[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 12:41

Mogge, nog net ;)

@Tine, wat vervelend wat er gisterenavond is voorgevallen met Thabor.... ik weet hoe je je voelt mbt het falen... heb er momenteel zelf ook last van... ik denk dat wij de lat voor ons zelf erg hoog leggen ;) ..... Ik ga verder met VHU en Janouk mee mbt Thabor... geef het even de tijd.... en van het voorjaar pak hem dan weer rustig op/breng hem weg al dan niet in tweespan... om hem even verder door te laten rijden.
@VHU, rijd ze vandaag, hopelijk valt het mee met de buien... hier nog erg regenachtig
@Bettepet, Gaat helemaal goedkomen 2012 voor jou in het Z :j
@Maisie, Ik vind het idee vwb de naam van Robin wel leuk om deze ook te vernoemen zoals Janouk al aangaf naar een edelsteen... Je andere pony's zijn ook al vernoemd en dat hoort dan een beetje bij jouw/jullie stal ;)
@Lanouska, hoe is het nu met jullie hond ? Knapt hij al wat op ? en heb je al aangifte gedaan ?

Vanochtend toch maar weer even doktertje gebeld... Ik krijg momenteel erg veel pijn op mijn borst, ben kortademig en na 3 stalletjes de drollen te hebben gewipt... ben ik helemaal versleten :o . Ik geloof niet dat dit de bedoeling is.... om 15.20 bij het doktertje zijn... ben benieuwd met wat voor kluitje ik nu weer het riet in wordt gestuurd :+

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-11 12:48

goede morgen

@ ingrid :(:) en heeft ecxuses gemaakt
@ ollie ook veel op het spreekwoordelijke bord gehad
@ tine ik zou ook even een tijdelijke menstop in lassen
@ maisie heeft een nieuwe pony gekocht
@ bicci moest onverwachts toch werken
@ frensie leuk dat je in januari wat meer kan werken
@ dennis heeft een leuke mini marathon gereden
@ naaltje succces in ziekenhuis
@ tallechie succes met wedstrijd en hoe gaat het met daan
@ nouvel heeft een wannabe fifi en met fifi gelange teugelt
@ bianca heeft uitdagende opdracht :D
@ bettepet lol met je knol is het belangrijkste
volgens mij heb ik zo ongeveer iedereen gehad

met de hond gaat het aardig, hij heeft in iedergeval geen koorts meer en gister naar de DA geweest om de wond te spoelen, en dat moet vandaag weer bij de DA en zo kunnen ze ook meteen kijken of het goed gaat (eigenaars van andere honden krijgen fikse rekening dus). eten doet de hond wel maar gister kwam dat beetje wat kai gegeten had er na een paar uur ook weer uit, medicijnen zijn ook lekker die vreet ie dan zo weer op +:)+

al enige tijd is H.S op zoek naar een nieuwe paard. van het zomer een orlov draver gekocht maar later bleek deze zomer exceem te hebben dus deze is vorige week weer weg gegaan en 2 week geleden een hengst op proef gekregn voor 3 weken maar omdat dit paard met de voorbenen maaide is z'n paard sneller versleten en het paard paste ook niet bij het 4 span en daarom is deze ook meer retour eigenaar gegaan en gister heeft H dan onze nieuwe aanwinst gekocht en meteen opgehaald een half broertje van een paard wat we al hebben wordt 1 jan 3, nog onbeleerd en al ruin. lijkt sprekend op zijn half broer dus dat moet helemaal goed gaan komen

maandag en dinsdag ben ik er misschien niet maar ga nog even lekker niet zeggen waarom niet :x

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 13:09

bettepet, fijn dat je zus tevreden is.
en wat winstpunten in het Z halen...is idd een uitdaging, vind het ongelooflijk knap zoals je je pony aan het lopen hebt ! petje af !
lanouska...balen van Kai...hoop dat hij snel opknapt, en zou idd de eigenaren van de herders de rekening laten betalen..

tallechie wedstrijd..succes ! :j

lanouska

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-11 13:38

@ bianca de eerste rekening van dinsdag hebben ze al betaald maar komt er nog eentje achter aan natuurlijk van de operatie dus die is wat duurder zeg maar

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 14:41

Zo, ik ben weer terug van de menles. Er is flink doorgepost ondertussen. Gelukkig een paar hele mooie samenvattingen.

