[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Maisie

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 22:47

ik ga niet rijden morgen. Wil ferro even afscheren en dan longeren. O ja en olliebollen bakken !!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 22:49

@Nouvel Ik mag een van de pony's van Peter, Rattan, dus gebruiken voor tweespan met Snuitmans :D geen idee hoe vaak we daaraan toe gaan komen etc maar elke keer is voor mij een feestje dus we zien wel, vind het geknutsel met die mannetjes erg leuk. Maar de wagen van Snuitje is dus een Clever. Ik heb hem gekocht met tweespan boom, zwengetjes en wat losse hoesjes/hoes/ kettingen/haken/schroeven :7 Het zit volgens ons nog niet zoals het hoort te zitten :+

Zowel Bente als Snuitje reageren tot nu toe totaal niet of nauwelijks op het vuurwerk. Ik ga morgen als het weer een beetje meezit wel even rijden met Bente, gewoon in de bak, eventueel wat uitstappen over de weg. Nieuwjaarsdag heb ik ritje gepland met stalgenootje. Vorig jaar is een strijker vlak naast Snuitje afgestoken (denk op 5 meter afstand?), pony was totaal de weg kwijt, zo zielig. Maar dat was echt zo'n klap mijn oren suisden na een paar uur nog >;)

@Maisie doe je dat zelf? Da's knap (geen idee hoe het moet :o )
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 30-12-11 22:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 22:51

Buck bij de tandarts vanmiddag...
:(:)
voor het ging gebeuren
Afbeelding

ik krijg morgen de rest

Liz moest ookal.... haken vijlen...

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 22:55

aggosh!!
Dids moet over 2 weken. Ben echt ernstig benieuwd
wat moest jij betalen voor een vijl-behandeling? :o
(en had je verdoving? Aan z'n koppie te zien niet?)

Ik wil morgen dus wel met dids wat doen. Blijft ook buiten. Maar dit is de eerste keer dat ie buiten moet blijven met paarden die wel reageren..
Ach ik ga waarschijnlijk toch aan de thee en 7up, dus kan op elk tijdstip in de nacht dat ik het niet vertrouw op en neer :o
Moet overdag gewoon werken >;)
Laatst bijgewerkt door mirror666 op 30-12-11 22:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 22:55

Ik heb vorig jaar op 30 december een wedstrijd gereden bij een manege die naast een woonwijk lag. De knallen vond Gwin niet eng, maar het sissende vuurwerk wel.
Bij ons staan ze morgen overdag gewoon buiten en 's nachts op stal, zoals altijd. Eigenaren gaan rond de jaarwisseling altijd even kijken.

Eerste gipsvlucht was inderdaad alweer geland VHU. Dus voor ons werk aan de winkel.

Arme Snuit, ik had het vanmiddag in de auto. Een knal, zo enorm hard... ik schrok me helemaal het apezuur!! En van een auto die langs de weg geparkeerd stond, ging toen het alarm af, zo hard trilde die knal.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 22:56

ach die kleine buckje...

vhu, wel gaaf zeg, leuke ervaring weer!!
fijn dat ze er niet echt op reageren, op die knallen, dat is wel prettig!
ik had vorig jaar dat er zo'n af ging naast mijn fiets, heb ook de hele dag een piepoor gehad...
bah, heb zo'n hekel aan de geknal, beesten ook allemaal weer van streek...

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 22:57

Arme Buck!!

Hier komt de dierenarts-tandarts woensdag. Gwin wordt verdoofd. Ze moest eigenlijk in oktober al gedaan worden, maar ze was wel even duur genoeg geweest met die mok.

Naaltje misschien dat Dids juist een kalmerend effect heeft op de andere paarden. Maar ik zou zeker ook gaan kijken als ik jou was.

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 22:58

Jawel hij was verdoofd maar hij brak en dwars doorheen!! Ze hebben toen ze bezig waren met 4 man bezig geweest... ik heb hem toen over gelaten aan de rest ik kan daar niet mee gaan zitten klooien met mijn lijf.

