[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 14:29

Hier een berichtje van Ollie ;)

Ik lees af en toe wel mee, maar momenteel zit ik met heel veel dilemma's...deze hebben niet alleen te maken met hetgeen wat ons overkomen is...maar bij mij is het een opeenstapeling van alle dingen die ' t laatste jaar zijn gebeurd....hulptroepen zijn onderweg .....maar om het een en ander in gang te zetten duurt even.....Ik loop al weken te twijfelen om Simba te verkopen, echter het is zo'n lieve pony met veel capaciteit, maar 2 pony's volop in training houden en ' t feit dat ik constant iemand nodig heb en meer moest gaan werken....maken 't er voor mij niet makkelijker op....Ik moet hier ook een gezin draaiende houden....en ik loop constant mezelf voorbij.... :o Er moet wat gebeuren, echter ' t schuldgevoel naar Simba toe blijft, want die kan er helemaal niets aan doen en 't is zo'n ongeloofelijke schat. 't betekend dan wel voor mij 'einde van mijn mennen. Ik zal Brutus misschien nog uitbrengen in het ZZ maar dan is het ook klaar.....Ik weet momenteel niet waar ik goed aan doe...eigenlijkmis elke keuze die ik maak niet goed.... :o

Brutus mag bij mij oud worden...dus die gaat zeker niet weg.....
Laatst bijgewerkt door Ollie1 op 29-12-11 14:39, in het totaal 1 keer bewerkt

bicci

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 14:39

he ollie toch... :(:)
maar ik snap het...
je kan gewoon niet alles....
keuzes zijn rot...
maar af en toe noodzakelijk kwaad...
helaas...
:(:)

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 14:43

zo...kruip eventjes onder mijn steen vandaan..
wat een ellendige dilemma's en gevoelens zo nu rond de kerstdagen hier...
ik wens dat jullie voor jullie zelf DE perfecte oplossing gaan vinden !!
het leven en mensen zijn bezig in hun eigen wereld en problemen..

Ingrid en ollie..ik denk aan jullie elke dag, zou het goed met ze gaan, zou ingrid al hersteld zijn ??
de gewone alledaagse dingen lees ik wel, maar overal op reageren..dat lukt nu even niet.

Ollie...je hebt een zwaar dilemma ! niemand kan voor jou beslissen wat het beste is om te doen.
het jezelf voorbij lopen, dat is hier helemaal volledig bekend, inmiddels men ik helemaal niet meer, ik mis het nu ook niet, en het is een stuk rustiger voor mij, ik heb de keus niet hoeven maken, die werd voor mij gemaakt toen melody kreupel werd, dus dat was eigenlijk heel simpel.
Voor wat jou en Brutus betreft...ZZ halen, dat zou fantastisch zijn toch ??? en dan houd het in de Dressuur en vaardigheid misschien idd op, maar je zou natuurlijk nog kunnen kijken of er een andere afdeling in de mensport is die een nieuwe uitdaging is zoals samengesteld of misschien Mendurance...een heel andere tak van paardensport..maar wel een supergaaf samenzijn van jou en brutus en een groom natuurlijk ?? :j
Ik wens je veel sterkte met het doorhakken van knopen..want dat lijkt me hier nodig....succes ..

Verder iedereen die met de paardjes bezig is geweest of gaat, geniet ervan, veel plezier en succes.
en voor de rest heb ik niets interessants te melden..

