[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 20:20

Ik zit wel in de meeleesmodus, maar ik wou in mijn blijheid even zeggen dat ik dit keer misschien écht iemand gevonden heb voor Romeo! *\o/*

Zonet is er -voor de zoveelste keer- iemand komen rijden op hem. Een meisje van 11 jaar dat een eigen pony heeft gehad maar die helaas in januari gestorven is. Ze was via het internet aan het zoeken naar een pony die niet te gemakkelijk is, ze wilde echt geen doodbrave pony die op automatische piloot gaat als er iemand op zit, daarom had ze op mijn advertentie gereageerd. Het is een lief meisje dat echt weinig schrik heeft. Romeo probeerde te duiken, maar het meisje liet het (gelukkig) niet toe, ze gaf zelfs een tik met de zweep op het achterwerk toen ik haar dat aanraadde (toen Romeo te erg aan het testen was). Ik vond het erg knap voor een eerste keer. Na 5 minuutjes stappen aan de longe zei ze al dat ze graag los wou. Het was op een voetbalveld, dus ik vond het wel knap dat ze gelijk los wou op zo een groot veld :D
Ze is helemaal gek van Romeo en ze komt zaterdag alweer terug. *\o/*

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 20:22

@Tine: wat leuk; zoonlief flink aan het mennen, handig zo'n extra setje, ik heb geen extra setje dus laat haar nu maar los mennen := .
Zijn bij jullie Bixie-menwedstrijden? Dat zou echt super zijn *\o/* .

@Aks: fijn!

Ben de rest weer een beetje kwijt, sorry :o

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 21:00

Er zijn heel weinig bixie menwedstrijden. Onze laatste menwedstrijden heb ik de mogelijkheid geboden, maar er kwam niemand op af. Ach, nog even 2 jaar volhouden, dan heb ik mijn eerste bixiedeelnemer :D
Heb gewoon de leidsels van Rembrand er bij zitten. Mijn leidsels op bit, die van zoon op neusriem (net als ohz) en ook hier laat pony zich weer super sturen. Lekker ding.

Over bijrijders zeg ik maar even niets. ;(

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 21:08

@S_L dat zou mooi zijn zeg! Hoe gaat het op je werk, beetje gewend al?
@Tine zo leuk dat jouw zoon ook wil mennen! En die Amerigo is zo'n geweldige pony <3
Bijrijders zo te horen (weer) geen succes.... jammer :(:) je hebt nog wel zulke leuke paarden 'in de aanbieding' ;(

Zoonlief had vandaag met een proeftoets een A+ op begrijpend lezen en een B op rekenen. Dat is super knap van hem want het was vorig jaar beetje drama toets-technisch gezien .... **trotse moeder** nu hopen dat hij dat niveau vast kan houden maar hij weet nu dat hij het kan, niet onbelangrijk...

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 21:25

VHU: super van je zoon +:)+
Heb al veel vraag gehad of ik Amerigo ook zou verkopen. Nou, die gaat hier echt niet meer weg <3 En als je dan bedenkt hoe hij hier binnen kwam en hoe hij ten goede veranderd is......

Bijrijders... ik snap ze gewoon niet. Maar het zal wel aan mij liggen :x

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 21:46

@SL: klinkt iig goed!

@Tine: bijrijders; daar begin ik echt niet (meer) aan, je stopt er meer werk in, dan dat er uit komt, helaas.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 22:38

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 22:52

Leuk filmpje!

Akshay

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 22:55

krijg het niet geopend.. Laptop blaast zichzelf op zogauw ik iets meer vraag :=
Kan hier eieren bakken...

Morgen maar even mee langs de reparateur want zo gaat ie geen stage overleven

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 08:59

goedemorgen...
SL super dat je en leuke bijrijder hebt voor je paardje !!
Hoe is het met je werk..
Frensie..wat knap van je dat je je baan opgezegd hebt en bij de post gaat werken....ik vind het _/-\o_
Vhu...wat superknap van je zoon...daar kunnen jullie met recht trots op zijn !!
Tine, knap van je zoontje dat hij zo goed ment !
Aks...superfijn gereden..en dat met boomzadel, super !!!!
En idd een leuk filmpje..
Aks succes met je laptop

Honden doen het super, jongste reu begrijpt wat de oudste bedoelt met zijn lichaamstaal....gisteren, vanmorgen en vannacht alles goed verlopen..super dus !
Ze moeten daar even doorheen, rangorde
Laatst bijgewerkt door Biancacoo op 12-09-12 09:03, in het totaal 2 keer bewerkt

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 09:03

't Zijn soms net mensen he, die honden :+

Wat een heerlijk weer is het, nu aan kopje :9k, al flink gewandeld met honden en zo naar stal :)

Hoe is het met de voorbereidingen van de Hippiade gangers 8-) ? Iedereen alles onder controle of stresss?

