[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 23:26

daar is brutus weer eens in beeld <3 enne van mij krijg je een DK verbod in de M dressuur,je bent mij een te sterke tegenstander _/-\o_ whahaha
Tine toch top gedaan,niet zo miepen hoor,je begint net met sam. *D
baudyh druk met de veulentjes
ips moet ff meer studeren :j
maisie toppie gereden zeg,ondanks de kou en regen
zag op FB ook Jenkins-foto's voorbij komen in een waterbak
hier helemaal blij met een nieuwe bosmaaier.....wauwie rib uit mijn lijf maar de kantjes worden weer netjes in de wei(zowel met mes en lint) *\o/* leuk zo'n nieuw speledingetje *\o/*

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 11:03

Mogguhh... :O
HT....zo'n bosmaaier is superhandig..idd...maar best duur.. :$ ga je vast lang plezier van hebben..
goed bezig !!
Brutus en ollie1 hebben veel plezier gehad..leuk !!
Baudyh...bah..balen dat het veulen toch nog weer aan de medicijnen moet..rottige start hebben ze dan zo..ik hoop dat het ondanks alle strubbelingen toch een aanhankelijk veulen word !!
En King..is echt mooi !! ben benieuwd naar een foto als hij 3 weken oud is.... :))

ik mis trouwens best Akshay (en nog veel meer mensen)...hoe is't met Didd's....weet het..zie je nog wel op fb..maar toch..je hoort hier ook thuis in het topic....

lijkt erop..dat ik wat stabieler ben qua pijn..gelukkig....en nu woensdag naar ziekenhuis...en hopen op een zinnig onderzoek en zinnige uitslag..

fijne zondag allemaal.. {:}

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 16:35

wat een mooi weertje..iedereen is vast heerlijk buiten? vanmorgen privéles gehad met sun....viel vies tegen....we reden ff een Mproefje....pfff (wel in een 20x40bak) maar.....de uitgestrekte draf was <3 .volgende week maar weer een lesje...... :j

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 19:59

Goed bezig HT! En zo'n bosmaaier staat ook nog op mijn verlanglijstje :j topding!
Hoop ook echt dat ze je kunnen helpen woensdag Biancacoo ... :(:)
Super gereden dan Maisie *\o/* gaat goed zeg met jou en de SGMW!
Ollie1 lekker bezig met Bruut 8-)

Hier vanochtend snel naar de poowns, Ollie toch maar in muggendeken ingepakt, ze zit zo onder de muggenbulten, van die enorme schijven ... schuurt niet maar zitten (natuurlijk :roll: ) ook op zadel/singelplek dat wil je niet en op haar hals waar haar manen niet hangen echt zielig gewoon hele rijen onder elkaar ... Ber heeft nergens last van gelukkig denk dat ze net wat lekkerder bloed heeft of zoiets ...

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 10:08

Goedemorgen,
Vhu, mijn arabiertje Keby had daar ook zoveel last van...die heb ik toen al vanaf januari bij het eten slobber of natte biks, knoflookpoeder gegeven van excellent....het jaar erna ook weer vanaf januari al bij de slobber erin gegeven, en toen kon ze zonder deken buiten en heeft nooit meer een bult gehad van dazen of muggen.
met een heeeul klein beetje beginnen want ze ruiken het meteen..heel langzaam opbouwen..en volgens mij werkt dat echt wel..maar denk dat je dit wel wist..haha.. :o

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 10:10

Ik lees wel mee hoor, maar het ontbreekt me op dit moment nog aan tijd om te kunnen reageren. Verbouwing is bijna ten einde, dus dat betekent voor mij poetsen "tot de vierde macht" in de keuken en badkamer, kasten opnieuw indelen en inrichten, badkamer steeds weer leeghalen (moet o.a. nog afgekit worden), maar er moet inmiddels ook weer in gedoucht kunnen worden. Vermoeiend.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 13:15