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 15:11

het lijkt hier wel GTST.... :j
ingrid: iedereen moet eerst zoveel lezen hier...en om alles te onthouden...pfff dat red ik echt niet hoor Y;(
maar hoop dat het goed gaat met je
naaltje gaat naar het verkeerde ziekenhuis....geen internet daar,of noemen ze dat een "ouderwets"ziekenhuis tegenwoordig _O-
simba moet weg.....die is zoooo gaaaffff <3 ik zou zeggen:breng maar hier....maar ik zit nog met een 2,5 jarige kwpnhengst die verkocht moet worden. :?
hoefzweren, mijn oude merrie heeft ze regelmatig gehad,vooral als ze met natte hoeven op zaagsel kwam staan,schijnt het sneller in te kunnen dringen(ook stukjes stro) denk dat een zooltje onder het ijzer wel helpt,mijn merrie loopt op blote voeten bejaard te zijn,geen ijzers meer.
ik ga maar weer buitenspelen :evaw:

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 15:59

@Happytime, even een kleine rectificatie... ;) Simba moet niet weg.... Ik loop met de gedachte al een paar weken :o
@Ing :(:) alle frustraties van de afgelopen tijd komen er ook bij jou uit.....
@Biancacoo en Bicii, bedankt voor jullie lieve berichtjes
@Naaltje, heel veel plezier...
@Tine, wat een super stoere vader heb jij :j +:)+
@Sonjim, :(:) je moet ook met beide benen op de grond blijven staan ;) en heel verstandig dat je met die knallen niet gaat mennen... hier wordt het ook al steeds erger helaas :(
@VHU, mooi verwoord +:)+

Ik wil nogmaals benadrukken dat het niet aan jullie ligt dat ik hier niet meer poste... Ik heb ook erg veel last van 'meelezers' die er hun eigen draai aan geven en precies weten wat ik denk en voel en vinden dat ze kunnen oordelen over mijn beslissingen en gevoelens... dit raakt mij momenteel. Ik ben dan ook benieuwd wat ze gaan maken van mijn eerdere post over Simba :o en kan dus niet veel meer 'open en bloot' op een internetforum zetten.....

Ik heb ook zo getwijfeld om mijn gevoelens met jullie te delen.....

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 16:25

Pfff wat een dilemma Ollie! Niet alleen het dilemma van Simba, maar ook van de stiekeme meelezers...

HT Naaltje gaat niet twee dagen naar het ziekenhuis hoor, ze gaat twee dagen met familie op pad.

Biancacoo is ook even onder d'r steen vandaan gekropen. Wel fijn voor je dat je het mennen niet mist. Hoe is het niet met Melody?

Ik ben net gebeld door mijn werk of ik in januari fulltime op kantoor kan komen werken, ze zijn tijdelijk even heel druk. Ik wist dat dit eraan zat te komen en had ookal aangegeven dat ik hierin geinteresseerd was, dus vanaf maandag ben ik ook minder actief aan het posten hier. Ik heb ook nog heel veel diensten staan in januari, dus het gaat een heftig maandje worden, maar ik zie het wel zitten. Vóór mijn revalidatie zou ik zoiets echt echt echt niet kunnen, dus wel gaaf dat ik het nu wel aandurf!
Ik ga wel vragen of ik elke dag tussen de middag naar huis mag voor de honden en misschien elke woensdagochtend vrij voor Gwin. Die heeft dan even een iets rustiger maandje ;)

En nu ga ik Wii fitten :D

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 16:27

@Frensie, wat fijn dat je meer kan gaan werken en het feit dat jij het ook zelf aankan +:)+
Wij hebben ook een Wii staan met zo'n balanceboard echter ben ik nog niet zo fit :o

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 16:43

@Olga
Jemig wat een rot keuze. Als ik nog een box leeg had, dan wist ik het wel. Ik vind Simba zo gaaf. Al was het maar de kleur <3
Eerlijk gezegd, denk ik, dat je nu te emotioneel bent om zo'n beslissing te nemen. Je krijgt het hele jaar nu op je bordje en moet dat een plekje gaan geven. :(:) Daarbij is het winter, minder daglicht om te trainen.
Het is je nu allemaal teveel. Je zit op de woelige zee en voelt je stuurloos zonder kompas.
Maar echt er komen betere tijden. Zodra je in een veilige haven ligt, zal de rust terug keren.
De paarden redden zich wel even zonder training. Die vermaken zich best.
Tot die tijd; geniet lekker van je gezin en je beesten zonder verplichtingen.
En stel de beslissing van verkoop uit.

