[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mirror666

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 23:26

niet over de mik gaan is een lastige :') Ik ga maar naar bed. Morgen weer een dag..

:))
ohja, @ nouvel! je avatar! :+: Geweldig! :)

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 00:48

@VHU: wat ontzettend leuk! Klinkt als een super paardje!

@Nouvel: idd zo leuk, je avatar! Hoe gaat het met spookje? En natuurlijk met je andere knapperd.

@Poeltje: wat een stoere foto's!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 00:50

Kan weer eens niet slapen, dus kom nog maar even hier langs.

@ VHU: ik vind het heel fijn voor je dat je zo snel alweer een paardje gevonden lijkt te hebben. Kan me niet voorstellen dat er mensen zijn die hier geen begrip voor hebben. Als ik ooit afscheid moet nemen van Rembrand komt er hoop ik toch ook snel weer een nieuw paard. Zal nooit zo'n fijn paard zijn als hij, maar ieder paard heeft toch ook weer zijn eigen ding. Mijn 2e verzorgpaard was ook een topper (niet zozeer met de dressuur, maar wel van karakter voor mij dan ;) ), en vroeger op de manege had ik ook met 1 paard iets heel speciaals. Ze zijn allemaal vreselijk verschillend maar toch hebben een aantal paarden zoiets speciaals, waardoor ik ze nooit zal vergeten.

Is toch alleen maar goed dat je de draad weer oppakt? Ik vind je ook heel dapper met die rit als ik dat zo lees. Inderdaad heb je van Rizanta in korte tijd heel erg veel geleerd. Nu kan jij wellicht een jong paard dat weer doorgeven.
Vwb je wagen gewoon even proberen. Het is niet alleen het gewicht ook de rolweerstand.

@ Tallechie: veel plezier

Nou, ik ga maar schaapjes tellen ofzo

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 01:03

Kun je bijslapen omdat zoonlief er niet is kan ik niet slapen..... lig maar te draaien in bed

janice

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 01:15

Hallo allemaal :wave:

Ik ben sinds een aantal dagen helemaal menfan, ik heb vorig jaar september een Shetlander gekocht. Hij kan wel mennen alleen ik niet, wel de intentie gehad dit met hem op te bouwen, zodoende vorige week een sulky gekocht. Sinds Donderdag 2x gement en wat vind ik het onwijs gaaf :D , helaas werkt het weer hier niet zo mee de afgelopen dagen.

Ik zal mij even voorstellen in de hoop dat ik hier mee mag lezen en posten.
Ik ben gewoon zoals mijn boktnaam Janice, 28 jaar oud, samenwonend en werkend in de beveiliging.
Mijn grote hobby mijn paardjes, al 12 jaar in het bezit van een Haflinger X Welsh merrie Nicky <3
Sinds September 2010 in het bezit van Storm (rokky van Zeedijk). Op slag verliefd op die kleine donder toen ik hem voor het eerst zag <3

Nu op zoek naar een meninstructeur om wat wijzer te worden in deze leuke tak van de sport +:)+

Afgelopen Donderdag wachtend tot de regen ophield :D
Afbeelding

Mocht ik over een tijdje kunnen mennen en het leuk doen is mijn droom toch wel een marathonwagentje ;)

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 01:19

Welkom Janice. Heb je je pony nu los staan???

janice

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 01:25

Ja, voor het fototje is mijn verzorgster idd even uit beeld gestapt :)

Had hem eerst aan zijn halster staan maar kreeg weer commentaar dat ik dat nooit moest doen :D dus vandaar hopelijk snel les want voel me echt een complete noob :o

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 01:28

Nee en dit moet je ook nooit doen. Als er nu wat gebeurd heb je een pony met wagen aan de hobbel. En daar houd je helemaal niks aan. Pony kun je dan waarschijnlijk niet meer inspannen.

Volgende keer dus gewoon vast laten houden.

de gevolgen van een ongeluk met paard en wagen zijn 9 van de 10 keer groter dan de gevolgen met een paard ohz.

janice

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 01:34

Bedankt voor het terechte commentaar +:)+

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 01:36

Ben allang blij dat je het zo oppikt. en dat je aangeeft dat je nog veel moet leren. Van fouten maken leer je, maar het moet wel veilig blijven.

janice

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 01:39

Ben er alleen maar blij mee :D
Ik moet alles nog leren en hoop echt snel een instructeur te vinden hier in de buurt, want ik wil zo graag maar inderdaad het moet wel veilig gebeuren al zijn mijn bedoelingen totaal niet het het verkeerd te doen moet alleen alles nog leren inderdaad ik heb 0,0 ervaring met mennen :o

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 01:42

Gewoon een kwestie van opvoeden

Afbeelding

Volgens de theorie moet je een groom hebben die het paard bij het hoofd vasthoudt als je inspant maar ik ben meestal toch alleen dus of ze staan aan een halster vast maar nog veel vaker staat ze los. Ho is ho en zo niet zijn ze nog niet jarig :)

Vhu sterkte met het verlies van je paardje, zo snel en onverwachts! Ik hoop dat je meer geluk vindt bij dit nieuwe dier :D Aan de ene kant is het misschiel snel maar het is een vorm van afleiding en hij zal nooit je andere paard vervangen!

Nouvel jeetje ik zat net je topic bij te lezen, wat knapt Fifi goed op. Jammer dat ie zo schraal wordt maar dat komt wel weer goed, eerst de wond mooi dicht
Laatst bijgewerkt door Sappos op 20-06-11 01:43, in het totaal 1 keer bewerkt

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 01:42

Welkom Janice.