Krijg de knoflook er bij Ollie met geen mogelijkheid in >;) heb het vorig jaar ook geprobeerd, toen had ze ook van die enorme muggenbulten, ze kijkt alsof ik haar vergiftig, zelfs bij een heel heel klein beetje al. Het gaat alleen door echte slobber (dus niet door haar pulp met zemelen) maar daar krijgt ze ook weer (eiwit) bulten van dus dat durf ik nu niet. Doe nu maar even de muggendeken op en dan hopen dat het wat beter wordt. Heb haar vandaag ook maar weer gedeeltelijk gewassen met teatree shampoo wordt die huid ook weer wat rustiger van. Zag nu weer nieuwe bulten zitten vlak op plek waar deken niet zat, het is toch niet te geloven he, ze is blijkbaar erg lekker.
Ollie lekker laten werken aan de longe, zag er goed uit *D

Zo Piet ophalen. Vind dat altijd maar gedoe met een jong ding hoop dat hij zich gedraagt. Gelukkig is hij maar klein en frutselig.

Wat een gedoe Gem zo'n verbouwing ... wat je zegt, alles draait wel door. Zo moeten we onze slaapkamer opnieuw sausen (is ooit lekkage geweest, plafond is niet netjes) maar ja waar laat je de zooi als je dat gaat doen. Manlief werkt ook 6 dagen per week zo ongeveer dus hier soms ook handen in het haar en best gestress allemaal ^) maar goed, er komt vanzelf een eind aan als je rustig doorgaat (tenminste, daar ga ik vanuit :+ )

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 13:54

Ht
je M proeven liggen uitvergroot in de auto van Paul. Vraag er morgen even naar.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 15:28

janouk: dank je wel *\o/* ( janouk's baasje vergroot de M proeven voor me,die geplastiviceerd met wasknijpers voorop mijn wagen hangt....heel handig om proeven te oefenen zonder voorlezer) :j
VHU: is pietje al 'hakkietakkiewegmetzakkie"? succes met ophalen.
gem aan de schoonmaak,wel nog tijd voor moos?

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 17:38

Balen vhu..herken het wel....kieskeurige mormels die dametjes....dom van ze om die knoflookpoeder niet te eten....maar met muggendeken..komt t ook goed !
ophalen van piet gaat vast goed !
Gem, druk met verbouwen..alles van links naar rechts..en weer terug..het heen en weer krijg je er waarschijnlijk van..maar wat zal het mooooi worden !! *D Sterkte nog..

Rustig verder hier....maar..schiet ook al weer op met de pagina's zag ik....

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 20:00

Gelukkig de ophaalactie met Piet achter de rug, zie er altijd tegenop om met iets te reizen wat je niet kent. Maar hij was muisstil achterin, op een gegeven moment maar even geparkeerd om te kijken of hij er nog wel was :+ stond hij braaf het net leeg te eten :Y) Gelukkig dat hij zo rustig was want terugweg duurde twee uur door allemaal files.
Bij de kliniek aangekomen eerst even stukje met hem gewandeld, hij liep zeer enthousiast mee en daarna in zijn stalletje gezet.
Morgenvroeg is hij aan de beurt <<)

He ja, alweer ruim in de 400 pagina's :))

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 20:30

Goedenavond.
VHU: fijn dat de reis met Piet goed ging. Klinkt als een makkelijke pony. Zou fijn zijn ;-)
Bianca: hoe gaat het nu? Nog steeds iets vooruitgang. Hopelijk weet je woensdag meer.
HT: ik heb net ook de proeven uitgetypt en zo groot mogelijk op a4. Mocht ik de komende wedstrijd geen lezer hebben, dan kan ik mezelf hopelijk redden zonder de proef te vergeten.
Gem: druk met verbouwen en steeds weer schoonmaken. Dodelijk vermoeiend, maar straks zul je zeker genieten van het resultaat.
Hier ook heel kieskeurige eters (juist de ruinen), erg lastig. De werking van knoflook is trouwens dubieus en kan ook slecht zijn voor paarden heb ik begrepen. Maar goed, het wordt niet gegeten hier, dus heb me er verder ook niet in verdiept.

