[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mirror666

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 08:03

stom kind ^) is je kop nou nogsteeds niet rustig? >;) ( :(:) )

groom, vasthouden.. Ik heb vaak wel een groom. En als ik ze niet ken/ze geen paardenmensen zijn dan laat ik ze dids vasthouden aan zijn hoofd, ben je meteen van ''ik wil helpen-handjes'' af waardoor je 6x langer over inspannen doet :+ (tijdens tuig opleggen staat dids los trouwens hoor..)
Maar als ik trouwe grooms bij me heb doen we het meestal met 2, waarbij dids tot het laatste moment met een lang touw staat aan 't bit.
Ligt trouwens ook aan zijn bui :')

Lacuun ik ga je pb sturen ;)
Heb hier de afwas al gedaan, en nu aan m'n verslag he ^)

En @janice; welkom! :D gezellig :D

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 08:47

even spammen (kunnen we lekker nog keertje kijken :D)

Poeltje schreef:
@VHU: Wat een mooi filmpje.
@Lacuna: Lekker met de Friese dames aan het werk geweest en geshopt voor een vaderdagcadeautje.
@Tine: Fijn dat het goed ging met Thabor voor de wagen. Gave foto’s, ziet er heel ontspannen uit!
@Nouvel is bijna weggewaaid. :D
@Tallechie: Was het nog leuk in Ens?

Gisteren wedstrijd gehad in Britswert. Het weer viel ontzettend mee, een stuk beter dan vorige week.
Alleen een mega wind, maar er is amper regen gevallen. Pieter zou eerst starten met Bart, dus heb ik rustig nog even de hindernissen bekeken, totdat ik gebeld werd. Pieter was in een hindernis tegen een paal geknald en het hele voorstuk van de kar was eraf gevallen. Bart hing dus in het lamoen en de wagen stond nog tegen de paal.
Door de klap was Pieter erachteraan gevlogen. Baalde flink, want ik zou met dezelfde kar starten.
Gelijk naar de trailer gegaan om te kijken hoe het met Pieter, de groom en Bart was. Alles viel mee gelukkig.

Uiteindelijk een geluk bij een ongeluk; een clubgenootje haar pony was vlak voor de start kreupel geworden, dus ik kon met haar wagen starten. Kokkie en ik gingen als een speer.

We zijn uiteindelijk eerste geworden en een snelste tijd van de dag, net als vorige week.
Heb een mooie zweetdeken gewonnen en een tas met allemaal lekkere dingetjes.

Pieter heeft daarna nog met zijn oude kar gestart met Sjors en Henkie.
Wel buiten de prijzen om, anders was hij derde geworden.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Poeltje, wat een gave foto's van de wedstrijd !!!

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 08:53

VanHuisUit schreef:
Vind het wel fijn dat jullie me niet veroordelen dat ik Bente dus leuk vond. Het is een totaal ander paard (pony :x ) daardoor heb ik met haar geen echte 'moeite'. Op de hele stal van Bente ook alleen maar vossen en schimmels gezien, gelukkig en geeneen die op Rizanta leek.. Rizanta zit nog enorm in mijn hart & ziel, dat is echt heel heftig nog steeds maar ben zo blij dat ik iets heb gevonden waar ik mee aan de slag kan. Had toen we naar huis reden eindelijk weer een beetje gerust gevoel en geen verdriet in mijn lijf. Elke keer als de telefoon gaat ben ik bang dat er iets is met de pony's. We zijn deze zondag ook expres met z'n drieeen op stap gegaan om bij Bente te kijken (en trouwens nog aantal andere paarden gezien, leuke paarden hoor, vos en een schimmel, trouwens :+ , maar geen Bente, waren rijpaarden maar ik heb er dus niet opgezeten, had ook gezegd dat ik langs zou komen om even te kijken, te zien in stand en in de bak, maar dat ik er niet op wou, en ik wilde ook echt niet toen we er waren).

veroordelen??? nee, tuurlijk niet... het is jouw verdriet en jouw hobby, dus gaat alles op jouw tempo!!! (zo, ik heb gezegd :D )
Gaaf... een 'nieuwerd' (neologisme haha) op stal!!! Kannie wachten op foto's!!! ????!!!

