[AR] [HK] "in een rijtuigie...."

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Keet

Re: [HK] "in een rijtuigie...."

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 11:46

Ik heb inderdaad al middel wat ik er savonds opsmeer :) Het is trouwens een oude drukplek he ;) de verdikking is al weg, de witte haren ook. Probeer nu te voorkomen dat er weer witte haren terug komen.
Ga zo even kijken voor een singelbontje oid voor onder het schoftje. Als ik dat kan vinden ga ik toch nog een stukje rijden :)

Met Dora men ik nog niet. Ze is net 3 geworden. We zijn nu rustig aan bezig met het longeren en de commando's.
Heb een kaptoom voor haar, maar die is te groot. Dus als er nog iemand interesse heeft in een kaptoom maat grote shet/kleine pony.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 15:16

MoniqueT schreef:
Lieve mensen, ik breek even in. Ben zo verdrietig. Vanavond heb ik eindelijk de moed gehad om een advertentie op Bokt te zetten voor onze paarden. De advertentie is net verplaatst naar Commercieel, omdat het 2 paarden zijn.

Voor mijn gevoel horen ze daar helemaal niet. Als iemand een heel goed thuis weet voor twee hele lieve KWPN-ers ... zie mijn onderschrift. Het is echt een super, super, superspan!

Jeetje ik had het topic gezien, lijkt me verschrikkelijk moeilijk om ze weg te doen! Sterke ermee, ze zien er echt super uit! lijkt me een heel fijn span.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 15:21

Vandaag ff een rondje gereden met Jelle, Vreselijk zit me altijd dood te ergeren met hem in enkelspan :o
Luiwammes! bah hij zoekt ook steeds iets om eronder uit te komen. Bruggetje is op de heenweg heeeuul eng, dus meneer wil omkeren want ja straks zakt de brug door. Op de weg naar huis ziet ie de brug niet eens ;)

Zolang ik m ook in tweespan rij, issie in enkelspan ook actiever maarja mick kan nu even niet in tweespan lopen.

Sorry moest mijn frustratie even uitten :P

Evelinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 15:26

Jelle het begint nu erg eng te worden! Onze twee-spannentjes lijken onwijs veel op elkaar:P Niet alleen Hippie als uiterlijk met mickey, maar jelle is ook precies mijn andere pony! hahaha toch wisselen dan maar? :P

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 15:30

hahaha echt is jouwe andere ook zo'n sloompie :D in tweespan is jelle trouwens wel de pony die te heet is in het begin :D

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 15:32

Hee luitjes,

Heb mijn nieuwe menbitje (is trouwens Imperial riding) al binnen. Zit er alleen even helemaal doorheen, dus ga hem niet meer uitproberen vandaag. Morgen hopelijk.
Zou vandaag ook flinke buitenrit gaan maken met Rembrand, maar dat gaat dus ook niet door. Ze mogen lekker uitrusten in de wei.
Laatst bijgewerkt door tine10 op 10-04-10 15:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Evelinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 15:32

Jaa Turner is echt slóóóm in enkelspan.. pff, hij wil gewoon niet trekken.. in twee-span is het echt een dieseltje, als ie eenmaal loopt is ie niet meer uittekrijgen :D

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 15:40

tine10, welk bitje had je gekocht?

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 15:42

Evelinee_ schreef:
Jaa Turner is echt slóóóm in enkelspan.. pff, hij wil gewoon niet trekken.. in twee-span is het echt een dieseltje, als ie eenmaal loopt is ie niet meer uittekrijgen :D

Same here! In enkelspan wil Jelle trouwens wel trekken, zal ook alles doen wat ik vraag andere gangen enz maar is gewoon ja hoe moet ik t omschrijven, traaaaag :') Terwijl die in tweespan mick goed kan bijhouden en dan wel gewoon goed loopt. Hij vind enkelspan gewoon minder leuk :P

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 15:43

:+:

Afbeelding

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 16:51

Jelleee schreef:
tine10, welk bitje had je gekocht?

Op advies van paardentandarts heb ik een dunner bitje gekocht, met lichte boog voor meer vrijheid voor de tong. Pony heeft kleine mond en blijkbaar ook heel dikke tong, dus bitje zat volgens tandarts best in de weg.

