[AR] [HK] "in een rijtuigie...."

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 10:29

@Rivaldo: wat een knapperd, gefeliciteerd met Quenzo (alleen die foto's, hoe komen mensen daar nou weer bij :o ).
Ben benieuwd als hij straks lekker loopt te sjouwen voor de wagen!

@VHU: je hebt hem gevonden, mooi hoor! Ik ben benieuwd, wat een leukerd! Dat gaat een mooi spannetje worden; gefeliciteerd!

Ik rijd toch ook al een tijdje tweespan, vierspan lijkt me wel eens leuk, maar veel te veel werk :o .

jouke_h

Re: [HK] "in een rijtuigie...."

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 10:32

4 span is ook hartstikke leuk. Ik denk dat als ik dat ooit voor elkaar krijg om een 4 span te hebben met alles erop en eraan dat ik dan echt alleen maar aan het rijden ben ;)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 11:25

Ik heb geen tweespan, voel me hier haast niet meer thuis hahahaha.

Misschien moet ik proberen om Amerigo en Rembrand samen in te spannen. Denken jullie even met me mee:

Rembrand is 1.68 en Amerigo 1.14. Nu lijkt me dat naast elkaar geen gezicht. Dus dan maar tandem?

Wie zal ik voor zetten? Rembrand voor: dan heeft pony geen zicht (ja op het dikke achterwerk van die knots) en moet de pony de kar trekken (welke kar, die van pony of paard). Amerigo voor: dan hebben beide goed zicht naar voren, trekt paard de kar.

Wat denken jullie, 2e optie?

:)) :)) :))

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 11:33

ik kan tweespan, klavertje drie, tandem :p

Zo net autorijles gehad, ging goed, nog 2 en een halve week en dan mag ik afrijden :):)

schouder heb ik wel goed last van gehad, hopelijk gewoon een spiertje verrekt, zo voelt et tenminste wel.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 11:35

whaha ik kan ook 1,2,3 en 4 span. Alleen met het paard van mijn zusje en de haf van mijn vriend. denk alleen dat het moeilijk wordt kwa hoogte en tempo.

Tandem wil ik nog wel eens proberen. Maar dan moet robijn sterker worden zodat hij achter kan.

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 15:07

Tandem wil ik zeker ook nog eens doen, lijkt me echt tof!

zo er staan eindelijk een foto van voice onderaan in mijn profiel.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 15:09

ga gelijk kijken hihi :D

jouke_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 15:14

Hehe voice-mail ook echt. Leuk paard om te zien iig!!

marrianne

:o

L_Rivaldo

leuk paardje zeg, die zal wel best groot zijn :P

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 15:17

ja dankje, uhm, tsja wij zeggen voor het gemak altijd 1.71, maar zou best kunnen dat ze groter is, maar gelukkig kan ik dat wel hebben :)

jouke_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 15:23

Ben al weer druk aan het uitzoeken wat ik allemaal mee moet nemen naar wedstrijd dit weekend. Heb zo het idee dat ik van alles ga vergeten!!!

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 16:12

Ik meld mij hier ook maar weer eens. Ik lees wel wat mee maar reageer niet zo veel.
Er worden allemaal nieuwe aanwinsten geshowd. Leuk hoor.
@Rivaldo: ik hoop niet dat die pony zo zwaar in de mond is als dat de foto's suggereren. Leuke pony, aparte kleur. Geen bonte voor je tweespan?

Tandem heb ik ook wel eens gedaan. Vooral leuk voor de menner maar ik zie niet echt het nut in voor de pony's. Laat ze maar lekker naast elkaar.

Momenteel ben ik veel aan het rijden. Heerlijk die lange dagen en het mooie weer. Rondjes zijn inmiddels al 30 km geworden. Volgende mendurance is pas over 5 weken (bij de achterhoekse paardendagen) maar wat heb ik er zin in. Er moet alleen nog een berg vacht af

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 16:28

ja zeker genieten van dit weer!
wat heerlijk dat jij alweer van die lange ritten kan maken!

