[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 21:08

Welkom Rodi
Weer een hoop nieuwen de laatste tijd, leuk.

VHU: wat een pestkop is die Snuit }:0 . Fijn dat het later wel goed ging. En tuig zal idd wel paar gaten kleiner moeten :\

Sorry, jullie worden het vast al zat, maar heb weer een paar mooie foto's van zoonlief. Vandaag weer helemaal los gereden, in stap en draf en ook het stuk (zeker 10 minuten) zonder zadel.

Vanavond ook nog met Thabor naar les geweest. Hij deed het super. Liep in 1 keer de trailer op, hij bleef keurig staan, dus was zo klaar. In de les hield hij zijn aandacht heel goed bij mij. Wel een paar keer gehinnikt, maar geen stress in het lijf gevoeld. Hij heeft zelfs een merrie met veulen die de bak passeerde volledig gemist +:)+ Echt superblij hiermee. Hij was wel minder fijn in zijn mond. Was altijd superlicht, maar denk door het beleren met stang nu toch wat harder. Hoop wel dat ik dat later nog weer terug krijg.

creatieve slalom:
Afbeelding

lichtrijden oefenen:
Afbeelding

over de balkjes geweest zonder zadel en dan zo'n gezicht <3
Afbeelding

Afbeelding

en de nieuwe situatie in de wei. Amerigo kan er onderdoor (doet hij ook, Thabor was hier net de wei uitgehaald, en hopla)
Wei lijkt zo wel kaal, maar dat is alleen het voorste stukje, verderop volop te eten (doe aan strookbegrazing) Op de achtergrond ons toekomstige hooi (hoop ik dan)
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door tine10 op 20-06-11 21:15, in het totaal 1 keer bewerkt

cyclo86

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 21:09

Nu we het toch over goede instructeurs hebben. Is er iemand die iets weet in de buurt van Berlare (Oost-Vlaanderen), hoeft niet naast de deur te zijn ik heb een auto en ben gewend om elke dag stukken te rijden dus of dat nu moet voor menles of niet maakt me niet uit. Ik ben opzoek naar ergens waar ik een mencursus kan doen wat dan afsluit met het behalen van mijn koetsiersbewijs zoiets. Ik heb al paar adresjes gevonden op marktplaats maar persoonlijke ervaringen zijn imo altijd beter dan een advertentie.

@ janice ji woont niet zo ver van mijn ouders :D (lekkerkerk).

edit:
@ rodi: krijgen we de fotos van je zoontje op pony ook nog te zien :D altijd leuk foto s

askazita

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 21:16

tine leuke foto's

Rodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 21:25

janice schreef:
Hoi marcia, ik heb ook nog niemand gevonden maar heb ondertussen besloten eerst de basis te gaan leren bij stal haanemeijer in zoetermeer, bij hun kan ik ook mijn koetsiersbewijs halen:). Daarna ga ik op zoek naar instructie voor thuis:D

Mijn men- en koetsiersbewijs heb ik al, bij mij is juist Ulli onervaren (ik zelf niet)...

janice

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 21:34

Leuke foto's :D

Lekkerkerk is inderdaad dichtbij :)

Hihihi bij mij is het juist andersom, mijn pony kent het alleen ik niet :D

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 21:35

leuke fotos tine!! :D

Wij hadden de combi ''weet niet of paard het kan gaan we gewoon proberen en baasje vindt het doodeng'' :')
is ook goedgekomen ;)

cyclo86

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 21:43

cyclo86 schreef:
@ rodi: krijgen we de fotos van je zoontje op pony ook nog te zien :D altijd leuk foto s

Ok waren dus de foto s van tine die ik bedoelde en was uiteraard veel tevroeg 2 tellen laten staan ze erop haha

leuke foto s en wat een braf welsje :D super. Mijn hooi moet ook nog af... wordt tijd dat het wer droog wordt (zo lang geacht op regen en nu wil ik zon, het is ook nooit goed ;)...)

Bij zijn pony en ik onervaren :P wordt nog leuk haha :+ , vandar dat ik dus zeker eerst koetsiersbewijs wil halen gewoon voor mijn gevoel. Mijn eigen paard onder het zadel opgeleerd dus hoop dat het met de koets ook lukt met de cursus en wat gezond verstand. In iedergeval al iemand gevonden in de kennissenkring van mijn vriend met tinkers, zal eens na de examens vragen of ik daar eens me kan op de kar (kan nooit kwaad :Y) )

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 22:01

Nou, Amerigo staat nu dus bij de grote jongens in de wei. Vind het eerlijk gezegd doodeng. Hij snapt dus wel dat hij uit zijn wei naar de grote jongens kan, maar snapt hij ook dat hij terug kan? Zou wel moeten natuurlijk, hij is niet dom. Maar ben toch wel heel bang dat hij verpulverd wordt onder die zwaargewicht. Thabor en Rembrand stonden uitgebreid elkaar te knabbelen. tja, daar doen we het dan toch wel voor he? Een sociale hengst.

