[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 10:19

Net even de kur geoefend, ivm de demonstratie die we zaterdag gaan geven, maar dat was wel een redelijke aanslag op mijn armen. Niet omdat Rembrand nu zo ging hangen, maar gewoon omdat mijn armen erg pijn doen. Maar ja, heb de kur al een heel tijdje niet gereden, en als je iets wilt promoten, moet je het wel goed doen.

Ik heb een mondoni cap (huismerk van Divoza). Heb allerlei caps destijds gepast, deze zat het lekkerst en ziet er ook nog wel redelijk uit voor een cap ;) en kost 50 euro. Caps van boven de 200 euro vind ik echt waanzinnig, maar goed, wie ben ik. Bovendien vond ik enkele van die duurdere helemaal niet fijn zitten.

VHU: inderdaad al het gedoe erom heen vreet energie. Het verkennen (vooral van het traject) is een flinke aanslag. Bovendien 3 dagen mijn middagslaap moeten missen, dan ga je gewoon heel hard achteruit.

VHU: lastige keuze mbt stal. Kan je er niet bij helpen. Lijstje maken van alle voors en tegens.

Nouvel: wat stoer!! Volgens mij is het wel een heel braaf paard, gaat allemaal zo snel.

Gem: wil wel volgen, maar kan pc hier niet aan helaas.... -O- Als het goed is, krijg ik morgen een nieuwe pc, kan ik weer overal bij.

Zometeen Rembrand weer naar zijn vriendjes brengen, uitmesten, huishouden (met een enorme Franse slag), slapen, fysio, zoon helpen met rijden op Amerigo (nog even oefenen voor de wedstrijd van zaterdag) en naar les met Thabor. Soort van rustig aan :D

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 10:36

nouvel _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ supergaaf dat het op de foto staat, je eerste keer zitten op je
"veulen" !

schitterende foto van royalthje...heel gaaf paard,
en ook van Dingetje....wauw, wat een schitterende combi en mooooi peerd !!

verder..kruip ik maar onder mijn hunebedje.. %)

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 11:49

Even een dikke knuffel voor Biancao :(:) :(:) :(:) :(:) :(:)

@Royal: nog gefeliciteerd met je verjaardag *\o/* en wat een knap paard is het toch, wow <3

@Dingetje: nu heb een plaatje bij jouw naam, wat een mooie combinatie :j <3 <3 , graag nog een actiefoto :D .

@Nouvel: oh, wat stoer *\o/* *\o/* , leuk, zeg, heel veel plezier!
*hier ging dat ook zo, ach dan toch maar d'r op en ging allemaal super*

Hier ook weer een hoop gedoe en veel te doen, even hopen dat ik deze week bij controle niet op de weegschaal hoef :o :o
Hopelijk volgende week een stukje rustiger _/-\o_ .
Morgen een keuring op staan voor onze nieuwe aanwinst... ;) , tenminste als alles goed is en dochter gaat morgen op voltigekamp.

_Dingetje_

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 11:53

Ok hier nog een paar plaatjes :+
Dit is van koninginnedag dus alweer een tijdje terug.
Hebben we kunnen oefen bij iemand in de mentuin, was een erg leuke ervaring *\o/*

Afbeelding
en nog eentje
Afbeelding

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 12:02

Rijden zonder broek doe ik eigenlijk ook altijd. Behalve in de dressuur ivm achterwaarts gaan.
Robin loopt nog met broek ivm beleren vind wel dat ze het moeten kennen.

Ik ga maar eens caps passen heb nu een br viper ook wel een fijn ding.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 12:51

Ik rijd ook veel met broek. Alleen als ik weet dat ik achteruit ga oefenen of op wedstrijd doe ik hem er aan. Ook alwyn reageert wat met galop op de broek.

Ik weet niet wat voor cap ik heb. Was rond de 100 euro, zit perfect.

Gave pony dingetje

royaltjuh gefeliciteerd en leuk paard. Hoe is het met Vief?

tine vervelend dat je zo weinig energie hebt.

