[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 08:58

En ook een goedemorgen :9k wat een K-weer zeg }:0
Schoolreisjes tijd, fijn Biancacoo dan is hij mooi onder de pannen vandaag, sterkte bij de neuroloog :(:)
En werk ze Ollie1 B-)

Hier ook weer aan het werk moet eerlijk zeggen dat er langzamerhand licht in de duisternis komt van het verven, poetsen, schuren, timmeren, opruimen etc. Het is toch wat als je 15 jaar in je huis woont, al die kleine dingetjes die dan langzamerhand kapot gaan of minder mooi worden en de zooi die je verzamelt :o . Volgende week komt nog iemand voor het betere stucwerk-herstel (dat kan ik niet) en dan nog het dakterras (flinke klus, nieuwe bedekking, lag asbest, maar ook dat kan ik niet, gek he :P ) dan kan ik ondertussen wat aan de styling doen, kan de fotopresentatie gemaakt worden en dan in de verkoop.
We hebben natuurlijk tussendoor ook heus wel wat gedaan maar als je met een kritisch oog door je huis loopt zie je erg veel :=

Het zonnetje breekt hier gelukkig nu door {:}

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 09:30

Morgen gaat hij op schoolreisje naar duinenzathe in appelscha....ik vind het eigenlijk doodeng...kan hem nu ook niet uit gasn zwaaien..hopelijk kan manlief dat wel doen !
Maar hij krijgt vast een heerlijke dag morgen.

Ollie1en vhu werkze...en ieder ander natuurlijk ook..

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 09:39

@Biancao: heel veel succes bij de neuroloog! Ik denk aan je en hoop dat je je begrepen voelt :* :*

@VHU: nee; geen scharnieren, dat is meer beperking. Wil ik zelf ook niet, want schrok al toen bleek bij een scan dat mijn kruisbanden (alweer) en meniscus gescheurd zijn, maar daar doen ze nu gelukkig niks aan _/-\o_ . Is een soort van zachte brace, maar dan speciaal voor mensen met verlammingen, geeft steun, maar vergemakkelijkt ook draaien, heffen en zakken. Heb gelukkig ooit eens goedkope Divoza pololaarzen gekocht en met mijn dunne enkeltjes past dit dus gelukkig. Loop altijd op Shabbies, maar dat past helaas niet. Hoop heel erg dat ik dan wat meer/wat langer wat kan.

Kan me voorstellen dat je nu wel klaar bent met klussen en idd wat je allemaal tegen komt.
Hier wonen we nog niet zo lang, maar doordat we nog heel wat moesten klussen terwijl we al ingetrokken waren, staan zolder, kelder en schuur hier ook nog vol met het e.e.a. Nadeel van veel plek; het staat niet echt in de weg, dus...

Hier staan de paardjes ook al vanaf gisteravond weer onder een regendekentje en er was vanmorgen zon, maar die schijnt nu bij VHU lees ik :') .

baudyh

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 09:42

Hier mooi weer, weet niet hoe lang het duurt.
Bianca succes vandaag.
Dagen lang zitten trutten om die spuit ( nou ja de inhoud) in het veulen te krijgen. Gisterenochtend zat de inhoud over mij. Ggrrrr
Andere tactiek geprobeerd gewoon in een bakje Prutje maken schepje suiker erbij. Wat denk je likt ze het zo op. Na ja wel blij maar tjonge jonge. Hi hi. Vanmorgen ook weer. Hoef de stal niet eens in. Gewoon door het luikje likt zo het bakje leeg.

Gisteren naar de herdenkingsdienst geweest van mijn oude pensionstal baas in Nijverdal. Johan Olthuis. Heel indrukwekkend. Hij was nog veel te jong. 49 jaar. Ze hadden het helemaal thuis gedaan. Houten vloer in de binnenbak hij stond zeg maar bij A op strobalen. Mooie dienst. Heel veel volk. Zo iets blijft altijd nog wel even door mijn hoofd spoken. Heel apart.