Als je nog geen ervaring hebt met mennen is het ook erg verstandig om je koetsiersbewijs te halen.

janice

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 01:43

Ja las een advertentie geloof ik van een stal "onder de kastanje" voor een 3 daagse cursus???
Ben ik wel van plan :D

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 01:46

Sappos schreef:
Gewoon een kwestie van opvoeden

Volgens de theorie moet je een groom hebben die het paard bij het hoofd vasthoudt als je inspant maar ik ben meestal toch alleen dus of ze staan aan een halster vast maar nog veel vaker staat ze los. Ho is ho en zo niet zijn ze nog niet jarig :)

Vhu sterkte met het verlies van je paardje, zo snel en onverwachts! Ik hoop dat je meer geluk vindt bij dit nieuwe dier :D Aan de ene kant is het misschiel snel maar het is een vorm van afleiding en hij zal nooit je andere paard vervangen!

Ben ik niet helemaal met je eens. Ik span ook alleen in, dan staat pony of paard met koeband aan een ring in de muur. Maar losstaan doe ik echt niet. Blijven vluchtdieren, hoe braaf ze ook kunnen zijn. De ellende is niet te overzien als er toch in een gang in komt. Ho kan wel ho zijn, maar bij paniek werkt dat echt niet. Met een kleine pony is het misschien nog te doen, maar met een groot paard al helemaal niet. Waarom zou je het risico willen lopen? Lijkt mij niet nodig.

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 01:48

Misschien dat ik er met kleintjes makkelijker over denk maar ik blijf ermee dat gewoon opvoeden wonderen doet. Ik weet ook iemand met een span tinkers en met uitspannen staan ze ook los en echt niet dat die een stap verzetten als ze nog een hoofdstel om hebben. Ik heb ook wel eens gehad dat ik mijn pony enkelspan had en hij op een afgesloten veldje hem ineens peerde in het mom van leuk spelletje. Dat is eens en nooit meer maar misschien is het anders als je weet dat hij nergens heen kan...

janice

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 01:49

Iemand op stal vinden die helpt met vasthouden lukt bij mij wel :D
Ik neem dan aan dat de wagen echt helemaal als laatste komt :o

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 01:50

Ja inspannen, wagen erachter, menner op de kar en dan pas kan de groom loslaten :)

janice

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 01:52

thanx :D

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 03:07

Ik ga nog een poging doen....

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 07:07

goeiemorgen!
thanx, vond het wel een grappige foto van Fifi springend in de wei! :D
ga er vanuit dat het goed gaat met 'r, baal alleen van het weer, die regen en die wind zullen niet maken dat ze makkelijker weer wat dikker wordt...
maar goed, daar is niks aan te doen...

vhu, voorlopig gewoon niet aan rijden denken en alleen lekker gaan mennen!
waarom zou je moeten rijden...

iik ga gauw aan de slag, werkze en fijne dag allemaal!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 07:19

Goedemorgen. Man, wat ben ik moe. Tot in ieder geval 2 uur vannacht wakker geweest en vanmorgen om kwart voor 7 wakker gemaakt door zoon. OEF.

Nouvel, het is niet koud he, rond de 20 graden en het regent ook niet aldoor, dus tussendoor droogt ze ook wel weer op. NIet teveel zorgen over maken hoor (ik snap je natuurlijk heel goed). Ze zorgen heel goed voor haar, dus als ze het niet trekt hebben ze dat vast wel in de gaten.

Nou, ik moet ook dingen gaan doen.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 07:25

zooo goedemorgen !!!
nouvel, als fifi eerst maar lekker helemaal opknapt en de wonden supergoed helen, dan zie je straks als ze thuis komt wel weer met het juiste voer dat ze aan komt, dat is toch bij sommige paarden een probleem. maar komt vast goed.

janice welkom: gaaf paardje heb je daar, opbouwend commentaar heb je al gehad, denk dat zo'n mencursus een heel goed idee is ! moet je zeker doen.

ik zal nooit inspannen als paardje los staat, of ze staan vast met zo'n koeienhalsband (shetlandertje) en de C-pony altijd met groom ervoor !!

vhu, mijn wagen is idd een modernere, maar ook zo'n 10 jaar oud minstens, haha...en weegt schrik niet volgens de vorige eigenaar zo'n 260 kg......wil hem zelf nog wegen, maar hij rolt ontzettend licht door de groooote wielen !! ben er heel blij mee !! gewoon proberen met Bente.

straks naar school en dan met de schoolreis mee !!

Melody liep vanmorgen goed de stal uit, leek al wat beter, dus heb goede hoop. _/-\o_ *\o/*

iedereen veel succes bij jullie werk, of veel plezier bij vrije dag, of succes bij examens e.d.

Groetjes !! :evaw:

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 07:33

Janice welkom, hoe groot is je shet eigelijk?

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 07:50

Welkom Janice, wat een leuke pony!
VHU, wat fijn dat het zo klikt met bente.
En wat fijn van Melody :)
En verder heb ik bijgelezen, maar t gaat nog steeds niet goed hier dus ik laat het er ff bij.

vbw groom, ben er ook niet zo trouw mee. Het liefst ga ik zelf op pad, en hulp met inspannen heb ik eigenlijk nooit. Net als wat Sappos zegt; gewoon opvoeden, stilstaan is stilstaan en verder geen gezeik van ik wist het niet.
Nu met mn tweespan vind ik dat nog een beetje eng, bedoel dat heb ik nooit eerder gedaan en mijn paarden ook niet dus nu ben ik nog van "ff niet de weg op en in elk geval ff zorgen dat er iemand bij het huis aanwezig is mocht het fout gaan" maar ben al wel zover dat ik het spul het liefst zelf voor de wagen zet zonder dat iemand nog aan de paarden komt.

Nou, ik ga mn koppijntabletten maar eens opzoeken en dan weer flink aan de bak *zucht*
Groetjes, lacuna