Welkom terug Naaltje !!! Lekker dat je nu samenwoont !! Bevalt mij ook nog steeds super.
En binnenkort weer foto's van dids dan he !!
Zo ik ga even een boterham eten en naar de paardjes. Ik kan nog steeds niet lekker lopen dus ga ze maar even longeren.
Evelinee_
Geplaatst: 09-04-10 14:18
Heey naaltje! Leuk dat je er weer bent!
Man man man wat een heerlijk weer! wat hebben we hier lang op moeten wachten! Ik speer hem naar mn shetters en ga ze vast binden voor het karretje!
tine10
Geplaatst: 09-04-10 15:56
Net weer priveles gehad met Rembrand. Eerst in de bak en laatste stukje in de wei waar ik een ring heb uitgezet. Het lijkt veelbelovend!!! Hopen dat we deze lijn vast weten te houden tot de wedstrijden.
Zo meteen proberen pony te vangen en te longeren.
Is inderdaad weer lekker weer. Heb Rembrand zonder deken teruggezet na de les.
Ik kan dus vanwege het verhaal in de bovenstaande link voorlopig eventjes niet rijden. Ze heeft een plek precies op de plek waar het schoftje moet zitten
tine10
Geplaatst: 09-04-10 16:05
O dat is wel heel flink balen eveli!! Hopen dat het toch nog snel heelt. Weet je ook de oorzaak? Past er iets niet goed?
Heeft wat vuil onder mijn vorige tuig gezeten. Helaas te laat gezien. Drukplekken aan twee kanten onder dekussens van het schoftje. Had de plekken bijna weggekregen (veel gemasseerd e.d.)
Had eersgister nog met haar gereden, niets aan de hand, ook gewoon gepoetst, flinkt met de rosborstel ivm het verharen. Zonder deken op het land gezet. Haal haar gister uit het land, hele plek kaal. 4 bij 4 cm ongeveer.... precies op de plek waar aan 1 kant een drukplek heeft gezeten.
Wie lijkt het leuk om van de zomer op een centrale plek te meeten (enkel, tweespan, vierspan, tandam of klavertje 3 = iedereen is natuurlijk welkom (Ik rijd dan ook nog enkelspan))
We gaan morgen al in de ochtend naar de pony kijken.. help.. het is een dag eerder, wat gaat het toch best snel, maar nog te langzaam
VanHuisUit
Geplaatst: 09-04-10 17:03
Lijkt me erg leuk Rivaldo, of het enkel of tweespan is of twee enkelspannetjes wat we tegen die tijd meenemen geen idee Tip voor als je bij de pony gaat kijken: probeer kritisch te blijven hoe leuk hij ook lijkt op de foto. Weet dat het vreeeeeeeselijk moeilijk is, maar wel handig Even samengevat... Alle geblesseerden inclusief pony's: sterkte (wat vervelend zo'n drukplek, heb er geen ervaring mee dus kan je niet helpen). Alle nieuwkomers / opnieuw erbij zijders: gezellig!
Vandaag Freddy opgehaald. Nu kun je zeggen dat het allemaal wel meevalt zo'n castratie maar ik vind hem maar zielig hoor. Hij loopt moeilijk, doet wel erg zijn best maar hij is wel helemaal ingevallen van de stress. Hij heeft ook weinig gegeten, paar handjes hooi, wilde zijn brokjes daar niet... Hij was zo blij dat hij zijn vriendjes weerzag en maar gillen en schreeuwen Heb maar even stukje wei afgezet, stallen heel goed schoongemaakt en paddock afgezet zodat hij daar niet in kan. Dus ze staan er superschoon bij komende dagen. Hoop dat als hij de hele dag lekker kan wandelen door het weitje hij snel weer opknapt. Vandaag dus niet gemend, beetje met Fredmans bezig geweest...
Ja ik neem iemand mee die veel weet over benen, oke ik zie ook wel of een paard kreupel loopt, maar vind het moeilijk te zien als hij korter loopt bijv. Me zus gaat misschien ook mee, die heeft ook een paard.
Succes verder met freddy, maar denk dat hij echt een super zorg van je krijgt
Tine heeft een leuke les gehad en moet op pony vang jacht.
Evelli vervelend, veale heeft het van de zomer ook gehad. Succes en sterkte
Heb wel interesse Laura, alleen weet ik dan niet als ik veale mee neem als dat de bedoeling is omdat ik dan toch echt een hulpje nodig heb en hij best sterk is met andere paarden. En mits er meerdere uit het noorden gaan en dat we kunnen carpoolen.
Succes morgen met de pony. Spannend hoor
VHU succes met Freddy.
En inderdaad kijk en voel goed aan de benen en in de mond. Dit kan ook al veel zeggen.
Lacuna
Geplaatst: 09-04-10 20:02
Naaltje schreef:
@lacuna; mijn tuig mag je ook doen... daar staat een dikke laag schimmel op en ik had nog wel zo netjes gepoetst voor 't opgeborgen werd
Leuk dat je weer terug bent, maarreh... Voel jij je wel helemaal lekker? Ik weet het goed gemaakt, je mag eerst het mijne komen poetsen om te oefenen, en als je dan het gevoel weer in je vingers hebt kun je je eigen tuig poetsen... Deal? Mag je meteen een rondje met Sunny scheuren (kan het tuig weer lekker vies worden
Laura, veel plezier morgen! Hopen dat het wat wordt!
