[AR] [HK] "in een rijtuigie...."

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Keet

Re: [HK] "in een rijtuigie...."

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 21:32

Gaaf ventje VHU :) hoop dat hij een leuk maatje wordt voor simba :)

Hmmn verder is het niet hoor :) rij meestal hetzelfde rondje maar dan de ene keer linksom en de andere keer rechtsom :D

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 21:37

Dat paardje stond te koop bij iemand hier vlak in de buurt, zag m op MP staan. Traffor ziet er leuk uit.

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 21:39

Traffor en de valk zien er leuk uit.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 21:52

Ben nu we besloten hebben hem te nemen ook echt wel in de wolken hoor. Nu hopen dat het gewoon goed gaat komen met die andere pony's >;) vind het altijd een enorm gedoe een nieuwe erbij op de wei. Maar de verleiding was te groot :o
@Jellee, klopt komt bij zelfde stal als Simba vandaan.
Sim kent hem wel, hij heeft vorig jaar met hem op de wei gestaan. Sim is zeer welgemanierd, daar verwacht ik geen moeilijkheden mee. Met Alwyn eigenlijk ook niet, die gaat niet jagen. Maar Freddy jaagt nu wel continue achter Alwyn aan, Alwyn wordt er helemaal chagie van }> Het schijnt dat als ze gecastreerd zijn dat het echt beter wordt dus we wachten dat maar af.
Traf is ook nog hengstje, Sim ook, maar ik laat dat toch nog maar even zo. Met zo'n monster als Freddy kunnen ze die extra hormonen en pit wel gebruiken.

Als iemand nog een leuk tweespantuigje in mini-mini te koop heeft :D ?

Wat vervelend voor je trouwens Jelle dat Mick toch nog steeds niet voor de wagen kan, jammer!

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 22:01

ooh wat leuk VHU! ik vind het wel echt een knappert.

pff ik heb nog steeds last van mijn schouder ;(

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 22:06

TXS Marianne, chipz van je arm :(:)
Heb vroeger heel veel jongere paarden gereden en ik had altijd zoiets van je valt er altijd een keer af. Dat gebeurt gewoon. Van alle paarden die ik heb gereden ben ik dus ook echt wel van allemaal zacht of harder afgevallen. Als het weer eens gebeurde met een paard had ik zoiets van nou he he, dat hebben we weer achter de rug. Net zoiets als de 1e kras op je auto. Wel een van de redenen dat ik niet meer rijd want dat jonge spul vond ik altijd zo leuk en dan heb je dat risico gewoon. Flink traumeel smeren en onder de warme douche...

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 22:09

ja traumeel druppeltjes al genomen.

Voice is al 8 dus niet echt jong meer, baasje zegt ook dat ze nooit bokt, nu heb ik al 2 keer gemerkt dat dat niet zo is haha,
Voice schrok zo hard dat ik op haar nek hing dat ze me er zelf weer opgegooit heeft, zo'n poepert is het dan wel <3

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 22:48

Ik zie een paar heel leuke pony's voorbij komen. Wat een plaatjes!!!

magicmist

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 22:49

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 22:56

Leuke nieuwe of toekomstige nieuwe pony's gezien.

Ik heb vanavond les gehad onder zadel. Van een meisje waar ik op vorige stal ook een paar keer les heb gehad, echter werd veale toen kreupel en verhuisde ik van stal. Nu sta ik weer dichter bij haar in de buurt en wilde ze wel weer komen.

Heb echt super gereden. Lang geleden dat het zo ontspannen ging. Helemaal geen stress, geen schrikacties. Lekker veel gestapt, veel oefeningen en naar de ontspanning toe werken.

Heb nu elke week les onder zadel, dan komt het met mijn vertrouwen ook wel weer goed.

magicmist

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 22:58

tallechie schreef:
Leuke nieuwe of toekomstige nieuwe pony's gezien.

Ik heb vanavond les gehad onder zadel. Van een meisje waar ik op vorige stal ook een paar keer les heb gehad, echter werd veale toen kreupel en verhuisde ik van stal. Nu sta ik weer dichter bij haar in de buurt en wilde ze wel weer komen.

Heb echt super gereden. Lang geleden dat het zo ontspannen ging. Helemaal geen stress, geen schrikacties. Lekker veel gestapt, veel oefeningen en naar de ontspanning toe werken.

Heb nu elke week les onder zadel, dan komt het met mijn vertrouwen ook wel weer goed.

fijn hoor!!

komt wel goed zo te horen...

magicmist

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 23:10

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 08:45

Jelleee schreef:
Ik vind Sunny toch zo'n knap beessie om te zien!

:o

thnx, en Laura ook thnx
maar dat ga ik hem niet vertellen hoor. Krijgt ie sterallures van }>

Waauw, Traffor is een knapperd zeg!
maarreh... jullie stelen wel allemaal mijn idee: Kom ik met mn toekomstige tweespanmaatje, gelijk nog 3 man (vrouw) ook met een tweespanmaatje... ;)
En jullie gaan natuurlijk allemaal van de zomer lekker foto's maken van jullie nieuwe span... en ik moet nog ruim een jaar wachten. ^)

Verder lees ik over lekkere ritjes, daar was het ook echt wel weer voor he! Ben gisteren ook ontzettend veel andere ruiters tegengekomen, waar ik normaal gezien nooit iemand zie rijden.