Tandem lijkt me wel echt heel erg lastig, alhoewel heb wel eens een 4span in handen gehad en het viel nog best mee moet ik zeggen.

ahoohhhh
ik moet zondag een Z proef voorlezen. ben alvast maar aan het oefenen gegaan haha.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 18:29

Wow Marianne, je weet ze wel uit te kiezen zeg, wat een prachtig paard !
Citaat:
Er moet alleen nog een berg vacht af
Vandaag heb ik ook zo ongeveer een halve pony van Sim afgehaald, niet normaal zeg. Wel erg grappig er lag dus echt een enorme berg haar. Na een uurtje lag er bijna niets meer. Allemaal kauwtjes, eksters, duiven, en andere vogels die op die haren afkwamen en bekjes vol met haar meenamen voor hun nestjes...
Wilde vandaag met Sim stukje mennen maar Alwyn ging zo in de stress van het alleen staan dat ik maar weer terug ben gegaan ... geen zin om morgen de ene pony bij de kliniek op te halen en de andere erheen te brengen...

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 19:58

Volgens mij was ik de eerste met een tweespan maatje, namelijk 2 jaar geleden, alleen loopt het aangekochte paardje nu enkelspan en is de ander gaan hemelen. dit najaar starten we met Chicko beleren en dan heb ik als alles goed gaat eindelijk een reden om mijn 2 jaar oude 2-span tuig te gaan gebruiken. Dan volgend najaar of het jaar erop Billy en Candy nog een jaar later, dus over uiterlijk 3 jaar verwacht ik mijn 4-span klaar te hebben.

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 21:10

[quote="VanHuisUit"]Wow Marianne, je weet ze wel uit te kiezen zeg, wat een prachtig paard !
[quote]

:o danku danku, ik ben ook echt verliefd op haar, en ik heb haar niet eens uitgekozen, de eigenaresse heeft mij uitgekozen hihi

heb net even met magic enkelspan gereden, pff wat was hij druk zeg, misty en moby hebben samen lekker gespeeld, lekkere aapjes <3

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 23:15

Afbeelding
Welke kleur zouden jullie kiezen voor bij een valk?

Riv heeft een rustig dagje gehad, hij hoefde enkel maar een half uurtje stappen in de bak met een kindje, daarna mocht hij lekker aan de longeerlijn gras eten op het erf :D

jouke_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 23:34

De zwarte of de paarse.

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 23:47

de blauwe :j

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 06:00

marrianne schreef:
de blauwe :j

Haha dat was de voorspellen :P.. mijn moeder zegt ook blauw.

Ik denk gelijk weer aan roze en paars :P.. hihi blauw is wel een kleur wat langer te zien is als roze (die is zo vies :P)

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 08:14

De paarse!!

Oh, die meeting lijkt me wel heel leuk, maar bij ons duurt het dus nog wel even voor ik Storm ernaast kan zetten. Hij moet nog 2 worden, dus pas volgend najaar beginnen we met enkelspan, en waarschijnlijk als alles goed gaat het voorjaar daarop (2012) tweespan.

Op dezelfde plek als waar Storm staat, staat ook een 4jarige shetmerrie, en die mag ik ook gaan beleren (met hulp natuurlijk) dus wie weet zit er voor ons ook nog een klavertje 3 in!

Storm heeft nu zn fatsoenlijke halster. Een vriendin van me is naar Divoza geweest, en ze wilde voor Sunny een leren halster gaan kopen. Meteen gevraagd of ze die voor Storm dan ook mee wil nemen, en dat heeft ze gedaan :D
Beetje jammer dat ik gistermiddag alles weer heb zitten poetsen en invetten... Maar dat leer is zo mooi.... *zucht*

Groetjes, lacuna

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 09:10

hey allemaal, na lange stille periode wilde ik me hier ook weer in gaan mengen :)
Diddle heeft 4,5 maand vakantie gead door het weer, en wordt nu weer aan de gang gezet met slepen :) wat rijden, longeren. En als de kar gerepareerd is mag hij daar weer voor!
Tussendoor door zh opname stalhouder nog in de stress gezeten voor verhuizen, maar ik mag gelukkig blijven! :)
@lacuna; mijn tuig mag je ook doen... daar staat een dikke laag schimmel op :? := en ik had nog wel zo netjes gepoetst voor 't opgeborgen werd :P

mooie 2spanmaatjes gezien, een topic van tallechie met een hyper vealle die het toch maar mooi deed op wedstrijd, top!

mag ik weer mee komen kletsen? :)

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 09:28

Tuurlijk naaltje

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 09:34

zo wat hebben we jou lang moeten missen naaltje! Gelukkig dat je er nu weer bent om gezellig mee te kletsen!!

Pff ik moet nog ff naar school straks, maar dan lekker weekend! Yeah! Jammergenoeg moet ik wel om 6 uur mijn bed uit. Maar dat overleven we wel weer.