[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 23:07

IngridM schreef:
Ik wil even hierbij mijn excuses aanbieden voor mijn berichtje van gisterenavond :o

Kleine verklaring; ik ben vandaag een soort van ingestort en de kraan is open gegaan, eindelijk mijn emoties kunnen laten gaan om het ongeluk en om het overlijden van Mazzeltje. Naast deze "gewone" dagelijkse dingen kampen mijn partner en ik al 3 jaar met een erg groot probleem wat voorlopig nog niet opgelost gaat worden maar wat vreselijk zwaar op ons dagelijkse leventje drukt.

(

+:)+
lekker laten gaan die emo :)) heeeeeeel goed voor je
:(:)

bicci

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 23:08

owje ollie...

ik duim dat dat mag meevallen zeg...

:(:)

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 23:12

@Maisie, gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst *\o/* Hoe oud is 'Robin' nu en hoe hoog gaat hij worden ongeveer ? *gaat nadenken over een naam*

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 23:12

Maisie gefeliciteerd!!!! Leuk zeg een nieuwe pony!!

Ollie beterschap!! Ik dacht dat kinkhoest vooral een kinderziekte was...?

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 23:13

Bicci het is idd als compliment bedoeld! :j

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 23:13

@ ollie hij is 2,5 en wordt ongeveer 1,32 het is een welsh C.

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 23:15

@Frensie, dat dacht ik ook en ik ben er ook voor ingeënt, echter kan het ook zeker volwassen treffen... De dokter had het er al over daar ik de symptomen had, echter de behandeling is hetzelfde... ik maak me nu wel echter zorgen of ik geen zwangere vrouwen etc besmet heb......Het hoesten kan 3 tot 6 maanden aanhouden en ik kan er zelfs een droog kuchje van over blijven houden... Maandag maar even bellen om het toch zeker te weten en bloed laten prikken...

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 23:16

robin is al ene leuke naam toch?

thxx frensie :o
ik ben een clown ik weet...hihi

zijn net trg van die film nova zembla...
tjah....
vond de 3d niet enorm byzonder als eerlijk ben en t verhaal zelf had ik ook thuis wel kunnen bekijken..
ondekkingstocht-gestrant-creperen incl doden die vallen en aanvallen van ijsberen-trg tocht ondernemen-redding vinden-terug thuis...

tjah...
:')

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 23:16

Maisie schreef:
@ ollie hij is 2,5 en wordt ongeveer 1,32 het is een welsh C.

Net zo hoog als Simba... echter dat is een B-tje...

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 23:17

mooi maatje! :j

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 23:27

maisie: toppie gefeliciteerd met jullie aanwinst robin
ollie en ingrid :nog steeds beterschap en hoop geen kinkhoest
handschoenen.....tja ik men met blote handen,heb ik meer gevoel,maar had laatst dunne fleece aan....die trok ze uit mijn handen
nu een paar met fleece met leerstukjes gekocht....met wedstrijden heb ik dunne leren rijhandschoenen aan(dikke handschoenen wil ik niet, ga ik krampachtig teugels vasthouden) dus die van bicci zou nog net gaan :j (heb alleen geen kermit-de-kikker-mobiel) _O-
o...ik las:naaltje sterkte in het ziekenhuis en geen internet..... 8)7 verkeerd gelezen dan....

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 23:30

_O-
ze hebben kei vele kleuren happy :))
loop de boerenbond of welcoop gewoon ff binnen :)
ze hebben van die handige rubber nopjes enzo.

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 23:34

nu naar bedje-veren-laken-straat
morgen vroeg op,
kerst uitverkoop shoppen in vorstenbosch

iedereen slaap lekkerrrrr

:evaw: :evaw:

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 00:19

Jullie hebben weer flink gekletst.

Weet niet of ik iedereen ga noemen, was zoveel, maar ga een poging wagen.
Bicci: gaat lekker slapen en morgen shoppen (waar je zin in hebt, brrr, hou ik echt niet van)
Ollie: klinkt niet best. Hopelijk valt het mee.
Maisie: gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst
Ingrid: nou, dan is het toch heel goed geweest dat je hier zo'n reactie hebt geplaatst en wij je toch wellicht een beetje hebben kunnen helpen. Je hebt gewoon veel voor je kiezen gekregen. Je zorgen om Gompy, het ongeluk en dan ineens de onverwachte ziekte en dood van Mazzel