cyclo86

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 22:09

tine10 schreef:
Nou, Amerigo staat nu dus bij de grote jongens in de wei. Vind het eerlijk gezegd doodeng. Hij snapt dus wel dat hij uit zijn wei naar de grote jongens kan, maar snapt hij ook dat hij terug kan? Zou wel moeten natuurlijk, hij is niet dom. Maar ben toch wel heel bang dat hij verpulverd wordt onder die zwaargewicht. Thabor en Rembrand stonden uitgebreid elkaar te knabbelen. tja, daar doen we het dan toch wel voor he? Een sociale hengst.

super toch :D denk dat ze slim genoeg zijn hoor. Mijn klein welsh staat vanaf dag 1 bij mijn merie en staat haar mannetje als het eht moet. Ik zette ze bij elkaar en mijn paard rent er enthousiast op af (had al 3 weken alleen gestaan door omstandigheden) pony was zo van WTF snuffelen en poef bok op mijn paard haha. Daarna paard met air er rondheen dansen, verder nooit meer geizen dat ze elkaar geraakt hebben ook nooit wondjes ed, paard was diezelfde avond wel alweer baas :P maar ker scheef kijken is genoeg om pony te doen rennen bij wijze van spreken. Wel bij zeggen dat zowel Cyclo als Blue altijd in groep hebben gestan en mijn merrie jaarlang op een weiland heeft gestaan waar zeer regelmatig nieuwe paarden bij gegooid werden (was ik ook geen fan van). Ze is dominante merrie dus was altijd even gevecht en heb haar nooit lager dan 1ste in rang gezien (ook niet tegen grote springpaarden met ijzers) en nooit 1 wonde op de andere paarden van haar. Zou ook wat voorzichtiger zijn gewest als ik dit niet wist natuurlijk. IK denk dat het wel goed komt op de foto lijkt het me rustig en welsh is toch wel slim van aard dus zal zeker doorhebben dat hij kan vluchten :P nu hopen dat hij niet de paarden gaat pesten en dan snel onder zijn draadje vlucht }> hahaha zie het zo al voor me :x

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 22:11

Zo ben weer thuis!
Jeetje wat een toestroom van men-enthousiastelingen! Natuurlijk horen jullie er niet bij zonder foto's zodat we zien waar je mee bezig bent := :+
Geloof dat iemand vraag stelde over lessen in Zeeuws Vlaanderen, zit http://www.woltershof.nl daar niet? Weet het even niet meer. Weet anders niet of Rijsbergen bij Breda ver voor je is? Daar zit ik (en PrinsjeH) bij Peter de Koning (http://www.petrideko.nl), geeft heel fijn les en hele fijne locatie (je kunt er alles, van in een hele grote bak (60x60) tot en met kegeltjes rijden of buitenrit). Voor iemand bij Gouda zou je Edwin v/d Graaff kunnen vragen, die zit in Monster (http://www.edwinvandergraaf.nl of zoiets) maar komt ook bij Pantharei hier @bokt, zij woont in Rotterdam. Hanemaaijer had ik al gezegd.
Nou zeg lijk wel een telefoonboek :list:

Tine, wat ge-wel-dig van P *\o/* dat wordt/is een ruitertje hoor. Wat zit hij er al netjes op! En wat een wereldpony dan, die Amerigo +:)+
Ik denk dat Amerigo het zo in de gaten heeft, die welshjes zijn slim B-)
Naaltje met een verliefde Diddle.
S_L ging goed met tentamen -:)
Enne.... weet 't ff niet meer :o

Die Snuit is inderdaad een dikke donder :+

Zie dat het een jaar geleden is dat jullie Quincy hebben laten inslapen, even een bloemetje voor deze kanjer Y;(
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 20-06-11 22:15, in het totaal 1 keer bewerkt

cyclo86

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 22:14

zal mijn best doen morgen een foto te maken van lange lijnen mjah vriendlief is niet altijd mee en ik heb al moeilijk met 2 lijnen en een zweepje laatstan fototoestel bij maar standfoto moet nog net kunnen denk ik :D. Breda is toch wel al vrij ver ;). plaatsje is in de buurt van gent en moet dan langs antwerpen enzo (files....) maar als ik geen goed adres in belgie kan vinden wil ik het nog wel overwegen hoor :D

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 22:18

Als je in de buurt van Gent zit moet je anders even Gerard Leijten bellen, die zit in Belgie, Merksplas, maar weet vast wel goede adressen bij jou in de buurt. Is aardige vent, helpt je wel verder .... kom ik weer met een website :+ http://www.gerardleijten.be :7

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 22:20

stoute snuit :j
heerlijk de kleine man op de welshpony,wat straalt hij <3
een paardenmenboek: ik vind dat dressuurboek van ilona mens helemaal geweldig, haal er best wel veel tips uit(of komt dat door haar foto"s van de knappe welshjes?)
vandaag met mijn broer meegegaan naar het ziekenhuis, uitslag was eindelijk binnen,non hodgkin wisten we al, dus nu chemotherapy en met een onderzoek meedoen...morgen hoord hij wanneer alles gestart word :j
ben maar op mijn kwpner gaan rijden om te ontstressen....athans dat dacht ik....muts ging mij te hard en meteen de galopknop erop(was ik met mijn spieren/rug nog niet aan toe) pffff

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 22:21

VanHuisUit schreef:
Tine, wat ge-wel-dig van P *\o/* dat wordt/is een ruitertje hoor. Wat zit hij er al netjes op! En wat een wereldpony dan, die Amerigo +:)+
Ik denk dat Amerigo het zo in de gaten heeft, die welshjes zijn slim B-)

Zie dat het een jaar geleden is dat jullie Quincy hebben laten inslapen, even een bloemetje voor deze kanjer Y;(

Ja, ben echt jaloers op zijn zit. Hij zit zo ontzettend netjes. Nu al (en hij is pas net 5!!)