Lizzy is ook geweest die had al haken met haar 2 jaar!! Die was heel braaf en ineens BOEM brak ze de tent af... ze heeft een gat in het plafond gestijgert!! (zij was niet verdoofd).

Ik heb de rekening nog niet gehad. Het is de Dierenarts die het deed zei is ook tandarts en doet t heel goed. Maar ze zei dat met het gewicht van Buck de verdoving heel erg zal meevallen qua prijs. Ze deed een gok van 60 euro voor Buck en 45 voor Liz.

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 22:58

Frensie schreef:
Eigenaren gaan rond de jaarwisseling altijd even kijken.

Ik bedoel natuurlijk rond middernacht... :+

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 22:59

Vorig jaar betaalde ik voor Gwin 100 euro. Met verdoving en er moest best wat gedaan worden.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 23:01

oeps buckje :oo
bij ons zijn de kosten op 60 euro genoemd, zonder verdoving.
Ik ben benieuwd hoe dids het gaat doorstaan :D

@frensie; kan hoor, dat hij inderdaad als grote droogkloot gewoon blijft staan vreten :P Ik hoop het ;)
Maar toch he... := :o
En ik kijk er nou al tegenop als ik dan nog naar stal moet, want vind het vreselijk daar in het donker te zijn, laat staan als het aan alle kanten knalt en doet :') dus doe het ook niet graag. Maar vind het wel een soort van verplichting :)

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 23:02

Buck is overal heel braaf en kalm, accepteert het als hij getreiterd word door kinderen of andere paardjes maar bij de hoefsmid en dierenarts + tandarts laatst hij t kaas niet van z brood eten...

Hij ging van de verdoving zweten..
Afbeelding

En ondeugd
Afbeelding

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 23:12

nog 1 zielige :(:)
Afbeelding

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 23:30

Ahh die buck. Dat is wel een stouterd zeg en liz ook al.

Die van mij gaan beide zonder verdoving en dat gaat prima. Ferro probeert wel altijd
dat ding uit zn mond te krijgen. En hij krijgt het nog voor elkaar ook. Maar verder
stik braaf. Gelukkig moet er ook altijd maar een beetje gevijld worden.

@ VHU mijn ouders doen olliebollen bakken dus aangezien ik daar toch ben voor de
paarden pik ik dat gelijk mee.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 07:41

Citaat:
Doen jullie morgen nog iets met de paarden of wordt er al teveel geknald?

Die van mij zijn al dagen zo onrustig }> Ze staan nu met zijn drieën, omdat de Fjord erbij is gekomen en dat geeft veel onrust. Ik zie ze de hele dag langs mijn kantoor vliegen. /3 + /3 + /3 door het vuurwerk.
Ze zijn zelfs druk op stal. AL die jaren nooit last van gehad, maar zo'n nieuwe in de kudde geeft toch veel onrust. {:)-:(
Vandaag maar helemaal vrij geven, hoef ik me ook niet te ergeren. :D
Als het weer morgen mee zit, willen wij wel met de Haflinger en Koets naar Ermelo rijden. Lekker ver van de bewoonde wereld (en zijn drukke vriendjes) even rondje hei mee pikken. Nu moet het weer nog mee werken.

Allemaal een heel veilig Oud en Nieuw en een super 2012 toegewenst!

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 08:05

Ik zie trouwens dat Buck ook al zijn eigen video heeft met zijn eigen song.

:D :D :D :D :D :D :D
http://www.youtube.com/v/7LNqmENS0jw

Speciale waarschuwing voor Olga en Ingrid; de link niet openen voor gevaar voor jullie spare ribs.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 08:45

omg :+
heb je koppijn en dan krijg je zo'n :') filmpje _O-

hopelijk kun je lekker rijden vandaag janouk!! :D

Nou hier dus sluimerende migrainekop. 2 mogelijkheden, ik krijg 'm weggejaagd met pijnstillers, of hij killt me vandaag... :+ zou wel timing zijn _O-

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 09:41

Hihi, dat filmpje....