Lanouska fijn dat de koorts weg is bij Kai! Nu hopen dat hij zijn eten ook binnen kan houden. En wat spannend een nieuw paard!

Het is tijdens de hele les doorgebleven hier. Wel hele koude wind!
Ben nu best moe, heb vannacht niet al te goed geslapen tijdens de dienst en heb komende nacht ook weer dienst. Zo eerst maar met de hondjes wandelen, die staan al bij me te zeuren.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 16:10

Maisie schreef:
(naaltje heeft behoorlijk wat bij te lezen na 2 dagen)

{:)

tine een rotervaring met thabor
ollie ziek! :oo :(:)
ingridM een mental breakdown :*
Maisie nieuwe aanwinst! :):)
lanouska's hondje gaat ietsje beter, gelukkig maar!

en euh, sja daar hield ie wel wat op :o
net terug uit het noorden des lands. Was ontzettend gezellig :)

In het ziekenhuis een beetje >;) Ik heb in mijn linkerbeen geen kniepeesreflex meer.. Vreemd.. Moet nu naar de fysio, want de orthopeed vindt dat ik een slechte conditie heb (joh :+ die was al niet best, en als je dan 2,5 mnd rot bent wordt ie niet beter :') ) en hij denkt dat het een conditiekwestie is...
Fysio-praktijk is in gesprek/dicht weet ik wat, dus kan daar nu niemand bereiken.

Zo, en nu ben ik gaar :P

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 16:19

Hmm heb het idee dat ze je een beetje met een kluitje het riet insturen Naaltje...

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 16:29

Frensie schreef:
Hmm heb het idee dat ze je een beetje met een kluitje het riet insturen Naaltje...

8-)
jij toch ook al :+

Ach ja ik ga wel hoor... Als het meer pijn gaat doen ga ik gewoon verder vervelen
en dan ben ik mooi binnen de 1e maand van het nieuwe jaar door m'n eigenrisico van m'n zorgverzekering heen he :+

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 17:03

@Naaltje, schiet niet op zo 8)7

Ik ben ook net weer terug van het doktertje en het is wel heel erg aanemelijk dat ik toch kinkhoest heb. (Ik kan het nog laten prikken, maar dat veranderd niets aan de zaak) alle symptomen wijzen er op :7 . Nu was ik bang dat ik longontsteking kreeg ivm pijn op de borst met lopen, ademen en moe en erg zweten na wat lichte inspanning. Volgens de dokter heb ik gekneusde ribben van al dat hoesten en veroorzaakt dat de pijn...en de rest komt van de infectie waar mijn lijf tegen aan het strijden is....
Ik moet nu écht even pas op de plaats maken en uitzieken (en dat gaat niet met 1 dag vrij zoals vandaag) want zo schiet het niet op (ook volgens de dokter niet) :o . Ik ben bang dat als ik me zo voel als vandaag toch écht mijn baas moet gaan bellen om me ziek te melden :o
Laatst bijgewerkt door Ollie1 op 30-12-11 17:04, in het totaal 2 keer bewerkt

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 17:03

De fysiopraktijk waar ik altijd kwam was wel ontzettend goed. Die hadden zelf ook iemand die echo's maakt en veel extra zorg. Wie weet tref je een goede fysio die zelf wat verder kan kijken naar wat er mis is. Eventueel kan deze fysio je doorverwijzen en wordt er dan beter naar je gekeken.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 17:35

Ik ben ook weer terug. Weer te slordig gereden en de punten waren dus helaas terecht. Ik had bijna nog een deken gewonnen, ze hadden een aanmoedingsprijs.

Ik baal van mezelf, waarom gaat het thuis wel goed en op wedstrijd niet.

Tine ik zal hem lekker ohz verder rijden. Met mennen gewoon een stop en buiten weer oppakken. Ik heb de ervaring met Veale ook, en die is goed beleerd, dat in een binnenbak met meerdere aanspanningen, de paarden gewoon drukker zijn. Hij is nog jong, dat kun je wel weer oppakken.

Toen ik terug was van wedstrijd Alwyn nog even gedaan. Ik heb ervaren dat hij kan bokken :-) voor de kar. Gek dier. Middendraf en halsstrekken gaat nog niet goed, maar voor de rest ben ik erg tevreden.