Gisteren mijn polsen weer gelaizert.
Hij is bij ons thuis geweest en heeft db ook behandeld. Er staan 3 wervels niet goed. Daar is hij mee bezig geweest. Volgens hem komt daar de slechte stap vandaan. Ik heb al zoveel gehoord dat ik eerst moet zien en dan geloven.
Nu vandaag lekker in de wei en dan week met touw lang laag longeren. Volgende week woensdag gaan wij weer heen. Ik pols en gerrit vinger en nemen we db even mee om te zien hoe hij dan is. Ook krijgt db nu magnesium citraat voor de spieren. Nou kijken maar weer. Ik deed niks of weinig met hem de laatste tijd. Gewoon te druk met van alles en nog wat. Hij hing er een Beetje bij. Nou dan maar helemaal vakantie. Vond hij niet erg hoor.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 09:50

@Baudyh: hahaha, fijn dat het goed gaat met het zoete bakje +:)+ . Mooi zo thuis, maar heel indrukwekkend :(:) :(:) . Hoop dat het laseren zijn werk doet.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 10:20

Baudy truct veulen met schepje suiker. Geweldige oplossing en scheelt veel stress
Ava hier staat het ook vol met zooi, omdat er nog steeds geklust wordt en inderdaad met veel ruimte staat het niet in de weg. Dat klussen gaat nog wel een paar jaar duren, dat is het nadeel als je oud spul koopt.
Bianca heel veel sterkte en zoonlief morgen lekker op reis. Is leuk in Appelscha, zijn ze hier een keer met spelweek heen geweest.
Ollie: ik vond Trijntje het ook goed doen. Wel jammer van de kleding, jurk was denk ik beter geweest, maar ja, daar liep iedereen ook over te zeuren. Lijkt me lastig als je zo'n publiek persoon bent. Iedereen spuit wel een mening. Ik denk dat ze in de finale thuishoorde, zeker als je bedenkt dat valszingende mensen nu door zijn. Maar ja, dat is het spelletje zoals het werkt.

Ik moet zo weer verder met de grote schoonmaak, alleen het keukenblok moet nog, maar ja, dat is groooot hier. Dat is meestal fijn, maar nu toch wat minder.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 12:42

Klopt als je oud spul koopt is er altijd wat. Nieuwe huis (heb er toch echt goede hoop op dat het goed komt :D ) is ook weer oud huis. We vinden die stijl gewoon mooi. Hebben ook regelmatig naar nieuwbouw huizen gekeken, is wel zo praktisch natuurlijk. Alleen vonden nooit iets waar we echt voor wilden gaan.

Grappig blijkt Piet vlakbij mijn oude stal te hebben gestaan, wereld is maar klein zeg maar. Heb hele mooie foto van zijn koppie gekregen, geschoren, zo da's dan een knap kereltje *D

Geweldig van het veulen Baudyh :') DB ff op vakantie, naja die pak je straks wel weer op. Je hebt het ook behoorlijk druk gehad.

Dat is nog jong zeg, 49 .... erg is dat als mensen zo vroeg overlijden :n

OK ik heb beeld bij je brace/orthese Ava. Hoop dat het gaat helpen!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 14:25

Afbeelding

Ze waren even bij huis geparkeerd, om na de lunch direct te kunnen gaan rijden. Helaas toen wel flinke onweer, hagel en regen over ons heen.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 18:25

Zo weer thuis,
Neuroloog deed normale testjes die niet vlekkeloos verliepen, en meldde meteen...zo..jij bent niet iemand die "alsof doet" die heb ik hier vaak genoeg,... Voelde sommige dingen niet..en sommigen echt wel vervelend....
MRI scan word meteen gepland krijg zsm bericht, hij zegt nekhernia, zenuwontsteking of zelfs zenuw beschadiging dus gaat kijken via mri wat er echt loos is, ook omdat bij 1wervel vooral vaak pijn doet en dagelijks zeurt...die wervel en daaromheen gaat ook gescand worden...en binnen 4 weken weer terug om te bespreken of er iets van vooruitgang is...en wat er precies gedaan moet worden of juist niet....hij zei....hoe dan ook je mag niets,....en dit gaat een langdurige geschiedenis worden tot herstel.....doel dit jaar....herstellen en niets doen.....zooooweee. En dat voelt....schuldig en niet fijn.....en medicijnen daar zit ik voorlopig nog wel aan vast....

Genoeg verslag....helemaal up tot date.....
Vhu ben heel benieuwd naar Piet !! Ben gek op mini's.....

Tine slaapkopjes thuis..gaat timon nog steeds goed ?

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 18:43

Jeetje Bianca, daar gaat je planning. Aan de andere kant fijn dat het nu serieus genomen wordt. Hopelijk blijkt het straks toch mee te vallen!