Ik heb een lekker rustige nacht gehad, dus toch weer een beetje slapend rijk geworden ;)

Om 5 uur ben ik klaar, dan ga ik even door naar stal om Gwin te poetsen en vanavond komt een vriendinnetje met haar hondje oud&nieuw bij ons vieren. Haar hond is gelukkig niet bang voor vuurwerk en kan heel goed met onze dames opschieten, zal dus wel dolle boel worden!

Naaltje hoop dat je pijnstillers gaan werken!!

Fijne dag allemaal!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 10:32

_O- dat filmpje =:)
ai Naaltje niet fijn op zo'n dag als vandaag _-:(
Hoe Bente is bij tandarts weet ik nog niet, Snuit, Alwyn en ook Freddy gingen gewoon zonder verdoving & onder enig protest (logisch vind ik dat met zo'n ding in je mond). Ik verwacht dat het bij Bente op dezelfde manier zal gaan, die protesteert waarschijnlijk ook wel wat maar laat het wel toe.

Zo hond uitlaten, boodschappen doen {:)-:( dan wil ik nog even naar stal en dan maar wachten op Oud&Nieuw. Buren hebben feestje dus wij sluiten daar gewoon bij aan <<)

Iedereen hele fijne Afbeelding jaarwisseling gewenst!!!!!

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 10:38

Mogge,

@Naaltje, oeh een opkomende migraine....hopelijk krijg je het onder controle :(:)
@Buckje, Wat is die Buck toch een lekker ding... zelfs met een beugelbekkie <3 en nu ook nog zelfs een eigen song :D
@Janouk, hoe krijg je het weer gevonden (heb toch stiekem gekeken :o )
@Frensie, toch nog een behoorlijke nacht gehad +:)+ , het zal vanavond ook niet echt vroeg worden...

Ik wil zo beide pony's even longeren. Wij wonen tegen het dorp aan en af en toe hoor je een harde knal voor de rest valt het vooralsnog mee aan deze kant van het dorp...(hopelijk blijft het zo) . Onze buren hebben wel kinderen maar zijn ook niet zo van het vuurwerk en mijn Thom ook niet....dus dat valt dan al weer mee ;)

Hier trouwens wel %) geslapen...zit nu écht even bij te trekken met koffie.... heb onwijs gedroomd :o

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 11:25

Ollie dromen zijn vaak heftig maar soms ook een teken van verwerking.
Bucky met een beugelbekkie en een eigen liedje geweldig. Mijne worden ook zonder verdoving gedaan en ik ben met de veulens altijd meteen al begonnen dus Candy is met 2 maanden en Billy met een maand of 4 de eerste keer gecheckt, verder nog nooit iets gehoeven, maar wel wennen aan de man met de handen in je mond. Hier komt de tandarts 2 keer per jaar.
Naaltje nu al een kater van de 7up? balen dat je migraine hebt ik duim dat het straks over is.
Frensie toch weer een beetje slapend rijk en leuk die asociaties met de gipsvlucht ik dacht ook meteen aan jou.

Hier vandaag de pony's voeren en tutten of ik nog longeer ligt aan mijn rug, mennen niet in ieder geval, hier knalt het continue.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 12:16

Alwyn is bij mij ook al naar de tandarts geweest, gaf er niks om. Veale ook niet.

Ik ga vandaag niet naar stal, geen tijd, moet nog zo veel doen en moet maandag al weer werken. De paarden komen rond 3 uur binnen, radio aan, om 2200 krijgen ze nog kuil en eigenaar kijkt na de jaarwisseling altijd even hoe ze er bij staan. Stal zit aan huis vast. Nog nooit geen problemen gehad.

Nu ga ik heel snel wat doen, opruimen, boekhouding, studie

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 12:46

Goeie jaarwisseling gewenst!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 13:32

goeiemiddag alweer!

vanmorgen Fifi nog even ingespannen voor een ritje, maar halverwege werd er toch alweer heel flink geknald...
ze was wel wat kijkerig, maar ze schrok eigenlijk niet van de knallen, dus toch nog wel even lekker kunnen rijden...
ze staan nu nog in te paddock zolang het te doen is...

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 13:33

Goede jaarwisseling toegewenst allemaal...
groetjes...