Ik heb sinds de val in leek telkens dove vingers en hand... Heb het niet als ik train, alleen als in langer als een uur rijd. misschien er toch maar even mee heen.

Vanochtend op stal geweest... alwyn een flinke poetsbeurt gegeven samen met Daan. Zo Daan naar school brengen en dan zal ik mij gaan verdiepen in de mendurance. Zaterdag ga ik mee als groom maar weet helemaal niet hoe het gaat en degene waar ik mee heen ga weet er ook niet veel van af. Wil goed voorbereid daar heen.

Voor de rest wel bijgelezen, maar ondertussen al weer dingen gedaan en mijn geheugen is nog steeds een zeef

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 13:01

nouvel: *\o/* toppie op je knappe ferro,ook nog wat gestapt erop?
maisie: ik heb een nette HH voor dressuur,een cap is een drama om te passen.....ik heb een mini-koppie en ze lijken snel een paddenstoel op mijn hoofd(he helm waar ga je met dat meisie heen???) ^)
mooie foto's voorbij zien komen,gaaf
tallechie: ik heb dus hetzelfde probleem met die vingers.....merk als het vochtig weer gaat worden(regen in de lucht) het erger is,maar onwijs lastig...eerst dacht ik dat ik de leidsels te strak vast had, maar met een mini-2span met slap contact begon het ook....
tine moet weer op vakantie.....de fut eruit,nodig opgeladen worden Y;(
Jenkins staat met haar prins op uitgelicht *-:)
ik rij thuis dressuur zonder broek,in de les deed ik dat ook maar sinds we een achteruit-knop hebben is de broek wel handig _O-
hier rustige boel.....2 merries,minder mest-ruimen....ik hou tijd over...help! O:)

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 13:06

Hier rijden wij altijd met broek. Janouk reageert er totaal niet op. De broek blijft trouwens vast aan het schoftje/staartriem zitten, dus dat gaat in een beweging op of af.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 13:10

Hier word ook met broek gereden en gaat er inderdaad in 1 beweging af.
Even een vraagje, welk tuig heeft een vrije platte singel? Det loopt zich zelf iedere keer kapot op haar mooie tuig in de oksels. Nu rijd ik thuis met het schoftje van Pablo en alleen op wedstrijd krijgt ze haar mooie tuig op. Maar het is toch iedere keer kapot ondanks al mijn probeersels. Dus nu denk ik dat ik maar een nieuw tuig ga kopen. Of als het qua bruine kleur in de buurt komt alleen een nieuw schoftje.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 13:18

hier ook altijd met broek... :j

he wat vervelend van Det 'r mooie tuig...
kun je er niet alleen een andere singel aan zetten op 1 of andere manier?

Fifi loopt zich op alle mensingels stuk, heb er altijd standaard een hoes omheen...

De tuigen van Paul Claessen hebben een behoorlijk platte singel, vooral de kunststof tuigen

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 13:39

Ik rij altijd met broek. Bij de pony blijft hij ook aan schoft vast met op en af tuigen. Bij de paarden niet, wordt me te zwaar.

Nouvel/Ips: hier ook vaak kapotte oksels, maar ook andere delen. Vooral Rembrand is hopeloos, zo gevoelig huidje. Heb nu maar even bontje om de singel gedaan, hopelijk heelt het nu weer snel.

Citaat:
tine moet weer op vakantie.....de fut eruit,nodig opgeladen worden Y;(
Dat zal het zijn, we zijn niet op vakantie geweest dit jaar. Manlief krijgt geen vrij van het werk.

HT: heeft tijd over nu er 2 minder zijn.

Tallechie: op de site van de mendurance vereniging kun je veel info terug vinden. Verder is het, in ieder geval in de laagste klasse niet zo ingewikkeld volgens mij. Vwb handen/vingers: ik heb carpaal tunnelsyndroom aan beide handen. Heb er nu weinig last van, heb vooral in de winter/als het koud is veel pijn/last. Kan het zoiets ook zijn?
En hoe is het met Snuit?