Tenminste als je het financieel kan trekken natuurlijk.

Liefs van ons uit Hoofddorp. En als je een schouder nodig heb om even lekker uit te janken........kom maar langs. Zorgen wij voor de appelflappen. :Y) en dan neem je Ingrid mee: ik heb een sauna en uitgebreide massagestoel voor je om te revalideren.

En voor de gezellig meelezer met commentaar; ^%%$$#$@@!!#$%$

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 17:08

@ Ollie: ik ken het, zit er ook mee. Daarom toch mijn Roosje en Lotje te koop gezet.
Maar na een heerlijke indoor toch weer twijfel om Roos niet te houden, gewoon omdat het super Roosje is. En ze mijn jeugd in het span een hoop zou kunnen leren.
Ik zou ook zeggen, kijk het even aan, wacht het af tot je er uit ben. Spijt krijgen van verkoop is natuurlijk helemaal rot.

Hier ging race-Roos vandaag super. Ze bleef super trekken, ging overal netjes binnendoor en had gewoon goed zin. Bak was alleen wat mul en ze moest voor een zwaardere wagen lopen dan haar eigen en dat viel haar wel wat tegen ;).

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 17:25

@Ollie: ik weet natuurlijk niet hoe of wat, maar kan alleen uitgaan van mijn eigen ervaringen...
Ik begrijp dat je een verschrikkelijk turbulent jaar achter de rug hebt, verder ben je natuurlijk heel fanatiek in het mennen en tja, om dat alles onder 1 hoed te krijgen... er hoeft maar 1 dingetje tegen te zitten en je rent jezelf voorbij, iets lijkt er dan altijd bij in te schieten... nogmaals; mijn eigen ervaring. Maar idd misschien nog even wachten met het nemen van zulke drastische beslissingen, want zijn het niet voornamelijk jouw eigen gevoelens van het te kortschieten, of ervaart jouw familie het ook zo? En jouw paardjes? Vind jij het erg dat Simba weinig doet of vindt Simba het zo erg? Krijg je geen onwijs spijt als je straks je doelen met Brutus bereikt hebt, is het dan niet leuk om dit met Simba te herhalen? Zijn zeker allemaal vragen die je jezelf ongetwijfeld vaak gesteld hebt, de afgelopen weken en waar meestal geen pasklaar antwoord voor is, zeker niet als je nog maar net probeert bij te komen van alles van het afgelopen jaar. Doe maar rustig aan en als ik je ergens zou kunnen helpen, doe dan maar een pb'tje :j :(:) .

O, hoofd is een zeef, ben de rest alweer kwijt, geloof ik.
*geeft iig Ingrid, Ollie én Naaltje even een extra dikke knuf :(:) *

Hier te lang getut :o , dus met Romeo in een flinke bui gewerkt, maar ging fijn, ben zo verliefd op mijn mannetje <3 .

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 18:15

Olga, is het niet een idee om met brutus dan iets minder te gaan doen? dus een soort van pensioen?
en dan verder te gaan met simba? weet niet of zoiets haalbaar is voor je?

dennis, mooi dat je wedstrijd zo goed ging! altijd lekker als ze dat geven wat jij graag wilt :j

frensie, wat leuk zeg dat je meer mag gaan werken! is toch wel leuk dat ze aan je denken (aangezien je het zelf al aangegeven had bij hun)

even een vraagje:
[AR] welke handschoenen voor het mennen?

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 18:53

Ben er zeker bij mee IT.
Goede vraag van je handschoenen, ik 'moet' eigenlijk ook nog goede menhandschoenen hebben.
Hihi, die Bicci ment met tuinhandschoenen. Verbaast met totáál niet, haha, past helemaal bij jou Bicci denk ik zo. (Dit is niet uitlachen, maar toelachen.)

