Ja ik lees ook steeds in dat topic voor een update maar het ziet er niet goed uit.
Nou pfff het is echt mega druk in mn eentje op het werk. En dat 40 uur werken ligt me ook niet helemaal. Vanavond maar op tijd naar bed. Maar nu eerst langs de pony's en dan nog even stemmen.
tine10
Geplaatst: 12-09-12 18:25
Ziet er niet goed uit. Zo raar, je gaat met je paard lekker naar buiten, heerlijk ontspannen, geen paard dat gek doet of iets en dan zo eindigen. Ik vind het zo intriest, heb er echt geen woorden voor.
VanHuisUit
Geplaatst: 12-09-12 19:24
Zoals ik eerder zei, als ik mensen niet ken staat het meestal ver van me af.... maar dit schoot toch door mijn hoofd toen ik vanochtend zo lekker aan het rijden was, wat je zegt Tine, je gaat rijden en dan gebeurt er zoiets vreselijks...
Dikke donder jullie pony, die vindt het natuurlijk wel prima als hij niet te veel hoeft te doen, wat zijn ze toch slim he. Was zoonlief boos of bang? Hoop boos
Maisie is het niet mogelijk dat je 32 uur per week gaat werken / iets minder? Of willen ze dat niet? 'k Zou het ook beslist niet trekken hoor zoveel uur
Zo we weten onze starttijden voor zondag, ik heb er zin in. Gaan met paar mensen van stal en maken er een gezellige dag van. Hopen dat het weer een beetje meezit....
Gem
Geplaatst: 12-09-12 19:36
Ik lees dit soort ongevallen bewust niet . Dan durf ik zelf op een gegeven moment ook niets meer. Ik rij nu al nooit meer zonder een touwtje tussen de keelriem en de neusriem. Bang dat mij hetzelfde zou kunnen gebeuren als de menster wiens pony aan de kletter sloeg (met koets en al) toen het hoofdstel er af gleed bij het schuren (en vervolgens mijn koets en een auto beschadigde, maar gelukkig geen persoonlijke ongelukken).
@ VHU ik werk 32 uur maar collega is op vakantie dus even 3 weken 40 uur. Had gehoopt wel eens een dagje wat eerder naar huis te kunnen maar mag nu blij zijn dat ik om 5 uur naar huis kan. Werk nog via het uitzendburo dus mag ook wel blij zijn dat ik werk heb. Maar word er wel gaar van.
@ gem zo'n riempje zou ik ook eens moeten doen maar heb het gelukkig nog nooit gehad dat ze af gaan. Laat ze ook niet schuren hoor.
tine10
Geplaatst: 12-09-12 20:42
Maisie: kan me voorstellen dat je het zwaar vindt/hebt. Zijn de 3 weken al bijna voorbij of net begonnen? VHU: eerst was hij bang, maar nadat pony een paar keer had geweigerd, werd hij boos, en toen wilde hij de zweep weer terug en ging het super. Tja, geef pony eens ongelijk haha. Maar zo leert zoon wel rijden. Je merkt echt aan de pony dat hij steeds meer leert en doet. Nu moet pony alleen nog even snappen dat hij dus ook mee moet in de stijgende lijn.
Ik weet niet meer wie van hier allemaal naar de hippiade gaan. Ik ben heel slecht in het herkennen, dus als jullie me zien, spreek me vooral aan (groot bont paard valt snel op tussen bijna al het bruin en zwart haha).
Nou, ik ben al begonnen met inpakken van de auto. Alles wat ik klaar kan zetten, staat klaar. Zaterdag moet ik rond kwart voor 5 opstaan, oef... Maar hopen dat ik in de auto nog kan slapen, anders gaat de week erna heel "prettig" worden. Ik moet om 9.50 en 10.10 dressuur rijden met R, en iets voor 11 de vh. Met Amerigo moet ik rond half 1 de vh rijden.
sander_lotte
Geplaatst: 12-09-12 20:55
Wat het bijrijdertje betreft, ik zie het echt wel zitten met haar. Het waren heel fatsoenlijke mensen, het was super om te zien hoe gek ze is van Romeo. Ze was niet verlegen, ze was gewoon zichzelf. Ze gaf Romeo regelmatig een klopje op de hals (om te belonen), dat heeft nog nooit iemand gedaan tijdens het rijden op Romeo. @ Tine: waarom heb jij het gehad met bijrijders en begrijp je ze niet? Ik denk dat als je de juiste hebt, dat het best kan lukken. Hier verloopt alles gratis, meisje zal 2 keer per week komen, ze ziet het helemaal zitten en is echt super enthousiast.