Dingetje: leuke combinatie

Avaluna: spannend met de keuring. Hoop dat het goed gaat.

Bianca: :(:)

Nou, heb nog steeds het huishouden niet gedaan. Kan mezelf er echt niet toe zetten. Zo slecht!

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 13:45

Zo, ik ben weer bij.

Maisie: Ik rij dus wel met een hele dure, een GPA Carbon. Maar dat was de enige die me lekker zat én die een beetje fatsoenlijk stond. Heb hem dagelijks heel wat tijd op, dus dan wil ik niet bezuinigen op comfort. Bij het mennen heb ik hem ook wel op gehad, ook wel in de dressuur. Kan prima! Voor mij geen andere meer!!
Ipsilonka: Balen zeg dat je paard zich open loopt! Hoes erom heen helpt ook niet? Platte singels of tuigjes heb ik geen verstand van (zit niet zo in die tuigenboel)
Nouvel wat gaaaaf! Op je eigen jonkie, stoer hoor. Dat gaat wel goedkomen zo te zien.
Tallechie: Mendurance is leuk, veel plezier in Onstwedde! Ff goed inlezen idd, scheelt een hoop stress. Met Vief gaat het aardig.
VHU lastig dat er zo weinig stallen zijn waar je als menner terecht kan! Succes met keuze maken.
Tine ook succes vandaag, flink programma en dat met een lijf wat al weigert.
En rijden met broek deed ik voorheen ook altijd omdat ik met een ongeremde kar reed. Wat ik tzt ga doen weet ik nog niet.

Nou, ik heb lekker een vrije dag vandaag. Ff een beetje uitgeslapen, met Vief naar de hoefsmid geweest, Bakira en Jort gelongeerd en nu even de pc aan. Zal zo es boodschappen doen, die komen ook niet uit zichzelf deze kant op jammer genoeg.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 13:52

Janouk heeft een neopreen hoes om de singel. Werkt goed en is gemakkelijk schoon te houden.

Wij gaan zondag een route uitzetten voor de club een week later. Gekozen voor rondje bij epe, kroondomeinen. Het mag ongeveer 20km zijn. Op de site een goede route gemaakt. Nu live kijken of de tweespannen er ook door kunnen, voldoende parkeerplaats, etc. We gaan met ca, 8 koetsen.
He wat een rottig vooruizicht. :D lekker 2 weekeinden naar de veluwe.

Naar aanleiding van topic Image op bokt heeft de oude eigenaresse gemailt of zij Image mogen bezoeken dit weekend met haar vader. Tuurlijk. Ik ben reuze benieuwd. Ze is nu 15 jaar bij ons en destijds gekocht in de handel.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 14:01

Qua vingers en handen... heb nog steeds de peesontstekingen in de polsen zitten. Echter is het nu aan de rechterhand, de wijsvinger... deze heeft klem gezeten tijdens mijn val. ik vermoed dus dat er 'iets' met de pees is, omdat ik het pas krijg wanneer ik langer men. Ik heb altijd last van mijn handen als ik men, maar dan is het zodra ik stop weer over. Vooral met regenachtig weer heb ik er last van.

Ips geen idee.... gelukkig geen last van met de pony's.

nouvel op je jonkie... gaaf hoor

royaltjuh ik rijd zelf niet... dus geen stress... vind dat de menner zich ook mag inlezen. Maar wil volgend jaar misschien ook een keer mee rijden, dus dan is het wel handig als ik al wat dingen weten.

janouk dat zijn leuke vooruitzichten...veel plezier... Leuk de oude eigenaren die langs komen.

Wilde deze week bij veale langs, maar ze zijn op vakantie... dus later nog maar een keer heen.

Tine met Snuit gaat het helaas weer wat minder.... ligt weer veel en loopt weer weinig en raar. Dierenarts komt vanmiddag weer. Nog een keer bloedonderzoek doen en pijnstillers geven

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 14:17

gaaf janouk, route en oude eigenaren!!

sterkte tallechie, vervelend...