De man die Amerigo heeft beleerd zei destijds ook al dat ik een dunner bitje moest kopen, maar mijn instructeur vond het niet nodig. Omdat ik altijd volop vertrouwen in hem had, niets anders gehaald. Nu dus toch maar gekocht. Ben heel benieuwd of ik verschil ga merken. Kinketting is ook fijner dan van oude bitje.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 17:03

Oke, klinkt goed! Heb je een (voorbeeld)foto van dat bitje?
En hoe groot is de bril? (of is t geen liver?)

Evelinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 17:29

Waaauw gave foto jelle van knappe mick!
Kom hem maar gauw langsbrengen :D

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 17:37

Wil je graag een pony die niet rad is dan? :P

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 18:34

Ik heb vanmiddag een bontje gehaald voor onder mijn schoftje :) heb dus ook een rondje gereden :D

We zijn door de drive-in van de Burger King gereden :D even wat drinken halen :D

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 20:16

Evelli, balen die drukplek
Monique sterkte met de verkoop van je schitterende 2-span.

Chicko heeft van het castreren totaal geen last gehad, alleen is gisteren 3 weken na het castreren Wieneke naar Chicko geglipt, alhoewel geglipt door alle draden heen gedenderd past beter bij wat ik aantrof. dus ik ben benieuwd of hier nog een staartje aan zit.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 21:05

Leuk filmpje over de mendurance
Wij komen best veel in beeld, leuk!
Vooral op het eind lijkt het net of het versneld is afgespeeld maar dat doen 8 ponybeentjes op tempo

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 21:24

Wat een heerlijk filmpje...! Is het bij een mendurance opgenomen of bij verschillende? En aan het eind zie je jullie zo dapper aan komen draven leuk hoor.
Vandaag weer een stukje verder gemend dan we tot nu toe hebben gedaan en vrijwel steeds draf. Sim kwam nog zeer fris en fruitig aan. Ook veldje gevonden waar ik wat dressuur heb gedaan. Merk je toch direct dat dat wel goed is, hij luistert weer een stukje beter. Halthouden is nog niet zijn favoriete bezigheid maar het lukt in ieder geval een paar seconden zonder gefriemel }> daarna gaat hij drammen maar goed, hij staat tenminste even echt stil.
Met Alwyn aan lange lijnen de wijk in, net andere en langere route genomen. Hij trok zich van de auto's helemaal niets aan maar jeetje zeg we werden echt zowat over onze tenen gereden, tjonge jonge. Ga dus niet meer op een zaterdagmiddag langs dat stuk. Was wel super oefening en het ging allemaal goed maar ik vond het wel erg stressen. Alwyn niet, die vertrok geen spier. Ook met Alwyn op dat veldje geoefend, ging eerst helemaal niet wat een geklungel, steeds omdraaien, stilstaan, niet om willen, maar goed, geprobeerd vooral geduldig te blijven O:) en jawel toen ging het opeens heel goed :D langs de weg doet hij het trouwens echt keurig, super braaf, goed voorwaarts, goed halthouden was zeer tevreden over hem.
Morgen is marathon in Rotterdam, komt hier vrijwel langs ons huis, dus dan moet ik heel vroeg naar de pony's anders kom ik met de auto de wijk niet meer in.
Dinsdag gaan we Traffor ophalen *\o/*

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 21:28

Opgenomen bij mendurance Onstwedde (Groningen)

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 21:44

Gaaf filmpje, heb ook zin om een rit te rijden. Máár, de plannen liggen al, alleen de poowny ff goed in conditie krijgen. We zijn druk bezig.

Ik heb vandaag met Viva een héérlijke rit gemaakt door het Drents Friese Wold, dus bijna door je achtertuin Napie :P
Ging hardstikke fijn, die is echt nog niet toe aan zwangerschapsverlof. Wel lastig hoor, maar ik ga er maar vanuit dat ze zich goed genoeg voelt. Lijkt me toch stug dat ze dit vol gaat houden nog 2 maanden, maar zoals het nu lijkt. Ik moest nog inhouden na 20 km, terwijl we toch flink tempo gemaakt hebben.