@ VHU: Op het werk gaat het verrassend goed. Ik begin het werk onder de knie te krijgen, het was een beetje moeilijk om de rode draad te vinden. Ik wist wel welke taken ik moest doen, maar ik begreep de link niet goed tussen al die taken. Gelukkig is het moeilijkste nu voorbij en is alles makkelijker om te begrijpen.
@ Gem: ik begrijp je redenering, maar zelf heb ik dit niet. Romeo zijn hoofdstel is al eens uit gevallen, de brave uk ging gewoon stil staan toen hij merkte dat er iets niet pluis was. Een jaar later zei mijn meninstructeur dat ik het hoofdstel best vast bind aan zijn manen, dat doe ik nu dus ook met een schoenveter. (achter de oren 1 klein vlechtje en daar bind ik dan de schoenveter aan die aan het hoofdstel vast hangt) Gelukkig wees mijn instructeur mij hierop, ik had er nooit bij stil gestaan om zulke dingen te voorkomen. Ik zou beter een beetje meer zoals jou denken
Voor het meisje dat in coma ligt is het wel echt verschrikkelijk, ook voor de familie en vrienden.
Gem
Geplaatst: 12-09-12 21:01
SL: ik denk dat dat het leeftijdsverschil is . Hoe ouder ik word, hoe meer spoken ik zie .
VanHuisUit
Geplaatst: 12-09-12 21:11
Denk ook dat het dat is Gem.... en vergeet niet dat hoe ouder je bent des te meer heb je gezien en meegemaakt.
Vroeger bijv als we een pony kregen (of stoer 'gingen africhten' voor iemand anders, dat deden mijn zus en ik dus regelmatig met van alles uit de buurt) gingen we gewoon vanaf een groot landhek, wat aan de wei stond, op de rug van de pony zitten die we vasthielden aan het halster . Dat deden we paar dagen, paar keer achter elkaar en we wandelden er wat mee. We waren er de rest van de dag ook wel uuuuren mee bezig hoor (poetsen, in de wei zitten, krabbelen enz). Dan reden we zo weg zonder zadel, pony aan het halster. Als dat dan poosje goed was gegaan (of niet, maar we krabbelden er altijd gewoon weer op ) ging er een hoofdstelletje in en zadeltje op. En dan na een paar weken liep die pony alsof hij/zij nooit anders had gedaan.
Daar moest ik vanochtend ook aan denken, toen ik Blondie ophaalde uit de wei. Ze lijkt erg op een van mijn vroeger pony's, Boy, dat was ook een C'tje met van die blonde manen..... ik wou dat ik nog zo onbevangen was, heerlijk. Foto'tje uit oude doos...beetje beschadigd maar hier was ik 12 ben nu dus bijna 49
lottex
Geplaatst: 12-09-12 21:16
Net paardrijdles gehad, had ik eigenlijk echt gemist na 2 maanden
Gem : lijkt me wel interessant om naar die oefenwedstrijd te gaan! Tine : vervelend dat je zoveel zelf moet doen voor de wedstrijden & dan nog die vermoeidheid Aks heeft een heerlijke bosrit gemaakt & fijn dat het zadel zo goed gaat! Sander_lotte : misschien een bijrijdertje gevonden voor Romeo, klinkt iig als een goede combi & leuk dat het zo goed gaat op het werk! VHU : zoonlief goed bezig & ook een heerlijke bosrit gemaakt. & wat een grappige foto, lijkt me leuk om zoiets terug te vinden Biancacoo : leuk dat het zo goed gaat met de honden! Gem : wat een leuk filmpje! Maisie : drukte op het werk, moet wel saai zijn om in je eentje alles te moeten doen…
Over dat ongeluk af en toe eens iets opgevangen, echt vreselijk Maar ik lees het topic ook liever niet door, ik zou daar dan veel te veel aan denken…
Gem
Geplaatst: 12-09-12 21:26
Lotte: ik weet niet waar je in België woont, maar je bent uiteraard welkom !
VHU: hier hetzelfde, bij ons in de Bollenstreek waren zoveel bloemenhandelaren met geld-en-Friezen-zonder-tijd dat wij kleine pubertjes alles "inreden" . Oftewel, d'r op, zitten, wegdraven, en als het te hard ging liet je je eraf glijden . Friezen waren gelukkig vrij mak, en na enkele weken gingen we "gewoon" met 2 halfbeleerde Friezen in draf en galop over de drukke weg van Voorhout naar het strand in Noordwijk. We namen overal voorrang, kregen dat ook, want iedereen behalve wij zag wel dat we levensgevaarlijk bezig waren.
dat eraf glijden, zo grappig. Wij gleden er ook gewoon af als er wat gebeurde. Zie het zo voor me jullie als dappere meiden op die stoere Friezen Ik heb ook wel eens heel ver naar huis moeten lopen en dat paardje in kwestie allang thuis was....rare was dat mijn ouders eigenlijk nooit ongerust waren, voor zover ik het me kan herinneren...
