[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 16:02

Op de wedstrijd hadden wij een discussie wel of geen verliespuntenregeling.
Wij hadden naar aanleiding van de wedstrijd in Maarssen een vraag gesteld aan de KNHS mennen, omdat Jury, secretariaat, federatievertegenwoordiger en parcoursbouwer van mening verschilden. En wij ook.

Officieel antwoord ontvangen van de KNHS. Heel netjes en serieus is onze vraag beantwoord. _/-\o_ En het besluit is nog beter voor Paul en Janouk.

In de vaardigheid was de enkelspan pony klasse L samengevoegd met de klasse Z. Er was geen M deelnemer. Volgens het reglement mag het alleen samengevoegd worden als het aaneengesloten klasses zijn.
Nu hadden wij geen bezwaar als het samengevoegd wordt, in handicap, bij de prijsuitreiking. Logisch als er weinig deelnemers zijn.
Maar over de toepassing van de verliespunten regeling staat niets in de reglementen. Wij hadden 2 verliespunten toegekend gekregen (heel veel strafpunten :o vanwege een grote stier }:) )

Antwoord van de KNHS vandaag _/-\o_

In overleg met de afdeling sportontwikkeling en de afdeling wedstrijdregistratie is besloten om de verliespunten niet te registreren. Dit zal zo spoedig mogelijk in het systeem worden doorgevoerd.

Verder heeft de afdeling sportontwikkeling een notitie gemaakt om bij volgende reglementsaanpassingen te opnieuw te kijken naar het in handicap rijden van klassen; zeker in combinatie met de berekening van verliespunten in de vaardigheid.
Laatst bijgewerkt door janouk op 27-08-13 16:08, in het totaal 2 keer bewerkt

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 16:05

Vanmiddag toch weer zo'n lol gehad :D . De HS kwam langs om Moos van voorijzers te voorzien, en vertelde dat hij vanaf het smsje wat hij van me kreeg al in de stress zat of hij het wel zou overleven :+ .

(Voor de nieuwelingen hier: Moos had 2 weken na aankoop al een hoefzweer, was nog niet erg op zijn gemak op de nieuwe stal / nieuwe mensen / nieuwe paarden, begon te panieken; heeft bij de behandeling van de zweer wild om zich heen staan maaien met alle vier de benen, en dat wil de HS maar niet vergeten :') . Elke keer hoefkap-beurt daarna, begon de HS weer met tegenzin aan mijn paard, en moest elke keer constateren dat Moos toch steeds makkelijker werd en beslist geen rotzak is.)

Hij wilde beslist dat ik er bij was, zou de eerste keer koud beslaan, en het was wederom een fluitje van een cent :D . Niks aan het handje, paard stond doodstil.
Vroeg hij of ik Moos betoverd had, want dat deed ik ook bij Ster :D (ja, zij was ook een draak als ik er een enkele keer niet bij was).
Vervolgens vroeg hij zich af hoe die rotstraal in de linkerhoef zo snel heeft kunnen verdwijnen, en ik zei dat ik m.b.v. mijn toverdrankenboek een gifmengsel had gebrouwen van citroensap en aloë-vera gel en dat erop gesmeerd had. (In werkelijkheid heb ik dit op Bokt gevonden :D )
Hij lachte zich rot en beweerde dat ik in de middeleeuwen op de brandstapel zou zijn geëindigdAfbeelding

Maisie

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 16:09

@ ollie ja we hebben caravan maar rijden liever met 1 auto en willen zondag nog op de hei gaan crossen
met linda en jo. Vandaar.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 16:10

GEM

Afbeelding

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 16:15

:j HarryPotter - bezem staat in de schuur :D !

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 16:17

Standaard uitdrukking hier thuis:

Zet je bezem maar buiten tegen de muur. ~~}>

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 17:29

Gem: ja dat was inderdaad de pony....die clown,jij met een heksenbrouwsel _/-\o_
Tine: yep van 4 naar 2.....ben zo benieuwd hoe tara zich houd, ik wil met sun toch ff lessen(we rijden vaardigheidparcours van beekbergen) en tara kan andere ponys zien...dus moet wel goedkomen,was ze gewent hoorde ik van vorige baasje tara..
Nouvel: voorhout staat hij nu,ze willen gaan langteugelen enz....ze moesten maar eens bij jou aankloppen,jij bent zo handig erin
Janouk: toppie...en mooi dat het vastgelegd word :D

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 17:32

HT: Voorhout mijn geboortedorp!