Verder heb ik wel bijgelezen maar ik onthou het opt moment ff niet zo goed geloof ik :+
Heb nog iets onthouden over met de kar door de mac drive (ofzo :P ), Laura die naar de pony ging kijken, een marathon in de achtertuin, mensen met bijna een gelijk dubbelspan en iets over een meetings-idee?!
Dat lijkt me wel gezellig!! Charmer wil vast wel mee, moet ik ff zien hoe en wat en wanneer, én natuurlijk waar. Zal vanuit hier wel weer niet naast de deur zijn, dus ALS ik kom dan kom ik met nog iemand aangezien mn kar dan ook mee moet. Nouja, en anders maar eens zonder pony ofzo.

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 22:21

ha goeieavond iedereen , zo ik ging om 12 uur de deur uit, en ben nu weer een uurtje thuis.

eerst een heerlijke buitenrit met jorrit gemaakt, wat echt genieten was met dit heerlijke weer!
daarna gedressuurd met voice.

en toen ook nog tweespan gereden met moby en misty, ik wilde voor de gein kijken wat moby zou doen als ze door een poortje zou moeten. dus hadden we even twee pionnen neergezet, nou volgens moby kunnen die pionnen pony's opeten hihi arm kind := uiteindelijk ging ze er gelukkig braaf doorheen, toch al bijna een uur met ze gereden, dus haar conditie begint toch al beter te worden *\o/*

ohja, pony's zijn vandaag alweer even lekker 1,5 uur op het land geweest, we zijn al rustig aan het opbouwen, gaan die van jullie alweer veel in het land?

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 22:32

Klinkt als ook een lekkere paarden/ponydag! Wat een heerlijk weer he. Maar uit die pionnen kunnen echt monsters komen hoor!
Ons spul staat sinds een week of twee / drie regelmatig op de wei / dijk. Eerst een uurtje, toen 2, 3 uurtjes en sinds gisteren heb ik een stukje afgezet zodat ze de hele dag op het gras kunnen. Ik laat het gras niet zo hoog worden dus ze staan er niet 'vol' in, maar ze kunnen wel nu weer 24/7 lekker eten. Merk het direct in het hooi, dat is nu een soort vies spul wat je vooral uit het net moet halen om het vervolgens wat door de stal heen te gooien en dan op te gaan p o e p e n }> :+
Als het weer weer slechter wordt heb ik ze nooit 24/7 op het weitje dan gaan ze een paar uurtjes op de dijk. En als het echt bagger is, dan staan ze gewoon op de paddock, beetje chagarijnig te doen }>

Maar wat zijn ze blij he dat ze weer op het gras staan. En maar rollen en dollen, heerlijk om te zien. Sim die smakte helemaal de eerste paar keer dat hij weer echt op het gras stond :9

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 22:51

Hier zijn ze nu ook twee dagen in de wei geweest. Ze stralen van oor tot oor :-)

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 22:57

Ik ben vandaag niet op stal geweest. Ben bezig geweest met mijn zadelkast. Had besloten om hem zelf te maken. Hij is bijna klaar. Morgen verfen. Van de week nog het een en ander afwerken en naar stal brengen.

Veale heeft gewoon de hele winter buiten gestaan. Ze staan bij ons allemaal op een eigen stukje land ivm hengsten op stal en zo verlopen ze de boel niet. We hebben iets van 20 stukjes en 10 paarden. In de zomer wat minder, op sommige stukken staat al wat meer gras en ze krijgen dus een stukje bij elke keer

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 23:04

Hier nog niet op de (groene) wei. Vorige week kunstmest op zomerstukken uitgestrooid. Ik wil nog een week wachten en dan gaan ze er een uurtje op. Daarna iedere dag een uurtje langer en na ca 2 weken volledig. Kan ik eindelijk de winterwei gaan aanpakken. Maar gras in de zomerweides vind ik nu nog te kort, dus ze moeten helaas nog even wachten. Dus hopen dat het komende week enorm gaat groeien :D .

Ik zal morgen even kijken of ik foto van bitje kan maken. Is Liverpool 11,5 cm met 2 leidselgaten