Vanavond met Thabor naar menles geweest en ik vrees dat het de laatste keer is geweest dat ik met hem heb gemend. Ik vond het weer doodeng, manlief liep naast het hoofd erbij. En dat was maar heel goed, want ineens begon het keihard te hagelen en onweren. Thabor op hol, manlief eraan hangen bij bit. Ik was heel erg bang dat hij hem niet meer zou kunnen houden en dat ik dan over hem heen zou moeten rijden met de kar. Man heeft het overgenomen, maar hij is geen menner en vindt het mennen ook niet leuk. Ik kan het niet met Thabor. Op de moeilijke momenten zou ik hem moeten helpen, maar door mijn angst kan ik dat niet. Onder het zadel (dressuur en springen) neemt hij mijn angst niet over en dat gaat dan ook steeds beter, maar met het mennen lukt het gewoon niet. Volgens mijn instructeur gaan er ongelukken gebeuren als ik met hem blijf mennen, tja dat willen we natuurlijk helemaal niet. Mooiste zou zijn als er iemand hier in de buurt (een ervaren menner) ons zou kunnen helpen en hem door zou kunnen rijden. Als hij dan meer ervaring heeft en ik ondertussen ohz steeds meer vertrouwen weet op te bouwen, zouden we het ooit nog weer kunnen proberen. Maar zoals het er nu naar uitziet stopt hier het menverhaal van/met Thabor. Erg jammer, want het is zo'n mooi paard en zo'n mooi plaatje. Hij kan echt super mooi lopen. Maar veiligheid gaat toch echt voor.

Ik voel me hier wel echt beroerd van, heb heel erg het gevoel dat ik heb gefaald. Met het springen was ik ook erg bang, maar heb ik toch volgehouden. En nu gaat dat goed. Waarom krijg ik het mennen dan niet voor elkaar? Tja, het risico op ernstig ongeluk is bij het mennen gewoon veel groter. Bij het springen had ik ook geen schrikacties en ervandoor gaan, wat we met het mennen dus wel hebben. Dinsdag met mennen hier thuis had ik ook het gevoel dat het beter ging, maar goed, vandaag ging het echt heel erg mis. Dus toch maar luisteren naar instructeur en niet meer mennen.

Zo jammer...

Nu ga ik snel naar bed, morgen megadruk met hapjes maken, want smiddags en savonds overvol huis met gasten, dus denk niet dat ik veel langs kom.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 07:03

@tine
Dat is jammer met Thabor. Maar hij is nog jong en onervaren. En met dit weer zijn de meest ervaren paarden ook kietelig van de storm en hagel.
Misschien een half jaartje menstop en dan van de zomer opnieuw oppakken, dan kan hij al het geleerde in zijn koppie verwerken in de tussentijd. Het mooiste zou zijn als hij een paar keer met een ervaren paard in het tweespan op pad kan; om ervaring op te doen en zelfvertrouwen op te bouwen.

@ollie1
Balen zeg, :(:) Kinkhoest, dat duurt zolang. Het komt steeds meer voor, ondanks de entingsprogramma's.
In een aantal landen is al opgeroepen voor hervaccinatie tegen kinkhoest voor zorgverleners en onderwijspersoneel, maar de Gezondheidsraad heeft nog niet opgeroepen tot hervaccinatie in Nederland, maar dat zit er wel aan te komen. AL heb je daar nu niet veel aan.
http://www.medicalfacts.nl/2011/11/23/n ... kinkhoest/

@Maisie Gefeliciteerd met je nieuwe pony. Leuk dier en hij toont groot (even gegoogled).
Voor een naam zou het leuk zijn als het past bij Robijn en Ferro (beide mineralen). Misschien een edelsteen naam zoals Saffier, Granaat, Amethist of Smaragd.

@IngridM :(:) ook jij heb heel wat op je bordje gekregen de laatste tijd. En daarbij is lichaam ook aan het herstellen; dat kost veel energie. (en geduld :o moeilijke eigenschap als je graag zoveel wil doen, tenminst dat vind ik moeilijk).

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 08:25

Goedemorgen allemaal

Tine wat zal dat eng zijn geweest dat Thabor ging rennen met je man er nog naast. Brrr... misschien idd een goed plan van Janouk, een menstop inlassen en van de zomer weer proberen.

Bicci gaat shoppen, tja, tis maar wat je leuk vindt ;) Ik hou ook niet van shoppen.

HT ik heb handschoenen met een soort zeemleer, dat is wel prettig. Ik kan ook niet met gladde handschoenen mennen of rijden.

Ik ga naar mijn werk, de dienst overdragen, en dan door naar stal. Zo met Gwin naar menles... :brr:

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 09:04

Goedemorgen.