jullie hebben erg veel gekletst allemaal, zag een prachtige Daan voorbijkomen :D en een hele leuke tandemcombinatie... ga nu nog even terug naar vorige pagina's! :+

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 09:26

Hoop dat Tallechie nog geslapen heeft, Lacuna toch een wat pijnvrijer hoofd krijgt en Naaltje haar verslag af.
En welkom Janice! In dit topic zijn we altijd heel open naar elkaar wat we ergens van vinden zonder elkaar af te branden. Dat maakt het topic ook leuk. We zijn bezorgd over elkaars paardjes en veiligheid staat bij alles voorop. Ik denk dat je inderdaad bij pony's wat sneller (te) makkelijk wordt dan bij paarden. Hoe dan ook ik vind ook het principe dat er met optuigen en altijd & ever iemand voor je paard/pony moet staan.
Maar mijn paard tuigde ik uiteindelijk ook alleen op, mijn pony's ook. Alleen is het bij onze stal zo dat we een binnenplaats hebben in de stal. De paarden/pony's weten het zo dat als je een paar keer binnen opgetuigd hebt en weer teruggekomen bent dat dat de plek is waar ze onvoorwaardelijk stil moeten staan. Ze komen binnen / staan voor de wagen direct op rust. Kon Rizanta en ook de pony's er ook gewoon laten staan (zonder wagen vast natuurlijk maar als ze opgetuigd was of na het mennen, als wagen los was), ze verzette(n) geen voet. Deur is dan dicht he :+

Het is handig als je alles direct goed leert, hoef je ook niets af te leren. Ik heb leren mennen bij stalhouderij Hanemaaijer in Zoetermeer. Echt super adres. Vooral met het buiten rijden door druk verkeer heb ik bij hun eigenlijk alles geleerd. Heb er nog steeds profijt van :j
Het wedstrijdgerichte en dressuurmatige leer ik nu bij Peter, ook super natuurlijk.
En misschien denk je, maar dat is voor mijn pony toch niet nodig, zeker die basis is bij iedereen nodig en dat zorgt er alleen maar voor dat je steeds fijner gaat mennen.

Maar komt vast wel goed bij jou zo te horen!

Citaat:
vhu, voorlopig gewoon niet aan rijden denken en alleen lekker gaan mennen! waarom zou je moeten rijden...

:D je hebt helemaal gelijk.

Zo eindelijk, eindelijk weer goed geslapen (jawel ja), gisteren lekker gegeten en zonder baksteen in mijn maag wakker geworden.
Zo lekker naar de pony's toe, ga met Alwyn oefenen door de waterbak te wandelen. Gewoon aan halstertje, laarzen aan en er maar 100x door. Dan met Snuit aan de knutsel :+

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 09:33

@VHU: lekker uitgerust aan de slag met de pony's *\o/*

@Tallechie: <3 Daan, mooie meubels en hopelijk nog kunnen slapen.

@Janice: welkom!

janice

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 10:00

Goedemorgen iedereen

Bedankt voor alle welkoms :D

@ Rhine_ : Hij is 1.10
@ VanHuisUit : Ten eerste nog van mij heel veel sterkte, las wat je hebt meegemaakt kortgeleden.
Ik heb inderdaad de website van stalhouderij Hanemaaijer gezien aangezien het niet overdreven ver weg is voor mij, heb alleen geen trailer om ernaartoe te gaan, maar wellicht als ik geen instructeur kan vinden is het wat om daar in ieder geval lessen te gaan volgen zonder mijn eigen pony :D

Ik ga lekker naar de paardjes, het zonnetje schijnt hier dus dan moet ik het er even van nemen ;) , en dan vanmiddag lekker werken. :roll:

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 10:15

Dank je Janice.

