ik doe maar even mee met de kerstkaartjeshype
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

ik had niet eens de strengen omhoog gehouden, ze lopen bij Alwyn zo langs zijn benen te zwabberen
ook zo dom dat ik niet heb nagedacht dat ik de longeerlijnen kon gebruiken voor leidsels
) leren we allemaal heeeeeel goed paardjes voor de slee zetten

Getverdemme zeg, ik verhuis naar Wieringerwerf, mag jij hier komenCitaat:Ben wel jalours op al die sneeuw, hier ligt niet eens genoeg om te sleeen. Wel een leuke indoor marathon gereden vandaag, dat was dan weer het voordeel de wegen zijn hier schoon genoeg om met de trailer op pad te kunnen.

Citaat:lekker die voederbieten! hoe kom je daaraan? kweek je die zelf?
Was experiment, is goed gelukt. Had 25 plantjes opgekweekt dit jaar, er zijn er iets van 20 (enorme) bieten overgebleven. Ze krijgen zo 1 a 2 x per week een (flinke) biet / flink wat winterwortelen. Voor komend seizoen zet ik er meer in want ze vinden ze echt ontzettend lekker. Vooral Snuit, Alwyn snapt het ondertussen ook maar Freddy houdt meer van een worteltje
Ik heb ook een paar rode bieten door laten groeien, dat is helemaal feest
maar nou waren er geen.. 
was ie er lekker lang mee bezig 

we beginnen ons nu wel ongerust te maken. Het is een echte buitenkat, hij wordt in huis helemaal gek, dus ik kan me haast niet voorstellen dat hij heel lang bij iemand in huis zit (die denkt dat hij zielig was). En bijna de hele buurt kent Tommy en weet dat hij onze kat is.
da's dus morgen 
. Ik gebruik dan ook de lichtogen ipv de leidselsleuters, omdat pony anders stuurloos wordt.(zo doe ik het ook bij longeren met mentuig op)
ik ga straks weer even sleeën.
3 geultjes erin, 1 voor touw aan slee, en aan de buitenkanten voor bevestiging strengen, dan heb ik 'n zweng he
. Ik heb wel zweng op flinke afstand van pony. Wil niet dat hij dat ding op de hakken/hoeven krijgt. Ik heb de strengen hier verlengd met touwstrengen (van onze boerenlandbouwmachines)IvysToeter schreef:Even een vraagje.
wat vinden jullie van de volgende uitspraak
(van iemand die in hetzelfde dorp woont als waar haar paard staat en het makkelijk te lopen is om naar stal te gaan)
"ik ga/kan/kon niet naar stal, het was veel te slecht... ik ga mijn leven niet wagen met dit weer"
en dan stalgenoten hebben die zeker 3x zover weg wonen en die wél naar stal komen (kruipend met de auto of met de fiets)

[/quote]