spul voor als het toch geen tumoren zijn maar ontstoken klieren.
Verder moet ik hem wassen met Sebacil, omdat hij dus zo stoffig is, kan misschien luis zijn oid.. sil heeft geen jeuk dus denk het niet. Maar even voor de zekerheid :)
Ene kant vond ik het jammer dat ik sil ging wassen nu net dat me vriend een keer mee was, want dan is sil niet op zn best en super vervelend :P Heeft me vriend nog niet kunnen zien hoe leuk sil is haha

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 18:16

Ik wil wel voor je op wedstrijd :P. Baal gruwelijk dat het spannend word of ik zondag weg kan. Zelf alles doen gaat iig niet lukken met m'n zielige pootje.

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 18:18

Hoop dat het je lukt iemand te vinden die je rijd!

Iemand hier verstand van Sebacil? Vlede jaar heb ik sil er mee gewassen en daarna weer uitgespoeld, maar lees nu ook dingen over dat je het niet moet uitspoelen?

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 18:20

Sebacyl moet je idd niet uitspoelen je moet het verdunnen met water en dan goed sponsen op de pony maar niet uitspoelen want dan spoel je alles er weer af. Luis is hartnekkig.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 18:21

Klopt, sebacil moet je laten zitten.

Heb inmiddels wel iemand die wil rijden (ik zou haar ophalen). Maar moet nog wel groen licht krijgen van mijn ouders en vriend. Die zijn er allemaal het weekeind niet, en ik ben hulp behoevend met m'n gebroken teen.....

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 18:54

@lacuun; ik zou het doen.. Denk dat je zenuwen alleen overgaan als je et vaker doet? :) sorry voor 't stalken trouwens!

@tallechie; goed niet in Nederlands, wel redelijk :)

ik ben zó ontzettend TROTS! :) Ik heb vandaag, voor het állereerst ALLEEN gemend :D Was op stal, wilde eigenlijk wat wandelen.. Loop naar de wei, kom ik langs m'n kar! :oo
:+:
ach, dacht ik bij mezelf, waarom ook niet proberen, anders weet ik nóóit of het kan :D
Eerst dids losgegood in de bak, toen opgetuigd, en ingespannen. Had een leadrope aan zijn hoofdstel, en profijt van het feit dat hij toch geleerd heeft mooi stil te staan :D
Hij heeft geen stáp verzet. Op de kar gaan zitten, en een paar minuten nog stilgestaan, rustig weggestapt en de wei in gestuurd (stond in de ''paddock/gang naar de wei'' in te spannen dus compleet binnen de omheining)
Heb lekker gestapt, gedraafd, geoefend met rechtlopen,en netjes op 2 leidsels de bochten om :D
Ontdekt dat je kar 3x harder stuitert als er niemand achterop staat ( >;) ) dus ik wil er een zandzak oid op voortaan als ik alleen ga :P
En op het einde op beide handen nog even flink laten galopperen! :D Vond hij leuk, en ik stiekem ook wel heel erg :D
uitgestapt, uitgespannen, lacuna verteld hoe trots ik was (en zij klonk minstens net zo trots :D ) Dids lekker flink gevoerd en platgekroeld
en nu stuiter ik :D wát een held van een pony! :+:

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 18:55

zo even bijgelezen.

Moby is snel verkocht. Is maar beter ook hoor anders ga je je steeds meer ergeren.
Tallechie die druk bezig is met opdtrachten en haar vriend in de lappenmand.
SL die kinderritjes gaat doen leuk hoor !!!
Evelli heeft gewandeld.
VHU heeft een lekker rondje gedaan.

Ik heb ook een rondje gedaan met robijn. Hij vond het erg leuk oortjes naar voren vlot drafje. Hij gaat het ook steeds minder eng vinden
buiten in zijn 1tje. Kan hem nu ook alleen inspannen dus dat is helemaal super!! Ferro heb ik even zijn staart en manen gewassen omdat ik
ze voor zijn zomer eczeem in moet smeren met nogal vettig spul.