Citaat:
is het wat om daar in ieder geval lessen te gaan volgen zonder mijn eigen pony

Zo heb ik het ook geleerd hoor. Kijk je pony kent het spelletje al, maar jij nog niet. Dan is het handig als jij wat bijleert, en dan pas je dat weer toe op je pony :j
Alleen met Snuit heeft Hanemaaijer mij een keer geholpen, wat zeer nuttig was, want ik kreeg hem toen niet goed stil voor de wagen, hij steigerde en dramde door. Een keer hulp van Frank sr, wat tips mee, en ik kon goed aan de slag. Met als resultaat dat ik Snuit nu dus wel begrijp (meestal :x ).
Nou ik ga :evaw:

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 10:43

muh!.. M'n stalgenootje heeft een ander plekkie gevonden.. Dids zijn dikke vriendin van het 1e uur gaat er vandoor... (kei blij voor haar hoor, ze verhuist, maar toch jammer :) )
:oo
't paardje waar hij na 5 minuten zo bij stond
Afbeelding
met een blik van ''mam, 't is goed, we zijn vriendjes!'' en die hij nu nog altijd helemaal platkroelt als ik hem bij haar in de wei laat := (hij staat nog altijd apart ivm z'n dieet)

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 10:53

@Naaltje: :(:) :(:)

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 10:56

ik zal ze doorgeven aan dids, want die gaat zijn kroelvriendin wel missen vrees ik :=
naja, wie weet wat de toekomst brengt :))

Pff, ik heb echt weinig inspiratie voor mooie stageverhalen ^) en mijn vraagbaak is niet op msn :P ik ga er maar even een was in gooien bij wijze van pauze :+

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 11:08

Morgen allemaal. Ik kom ook weer eens aanwaaien.

Mensen met hoofdpijn, welkom nieuwelingen, VHU heeft nieuwe vooruitzichten (ik begrijp het wel, maar nu moet je nog altijd 1 van de pony's weg doen.), Diddle's vriendinnetje vertrekt, leuke foto's, Romeo heeft een ruitertje, Dennis gaat examen doen,...

Ik span Petra altijd alleen in. Ik tuig haar op, doe dan het halster over het hoofdstel aan, en ga dan zo inspannen. Het halstertouw laat ik tijdens het inspannen niet los. Als ze helemaal klaar is, neem ik de leidsels in mijn hand, en doe dan het halster uit.

Loop al een paar weken te sukkelen met de scheefheid van Petra. We zwalpten echt over de weg. Zij ging naar links. Moest ik weer terug naar rechts sturen (enz) Zag vorige keer aan het lamoen van de kar dat deze een beetje scheef zaten. Vrijdag een beetje aan hersteld, en warempel, Petra loopt niet scheef (of toch een heel stuk minder).

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 11:32

@Naaltje: aah, zielig voor Diddl en jij mist het stalmaatje misschien??? Kom gezellig naar ons, zou ik wel leuk vinden, kunnen we bij elkaar groomen :D

@Bcijfers :D : gelukkig dat heel stuk scheefheid zo op te lossen was. Het inspannen doet ieder zo toch op de eigen manier lees ik wel he? Wij waren Har zondag aan het inspannen en hadden 'm ook losstaan (is wel binnen met de deur van stal dicht, dus hij kan niet veel kanten op) maar heb m wel hele tijd in de gaten gehouden. Wij mogen van Peter zelf gaan oefenen met zijn kar en tuig (en als t weer t toelaat, oftewel als de bak niet te zwaar is)...

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 11:33

haha, gezellig naar jullie is A te ver weg
en B vind ik de pannehoef vergeleken met wat ik nu heb een beetje euh... te ontoegankelijk :)) (en dan heb je C nog, die euro's! :P )

Maar groomen ben je altijd welkom voor ;)

@babs; hehe oeps, maar! Een heel makkelijke manier om een scheef paard terug recht te krijgen zo :) ;)

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 11:36

hm... jammer hoor :-) dat ABC-tje is denk ik niet weg te nemen... :P

als ik straks vakantie heb (eind augustus), vind ik het wel leuk om keertje mee te gaan, in een normale week vind ik het ook leuk, maar is niet reeel om af te spreken... werken kost te veel vrije tijd :+

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 11:38

hmm, stage ook :))
Ik ben in de bouwvak fulltime aan het werk (46 uurtjes in de week, dat is wel goed voor optie C :') ) maar dan zou ik 'savonds nog prima kunnen, en op zondag
En daarna heb ik weer vrij :))

Ik zit in BredaNoord, dus buitengebied rijsbergen is voor mij al best een eindje rijden :)) :)

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 11:44

ja, dat is ook zo... en zeker als je een fijn buitengebied zo dicht in de buurt hebt! (anders zou pannenhoef nog aantrekkelijk kunnen zijn :P )
haha, de C van Centjes :D

we pb-en tegen die tijd wel even om af te spreken! Zit jij richting Teteringen trouwens dan???