En inderdaad morgen alweer een jaar zonder Quincy. Aan de ene kant lijkt het net geleden, aan de andere kant al veel langer. Zo gek. Mis hem uiteraard nog steeds, was zo'n lief en werklustig paard. Maar ja, we hadden geen keuze! Zoon komt nog geregeld naar me toe en zegt dat hij Quincy mist. Heeft natuurlijk ook flinke indruk op hem gemaakt, hij was er destijds bij. Wist ik veel dat ik mijn paard daar zou moeten achterlaten, dacht dat hij na de behandeling gewoon weer mee naar huis zou gaan. Lief dat je het zag!

cyclo86

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 22:21

VanHuisUit schreef:
Als je in de buurt van Gent zit moet je anders even Gerard Leijten bellen, die zit in Belgie, Merksplas, maar weet vast wel goede adressen bij jou in de buurt. Is aardige vent, helpt je wel verder .... kom ik weer met een website :+ http://www.gerardleijten.be :7

thnx site ziet iig alvast super uit :D zal na mijn examens eens serieus op zoek gaan. Nu maar eens braf verder lern.... :o

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 22:23

kom net thuis van een lange werkdag, pfff...
schoonmaakavond op school, ik weet leukere bezigheden, maar het is gelukkig weer klaar...

heb alles snel doorgelezen, 1 korte reaktie even snel, Gerard Leijten is een superfijne instructeur, zit nu alleen niet meer in Merksplas, maar in Eersel: www.gerardleijten.nl

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 22:26

ik vroeg me al af waar ik die naam van kende! Maar daar traint fifi met nouvel, of nouvel met fifi :)) toch?
school schoon

VHU weer thuis

Ik heb last van een dipje.. behalve stomme rotmuziek luisteren kom ik niet echt verder...
^)

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 22:40

Sterkte happytime spannende tijd voor jullie.

Leuke foto's tine van je zoontje. Zit er al netjes op ik vind het knap hoor.

VHU strijd gehad met snuit. Ach soms kom je er samen niet uit en soms kan je zn nek wel omdraaien :+

Dids met vriendinnetje die helaas gaat verhuizen. Stoere hengst heb je hoor. Hij zal wel over zijn
liefdesverdriet heen komen toch?

Woltershof zit in vierpolders dacht ik ? mijn instructeur komt ook in zeeuws vlaanderen.

Menboeken ja ik heb menpaard in opleiding en mennen met gevoel beide fijne boeken.
En mennen leer je idd door les nemen en km maken. En een dosis gezond verstand natuurlijk.

Nou ik ga jullie verlaten en mn bedje opzoeken. Nog 3 dagen werken dan heb ik vakantie *\o/*

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 22:44

maisie, lekker bijna vakantie!
ik moet nog 3 weken, dus ook aftellen!
truste! ;)

tine, echt leuke foto's inderdaad!

en ook gave plaatjes van dids!

ik heb ook best een aantal menboeken staan, kijk ze wel eens in als ik iets wil weten, maar het meest heb ik er toch aan om zelf les te hebben en gewoon te horen wat ik het beste kan doen met een probleem en het dan gelijk uitproberen...
en verder natuurlijk door gewoon zelf te oefenen en te proberen!

owww stoute snuit! ~~}> :D

vhu, dat wordt flink voeren als je je spullen passend wil krijgen... :D

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 22:46

Tine je zoontje kan al beter rijden als mij _O-

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 23:08

Citaat:
vhu, dat wordt flink voeren als je je spullen passend wil krijgen...
_O-

En dan te bedenken dat de paardjes die ik voor Rizanta had 1.51 en 1.56 waren ... een soort jo-jo-effect :roll:
Die daarvoor waren allebei iets van 1.70 maar die daarvoor ook weer twee kleintjes. Blijf aan de gang :$ .

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 23:12

volgens mij doe het het express, kan er weer gewinkeld worden... :D

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 23:16

Nouvel schreef:
volgens mij doe het het express, kan er weer gewinkeld worden... :D

Dat wouw ik net zeggen :D grapje :+

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 23:26

@Tine: wat leuk, je zoontje doet het heel erg netjes en de pony is ook heel braaf zo te zien!
Sterkte, is toch altijd dat je er extra aan denkt op zo'n dag dat het verjaart... :(:)

@HT: ontzettend veel sterkte voor jou, je broer en familie :(:) :(:) :(:)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 23:30

@Happytime, ik had eroverheen gelezen, wat vreselijk allemaal |(