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 18:54

allereerst voor olga en ingrid :(:)

Het is zo moeilijk om iedereen bij te houden in het topic. En dan zeker met deze drukke dagen.

Olga ik zou nog even wachten hoor met Simba verkopen. Ik baal ook wel eens dat ik er
soms gewoon niet aan toe kom maar merk wel aan de pony's dat ze er niet slechter van
gaan lopen als ik af en toe eens wat minder train.

Dennis fijn dat je wedstrijd goed ging !!!
Naaltje iets met ziekenhuis en 2 dagen geen computer.
Frensie lekker even wat meer werken.
Tine heeft een vader die gaat rijden leuk !! En knap dat ie dat durft.

Nou ik ben ook een beetje zeef. Voel me niet super goed maar heb gelukkig nu weekend.
Nu nog en beslissing nemen over de pony.

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 19:01

Wat vonden je ouders Maisie??

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 19:17

@Frensie: ik vergeet jou helemaal :o , wordt een drukke maand, januari, maar hartstikke leuk voor je, want volgens mij bevalt het je goed *\o/*

Oeh, menhandschoenen, erg lastig, tenminste, winterhandschoenen die echt mooi aansluiten en genoeg gevoel geven, dus ik ga het topic van IT volgen, wie weet komt de ultieme tip.
Ken er veel die Schwenkel handschoenen hebben, daar lijken die leren van Letty ook op, maar helaas allemaal mannen en dus niet mijn maat, want ik wil ze erg graag eens proberen *zijn toch wel erg prijzig, zeker voor in de kast...*

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 20:27

:oo denk even bijlezen maar dat is niet even :list:
Voor degenen die in roerige tijden zitten een hart onder de riem :+: enige advies dat ik kan geven is volg je hart en ik hoop dat jullie naasten je kunnen helpen hierbij. Mijn man heeft eigenlijk niets met paarden maar in tijden dat ik het niet meer weet / wist, weet hij meestal precies de juiste vragen te stellen zodat ik antwoorden kan vinden. Dat was zo toen Rizanta zo plotseling overleed maar ook toen ik dacht nooit meer te kunnen paardrijden en zo zijn er meer van die momenten in de jaren dat we bij elkaar zijn en waarbij er al heel wat paardenlief- en -leed gepasseerd is.

Tip tegen terugkerende hoefzweren:
http://www.paardendrogist.nl/product/10 ... um/101371/

Tip bij menhandschoenen, ik zweer bij mijn Roeckl handschoentjes,
http://www.paardendrogist.nl/product/21 ... _1/305113/
(na tip van Maisie dus ook gekocht en ze zijn werkelijk erg fijn! Ik rij en men ermee. Ben nu wel met tweede setje bezig, andere setje begint wat slijtage plekken te krijgen maar kan ik nog wel goed aan hoor)
gewoon zomerversie en heb er nu als het me te koud is dus van die hardloophandschoentjes van Asics onder.
http://www.asics.nl/running/products/ba ... 1_zoom_div
heb ze in de aanbieding gekocht bij sportwinkel samen met mutsje die onder mijn cap past :brr: :D +:)+

Voor de anderen en alles wat is gepasseerd zou ik graag reageren maar nu gaan manlief en ik uitgebreid uit eten en even van elkaar genieten :+: :+
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 29-12-11 20:29, in het totaal 1 keer bewerkt

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 20:28

Ik wil even hierbij mijn excuses aanbieden voor mijn berichtje van gisterenavond :o

Kleine verklaring; ik ben vandaag een soort van ingestort en de kraan is open gegaan, eindelijk mijn emoties kunnen laten gaan om het ongeluk en om het overlijden van Mazzeltje. Naast deze "gewone" dagelijkse dingen kampen mijn partner en ik al 3 jaar met een erg groot probleem wat voorlopig nog niet opgelost gaat worden maar wat vreselijk zwaar op ons dagelijkse leventje drukt.