Straks komt mijn mama, die is stiekem ook heel erg gek op shetlanders, dus ik had haar verteld van Stormpje, en dat ik hem mocht hebben en toen hebben we veel gepraat over de voors en tegens van een 2e pony. En nu is de knoop dan doorgehakt, en ze wilde meteen mee om naar hem te kijken en foto's te maken en met hem te knuffelen.
Dus nu gauw mn huis een beetje aan kant maken ;)

Groetjes, lacuna

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 10:04

Citaat:
maarreh... jullie stelen wel allemaal mijn idee: Kom ik met mn toekomstige tweespanmaatje, gelijk nog 3 man (vrouw) ook met een tweespanmaatje... En jullie gaan natuurlijk allemaal van de zomer lekker foto's maken van jullie nieuwe span... en ik moet nog ruim een jaar wachten.
:j ;)
We gaan gewoon een meeting organiseren met al die tweespannetjes bij elkaar, lijkt me ontzettend leuk.
Enne.... voorlopig zijn we nog geen ingereden tweespan hoor. Ik weet niet eens hoe ik al dat tuig er fatsoenlijk omheen krijg, laat staan hoe ik ermee rij dus we zijn deze zomer vooral aan het oefenen :+

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 10:04

hihi,.. wel toevallig eigelijk he, want ik wist het ook nog niet van vhu :P

Ik denk dat ik ook nog geen 2 span kan rijden deze zomer hor ;).. want hij moet nog beleerd worden, ze zijn daar al wel bezig maar wil het graag zelf doen en wanneer hij ervoor komt laat ik mijn instructeur komen. Vind het leuk om dat je pony zelf aan te leren en dat je het samen doet (uiteraard met deskundig hulp)

VHU: wat een super leuke pony, helemaal leuk :D

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 10:05

VanHuisUit schreef:
Citaat:
maarreh... jullie stelen wel allemaal mijn idee: Kom ik met mn toekomstige tweespanmaatje, gelijk nog 3 man (vrouw) ook met een tweespanmaatje... En jullie gaan natuurlijk allemaal van de zomer lekker foto's maken van jullie nieuwe span... en ik moet nog ruim een jaar wachten.
:j ;)
We gaan gewoon een meeting organiseren met al die tweespannetjes bij elkaar, lijkt me ontzettend leuk.
Enne.... voorlopig zijn we nog geen ingereden tweespan hoor. Ik weet niet eens hoe ik al dat tuig er fatsoenlijk omheen krijg, laat staan hoe ik ermee rij dus we zijn deze zomer vooral aan het oefenen :+

Helemaal leuk doen we, zou ook leuk zijn als andere ook willen komen van dit topic :D

jouke_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 10:07

Dit zijn allemaal de eerste uitbreiding naar vierspan ;) Met 2 ponies heb je wel weer het voordeel dat je een aantal variaties kan maken. Tandem ook nog steeds een leuke variatie ;) Vind het wel jammer nog een paar weekjes en dan gaat het tweespan waar ik veel mee gemend heb op marktplaats...

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 10:12

hihi :P.. ik vind de stap naar een 2de pony al erg moeilijk en spannend, laat staan naar 4 :P.. Vind het erg fijn dat hij 3 maanden op proef mag komen zodat ik kan wennen hoe het is (deed altijd al 3 pony's per dag) maar een eigen is toch wel anders. Tandem lijkt mij inderdaad ook erg leuk! Heb je dan eigelijk 2 leidsels in je handen of gaat het zoals 2 span dat dit aan elkaar zit? Trekt de voorpony ook iets?

Jouke: he dat is ook jammer dat je afscheid moet nemen, rijd je de paarden op een handelsstal?

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 10:13

Ik heb de trend gezet vorig jaar :) geloof dat ik de eerste was met een tweespanmaatje erbij -> Dora :)

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 10:16

:+ :P :Y) Moet ik er ook maar een 2 span maat voor veale bij zoeken

jouke_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 10:22

In principe trekt de voorponie niet nee. Loopt er bij voor de show en de sier. Nee al voelt het af en toe wel alsof het een handelsstal is ;)
Degene bij wie ik groom heeft 7 ponies ondertussen. 2 babies die nu gelukkig in de wei staan en 5 onder het zadel en voor de wagen beleerde ponies. Hij heeft nu een tandem dat het oude tandem kan vervangen. En om nou alle ponies te houden wordt een beetje te veel. Maar vind het heel jammer.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 10:23

:P.. hihi

Fijn dat het rijden nu weer lekker ging tallechie :D

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 10:24

jouke_h schreef:
In principe trekt de voorponie niet nee. Loopt er bij voor de show en de sier. Nee al voelt het af en toe wel alsof het een handelsstal is ;)
Degene bij wie ik groom heeft 7 ponies ondertussen. 2 babies die nu gelukkig in de wei staan en 5 onder het zadel en voor de wagen beleerde ponies. Hij heeft nu een tandem dat het oude tandem kan vervangen. En om nou alle ponies te houden wordt een beetje te veel. Maar vind het heel jammer.

Oke, het lijkt me erg leuk, ga daar zowiezo even informatie over opzoeken en lessen erin.
Heb je dan een gewoon enkelspantuig nodig?

Wel leuk dat je ze mag rijden, maar 7 paardjes is inderdaad wel erg veel.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 10:29

:n :n :n

jouke_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 10:29

Wij hebben een enkelspantuig voor de achterponie met dubbele sleutel ogen (zit nog een oog bovenop gelast). Dan hebben we aan het borstje van het enkelspan tuig nog haken zitten voor de strengen van de voorponie, aan het hoofdstel van de achterponie extra ringen om de leidsels doorheen te halen.

Voor ponie heeft het borstje en schoftje van het 2span tuig om met een rugriem waar een elastisch touw aan zit die dienen als streng ophouders. En dan strengen met een oog dat aan de haken past. En dan verder nog mega lange leidsels :D