Volgende week heb ik mijn 1e officiele samengestelde wedstrijd ben benieuwd hoe hij het gaat doen vooral de dressuur.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 19:58

Even een paar dagen niet geweest..... bijna 20 pagina's achterstand. Heb gewoon vierkante ogen van het lezen :D

Weet niet meer alles, maar wel:
- Moby is verkocht. Fijn dat je zo snel een goed adres hebt gevonden. Ook moeilijk natuurlijk. Sterkte
- Chantal: echt niet te geloven hoeveel pech een mens kan hebben. Je studie gaat gelukkig wel heel lekker, zag mooie punten staan.
- zag mooie foto's, leuke ritjes, misschien luis, mijn Nederlands is wel goed.

Vanmorgen pony gemend, ging best aardig. Diagonaal gaat eindelijk ergens op lijken. Achterwaarts of middendraf moet ik maar niet doen, oef. ;( . Vanmiddag paard gemend, ging heel fijn. En dat terwijl we de laatste tijd de training op een heel laag pitje hebben (waardeloze gezondheid). Heb zondag wedstrijd met Rembrand, ik ga wel mee doen, maar vrees wel dat het geen topresultaat wordt. Zo jammer, we kunnen het namelijk wel, maar ik krijg het er nu gewoon niet uit, omdat mijn lichaam niet geheel meewerkt.

Rembrand was trouwens wel superbraaf. Heb allemaal wapperend rood-wit afzetlintjes langs de bak hangen. Daarnaast had ik een loslopend kind, dat met een speelgoedhark achter ons aan rende; 2 loslopende (en spelende) honden in de bak en 2 geiten (had er nooit meer aan gedacht dat ze er stonden :o ) die aan de rand van de bak stonden om het gras te "maaien". De geiten vonden het in het begin wel heel eng, zo'n groot paard met kar dat steeds langs kwam, maar op een gegeven moment gingen ze er gewoon bij liggen.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 20:22

Citaat:
is hier iemand goed in de nederlandse taal ?
Way back when was ik docent Nederlands :+
Lekker Tine dat je weer hebt gemend. Weet je, het is lekker weer, ze lopen lekker op de wei, ontspanning doet ook veel. Niet te veel op druk rijden met wedstrijd en proberen te genieten dat je een wedstrijdje rijdt. Gewoon, gezellig dagje erop uit :(:)

Gebroken teen, gebroken hand, kapotte auto's het is wel wat in dit topic zeg -O-

Gelukkig ook lekkere ritjes, wedstrijden in het vooruitzicht en plannen!
Mijn sulky is eigenlijk al verkocht. Dat ging ook supersnel.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 20:53

Zo, ben me toch verbrand vanmiddag :oo

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 21:01

vervelend dat je verbrand bent sanne!

Tine, mooi dat het mennen zo goed ging.

Net nog eventjes gereden met wobbe.
Hij was erg slingerig en 'kijkerig', kreeg hem moeilijk 'recht'gestuurd etc.
verder wel braaf enzo, maar hij was aan het 'zoeken' (snappen jullie wat ik bedoel?)
gewoon netjes te sturen verder .
alleen op een moment leek het net of hij gewoon niet meer wilde draven... dus ben ik gaan stappen en dat ging wel iets beter.
iets verderop nog een keer proberen te draven, ging wel... toen de berm in op een 'galopstukje'... maar hij wilde niet echt galopperen, ik moest hem echt goed aansporen.
terwijl hij het normaal juist erg leuk vind.
Dus toen maar terug gedraaid en de terugweg hetzelfde stukje geprobeerd te galopperen.
deed ie het ineens super braaf! dus ik weer terug gegaan richting de 'heenweg' (dacht dat ie me in de zeik nam)
en nog een klein stukje gestapt en gedraafd.
daarna maar weer op weg naar huis.
Hebben ook de vuurdoop wat betreft grote trekkers+gras-binnen-haal-aanhanger gehad.
Ik reed op een weggetje en hij kwam achter me aan (hij reed wel heel netjes rustig en iets verder van me af)
verderop was er een inhammetje, dus ik ben maar in redelijk vlotte draf erheen gegaan (toen ging hij ineens wél hard) en daar kwam hij er langs.
Wobbe vond het niet eng, hij houd alleen niet van stil staan :+ dus wilde alleen maar vooruit, vooruit, vooruit, uiteraard heb ik hem tegen gehouden.
dan gaat hij achteruit, achteruit, vooruit, achteruit, vooruit...
maf beest! moet hij maar leren dat stil staan.
wat betreft de rest... geen idee wat hij had.

magicmist

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 21:05