Janouk bedankt voor de tip. Zou dat wel kunnen een stop? Ik bedoel, zou dat positief kunnen werken? Hij is dan natuurlijk geestelijk wel iets ouder, dus ik hoop echt heel erg dat dat zou helpen. Tweespan wordt lastig. Helaas heeft Rembrand geen ervariing in 2 span en ik zou zo niemand kunnen bedenken die me daarmee kan helpen. Maar goed, wie weet wat ik kan vinden in een half jaartje :D

Het is hier nog steeds takkeweer, ik hou de paarden nog maar even op stal, is echt niet leuk buiten.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 09:20

tine dat is schrikken zeg!
waardeloos zulke momenten, die moet je niet teveel hebben, want dan is mennen echt niet leuk meer...
ik ga wel met janouk mee, misschien even pauze nu in de winter met het slechte weer, en dan van de zomer als de temp weer beter is en het weer rustiger weer oppakken...
als eens over nagedacht om 'm misschien een paar weekjes ergens naar toe te brengen om 'm wat door te laten rijden voor de wagen en evt wat vertrouwen te geven in 't tweespan?

frensie, succes met je les, bikkel hoor met dit weer!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 09:32

Probleem is dat Thabor hengst is, en daardoor bij heel veel mensen 24/7 op stal komt te staan. Daarom hadden we ook gezocht naar iemand die hem hier thuis kwam beleren. Maar goed, anders moet dat toch maar.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 09:45

Ik ken wel een paar stallen waar ze overdags wel in de molen gaan en een uurtje in de paddock, ook als hengst als dat veilig lukt.
Maar voor een paar weken moet dat toch wel te doen zijn?
daarna kan hij thuis weer lekker de wei op!

als het helpt voor jullie om daarna fijn met 'm te kunnen rijden is dat 't misschien wel waard?

en is het nog geen optie om castratie te overwegen?
of denk je dat dat niet het probleem is, is het meer dat hij gewoon even goed doorgereden moet worden?

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 10:04

zooo goedemorgen...
Ollie en ingrid... sterkte en ollie ook beterschap, kinkhoest...dat is niet niks zeg..
Ingrid, je blijft wel gewoon hier posten hoor !!! is veel te gezellig,...boos op de wereld, heeeeeel normaal, kan ik me helemaal voorstellen...je bent ook zo met je neus op de wereldse feiten gedrukt de afgelopen periode..net als nog een aantal mensen hier.... :(:)
Frensie krijgt het druk in het nieuwe jaar...
Vhu steekt iedereen weer een hart onder de riem, dank dank dank.. _/-\o_
Maisie heeft een superstoere pony erbij gekocht...Robin..ehm...een naam is altijd lastig..succes. :j
Tine heeft erg de balen...ik snap helemaal hoe je je voelt, maar schuld heb je er niet aan dat je angst hebt !! angst is een groot iets en niet zomaar op te lossen, Thabor is nog zo groenig dat je idd van alles kunt verwachten zeker met een hagel bui, en het was gisterenavond een beste !!
ik hoop dat je een goede oplossing vind.
En succes met je gasten vandaag..
Bicci gaat inkopen doen in vorstenbosch,....oeh...arthur heeft altijd zulke gave spullen, pas maar op voor je het weet ben je mega blut..
Eefjelover valt nog even binnen...ik zwaai even terug naar je..
Lanouska..hoe is het met Kai..
Bettepet....al een poosje niets meer gelezen van je hier in het topic..hoe is ie ??
Waar ik benieuwd naar ben is dan of je zus het kado-tje kon waarderen ???
Nouvel..postte een lange lijnen foto van Fifi...ziet er gezellig uit.
Tallechie...?? nog nieuws over de paardjes ??
Avaluna..ehm ehm...moet geloof ik nog even bijlezen, weet nog dat je ziek was, inmiddels helemaal beter ??

heb ik nog iemand gemist...ontzettend sorry dan.. Y;(

verder geen nieuws hier...ik moet boodschapjes doen..paardjes staan buiten, hondjes zijn lekker druk en uit geweest...
wil van alles airbrushen...maar ik kom er nog niet aan toe, en heb nog een uitdagende opdracht gekregen !!! dus dat is wel erg leuk !!! ga mijn best binnenkort doen.
veel plezier vandaag allemaal, en...tot laterrrrr