Ik wil gerust meerijden, maar rij dan ook nog wel enkelspan. Beetje banketstaaf om mn 2-jarige dan al voor de kar te knopen he
Evelli wat vervelend! Ik masseer zelf altijd met Cole's Liniment. Stinkt like Hell, maar werkt wel heel erg goed. En anders kun je een beetje etherische olien gebruiken, 1 druppeltje sinaasappel en 2 druppeltjes rozemarijn, eventueel 1 druppeltje geranium erbij als ook de huid erg gevoelig is, en die druppeltjes doe je in 100ml vette plantenolie (jojoba-olie, amandelolie, desnoods zonnebloemolie, maakt niet zoveel uit) en dan lekker inmasseren, 1 tot 2maal daags. Goed omschudden voor gebruik en het flesje uit de zon houden.
Lieve mensen, ik breek even in. Ben zo verdrietig. Vanavond heb ik eindelijk de moed gehad om een advertentie op Bokt te zetten voor onze paarden. De advertentie is net verplaatst naar Commercieel, omdat het 2 paarden zijn.
Voor mijn gevoel horen ze daar helemaal niet. Als iemand een heel goed thuis weet voor twee hele lieve KWPN-ers ... zie mijn onderschrift. Het is echt een super, super, superspan!
mirror666
Geplaatst: 09-04-10 22:18
ik heb fotos van dids, een rij-topic zal de link zo even zoeken ik maak ook direct excuses, mijn toetsenbord van laptop is het aan het begeven, en bij een snel berichtje vergeet ik weleens de ''niet doorgekomen letters'' er allemaal tussen te zetten
@lacuna; nee, vind 1 tuig al rampzalig genoeg met je pony scheuren klinkt dan stuk leuker meeting klinkt leuk. maar ik heb geen vervoer dids is omgevingsgebonden
@VHU, knuffel voor de jeweetwelman komt vast gauw weer goed met die goeie zorgen
@Monique: wat een mooi span, lijkt me vreselijk moeilijk , ik hoop dat je een fijne plek voor de twee knapperd vindt!
VanHuisUit
Geplaatst: 09-04-10 22:51
@Monique...raar dat het dan per definitie 'commercieel' is, het zal wel de regel zijn maar goed, het is natuuriljk al een hele stap dat je ze erop zet, krijg je dat. Denk doordat je de link in je onderschrift zet mensen het wel opvalt. Anders nog een foto topicje neerzetten of zoiets? Helpt misschien ook wel. Het lijkt me ontzettend moeilijk omdat het geen vrijwillige keus is. Sterkte met de verkoop. Als ik iets erg vind is het het verkopen van paarden. Heb het al best vaak gedaan, soms omdat ik een paard ontgroeid was of het paard mij, soms om financiele redenen, soms omdat ik mijn weiland kwijt was of wat dan ook maar het blijft een drama.
@Naaltje, geweldig zoals je dat zegt 'Dids is omgevingsgebonden' Zit je in een leuke men-omgeving trouwens?
Monique veel sterkte. Ik zal een paar mensen er op atenderen. Helaas kan ik ze zelf niet aanschaffen, anders had ik het met liefde gedaan. Wat een geweldig span.
@ Evelli wat vervelend van die drukplek! de gevoelige plekjes van misty doe ik altijd na het insmeren met speciaal spul, verdunt met water, dat maakt het al een heel stuk beter. alleen ff geen idee hoe dat spul nou heet.
@Monique wat lastig dat je afstand moet doen van je knappe mannen!
@ Maisie, hopelijk gaat het weer gauw beter met je
@ Laura, dat wordt spannend morgen
zo dat was een kleine samenvatting
ik heb vandaag maar weer eens lekker 2span met het oude span gereden, magic was gister dusdanig druk, dat ik hem dan liever in het tweespan heb om hem beter te kunnen controleren.
en dat ging eigenlijk best wel goed
moby heb ik lekker grondwerk meegedaan en ze mocht ook lekker losspringen. ze bleef maar gaan, dus dametjes was uiteindelijk goed nat, maar ze had het wel lekker naar haar zin. ben dus weer tevreden over de kinders vandaag.
@VHU; mooi.. ja op zich wel. heb 2 grote bossen op een uur met paard (op rustig tempo) mooie akkerpaden om erheen te rijden. polder kleine bosjes en gewoon e weg op zich goed te doen hoor
ik ga zo naar m'n werk.. *jay* en vanavond leren...
tine10
Geplaatst: 10-04-10 07:58
Monique, wat heb jij een geweldig span! En wat zul je veel verdriet hebben dat je ze weg moet doen. Ik kan ze helaas niet van je overnemen, maar hoop dat ze snel en vooral ook samen een heel mooi plekje krijgen. Heel veel sterkte!!