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 12:37

Een zombiehoofd meldt zich ook weer even. :O
Vanmorgen Rembrand in de bak gemend. Afgelopen weekend is de winterwei bemest en ik had de pilonnen (om alle diepe gaten te markeren) en prikstokken met letters nog niet teruggezet, dus maar even in de bak. Daarna, terwijl beleerman met Thabor aan de slag ging, Amerigo in de bak gemend. Ze hebben alledrie dus al lekker gewerkt. Straks mag pony nog even met Patrick rondhobbelen (als ik hem gevangen krijg) en Thabor mag vanavond mee naar verenigingsles. We zijn alleen gisteren vergeten het tussenschot eruit te halen, dus daar mag ik straks nog in mijn uppie mee aan de slag. Ding is loodzwaar.... ;(

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 12:57

Bij mij staan ze ook los als ik ze in en uitspan. Als ze dan bewegen dan zullen ze het weten ook. Vanmorgen weer osteo gehad voor Ferro. Zn rug was verbeterd nu zat ie vast bij zn schoft. Ze wou graag dat ik een bloedonderzoek laat doen voor zijn organen. Omdat ze vermoed dat daar het probleem zit en zo niet dan weten we dat ook weer.

heb alleen geen idee wat zoiets kost??

janice

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 13:11

Vandaag maar lekker gelongeerd :D

Al was het super lekker om dat wagentje te pakken, maar wil eerst toch een basisles. Pony kent het spelletje inderdaad al, wat ik weet van zijn verleden heeft hij dubbelspan gelopen, en het feit dat hij het al weet wil ik niet verprutsen door te klungelen. Wacht even af tot vrijdag, als ik dan nog geen instructie heb gevonden neem ik vrijdag even contact op met stal Hanemaaijer voor de opties om de basis te leren :Y)

Balen is dat als je pony's maatje weggaat, dikke kroel voor hem :+:

Fijn dat de scheefheid is opgelost :D

brrr zo werken -O-

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 13:11

Bloedonderzoek valt erg mee :j Ik was 140 euro kwijt voor voorrijdkosten, bezoek, 2x wormenkuur Equest (15 - 20 euro per stuk ofzo) en een bloedonderzoek. Het viel mij mee want had meer aan 200+ gedacht

janice

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 13:13

Ja bij mij viel een bloedonderzoek voor mijn haf ook wel mee :j

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 13:24

hmm, balen dat het nog nie thelemaal goed is maisie
janice lekker aan de gang geweest :)

Ik heb de batterijen van mijn camera opgeladen. Hopelijk is de bak dichtgeregend, en kan ik dids even longeren aan de dubbele longe :) Dan optijd weer naar huis, en weer keihard verder met m'n verslag :)) Heb net een website uitgeplozen en alles maar uitgeprint :+
En een frommel-wasje gedraaid.. zo'n ondergoed/sokken/kleine zooi was.. ^)

askazita

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 13:48

vervelend naaltje.
welkom janice

janice

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 14:24

Net stal Hanemaaijer gebeld, kon niet wachten :D

wooooeeeiii ik ga zaterdag ernaartoe *\o/* even kijken bij de lessen en wellicht al een stukje mennen zei meneer aan de telefoon :D
Betekend wel dat ik niet zaterdag naar de ponypromotiedag ga maar vind dit even belangrijker :D . Wat een super aardige mensen trouwens zo door de telefoon :Y)

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 16:37

@maisie: even bellen met je da, dan weet je 't gelijk toch?!

@janice: mooi dat 't zo positief klonk, ben benieuwd naar de bevindingen zaterdag!

@naaltje: drukdruk met verslag... -O-

Zo, net les op Harley gehad (onder zadel... rare term... ik zit toch echt op 't zadel :D )
Ging heerlijk!!! *\o/* Ben helemaal blij....