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 17:36

@Gem, geweldig _O- , waar Bokt al niet goed voor is....
@Janouk, super toch....en ze hebben gelijk weer een aandachtspuntje +:)+
@Maisie, is het alleen voor jullie om te overnachten of ook voor L en J met de pony's ? Ik weet nog wel een adresje maar die mevrouw lijkt een beetje op het plaatje van Gem := en of ik je dat nu aan wil doen.....

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 17:53

wat een hekserij hier! :oo :D

HT voorhout is dichtbij inderdaad, ik hoor het wel... :D

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 20:34

Hier ook moeite met bijhouden :=

Ik zag gisteren een cadeautje. Van Marjola? :)
Gefeliciteerd!

tine lekker aan de slag geweest
verandering proeven/eisen zz mennen
happytime een pony naar een ander huisje :(:) hoe verstandig de beslissing ook, is toch leeg.

Dids vandaag gelongeerd :) Gisteren grote rambo flymask omgedaan met halster erover, en wahoeee! :):) hij had 'm nog om vandaag. Fijn, want zijn oortjes konden wel wat rust gebruiken :(:)

Hoop 'm donderdag weer 's voor de wagen te kunnen zetten... Durfde vandaag niet, denk dat 't teveel moeite kostte om erop te komen.. En was toch helemaal in m'n upje :)

_MarjolaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 21:06

Bedankt voor de felicitaties allemaal! :D (@ Aks ik was inderdaad jarig gister)

En wat gaan jullie snel in 1 dag! Weinig nieuws van mijn kant: Sam had een dagje rust en vandaag alleen in de stapmolen geweest. Een vakantieweekje mag ook wel eens met om de dag wat doen. Verder weer achter mijn winstpunten aangegaan, want de KNHS stuurt mij weer terug naar de wedstrijd organisatie omdat die blijkbaar geen 2e parcours hebben aangevraagd+aangeleverd. Eerste parcours (waar ook een punt niet was geregistreerd) hebben ze ook niet aangepast. Zucht. |o (ben inmiddels al bijna 2 maanden verder hiermee)

*Samenvattingalert*

Ips: mooie foto's! Zelfgemaakt of door de moeder van Amy? Ben benieuwd waar we uiteindelijk haar foto's kunnen vinden. Komen de uitslagen ook op startlijsten.nl? Altijd leuk om te zien hoe iedereen heeft gereden. Nog bijzondere dingen gevonden door de tandarts?

LS: mooie foto's van Bambi! Wat een leukerd :D

Aks: wat vervelend allemaal van je rugproblemen :(:) Weet hoe irritant het kan zijn als je lichaam niet meewerkt... wel leuk dat je het rijden met Dids weer langzaam kan oppakken :)

HT: Nooit leuk om afscheid te nemen van een pony, hoe verstandig de beslissing ook is. Houd je contact met de nieuwe eigenaar? Heb het zelf altijd leuk gevonden om af en toe toch te horen hoe het met mijn oude pony's ging.

Tine: zal het verschijnen van de nieuwe proeven ook niet liggen aan OHZ? Ze zullen vast in 1x het proevenboekje vernieuwen i.p.v. half om half. Mooi dat de training met Amerigo lekker liep.

Sandrina: hoe is jouw eerste les sinds tijden gegaan?

Maisie: gefeliciteerd met je winstpunten en 2e plek. Mooie resultaten terwijl je misschien zelf niet helemaal tevreden bent over de rit. Soms moet je een beetje mazzel hebben af en toe ;)

Janouk: wat een mazzel dat ze geen verliespunt rekenen. Zou ook stom zijn, omdat het nu eenmaal niet in de reglementen staat, maar gelukkig dat ze bij jou tenminste niet moeilijk deden!

Gem: je zou toch denken dat een hoefsmid wel iets gewend is..... Wij hebben 2 verschillende (ene hoefsmid is aan het afbouwen qua werk, daarom hebben we er 2) maar ze dragen allebei een natuurlijk gezag uit, dus onze paarden krabben zichzelf wel 3x achter hun oor voordat ze moeilijk gaan doen. :P handige tip trouwens van dat mengsel! Die ga ik onthouden ;)