En Timon.... we zijn zo ontzettend verdrietig. Het ging zo goed, hij was steeds binnen 2 uur weer terug op de kamer van zoonlief, maar zaterdagavond is hij niet terug gekomen en we hebben hem dus niet meer gezien. Zoonlief is soort van ontroostbaar. Het is ook niet te begrijpen, laat staan uit te leggen. Hij had het zo goed hier, hij had het zo naar zijn zin en dan toch weg lopen. Ik snap er helemaal niets van.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 18:54

Nou gelukkig serieus genomen Biancacoo hehe ... zsm door MRI en dan maar kijken wat er werkelijk 'loos' is ... :(:) klinkt niet dat je zegt dat lossen we even snel op -O-
Speciaal voor jou dan even die foto van Piet toen hij van de winter geschoren was, de helft (vind dat altijd zo raar bij die mini's maar goed dat terzijde) hij heeft een prachtig hoofdje <3
Afbeelding
Vandaag weer even naar kliniek, had hem op kunnen halen maar had zoiets van laat hem nog maar een nachtje, dan haal ik hem morgenochtend op. Even gepoetst en gewandeld plus in de bak losgelaten. Hij rende lekker heen en weer. Wei is ondertussen 'Piet-proef' gemaakt :7 (extra draadje getrokken) en aan de andere kant Ollie-Ber-proof dus goed gecontroleerd op stroom (dat zij niet de boel afbreken om naar Piet te gaan... zijn monsters hoor, liepen ook erg om me heen te teuten toen ik bezig was met de draden zo van 'en wat ga jij doen?')

Erg erg jammer van Timon Tine... maar wat al eerder werd gezegd, soms zijn het gewoon zwerfkatten. Kan maar zo dat ze over paar maanden weer op de stoep staat. Dat zit er dan in, krijg je er echt niet meer uit. Ze zal het zeker naar haar zin hebben gehad en vond het nu weer tijd om verder te gaan. Katten zijn hele bijzondere beesten ...
Zoonlief geen last van de prik?

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 19:36

Vhu.schitterend hoofdje wat een lieffie...
Leuk !!

Tine....sneu hoor....misschien voor je zoontje mooie foto van timon om eea een plekje te geven...ze zijn veel minder homevast als demeeste honden....knuffff...

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 22:10

@Biancacoo, wat fijn dat ze je klachten serieus nemen! Hopelijk komt de acceptatie dat je even 'niets' kan en mag....hoe moelijk dat ook is :(:) .
@Tine, waardeloos van Timon...een dikke troostknuffel voor Patrick :(:)
@VHU, ik ben benieuwd hoe Piet er dadelijk in zijn zomervachtje uitziet :j

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 22:57

Ach Timon weer weg. Jammer hoor.
Fijn dat het goed ging bianca.
En piet zijn mooie koppie

De wond van de jaarling ziet er goed uit. Ze waren op de kliniek positief verrast dat al de hechtingen er nog in zaten. Zijn verband verschoont en over 10 dgn weer melden.

Kings Hill is een deugniet. Hoezo mama volgen nee hoor juist de andere kant op. Hij galoppeerde zo de mestbult over ( 3 a 4 meter hoog) . Sta ik daar met een moeder die helemaal uit haar pan gaat. Pppffff

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 23:37

VHU,inderdaad raar gezicht zo alleen het hoofd/hals eruit geschoren,wei pietproef _/-\o_
Timon komt vast wel weer buurten,ken genoeg van die in-en-uitloop jeweetwelkaters van kennisen ;(
Baudyh: wat een draakje...
Ik heb vanmiddag ook mijn clinic gereden van mendistrictwest,weer wat oefenvoer gekregen en sun.....die mest nooit aangespannen...nou vanmiddag wel 2x !!!! wat was ze boos dat ze moest gaan sluiten en stelling moest gaan aannemen(en dat niet alleen voor de wagen... vanaf nu ook aan de longe := ) maar voor herhaling vatbaar!

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 07:06

@Biancao: klinkt iig wel als een heel erg fijne neuroloog! Hoop dat ze er wat mee kunnen, hoe ellendig het allemaal ook is, I know, heel veel sterkte :(:) :* .

@VHU: wow, wat een waanzinnig sjiek hoofdje <3 .