**edit** Lees terwijl ik postte je post Tallechie... wat afschuwelijk...
Ik heb nooit lef gehad etc. Dus hoop niet dat ik een nog grotere miepert word als ik ouder word Tine heeft een echte kinderpony voor zoon, alleen pony baalt dat kind als groot mens gaat rijden echt typisch, gelukkig bleef hij stoer rijden!
Hier vandaag weer een bosritje gemaakt Het ging gewoon weer hartstikke goed. Paardlief is gewoon echt aan het rotzooien nu, de afgelopen 11 maanden ging ik miepen als hij net deed of hij wat zag, dan werd ik gespannen/bang. Hij is toen nooit verder gegaan dan ''oh ik zie iets'' *beweegt oor* Nu komt de reactie niet meer, en gaat hij dus om alles (en vooral niets) kijken of het lukt en helaas voor hem word ik er alleen maar streng van, en krijgt hij gewoon een tik met kuit/hak
Zo, net pizza in de oven gedaan, honger!
happytime
Geplaatst: 12-09-12 22:46
hier stil van het nieuws van de post van tallechie
VanHuisUit
Geplaatst: 12-09-12 22:59
't Is ook werkelijk vreselijk zo'n jonge meid zo'n ongeluk ....
Gem
Geplaatst: 12-09-12 23:01
Gem schreef:
Ik ga straks verder bijlezen, ben de hele dag op de ouderdag van de scouting geweest en nogal rozig nu.
http://3ml.nl/gemist.php?id=2371 Waterscouting de Oude Tip in het nieuws (de Ouderdag a.g.v. de verhuizing), vanaf 19.25 minuten. Ik zie mezelf eventjes op het voordek (lichtblauwe cap op) en 2 van mijn 3 kinders
Ja het is treurig nieuws. Had nog hoop dat het goed zou komen.
Nou het is wel echt herfst met alle regen. Pony's lopen al een paar dagen met een regendeken om. Robijn zn vacht word alleen maar dikker die kan ik in oktober wel scheren.
Wat een vreselijk berich van dat meisje. Echt een nachtmerrie
Gisteren heb ik tompoezels gebracht naar de dierenkliniek als bedankje voor het lenen van de bench
Hier het resultaat.
Zaterdag naar de Hippiade, hopelijk is het beter weer als vandaag, vind het maar koud buiten. Gister was het om kwart voor negen al donker
Biancacoo
Geplaatst: 13-09-12 09:26
Dingetje....gave tompoezen !
erg sneu voor de familie en vrienden van het meisje....vreselijk..
geeft je wel weer even het besef, hoe veel geluk je zelf hebt.............
tine10
Geplaatst: 13-09-12 10:00
Dingetje: gave tompoezen Maisie: hier worden het ook al beertjes met hun vacht. Aks: hahah zoon die als groot mens gaat rijden. En Dids kan je niet meer in de maling nemen. Stoer hoor. Gem en VHU: vroeger wildwest gereden. Lottex: heel misschien kan manlief me morgen helpen om de karren schoon te maken, dat zou weer heel veel werk schelen. Kan ik misschien toch nog even rusten.
Nou, de zenuwen beginnen blijkbaar al op te lopen, want rijden vanmorgen ging niet zo goed. Nu maar even Thabor aan het werk zetten. Dieheeft al 2 dagen vrij gehad. Daarna snel uitmesten en naar bed.
janouk
Blogger
Geplaatst: 13-09-12 10:04
Wat een nachtmerrie om zo je kind te moeten verliezen Vreselijk nieuws dat Bianco het ongeluk niet heeft mogen overleven.
Hier is het rustig. De dames zijn gisteren ingeent, kiesjes gevijld en weer een algehele check up gehad. Vandaag nog lekker rustig aan. De honden zijn meteen ook gisteren ingeent. Dus de beesten weer beschermd en de portemonnee weer wat leger.
avaluna
Geplaatst: 13-09-12 10:16
Ik lees ook net de update en wat verschrikkelijk, die ouders, de zus, familie, vrienden, pffff, verschrikkelijk gewoon...