Blijkbaar was ik gisterenavond al boos op de hele wereld ......... Y;(

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 20:36

Och IM!! Dan mag je best wel even op ons afreageren. (Alleen moet je ons dan de volgende keer even waarschuwen ;) )
Tis goed om alles even te laten gaan, je kan het niet blijven opkroppen.

Sterkte met alles!!! En hoe gaat het met Gompie???

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 20:55

IM en ollie... :(:)
't is allemaal niet simpel... -O-

frensie, he super zeg dat je weer helemaal aan het werk kunt! *\o/*

maisie succes met beslissing nemen over de poown...

vhu, eet smakelijk en fijne avond!

menhandschoenen, ik heb gewone leren (volgens mij ideal ofzo) en die draag ik bijna het hele jaar, als het echt heel koud is men ik met mijn gevoerde mountainhorse handschoenen, lekker warm en gaat prima!

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 21:02

Die handschoenen die VHU in een link laat zien, zien er wel mooi uit!
Maar... hoe werkt het met die maten?? :?
Ik heb doorsnee handen, niet echt klein voor een vrouw, handschoenen maat M. Welke maat zou je dan moeten hebben?

eefielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 21:34

Och IM en Ollie :(:) Hopelijk brengt het nieuwe jaar de juiste antwoorden of verlichting...

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 22:34

Dank jullie wel meiden.....
Ik ben al 6 weken aan het hoesten tot overgeven aan toe.. 2de kerstdag zijn we uit eten geweest en voordat ik thuis was moest ik uit de auto springen omdat alles er al hoestend en proestend uitkwam...
Ik ben 1,5 week geleden naar de huisarts geweest voor Codeine ... en als ik over 2 weken nog zou hoesten dan dacht ze dat ik zeer waarschijnlijk kinkhoest zou hebben....zit ik net te googlen alle symptomen komen overeen :oo . Alleen kunnen ze er weinig aan doen en een eventuele besmetting van mensen heeft al plaatsgevonden voordat ik ben gaan hoesten...... :o . Als ik volgende week nog hoest, toch maar even bloed laten prikken om het zeker te weten want ik moet dan wel uit de buurt blijven van zwangere vrouwen... en daar ik oa een baliefunctie heb... is het toch wel belangrijk om te weten :7

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 22:35

jeetje ollie, pas maar goed op jezelf...
sterkte! :(:)

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 23:04

Frensie schreef:
Ben er zeker bij mee IT.
Goede vraag van je handschoenen, ik 'moet' eigenlijk ook nog goede menhandschoenen hebben.
Hihi, die Bicci ment met tuinhandschoenen. Verbaast met totáál niet, haha, past helemaal bij jou Bicci denk ik zo. (Dit is niet uitlachen, maar toelachen.)

:') :')
:+ leuk beeld geef ik af kennelijk
lol

nee hoor, vind het dan wel weer soort compliment denk ik maar... :))

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 23:06

IM boos op de wereld mag ook hoor. Het kwam hier alleen nogal euhm hard over.
Maar soms is het wel eens fijn om alles er uit te gooien.

Bicci dat komt door je pipi langkouspaard haha dat we zo'n beeld hebben. Zie jou ook met 2 van die
opzij staande staarten op de kar zitten en dan met je tuinhandschoenen haha.

Oei ollie kinkhoest klinkt niet lekker. Hoop voor je dat het mee valt en je er snel weer van af bent.
En dan ook nog met dit weer dat helpt ook niet.

Frensie volgens mij staat er ergens wel een uitleg over de maten ik heb die handschoenen ook.

Nou pony komt volgende week vrijdag *\o/* *\o/*
Hij moet alleen nog een nieuwe roepnaam. Op papier heet ie zonneweide Robin maar
dat vind ik te veel op Robijn lijken en zijn roepnaam is Sjors en dat willen we ook niet
ivm Sjors de overleden haf van Remko.
Laatst bijgewerkt door Maisie op 29-12-11 23:07, in het totaal 1 keer bewerkt