Vanmorgen weer bezig geweest met de grote schoonmaak. De laatste loodjes.... -O-
Vanmiddag gemend met Sam. Zoonlief kwam de bak in en viel, daarvan schrok Sam die het even op een lopen zetten. Gelukkig was ze heel snel terug. Ze liep wel even een half rondje wat verbaasd rond, zo van, wat is er nu eigenlijk gebeurd. Maar ik was wel heel blij met deze reactie, geeft weer wat meer vertrouwen. Vanavond zoonlief met Amerigo naar les. Wow, hij had nu zelfs in de groepsles die pony in galop aan de teugel. Heb staan genieten aan de kant.

Nu wachten tot het droogt wordt, dan snel de paarden naar de zomerwei brengen. Morgen dan eens testen of mijn grote letterversie van de proef leesbaar is als ik op de bok zit.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 20:34

Grappig Tine ik heb ook altijd als een paard eens goed schrikt en de reactie is dan te hanteren, dat ik daar veel vertrouwen van krijg. Schrikken is niet erg, het is vooral wat er daarna gebeurd :j

Het lijkt me erg leuk er een ongecompliceerd pony'tje bij te hebben. Ollie gaat steeds meer voor de langere kilometers, dat betekent tussendoor ook weer meer rust. Dan is het leuk tussendoor met Piet of Ber aan de slag te gaan :j en vooral ook om weer wat te mennen, want ondanks alle tegenslagen heb ik dat toch ook heel leuk gevonden (als het goed ging met een fijn paard/pony :P ). Heb papiertje even bestudeerd van Piet en... via de moederlijn heeft hij dezelfde oma als die van Simba. Grappig he.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 20:59

Wat grappig dat oma hetzelfde is.

Tessel en Thabor gingen aan de kletter en kwamen never nooit meer terug. Daardoor ben ik altijd nog huiverig als er iets is en men roept: voorwaarts oplossen. Maar dat heb ik vandaag dan toch maar gedaan toen ze in stap allemaal liep te hulpsen. Maar gaan draven, toen was het over. En in bijna alle gevallen klopt die oplossing ook. Alleen heb ik de pech gehad dat dat bij 2 paarden dus niet werkte. En ik heb nu eenmaal heel graag controle.

Zo, even lekker bankhangen met kopje thee, dan nog honden uitlaten en naar bed. Morgen weer springles, dus dat is weer veel autorijden. Je moet er wat voor over hebben.

Even een vraag. Mijn zoontje heeft compleet afgekloven nagels. Al van alles geprobeerd, maar niets werkt. Heeft iemand hier ervaring met nepnagels en zou dat iets kunnen zijn? Ben zo bang dat hij later hele lelijke vingers eraan overhoudt.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 21:07

Goed gedaan Tine. Voorwaarts oplossen is zo makkelijk gezegd maar soms zo moeilijk om te doen ... bij Bente werkte het totaal niet want die ging alleen maar meer springen :') Snuitje ging dan in de race-houding en/of zich enorm opfokken was never nooit niet meer terug te krijgen, werd zo boos dat hij zich regelmatig op zijn tong/lip beet gek ding was het toch af en toe. Maar meestal werkt het wel :j met onder het zadel ook trouwens.

Onze zoon heeft ook waanzinnig afgekloven nagels, zo zonde. Maar ja, kan hem geen ongelijk geven want zowel manlief (erg) en ik (soms) bijten op onze nagels ... ook van alles geprobeerd maar niets hielp. Nu kijk is ze af en toe na en als ik het te gortig vind moet hij er van mij een pleister op doen.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 21:22

Zoonlief heeft maar nagels tot de helft van wat ze zouden moeten zien. Doet geen pijn zegt hij, maar ziet er niet fijn uit. Allerlei smeersels gedaan, hij slaapt met handschoenen aan, sancties als geen zakgeld of juist beloning: als ze groeien krijg je.... Hij heeft nu om iedere pols een bandje in de hoop dat als hij knaagt, dat bandje ziet en dan eraan herinnert wordt dat hij niet moet knagen.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 21:29

komt wel goed hoor met dat nagelbijten, ik vrat vroeger ook mijn nagels super kort op,totdat.....ik me aanmelde op kapperschool.....tja klanten kijken naar je handen.....en toen was het opeens over :j