@Baudyh: ohoh, mijn vriendin had ook zo'n dondersteen, pfff, is altijd een portret gebleven en uit de meest brave en meewerkende merrie :D :D .
Fijn dat de wond er goed uit ziet, heel gedoe met het kleine spul voor jullie, dit jaar.

@HT: pony kreeg er de schijt van :') , maar vooral doorgaan, hahaha.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 07:07

@Tine: wat verdrietig van Timon... :(:)

Nagels waren een groot succes, was erg gezellig, heb zelf ook metallic blauw met witte crack en zilveren glitters _O- _O-

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 08:41

Mogguh.. :O
Ava...valt mee in vergelijking tot wat jij doormaakt..kump wel goed hier...voor jouw vooral _/-\o_ en shiny nailes haha geweldig...heb nog nooit van mijn leven nagellak gebruikt.. :o of make up..geen idee wat ik ermee moet doen, hahaha
Tine..balen van timon vooral voor zoontje.
Het laat sun hard werken ~~}>
Baudyh, fijn dat de wond er zo goed uitziet ! En suiker oplossing voor veulen, goedzo.

Zoontje schoolreis... Lange stille dag dus hier.....gelukkig wat filmpjes opgenomen..en nog een goed boek..en mijn cursus Zweedse taal. Hoef me niet te vervelen, maar heb concentratie problemen.

Fijne zonnige dag vandaag en succes allemaal.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 09:41

@Biancao: ik denk dat het prima te vergelijken is, hoor :j . Heel dikke knuffel :(:) . Klinkt goed boek en filmpje. Ik word juist steeds meer een "meisje" en dat bevalt me prima, hahaha.

Heb eerst gepolst bij vriendinnetjes/ouders; probeer zo min mogelijk nadruk op uiterlijk te leggen m.b.t. dochter, dat komt vanzelf nog vroeg genoeg -O- , maar alle typjes vonden het wel erg leuk om zelf kleurtjes, stickertjes en motiefjes uit te zoeken; allemaal blij en trots <3 .
Ben zelf ook nog helemaal blij van die leuke dag, gisteren :o .
Had dochter meer dan verdiend.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 09:48

Bianca: stil huis maar hoeft zich niet te vervelen.
Ava heeft glitters. Ik gebruik heeeeeeeeeeeeel zelden make up. Nagellak nog minder vaak. Heb dan het gevoel dat mijn nagels/vingers verstikken. Heel raar. Heb gisteravond wel kunstnagels bij zoonlief opgedaan. Hij was er erg blij mee, kan nu veel makkelijker dingen pakken dan zonder nagels. Nu hopen dat zijn echte nagels een beetje kunnen groeien.
HT: Timon komt niet meer terug. Heb hem al 2 keer weer opgehaald uit het asiel. Hij blijft namelijk niet in de buurt maar gaat echt weg. Voorgaande keren is hij ook niet weer opgedoken na een paar dagen. Ik weet niet wat die katten hier hebben. Heb Fiona ook al een paar dagen niet gezien. Zucht.... Nu dus nog maar 2 katten op het erf, Smokey en Saskia. Saskia is ook regelmatig een paar dagen op pad, maar sinds raam van kamer zoonlief open staat is ze aldoor in de buurt. Zodra raam open is, is ze binnen.
Baudy: fijn dat de jaarling het zo goed doet en KH is een boef.
VHU: Piet is leuk!!! En inderdaad vreemde manier van scheren. Zo heb ik het nog nooit gezien eigenlijk

Net lekker gemend met Rembrand en moet nu weer met die rottige grote schoonmaak verder. BAH

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 10:20

Tine...ik lees bij jou het hele jaar door...grote schoonmaak (*mist een schrikt zich dood smiley) ....misschien...kleine stapjes schoonmaken....stukje stofzuigen en afnemen...en dan lekker iets anders doen...dan lijkt het in je hoofd niet zo groot meer...scheelt innerlijke stress...

Eagle ligt lekker te zonnen hm..poolhond.....haha..helemaal tevreden kop..nu t nog niet zo te heet is voor hem....haha..

:9k koffie en braaf aan mijn nieuwe hoofdstuk zweeds beginnen...

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 10:32

Dat scheren hoe het bij piet is doen ze met die miniatuur paardjes en ook arabieren nog wel. Geen idee waarom. Schijnt dat het hoofd dan mooier uitkomt en de rest beter beschermt blijft tegen het weer. Maar heel lelijk.