Lanouska succes met Kai. Vervelend zeg.
Een goede fysio kan inderdaad goed werken.
Ollie met kinkhoest en vervelende beslissingen. Sterkte.
Bianca die het druk heeft
Vhu die ook gereden heeft.
It is langs geweest en bettepet ook.
Ingrid veel sterkte
Maisie heeft een nieuwe pony, vind de namen ideeën van vhu wel leuk.

Heb ik nu iedereen gehad?

O ja over Daan, hier slaapt hij dus nog steeds niet door. Hij is overdag wel heel erg vrolijk, maar het slapen gaat nog niet goed. Ik wil morgen zijn kamertje veranderen, wil ik proberen om het bedje bij het raam te zetten. Kijken als dat werkt.

We moeten eigenlijk nog boodschappen doen, maar Daan slaapt net. Anders morgen nog maar even doen.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 19:14

@Tallechie hoe krijg je dat voor elkaar met Alwyn? Anders even met slagriem rijden, hielp bij Bente erg goed :+ . Hij heeft bij ons nooit gebokt of iets wat er ook maar op leek...maar goed je hebt hem al een flinke tijd natuurlijk.
@Naaltje welkom terug. Bijzonder verhaal van de orthopeed....
@Ollie klopt van die ribben, was ik vergeten maar heb ik ook gehad. Je hoest zoveel en zo sterk dat je gekneusde ribben krijgt. Je moet je echt ziekmelden want dit trek je niet hoor. En het is dus ook niet zomaar over, je moet echt goed uitrusten want anders blijf je er heel lang mee zitten. Die vreselijke conditie komt daar ook van :(:) als je niet voorzichtig doet krijg je longontsteking want je ademt op een gegeven moment heel oppervlakkig omdat het allemaal zeer doet.... :(:)
@Lanouska arme hond....

Het regende dus nog behoorlijk....buienradar had anders voorspeld _-:( Bente heeft 20 minuten gemend, toen storte het zo enorm van de regen dat ik in de stal ben gereden en daar heb gewacht tot het weer ophield (goede oefening) en daarna dus nog kwartiertje gemend. Ze liep trouwens erg lekker *\o/* Toen was ik zo ongeveer :brr: :brr: :brr: even koffie gedronken en heerlijke wafels gegeten :9 was ik weer aardig opgewarmd.
Daarna Snuit en Rattan in tweespan was weer erg leuk. Ze liepen op een gegeven moment rechtsom keurig naast elkaar, netjes afgebogen, het leek net echt O:) linksom was nog erg moeilijk voor met name Rattan, maar ging echt al beter dan de 1e keer. Nu met mijn eigen wagen gemend, is toch makkelijker voor ze. Mag ze vaker gaan pakken, dus ben helemaal blij *\o/* . Eindelijk twee naast elkaar die ik leuk vind en die goed met elkaar kunnen :D wel niet van mij dan maar dat ik ze vaker samen mag mennen dat vind ik echt super! Ook nog even om de stal gestapt dan zijn ze zo leuk met elkaar, die dondersteen koppies, die lekkere billen en die ratelende hoefjes <3 :D

En nu eerst onder de douche, ben helemaal vies van al die modder, regen en dat paarden/pony zweet :+ .

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 19:37

Hij kreeg een tik met de zweep, hij liep niet door, had hem al een licht tikje gegeven, maar ging even wat harder, en daar schrok hij van. :-) Daarna liep hij in ieder geval wel door.

super van de kleine snuit en ratan. op de wedstrijd hadden we heerlijk weer, daarna vele regen, maar wel droog over gekomen. En super dat je er vaker mee mag mennen.

Net de boodschappen in huis gehaald, gelukkig niet zo druk. Nu een avondje bankhangen / niks doen

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 20:13

@vhu, super, dat je ondanks t weer lekker gemend hebt, zowel enkel-als tweespan +:)+
@ Tallechie, jammer dat 't op wedstrijd niet lukt...

Ben vandaag vrij en heb me voor mijn doen erg rustig gehouden...pony's gemest, buiten gezet, gestofzuigd, boodschapjes gedaan en verdere bankgehangen....is werkelijk niets voor mij :o

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 20:36

Tis hier bijna de hele dag droog geweest! Heerlijk :D

VHU wat leuk dat je Rattan mag mennen in tweespan met Snuit! Lijkt me ook superleuk, twee van die kleine stoere mannetjes.