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 10:48

Zo ik ga maar even mee met de samenvatting van Biancocoo _/-\o_
En even een wat uitgebreidere reactie op Tine...
@Tine wees niet te streng voor jezelf een jong paard beleren is gewoon moeilijk en lang niet iedereen kan het, wil het en durft het en zeker niet bij iedereen (volgens mij bij niemand) gaat het vlekkeloos. Ook bij ons niet. Bente denderde vorige week ook zomaar door de bak. Ik zou nu met een Bente ook echt niet in de les gaan met andere aanspanningen in een 30x60 bak en al helemaal niet in een binnenbak met van die wanden. Ik vind dat met een jong paard veel te klein en te spannend, je hebt totaal geen uitwijkmogelijkheid. Met een pony vind ik het echt anders dan met een paard..... Bij ons ging het vorige week goed, want er was ruimte. Ik reageerde eerst niet, had niet zo in de gaten dat ze door zou gaan (ze springt wel vaker even paar galopsprongen, komt dan altijd snel weer terug op ophouding, maar nu dus niet) dus trapte vervolgens met ophouding op rem, werd ze helemaal hupserig en rennerig van en heb haar toen paar meter laten gaan en rustig terug kunnen nemen met m'n stem en wat ophoudingen. Daarna even stappen weer draven, flink doordraven en het was klaar. Waren er andere aanspanningen in de bak geweest, was de bak kleiner geweest of had iemand haar tegengehouden en had ik door moeten gaan met remmen was het grote paniek geweest. Of was ze gaan flippen omdat ze daarna haar energie niet kwijt had gekund.... Ze had die ruimte gewoon even nodig. En ik ben blij dat ik die had.....

Het zou niet normaal zijn als alles vlekkeloos gaat, want het zijn dieren en wij zijn mensen. Als ik hier bij mijn stal zie hoe paarden worden beleerd en hoe voorzichtig ze te werk gaan, elke stap verder wordt echt overwogen, geen stap te snel, stapje terug als het moet enz en dat zijn hele ervaren mensen, dan zie je hoeveel erbij komt kijken. Ze gaan hier toch gauw zo'n 5, 6 soms ook wel 10 weken vrijwel dagelijks aan het werk met ze, eerst longeren, dan sleep, dan wagen, dan naar buiten enz. en dan vaak samen met de eigenaar. Vaak gaat instructeur daarna nog regelmatig naar de stal zelf om mee te helpen. Ga maar eens na hoe lang / vaak Thabor er nu voor heeft gestaan, zeker de afgelopen weken....en hoe weinig hulp je hierbij in feite hebt gehad....

Niet dat het bij mij en Bente 'heilig' is maar als ik ook maar even het gevoel of idee heb dat ik het zelf niet aankan, dat ik vragen heb of wat dan ook dan raadpleeg ik mijn instructeur, neem ik les of laat hem met haar mennen. Met onder het zadel heb ik bergen ervaring met het aanrijden van jong spul maar Bente is het eerste paard dat we beleren voor de wagen (en daarbij was ze al licht betuigd dus stukje verder dan Thabor toen we haar kregen) dus ik heb die hulp echt nodig hoor. Niet alleen voor het technisch goed aanpakken maar zeker ook voor mijn zelfvertrouwen.

Als ik het zo bekijk is er gewoon net een te grote stap genomen, kwamen zaken wat bij elkaar (hagel, bak, het is gewoon 'vliegerig' weer, jouw reactie, je man's reactie, onervaren paard met wagen achter zich aan) die niet goed uitpakten. Dat kan inderdaad altijd gebeuren alleen bij zo'n jonge combinatie komt hij extra hard in. Maar de conclusie dat Thabor niet meer voor de wagen kan lijkt me wat voorbarig.

Jouw eigen gevoel is veel lastiger natuurlijk en ik kan me wel heel goed voorstellen dat je dat heel vervelend vindt. En dat jij niet meer met hem wilt mennen (voorlopig dan) kan ik me zoals je het beschrijft maar al te goed voorstellen. Met angst op de bok zitten is bij jonge paarden maar ook bij ervaren paarden niet goed. Ze worden er onzeker van en dat is juist wat je niet wilt. Dus denk dat je daar heel verstandig in doet.

Sorry voor het lange verhaal maar omdat je het in het topic hebt gezet reageer ik ook maar even in het topid en niet per pb. Dikke knuffel vanaf hier en nogmaals, neem het jezelf niet kwalijk of voel je niet schuldig of wat dan ook dit kan iedereen overkomen :(:)
Overigens worden er bij ons wel hengsten beleerd en staan ze hier ook op stal, we hebben er zelfs 4 permanent op stal staan. Die gaan gewoon elke dag zo'n twee uur naar buiten, waarbij ze in de paddocks om en om staan (en er dus geen ruinen of merries buiten staan op dat moment). Twee zijn tweespan en die staan wel in paddocks naast elkaar.