Ik had ook altijd een neopreen hoes, werkte prima, maar nu met de littekens erbij van de grote wond ga ik toch voor safe met echt schapenvacht om de singel...
ik heb er meerdere, dus kan afwisselen als ze nat zijn...

Ja supertrots op m'n jonkie! *\o/*
verder rustig aan hoor, we hebben de tijd en het moet leuk blijven!
van de week heeft 'ie ook al een groot deel van het tuig probleemloos op gehad, stoere kerel!
Afbeelding

Afbeelding

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 14:34

Ik heb om mijn zilco inderdaad een bontje zitten. Maar die past niet om het mooie tuig...
Ferro toont al lekker echt paard hoor Ellis!
Lekker Janouk naar de veluwe. Van het weekend komen de meisjes van ons pennyweekend naar Brabant bbqen bij ons. Dus dan word de agenda getrokken voor dit najaar. Wordt het 7de jaar op rij :D

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 14:37

ik heb toen Fifi die grote buikwond had 2 Mattes bontjes met klittenband ook gekocht, is dat niks?

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 14:56

@Janouk, ik wil ook naar Epe -O-
@Ipsilonka, ik heb ook een singelbontje van Mattes aan mijn singel zitten. Is met klitteband en zit super +:)+
@Tallechie waardeloos dat het met Snuit steeds minder gaat....
@Nouvel, echt gaaf een weer een nieuwe fase met Ferro *\o/*
@Maisie, mijn cap kost 119,- euro maar zit ook super fijn.

Vwb het rijden met broek... ik rij met alles er op en er aan... veel te bang dat ik een x te laat rem en de kar op zijn hakken komt.... :o

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 15:14

OK bedankt voor de 'broek' antwoorden. Bij Bente had ik hem er op een gegeven moment af omdat ze ril bleef en bij Ol eerst zonder gedaan, later met en nu ook gewoon met. Vooral als we in het bos rijden kan het fors op een neer gaan bij bepaalde kuilen, dan houdt de broek toch de kar zowiezo tegen ook als ik niet genoeg bijrem en bij andere stal met dijkjes/bruggetjes op en af net zo.

Lijkt me erg pijnlijk en vervelend, het polsenprobleem van Tallechie en Tine :(:) je gebruikt dagelijks toch ook behalve met mennen heel veel je polsen -O-

<3 oortjes kregen we niet naar voren, ze luistert en kijkt gewoon met haar oortjes, let op mij, dus met die oogkleppen op staan ze als ik met haar praat opzij/naar achteren :+

Afbeelding

Afbeelding

Ollie en ik met onze nieuwe combinatie :D
Heerlijke buitenrit gemaakt van zo'n 15 km door het bos, ze liep lekker vlot en vrolijk, ook lekker doortrekken bij flinke kuilen en wat muller zand, wagen erachter was qua belasting dus totaal geen probleem 8-)

En net als Ollie1 willen ook wij naar Epe, leuk hoor Janouk!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 15:34

*\o/* nouvel

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 15:37

:D
thanx!

en jij super zeg, zo'n lange rit met je nieuwe wagentje!

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 15:43

Mooie wagen VHU!

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 15:47

VHU fijne combi zo, wel een rood jasje kopen nu. Groen kan echt niet meer :D of je moet een groene kikkerwagen kopen zoals bicci

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 15:48

Vhu...echt wel een supermooie combinatie *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* mendurance niets voor jou en Ollie ??
lijkt me er wel een paardje voor met het "juiste karakter" .

Genieten hoor,
Dingetje..mooie foto's ook.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 15:54

Thanks. Ik heb ook rode jasjes :j zelfs een voor mezelf en groom. Hebben we maar een keer gebruikt, met onze marathon met Bente, daarna nooit meer. Maar wie weet gaat het weer gebeuren want denk inderdaad ook zeker dat mendurance wat voor Ol zou zijn, ze is net zo'n machientje buiten, en tegelijk heerlijk nuchter, <3

Het bewijs van de rode jasjes

Afbeelding

Nu naar Verschrikkelijke Ikke 2, met zoonlief, als soort afsluiting van de zomervakantie :evaw: