[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 11:26

janouk schreef:
Hier is het rustig. De dames zijn gisteren ingeent, kiesjes gevijld en weer een algehele check up gehad. Vandaag nog lekker rustig aan. :j De honden zijn meteen ook gisteren ingeent. Dus de beesten weer beschermd en de portemonnee weer wat leger.

Laat ik er nu toch helemaal van overtuigd geweest zijn dat jullie ook naar de hippiade gaan. Ik ben blijkbaar versneld aan het aftakelen. :(

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 11:27

Nee, wij staan eerste reserve voor de Hippiade. Helaas waren we niet goed / snel genoeg om ons bij de beste 2 te plaatsen. Maar ik heb Janouk nog niet horen klagen. :D

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 11:36

Maar als je straks toch onverwacht zou mogen, omdat iemand zich afmeldt, mag je alsnog niet omdat je entingen niet in orde zijn (moet minimaal 1 week oud zijn). Dat zou wel zuur zijn dan.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 11:39

Je hebt gelijk, maar in de westrijdplanning komt het enten deze week het beste uit. Dus hebben wij deze keuze gemaakt.

lanouska

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-12 12:21

Goedemiddag.

Ook wij gaan naar de hippiade. Met 4 paarden. Morgen doe ik alles schoon maken. Harry wil s'avonds nog naar les met Arjan in het enkelspan. Wekker gaat zaterdag om kwart voor 5 willen om half 6 weg rijden. En dan zijn we de hele dag weer weg

Denk dat ik het paardeen wassen maar is oversla. Of allen de dressuur paarden doe. Harry heeft gister nog e en met het span voor de vaardigheid geoefend. En die ging me toch in een volle galop door de bak heen niet te gelove

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 13:27

Goedemiddag!
Weer mijn college-tour gehad maar daarna snel naar huis gegaan dus nu al thuis *\o/* mag zo een mega-strak programma afwerken van kinderen ophalen - afleveren - ophalen - wegbrengen en weer ophalen, de uitdaging van menig moeder :=

Zie geweldige tompoezen, wens Frensie echt heel veel succes en sterkte bij de kliniek, hoor dat Janouks wedstrijdplanning betekent tandarts en prikbezoek (weet je zeker dat Janouk niet liever reserve was blijven staan :P ) en hoop voor Tine dat manlief vroeg thuis is en nog wat kan helpen en lees dat Lanouska ook extreem vroeg moet opstaan...maar dat de vaardigheid in ieder geval snel zal gaan! Gaat Kiss trouwens ook naar de Hippiade dit jaar?

Nu eerst honden uitlaten, paardjes zie ik vandaag niet, morgen wel weer :D

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 14:26

Iedereen heel veel succes op de hippiade !
Meld me verder even af.....moet bijtanken, te veel stress en onzin moet eerst verwerkt worden,
En hoofd leeg maken lukt me niet...
:wave:

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 14:33

doe maar kalmpjes biancacoo,

en dan kom je als het weer een beetje gat, gezellig weer terug :))

succes joh! komt vast goed :D

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 17:14

Pff wat verschrikkelijk van dat meisje! ;( Hoe snel een leven gedaan kan zijn, ongelofelijk...

@ VHU: daar heb je gelijk in, hoe ouder je bent, des te meer heb je gezien en meegemaakt. Vroeger dacht ik ook nooit na over de gevolgen, ik deed altijd best gek met de paarden. Nu denk ik al meer na over het veilige, maar ik ben nog niet zo erg. Er mag wel niemand op Romeo kruipen zonder toque, ook niet om even te stappen terwijl ik hem vast heb.

@ Lottex: Het lijkt mij ook een goede combi, meisje is helemaal niet te groot en ze trekt goed haar plan. Ik ben zo benieuwd hoe het verder gaat gaan :D Jij woont trouwens ook in België? Waar woon je ergens?

@ Aks: Super dat het bosritje zo goed ging! Heerlijk als je er zelf ook zekerder van wordt, dan geniet je volgens mij toch net wat meer van het rijden dan als je bang bent.

lottex

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 18:12

Frensie : hoe is het geweest met Gwin?
Biancacoo : succes met hoofd leeg maken :(:) tot later :wave:
S_L : ik woon in de buurt van Waregem (op 10 min ofzo van Kortrijk) :)

& wat een vreselijk nieuws over dat meisje... echt onvoorstelbaar gewoon ;(

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 19:06

Hier slecht nieuws.
Gwin heeft een gat in haar oppervlakkige buigpees, een behoorlijk gat van 5-6 cm lang en 15-20% van het peesoppervlak.
De komende 8 weken 1x daags stappen en 2x daags langdurig koelen. Eerste anderhalve week ontstekingsremmende zalf smeren. Verder absolute boxrust, dat is echt niet te doen met Gwin, dus ik ga een hele kleine paddock maken zodat ze wel naar buiten kan.
Na die 8 weken weer scannen en dan kan er meer gezegd worden over hoe lang het gaat duren, maar reken maar op minstens een half jaar...

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 19:16

ow frensie bah zeg,
wat een slecht nieuws...
hopelijk gaat het sneller goed dan de voorspelde 6maanden...
:(:)

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 19:30

@Frensie: oh, wat rot, zeg :(:) :(:) :(:) , heel veel sterkte met dit langdurige herstel, fijn dat er een paddockje gemaakt kan worden voor Gwin :j

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 20:32

Neeee frensie... :\
:(:) we hadden het nog over je in het bos (crazymel en ik) positieve vibes gestuurd..
Hopelijk houdt ze zich gedeisd op de paddock.. :(:)

@SL; grote grijns bij woord ''toque'' _O- Wij Nederlanders zeggen gewoon Cap :') *plaag maar he ;) *

En inderdaad, nu is buitenrijden weer leuk, ipv een hindernis. Nu kan ik ook nog lopen na een rit, amper last van m'n rug (!!)
Ik heb namelijk heel de week nog niet aan pijnstillers gedacht! En ik heb er ook niet echt veel last van. Paardrijden ís dus goed voor je rug! Maar wel met het juiste zadel :+

Vandaag wel ontdekt dat Dids scheef bespierd is geworden door mijn gehannes het afgelopen jaar... :\
Nurf ^)

Goed. Aangezien mijn buik/darmen al 4u rustig zijn ga ik een bakje sla maken met paprika en ui, daar gebakken kipfilet stukjes doorheen, en dan wat frietjes erbij.
Laatste thuisvakantiedag :)

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 20:33

Frensie balen zeg !! dat had je niet verwacht zeker niet omdat ze niet echt kreupel was enzo.
Sterkte met het herstel.

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 20:45

aks, dat is echt supernieuws!!
ik heb zoals jij wel weet, heel veel baat bij het hobbelen :))
blij dat dit nu ook voor jou geld *\o/*

Crazymel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 20:48

:wave:

he bah balen frensie!! sterkte!! hopelijk knapt ze gewoon snel op!! :(:)

aks heerlijk ritje!! fotos komen er zo aan 8-)

hier zenuwachtig voor zaterdag al :=

morgen weer vroeg :Z 02:45 de wekker om weer in utrecht te werken daarna naar stal spullen bijelkaar zoeken en laatste boodschappen doen :Y)

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 20:50

Bedankt allemaal, net even lekker potje gejankt en nu genoeg zelfmedelijden gehad, zijn veel ergere dingen, zoals Bietjuh bijvoorbeeld...

Welk nummer heb je zaterdag Crazymel? Ik zit op controlepost 2, samen met Beer de zwarte lab!

Crazymel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 20:56

hebben nog geen nr's moet om 12:40 starten :)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 22:09

Frensie: wat een beroerd nieuws. Natuurlijk zijn er ergere dingen, maar ik vind dit toch ook wel heel erg! :(:)
Ik vroeg me al af wat je met een toque op een paard zou moeten, _O-
Aks: jij durft met ui en friet als je darmen vervelend doen :Y)

Nou, ik ga proberen in het donker de zomerwei terug te vinden. Amerigo mocht vanavond mee naar menles, ging helaas niet zo fijn. Maar ja, laatste weken kan ik niet meer zoveel trainen, omdat zoonlief erg fanatiek aan het rijden is. Is wel zijn pony he?

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 22:11

Ui achterwege gelaten :P

Maar ze moeten er maar tegen kunnen! Komend weekend in een vakantiepark, dus dat wordt ook lekker smullen :9

Haha, zoonlief pikt zijn pony terug :P
Succes in het donker, jammer vind ik het dat het alweer zo vroeg donker is..

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 22:25

Frensie: iedereen heeft zijn eigen problemen, en daardoor zijn ze voor jou echt niet minder erg :(:) . Het is gewoon ontzettend balen als je paard zolang uit de running is. Ik zou ook zelfmedelijden krijgen hoor :(:) .

Aks: om maar in de juiste termen te blijven: jij hebt echt schijt aan je darmen :Y) :D . Friet, sla, ui..... echt niet licht verteerbaar :+

Vandaag wat miscommunicatie gehad over de lestijd van vandaag, dus M. en ik stonden voor niks op de dressuurwei :+ . Gaf niks, nu hadden we gelegenheid om op legitieme wijze eens te gaan kijken bij het wedstrijdterrein van de SGMW volgend weekend 8-) .
De heren waren druk bezig met palen slaan, hoeken uitmeten, graven, hekken slepen en dat soort dingen. Tractors en pick-ups met aanhanger reden af en aan. De dressuurringen waren ook reeds met hoekpaaltjes uitgemeten en M. en ik mochten de ringen inwijden door daar te gaan proefrijden. Ik vond de wei persoonlijk wat zwaar en hobbeliger dan ik (luxe D+V - rijdster dat ik ben :D ) gewend ben; Ster moest er flink aan trekken.
Helaas mogen de hindernissen tot de wedstrijd door niets en niemand uitgeprobeerd worden, wegens kans op schade ;) . Logisch wel, maar het viel te proberen :P !

Owwww, en had ik het gisteren niet weer over touwtjes tussen keelriem en neusriem tegen SL? Vandaag liet M. haar Andalusische hengst grazen en floep...... kopstuk over zijn oren. Kop ging omhoog, maar A. kan zo heerlijk onnozel reageren: ging sabbelen op het te laag in zijn mond hangende bit. := ! M. vliegt van de koets af, ik draai Ster haar hoofd weg van A. (Hij zal zich maar naar Ster draaien, haar aankijken en willen dekken met koets en al!).
Hoofdstel had M. gelukkig weer vrij snel om, en had ze een strotouwtje van 2,5 meter in haar koets liggen. Ik heb normaal gesproken een schaar in mijn achtervakje liggen, maar rij nog steeds met lesmees' trainingswagen! Zo heeft ze dus dat hele strotouw gebruikt om de keelriem en neusriem vast te zetten. Zag er heel amateuristisch uit, maar het werkte :D

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 22:29

foei gem, geen mes bij? :P Mijn grote hakmes ( ;) ) is mijn standaarduitrusting.. Als die om wat voor reden dan ook thuis ligt ( :o ) dan heb ik op stal nog een multitool liggen met een zaagje en een mes en een kniptang etc, dus dan gaat die mee :)

En indd, ik ben niet zo goed in darmvriendelijk eten pakken.
Maar op het menu stond kipchili, met chilibonen. Dat leek me helemaal geen goed plan? :')

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 22:34

Aks: trainingswagen van lesmees heeft nergens een vakje. Dan zou ik al een mand achterop moeten binden :+ . Nee, ik heb altijd een strotouwtje, een schaar, en vaseline bij me voor als de remmen piepen. Daar kan ik altijd zo slecht tegen :o ! En verder mijn foon, verder niks. Soms als ik er aan denk een halstertouw, maar dat vergeet ik bijna altijd.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 22:36

ah oke, ik heb mijn mes in een hoesje zitten, zo'n aan-je-riem-hoesje zegmaar. En aangezien al mijn broeken afzakken heb ik altijd een riem erin _O-

Een vakjesloze kar lijkt me wel vervelend inderdaad :j