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 10:54

Goedemorgen!!

Aks oei laptop problemen! Altijd erg lastig.
Biancacoo fijn dat weer goed gaat met de honden! Hier af en toe ook gebrom tussen Bubbles en Beer, hopelijk lossen ze dat zelf en netjes op ;)
VHU lekker naar stal.

Ik heb vanochtend de postbussen gevuld en daarna door naar stal. Beentje nog beetje dik, dus gekoeld, gewandeld en dierenarts gebeld. Morgenmiddag kan ik terecht voor een echo. Kon eigenlijk vanmiddag al, maar dat ga ik zelf niet redden. Nu even in huis rommelen en dan weer naar stal begin van de middag om weer te koelen. Lekker bezig zo! Oh en vanavond dienst bij mijn soon-to-be ex work :D Als het te combineren was geweest met de post werkzaamheden had ik het niet opgezegd, maar dan wel om minder diensten gevraagd. Maar het is niet te combineren. Dus dan gaat onze eigen zaak natuurlijk voor.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 11:49

Goedemiddag

Hier helaas nog steeds erg moe. Toch maar wel even een buitenritje gemaakt met Rembrand voor de afwisseling. Maar wel rustig aan, want ik kon de draf niet zo goed volhouden. Waardeloos lichaam toch....

Vwb hippiade: nu nog alles onder controle, maar vrijdag ga ik wel stressen ben ik bang, want er moet heel veel gebeuren. Zaterdag rijden we hier om half 6 smorgens van huis. Oef.... Vrijdagavond heb ik eigenlijk bestuursvergadering, maar daar ga ik dus niet heen. Na een vergadering kan ik nooit slapen en dat is nu natuurlijk wel heel belangrijk.

Nou, ik ga Rembrand snel naar de wei brengen en dan naar school om te brigadieren.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 11:56

:(:) tine

@frensie; hopelijk goede uitlsag van de echo!

Laptop net even meegenomen naar de plaatselijke pc-nerd-winkel (MyCom) daar heb ik 'm ook gekocht. Ze hebben hem helemaal opengeschroefd en met compressor met lucht alle stof eruit geblazen :)
Kostte 35 euro, was niet echt in de begroting opgenomen, maar een onplofte laptop is ook zo wat :+

Nu lekker volkorenbroodje met kipfilet, komkommer, paprika en sla :+

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 12:05

@Aks: oeh, wat een lekker broodje.

@VHU: hier was het ook heerlijk, maar nu een flinke bui.

@Frensie: ik duim nog steeds :(:)

@Biancao: fijn dat het nu goed gaat, idd even door heen, denk ik.

@Tine: fijn een ritje! Hier ook helemaal stuk :(:) :(:)

Moet vanmiddag even snel een nieuwe stofzuiger halen, mijn grote Kärcher wil niet meer, wss teveel van die fijne gipsstof van de verbouwing :') . Iemand ervaring met Dyson?

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 12:08

Avaluna geen ervaring met Dyson, maar heb een fijne Philips stofzuiger zonder zak, heerlijk ding.

Aks best duur even wat stof weghalen...

Tine lekker buitenritje!

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 12:11

@frensie; nouja, ze schroefden alles open en hij is er met een penseeltje etc ook dik 20 minuten mee bezig geweest. Laptop is mij te delicaat om er zelf zoiets aan te doen (bovendien ben je dan je garantie kwijt..)

@avaluna; ja hier een dyson!! Ding heeft maar 1 nadeel.. Dat je 'm nog steeds zelf vast moet houden met stofzuigen _O-
en hij maakt beetje lawaai. Maar zuigen als een gek :P

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 12:19

@ avaluna ik heb ook een dyson. vind m ook geweldig. Zuigt echt goed !!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 13:11

Hier ook een dyson. Ideaal. Maar je moet inderdaad nog wel zelf zuigen.

_Dingetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 13:20

Haai meld ook ff O:)

Iedereen zijn samenvattingen _/-\o_ niks aan toe te voegen......
Nu het over stofzuigers gaat....ben opzoek naar een kruimeldief...iemand nog ideeën of goed ervaringen???
Heb geen zin om elke dag mijn stofzuiger van zolder naar beneden te halen....en loop wel 6x per dag met blik en veger voor de kattenbakkorrels.......en het moet ook nog haren van de stoel afzuigen....verder geen wensen.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 14:33

snap nu waarom YabYum dicht is: dyson zuigt als de beste..... :o :=
een goede kruimeldief: voor onder de tafel hadden wij een toen een labrador in dienst _O-
kattengrint is inderdaad vervelend opvegen , zeker op vloerbedekking :?
tine:rustig aan,van het weekend kan je dan weer knallen(en weet wat het is om een rotlijf te hebben Y;( )
aks is naar de computerdokter geweest,kunnen ze ook ,letters plakken op toetsenbord, heb ze eraf getypt -:(-

lottex

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 14:51

Straks bijlees, eerst even een egopost :D

Toch maar niet gaan mennen met Luna, ik heb ze laten springen aan de hand (doe liever vrijspringen, maar de paddock was nog niet afgezet...) Het was lastig, goed voor haar conditie & de mijne :') Had eerst 'medelijden' met haar dat ik ze zo aan het werk ging zetten, omdat ze samen met Lieze stond te luieren toen ik toekwam :P maar ze had er veel plezier in! Luna is 80 cm groot & ze heeft vandaag over de 70 cm gesprongen :) Lieze werd wel een beetje zenuwachtig doordat ik aan het rondlopen was met Luna, dus ze heeft me laten zien hoe snel zij kan lopen := & wauw, wat kan ze crossen :wow:
Ook Lieze vastgebonden aan een paal & Luna 4m verderop vastgebonden. Lieze bleef rustig stilstaan, ik kon haar overal poetsen & zelfs haar voetjes even kunnen vasthouden. Ben supertrots op haar <3
Laatst bijgewerkt door lottex op 12-09-12 15:28, in het totaal 1 keer bewerkt

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 15:06

Knappe pony's heb je Lottex, het is inderdaad verbazend hoe hoog die kleintjes kunnen springen :oo

Hier een Dyson grote stofzuiger en Dyson kruimeldief plus Philips stofzuiger op zolder (anders blijf ik sjouwen). Zeer tevreden over de Dysons, de philips ook maar dan zit je nog altijd met die stofzakken. Bij 'onze' Dyson zit ook een ellenlang snoer, helemaal top.

'k Zou niet weten wat er hier allemaal uit de laptops te halen is, vast ook van alles :x
HT typt de letters weg :7
Mooi dat je morgen al terecht kunt Frensie.... :(:)
Tine ook lekker naar buiten geweest .... wij dus ook. Heb zo lekker gereden het was zo heerlijk in het bos, rook lekker fris allemaal, geen vliegen, geen stof, nog wel regenbuitje gehad maar dat valt inhet bos ook altijd erg mee. En niet afgestapt toen ik langs een vrachtwagen met zo'n cementmolen moest over smal fietspaadje, we gingen er op de plaats galopperend langs maar ze deed het mooi wel :D

Bij Blondie stuk van haar staart afgeknipt, manen nog wat meer bijgewerkt en sokken netjes gemaakt ze wordt nu echt knap *D

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 16:54

Met het meisje wat in coma ligt gaat het nog steeds niet beter ... arm kind, arme ouders, arme familie & vrienden ...

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 17:55

Vreselijk he, van dat meisje. Het houdt me echt bezig.

VHU: dapper gereden
Lottex: aan de conditie van pony en zichzelf gewerkt

Pony had vanmiddag springles, pony was liever lui dan moe. Toen zoonlief hem tikje met zweep gaf, omdat hij toch echt in galop moest, gaf hij flinke bok en lag zoon er naast. Maar daarna ging het gelukkig beter. Pony doet het super, maar als hij wat meer aan het werk moet......

Hoop echt dat ik vanavond vroeg naar bed kan, zoooooo moe.