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 21:48

Goedenavond,

@Gem, succes met je verbouwing!
@Tine, mijn nichtje heeft 1 of ander goedje op haar nagels nu en nu heeft ze voor het eerst lange nagels....en lijkt na heel veel geprobeerd te hebben iets gevonden te hebben wat helpt. Ik zal eens navragen hoe het heet.
@VHU, brave Piet :j , morgen hakke takkie weg zakkie :')

Hier vanavond ook een spannend avondje. Ik zou met Hero bij de vereniging gaan rijden naast de clubles...Nou het waaide behoorlijk...en Hero was erg gespannen....Met het gevolg dat ik een bommetje onder me had ;) ....Gelukkig was Kim (mijn groom) er bij dus even er naast gelopen en na wat spanning toch heerlijk ontspannen kunnen eindigen +:)+ . Diertje had zoveel om naar te kijken en hij is nogal nieuwsgierig aangelegd dus weet dan niet wat hij met zijn emotie aan moet. Nou dan merk ik dat ik ook niet zo stoer meer ben, wel met mezelf de afspraak gemaakt te blijven rijden en niet te mutsen :+

Uhh, rechtop zitten :7
http://magis.to/JjsgBUJaBFYnLSIPYnZLB34?l=vsm&o=i&c=c

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Ollie1 op 18-05-15 22:19, in het totaal 3 keer bewerkt

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 21:56

Even snel...te moe...voor t eerst hele dag weer wakker geweest...
Ollie1 !! respect...knap gedaan !! met Hero naar de vereniging, superknap !! _/-\o_
En Tine ook knap gedaan...spannend moment met Sam voor de wagen...brrr..goed opgelost..

Vhu...piet in goede handen...en leuk dat ie de zelfde lijnen heeft als Simba !

merk dat mijn arm meer last heeft....vingers meer dood zijn..dus moet rusten....fijne avond..

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 21:58

@ Biancacoo, rustig aan....luister naar je lichaam :(:)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 22:01

Bianca, even stapje terug dan, hoe moeilijk ook!
Ollie, als je dat wilt navragen heel graag! En stoer op Hero!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 22:09

Misschien ook een beetje van het wisselende weer Biancacoo? Heb ik zelf momenteel erg last van, vingers zijn helemaal stijf en houterig. Hoe laat heb je woensdag de afspraak? Heb je enig idee wat je ervan kunt verwachten? Is misschien alleen zo'n 'intake' ... dat je weer wordt doorverwezen, hoop dat het je wel helpt dat je er wat aan hebt maar hoop niet dat je te teleurgesteld bent als ze je nog niet kunnen helpen :(:)

Hero :wow: Ollie1 eventjes ^) maar gelukkig weer :D fijn dat er dan iemand is die je er even doorheen helpt :j ja we zijn geen 18 meer helaas.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 22:26

Ik verwacht. ..mevrouwtje..houd maar rust....ik wil eigenlijk een mri scan voor de pijn in mn nek...maar...dat kost zh te veel geld natuurlijk. ..
Dus verwacht 6 maanden rust en fysio... en geen diagnose.. .
Maar morfine is niet voor niets ...kan nog niet zonder. .

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 22:34

Morfine is wel heel heftige pijnstiller... geven ze niet voor niets ... en niet makkelijk ...
Je hebt toch ook al eerder fysio gehad staat me zo bij vorig jaar ook nog? En langer nek-gedoe? Moeten ze maar eens goed bekijken dan, mri zie je alles ... maar is meestal ook flinke wachtlijst voor.
Je kunt nu totaal niet functioneren, laat dat maar goed blijken, je totaal niet groot houden :(:)

janouk

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 22:54

Knuffel bianca