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 21:16

Marjola: ik heb niet echt gemengd, maar na elkaar gebruikt. Dus schoonspuiten met citroensap, laten drogen in de stapmolen en daarna Aloë Vera Gelly (van Forever) erop gesmeerd. Maar om de HS te bevestigen in zijn overtuiging dat ik een heks was, heb ik er voor hem een grote koperen ketel op een vuur met houten lepel bij verzonnen :P .
Over de HS zelf: vorig jaar heeft hij een pees (of spier?) blessure opgelopen door het paard van een vreemde klant. Hij heeft weken niet kunnen werken, en de vreemde klant heeft hem daarna nooit meer gebeld. Vanaf dat moment is hij heel voorzichtig geworden; is inmiddels 54 jaar en was nog niet van plan om al met vervroegd pensioen te moeten gaan. Vandaar dat hij niet graag jonge paarden meer doet die niks gewend zijn (zoals de mijne), vreemde klanten aanneemt (tenzij op een stal waar hij toch al een aantal klanten heeft), trekpaarden en mini's doet, die hem beiden zijn rug kosten. Ik begrijp dat wel... het is dat ik blijkbaar mijn paard kan betoveren, dus durft hij het wel aan :') _O- .

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 21:17

Marjola: mijn 'les' ging niet door; de menlesjuf kwam niet opdagen. Ik maakte me ongerust, want zo ken ik haar niet. Later bleek dat ze donderdag bedoelde en dinsdag schreef. Gewoon een vergissing dus.
'k Had wel Fralla al ingespannen (alvast warm lopen voor de les begint) na een half uurtje ben ik maar opgehouden, uitgespannen en een heerlijk half uurtje gehad, ook al was er geen juf. Ik ga het nog meemaken dat Fralla braaf wordt ;)

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 21:18

_MarjolaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 21:21

Aha ja dat verklaart een hoop. Wat vervelend van die ene klant! Onze ene hoefsmid is al ruim in de 60 en ons paard met de iets slechtere achterhand kan maar moeilijk op 3 benen staan. Dus dat is ook te zwaar voor hem. Daarom hebben we nu een jongere hoefsmid voor haar. Het heksengedeelte is wel een goede grap trouwens ;)

Jammer van de verwarring! Maar mooi dat Fralla wel lekker aanpakte vandaag :)

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 21:23

Ik heb via fb iets voorbij zien komen.

Ik vind het een leuke ''ik vind'' van jou janouk. Alleen vind ik dat ik daar eerst een E rijbewijs, een grote auto en een trailer bij krijg :))
met andere woorden; niet haalbaar hier helaas...

@sandrina; vergissing met les :))

@marjola; balen dat het niet goed loopt met winstpuntenregistratie..

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 21:25

Janouk: ik vind ook iets :j . Ik vind het heul erg te ver weg Y;(

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 21:31

Het was zo maar een ideetje, hoor. :o het lijkt mij wel heel gezellig.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 21:33

Ik vind het ook een leuk idee hoor :(:) ! Maar toch nog steeds wél veel te ver weg.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 21:36

Als ze in Heemskerk gaan trouwen hoef ik geen trailer te gebruiken. Zo dichtbij hihi.. Wel een leuk idee!

Tandarts bij de pony was hard nodig, wat een golven en haken! Hele wangen met butsen en plekken. Arme snoes. Maar nu is het erg opgeknapt. Det was meer gewoon onderhoud, maar was ook wel weer tijd.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 21:38

*leest over tandarts*

goeie ipsilonka!
*zoekt telefoonnummer van eigen tandarts op*
Ik moet voor controle en heb een ontsnapte vulling :=
Vergeet 't telkens...

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 22:12

:wave: ik leef ook nog, maar soort van 24/7 aan het werk momenteel :+
Geen paard of pony gezien vandaag en gisteren, Ollie is wel lekker gelongeerd.
Marjola nog gefeliciteerd :#
Iedereen enorm gefeliciteerd met de mooie wedstrijdresultaten, super gedaan allemaal *\o/* zag ook nog leuke filmpjes en prachtige foto's.

Ontzettend leuk idee Janouk, praktische uitvoering lastig maar eens kijken wanneer 'de D-day' zal zijn. Geweldig zo'n romantisch vriendje :+:

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 12:39

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 13:28

Goeiemiddag, wat een heerlijk weer buiten {:} ! Echt koetsweer... jammer dat ik vanmorgen geen bijrijder tot mijn beschikking had. Ik zag vanmorgen bij het litteken verzorgen dat het wildvlees over de lengte is gespleten. Verder zag het er heel rustig, mooi lichtroze uit (geen bloed of wondvocht oid), dus ben benieuwd of het een goed of slecht teken is. Morgen maar eens een foto maken en mailen naar de DA.

Vanmiddag een nieuw zadel ophalen om te passen. Mag het een week proberen en als het niet bevalt kan hij weer terug. Ben benieuwd, het zal dan de eerste keer zijn dat ik op Moos zal gaan bergbeklimmen :') .