En dan nog kleine reactie op Ollie, ik heb een jaar of 5 geleden kinkhoest gehad en dat was echt vreselijk! De enting schijnt maar 10 jaar te werken, daarna gaan ze ervan uit dat je lichaam het gewoon kan 'verweren' maar als je verminderde weerstand hebt kun je het dus wel oplopen. Ik mocht toen paar weken geen lesgeven (omdat het in de eerste fase besmettelijk is). Heb toen antibiotica kuur gehad, iets heel heftigs, waar ik te heftig op reageerde dus was een grote treurnis. Maar bij mij kwam ik erachter omdat ik heel moe was en ging hoesten, ik dacht dat ik bronchitis had (ben cara patient) en toen wisten we het dus snel genoeg om die AB kuur te doen. Ben je daar te laat mee (je hoest al weken, je bent dan ook niet meer besmettelijk trouwens) dan is het kwestie van uitzieken. En dat kan heel lang duren. Bij mij kreeg ik die AB, daar had ik overreactie op, dus AB werd gestopt en ik moest alsnog uitzieken. Heeft zo'n maand of 3 geduurd. Ben ook allergisch voor codeine dus heb gewoon wekenlang amper geslapen....

Jeetje ..... dat is een lange post geworden :o
We gaan zo tweespan Rattan-Snuit doen en ik ga mennen met Bente, :evaw:

bettepet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 10:59

kruipt uit de meeleesmodus.

Bianco, Mijn zusje vond haar airbrush heel erg mooi. Ik zal haar vragen of ze er een foto van wil maken in de lijst en deze dan even wil mailen, zodat ik hem weer naar jou kan mailen.

Erg stil vanaf mijn kant de laatste tijd, omdat ik eigenlijk niet zo veel bijzonders te melden heb, en het hier ook niet altijd bij kan houden.

Mijn pony heeft de afgelopen weken erg goed zijn best gedaan op de 2 kerstshows van de vereniging en nu zijn we weer aan het dressuren, want wil toch wel graag een paar puntjes halen in de Z dit jaar.
Verder heb ik me vooral voorgenomen om lekker te gaan genieten van mijn pony aankomend jaar, en wil het niet lukken met de winstpuntjes dan is het jammer maar helaas.

@ tine, misschien wil de vader van T.C. Thabor wel eens goed door rijden. Ik denk alleen wel dat hij dan daar heen moet.
@ Ollie, Ik heb meerder mensen over kinkhoest gehoord bij mij in de omgeving ook. Erg vervelend.

Verder eigenlijk niet zo veel bijzonders te melden, dus ik kruip maar weer in de meeleesmodus.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 11:55

O ja had nog helemaal niet gereageerd op de hond van lanouska. Hoe is het nu met hem?

Leuke verhalen over kinkhoest. Bah zeg hopen dat ze dan snel mensen weer gaan enten.

Helaas een wat mindere ervaring mt Tine en Thabor voor de wagen. Ik zou gewoon stoppen met
mennen voor nu en lekker met oogkleppen longeren zodat ie daar een beetje aan kan wennen en
dan als het buitenseizoen begint het weer oppakken. Het is idd zoals VHU zegt combinatie van
kleine binnenbak veel herrie en een jong paard.

Bettepet genieten van je pony is het belangrijkst hoor !! Vind het knap dat je al zo ver bent
gekomen. Hoop met Robijn ook nog een paar puntjes in de Z te kunnen rijden voordat hij miss
verkocht moet worden. Maar goed zo ver is het nog lang niet.

Janouk bedankt voor de tip voor de naam. Is idd wel een idee ga er eens over nadenken.
Ja hij lijkt wel groot zal m wel eens op de foto zetten naast ferro voor het verschil.

@ ollie ja deze is C gefokt dus iets meer bot en behang. Maar hij zit nu in zijn wintervacht hoor.
Net zo'n beertje.

Zo ff track en trace bekijken of de onderdelen van het scheerapparaat vandaag komen dan kan ik
ferro nog even af scheren. Verder ga ik lekker met de pony's rijden maar nu eerst de cavia hokken
schoonmaken en de was op vouwen.

(naaltje heeft behoorlijk wat bij te lezen na 2 dagen)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 12:06

We zitten nog even aan de koffie :9k wachten totdat de regen weg is :7
Inderdaad leuk idee Janouk, de edelstenen.
't Is een vosje toch Maisie? Ik vind zelf Ginger wel een leuke naam. Of iets met plaatsnamen of drankjes. Wel superleuk hoor. Ik vind die C-welsh een erg leuke fokrichting, lekker stoer. Maar misschien dat je pas echt een goede naam kunt verzinnen als je hem(haar?) thuis hebt zodat je wat gevoel krijgt bij hoe ze is.
@Bettepet winstpunten in de Z als streven, vind dat toch wel heel knap hoor!