Vanavond met zirola een KH naar de stal waar ze gescant en geinsimineerd worden. Ik zei al tegen die man van daar, doe hem maar aan het halster anders ben je hem kwijt. Ha ha
Kiantha slobbert nog steeds heerlijk der medicijn op. Echt heel handig.
Hier nog steeds een zere keel, zeker s' nachts. En nu weer stem weg. Komt straks wel weer. Lastig vooral.

Tine was al weer in actie met mennen. Lekker hoor.
Oh ja dat nagelbijten. Doe ik al heel mijn leven. Ik weet nog van vroeger dat mijn vader zei voor elke mm die aangroeit krijg je 25 gulden. Is me nooit gelukt. duss. En smerig spul erop at ik ook gewoon doorheen. Als ik te ver had gegeten en het zeer deed smeerde ik er nestosil op en bleef ik er aan paar dagen af. Ach ja. Dus ik weet echt niet wat helpt....

Kennen jullie het paardenvoer Marstall.. Wij gaan het binnenkort verkopen. Dus weer huiswerk alles over marstall leren.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 10:50

Bianca: nee hoor niet hele jaar grote schoonmaak. Heb het al jaaaaaaaaaren niet gedaan. En ik doe maar kleine stukjes, vandaar dat ik al ruim 2 maanden bezig ben nu. Ik probeer iedere dag een half uurtje/uurtje te doen. Maar ja, met zo'n groot huis schiet het dan niet heel erg op ;-) Ik denk nog een paar dagen bezig te zijn met keukenblok en dan moet eigenlijk de kelder nog. Maar daar is het zo'n enorme bende.... En woonkamer (wordt niet gebruikt als woonkamer maar als werkkamer voor manlief) moet eigenlijk ook nog maar die twee vind ik minder belangrijk haha.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 11:56

@Baudyh: ik voer al jaren, naar volle tevredenheid, Marstall. Hier afhankelijk van het seizoen, de Vito (of de Senior), de muesli zonder haver, synfonie (als kuur of als stofgevoelige Olympic kucht) en de Force. Was hier in de buurt ook niet goed te krijgen (komt nog uit het zuiden, ook) bestelde eerder bij Van Langwerden, maar mede dankzij vriendin, nu dus ook bij de voerleverancier hier in de buurt, die het ook fijn elke 3 weken komt afleveren +:)+ . Alle paarden doen het er hier goed op, vindt de speciale mixen wel fijn hier met de oudjes, excemers etc., wordt door allemaal goed en heel graag gegeten en ik hoef er (in combinatie met de Force) niet veel van te voeren.

Pffff, ben gaar en heb me ook nog laten overhalen tot een vergadering, vanmiddag.
Opaatje van 27 vanmorgen een wond aan zijn achterbeen, vond zijn stal al zo omgewoeld, misschien wel met opstaan? Verzorgd en nu maar even goed in de gaten houden.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 13:53

Bijgelezen over nagels en stoute veulens, ingewikkelde katten en poepende pony maar reageer even niet overal op, beetje gaar hier :o Y;(

Vanochtend Piet opgehaald, hij was weer erg braaf. De dames achter lijntje gezet eerst en Piet op paddock stuk. Ollie was heel 'normaal' paar keer kijken ging daarna gewoon verder met waar ze mee bezig was, Ber was vervelend, slaan, gillen, alsof ze werd opgevreten ipv besnuffeld, ijsberen langs de lijntjes :roll: . Ollie ging vervolgens Ber een paar keer een oplazer geven zo van mens stel je niet zo aan toen ging het goed (dwz Ollie in de negeer stand, Piet rustig eten plus negeerstand en Ber liep af en toe nog wat dreigend naar de lijntjes maar deed dan toch niets).
Heb gedrag Ber ook besproken met mijn DA, als Piet weer geent moet worden (heeft enting gehad met castreren, moet er nog een want dan is die basisenting tenminste goed) bespreken we het verder en kan ik het ook 'laten zien' (hoop dat het dan minder erg al is maar goed, DA moet wel mee in traject mocht ik besluiten willen kunnen nemen)...
Heb er nog geen goed gevoel over, hoop dat dat gaat komen komende dagen.
Maar Piet is in ieder geval een schatje. Doet ook totaal geen poging door de draden te gaan of zoiets, gaat gewoon lekker bezig met het gras. Ollie doet ook normaal (maar van haar had ik ook niet anders verwacht die is heel makkelijk).