Ollie doe inderdaad maar goed rustig aan, is voor nu misschien lastig, maar je plukt er daarna wel de vruchten van.

Ik heb vanavond weer dienst. Het begint wat drukker te worden nu er meer mensen op wintersport zijn. Vind ik niet erg, is juist leuk, heb ik wat te doen! Mijn dienst duurt tot morgenmiddag 5 uur, dus morgen kan ik niet rijden. 's Avonds wel even naar stal om te poetsen, maar ga niet dan nog rijden of longeren, teveel knallen in de omgeving. Ookal staan we tegen het bos aan, ook daar wordt geknald.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 20:40

wij hebben ook een goeie pletsbui gehad.. gingen even wandelen in de biesbosch. Was natuurlijk kei nat, ik liep daar half te hompelen (ander bed, veel zitten, lang auto zitten = onregelmatige naalt :') ) en toen ging het ook nog 's keihard hagelen
lekker joh :')

@VHU; lekker joh dat 't zo goed ging met zowel bente als de 2 kwajonges!
@ollie; braaf zo rustig, maar je moet nog rustiger, moest ik ook van jullie >;)
en nee, ik heb niet geluisterd, maar dat was ook stout van me, want de othopeed vond dat ik maar een beroerde conditie had he :') _O-
@frensie; jammer dat je niet meer kunt rijden. Ik wil morgen, als ik optijd klaar ben, wel nog even eropuit trekken al wandelend. Ik vermoed dat de 2 weidegenootjes van Dids compleet over de flos gaan.. (zijn nogal euh... aanstellers soms :') ) dus ik wil hem daar wel even rust van gunnen. Vuurwerk kan Dids niet schelen.. Maar als zijn 2 weidegenootjes nou helemaal gaan trippen.. ik heb het er niet op (ga 'snachts ook nog even op en neer denk ik :o )

Mag by the way donderdag naar de fysio!! :)

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 21:05

:wave:

bedankt voor alle samenvattingen! +:)+

ollie sterkte, doe voorzichtig hoor... :(:)

bente fijn gewerkt! +:)+

tallechie wedstrijd gehad en zelf niet helemaal tevreden... :(:)

alwyn aan het hupsen geslagen... :=

naaltje met kluitje in 't riet, sterkte... :(:)

frensie droge les kunnen rijden... +:)+

hond van lanouska gaat iets beter... +:)+

poown van bettepet heeft z'n best gedaan en gaat samen met baasje lekker genieten in 't nieuwe jaar! *\o/*

biancacoo druk dagje...

nog even extra sterktewens voor IM, ollie en tine... :(:) :(:) :(:)

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 21:06

Naaltje is kreupel en natgehageld.
Tallechie heeft helaas niet lekker gereden en een alwyn die bokt. Wees blij dat het niet
zo'n sprong was als ferro !
Frensie gaat weer slapend rijk worden.
VHU ook al nat geregend en lekker 2 span gereden.

Nou ik ben ook goed bezig geweest. Mijn pa en ik hebben de wei gemaakt. Door de storm waren er een paar
planken kapot. Ook heeft mn pa de bak nog gesleept. En heb ik mn stallen uitgebreid gedaan en nog
een rondje met ferro. Daarna de stal waar robin in moet komen leeggehaald daar stond de voorraad
vlas en die ligt nu in schuur. O ja en de onderdelen van het scheerapparaat zijn binnen.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 21:12

lekker bezig geweest dus ook!
en fijn dat je spullen binnen zijn, kun je aan het scheren!

Ik ben blij dat ik Fifi ook nog een keer heb gedaan, heerlijk, ze kan nu na het werk even eten op stal en gelijk weer lekker naar buiten!
en daarvoor stond ze toch al zo weer een uur te drogen, wat ze vreselijk vindt alleen op stal als de rest lekker buiten is...

Hier vandaag best heel goed weer!
Vanmorgen vroeg even regen, en verder koude wind en af en toe een zonnetje en soms een wolk met een klein buitje...

Ola en Fifi beide aan de longe gehad, en eind van de middag naar de verjaardag van mijn oma geweest...
dag weer om...

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 21:55

je typen teveel sterkte voor iedereen die het nodig heeft, beterschap voor alle ziek mensen, honden en anderen. ik las nog over een aantal harde werkers en mensen die op stal hard gewerkt hebben. ik las van lekkere ritjes, bokken en thabor die ervan doorging, balen maar neem het jezelf niet kwlijk. moeilijke beslissingen las ik ook, ik heb in het begin van het jaar ook getwijfeld en mijn manneke heeft ook de juiste toon getroffen toen het nodg was. ik ben nu vooral bezig met leren mezelf niet voorbij te rennen en hme niet schulgdig te voelen als de paarden eens een weekje vrij hebben. dat laatste kost mijerg veel moeite

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 22:04

Die Wyneke toch hij moet wel doorlopen natuurlijk ~~}> flinke klets op het schoftje wilde bij hem vaak wel helpen...

Zo net even lekker gegeten bij ons buurtcafe... :9 we wilden ook naar de bioscoop maar eigenlijk helemaal geen zin om de deur verder uit te gaan :O

Ollie het klinkt echt nog steeds als veel te veel, je moet gewoon naar bed en een poos (week of twee) gewoon echt vrijwel niets doen. Binnenblijven en uitzieken _-:( Anders word je net zo ziek als ik was en dat is echt helemaal niet fijn en dan duurt het echt heel lang voordat je hersteld bent.

Nouvel best goed weer da's fijn en nog gefeliciteerd met de verjaardag van oma!
Maisie druk in voorbereiding voor komst Robin *\o/* leuk hoor.

Heeft iemand hier in het topic een oudere versie van de Clever en dan een foto van de tweespan-ophanging? We zijn bij die van mij bezig geweest het in elkaar te zetten maar het klopt nog niet helemaal zoals het nu zit. We denken dat er onderdelen missen ofzo :? het werkt nu wel maar 't is een beetje houtje touwtje :x

@Sonjim fijn dat jij ook zo'n fijne partner hebt :j zijn goud waard he.
Ik kan/kon het niet loslaten hoor, heb het nooit goed gekund als ik dacht dat ik mijn paardjes/pony's te kort deed. Nu hoef ik me daar niet meer druk om te maken want heb het zo dat als ik langer dan een dag niet kan komen ik ze laat longeren / mennen.

@Frensie ik zou vanmiddag even kijken naar de maten in mijn handschoentjes maar ben het vergeten, sorry, doe ik morgen even.

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 22:36

Maisie schreef:
Frensie gaat weer slapend rijk worden.

Heb al best wat telefoontjes gehad en er is een chauffeur onderweg die ik pas rond 1 of 2 uur vannacht terug verwacht, dus ga niet helemaal slapend rijk worden dit keer ;) Het is niet meer zo rustig als vorige maand.
Je bent lekker bezig geweest, blijft de pony toch Robin heten?

VHU heb er geen haast mee hoor, met die handschoentjes. Merkte wel dat die van mij te koud waren vanochtend.

Nouvel lekker met de paardjes bezig geweest. Gefeliciteerd met je oma.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 22:41

Ik hoorde dat vandaag de eerste gipsvlucht was gearriveerd, moest direct aan jou denken, dacht "werk aan de winkel voor Frensie!".
Nou ik ben helemaal rozig van de buitenlucht :O ga er vroeg in vandaag!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 22:42

helaas geen clevers hier op voorraad... :D
ga je nu zelf tweespan rijden vhu?

sonjim, soms moet je inderdaad even echt aan jezelf denken en met beesten en/of kinderen is dat best wel eens lastig...

frensie koude handen, da's niet fijn...
ik heb mijn mountainhorse handschoenen met mennen nog niet aan hoeven trekken deze winter, maar ben met m'n dunne handschoenen toch soms wel met iets koude vingers thuis gekomen...

Doen jullie morgen nog iets met de paarden of wordt er al teveel geknald?
Ik wil eigenlijk toch proberen morgenvroen even in te spannen, dan heeft ze in ieder geval even lekker gelopen, want ze zullen ook niet heel lang buiten kunnen staan denk ik met dat geknal, ze staan vlak tegen een woonwijk aan...
Laatst bijgewerkt door Nouvel op 30-12-11 22:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 22:43

VHU, maak is fotos van t tweespannen van Snuit en Ratan. :D

Ingrid, sterkte!!

Ik ga morgen nog wel ff mennen ondanks de knallen... ik zie de lol er wel van in als Buck wat gaat versnellen haha. Verder gaan ze op stal en zet ik in de avond mand die ze om 10 uur krijgen 4 plakken hooi dan hebben ze zeker weten met de knallen nog wat te eten! :)