[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

baudyh

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 23:17

Je weet hopelijk wel dat piet niet gelijk hengst af is hè als hij gecastreerd is. Dat duurt wel ff.
Voor het geval je hem gelijk bij ber wil zetten

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 08:07

Goedemorgen.
Baudyh...hoe ziet het hengst veulen eruit nu hij helemaal droog is ?
vhu weet dat want er staat dat pietje na de castratie nog een paar weken onder curatele blijft.dus dat komt vast goed.
Ik heb redelijk geslapen. . *\o/*

Veel succes en plezier vandaag.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 08:09

Goedemorgen. Ips en baudy sterkte!
Ips had je t toch nog klaar gekregen?

Of ik word ziek of ik ben stikzenuwachtig:hele nacht misselijk, duizelig en algeheel ellendig gevoel. Niet fijn

Editie wat fijn Bianca!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 08:55

Lijkt op zenuwen of griep Tine... hoop dat het bijtrekt zodra je bezig bent en buiten (helpt bij mij altijd erg goed tegen zenuwen in ieder geval).

In mijn ogen leuke (type & budget) minipaardjes waren allemaal hengstjes. Volgens DA duurt het 6 weken, dan ben je zeker dat er niets meer kan gebeuren. Eigenlijk al na 4 weken maar hij adviseert veiligheidsmarge van 6 weken.

Het is wel weer een gedoe **zucht** maar ja Hero houden was toch geen optie, die was zo toe aan aan het werk gaan, dat kon ik hem toch niet bieden. Hoop dat Piet met wandelen samen met Ber en wat freestyle tevreden gaat zijn. En dat het dan deze samenstelling is die ik aan kan houden. Ben er erg klaar mee met al die paardenwissels ondertussen. Maar wilde het ook in eigen hand houden, omdat ik dus niet weet wat Ber gaat doen met een ander paard erbij. Stel dat ik een pensionpaard erbij zou doen (op de wei) en dat gaat niet heb ik daar weer hele discussies over en gaat de hele stal zich ermee bemoeien plus dat het geen oplossing is voor van de winter...
Spoiler:
(die vinden dat Ber dan maar weg moet, ... je kunt er niet op eens op rijden, dat soort opmerkingen krijg ik dan, alsof het me daarom gaat, om het rijden, daar is ze niet voor gekomen, ze is gezelschap maar blijkbaar snappen mensen dat niet, ze snappen het wel met een shetlander maar niet met een grotere pony ... heb eerder eigen weiland gehad met mensen die er bij stonden, ze komen hun afspraken niet na mbt uitmesten en zooi opruimen en met een beetje pech kun je ook nog achter je geld aan dus daar heb ik totaal geen zin in ... )
. Dan maar zelf 'een Piet' en zien hoe het lopt.

Duszzz...

Ben ook heel benieuwd naar de opgedroogde versie van 'de hengst', wat wordt zijn naam trouwens?

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 09:13

Ik hoop maar het het zenuwen zijn, geen tijd om griep te krijgen. Maar snap die zenuwen ook niet zo. Ja, wel dat ik zenuwachtig ben, maar heb dit nog nooit zo gehad, dat ik dan duizelig ben enzo. Nou ja, we zien wel. Er is eigenlijk niet zoveel om zenuwachtig voor te zijn, het is maar een onderlinge. Nu vind ik het wel spannend dat ze voor het eerst tussen andere aanspanningen gaat rijden, maar het is op ons eigen terrein, dat heel ruim is. Ik ga zo de paarden voeren en Sam naar huis halen, hopelijk helpt die frisse neus.

Gedoe inderdaad vhu. En waar bemoeien de anderen zich mee, is toch jouw "probleem" of je er al dan niet mee gaat werken. Ben blij dat ik dat gezeur niet meer heb.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 09:28

Dat is ook heerlijk dat je alles voor jezelf hebt. Piet kan desnoods wel bij ons in de gang hahaha (nee hoor geintje :P ). Piet is een te groot uitgevallen mini paardje. De max stokmaat is 1.06, hij is nu al 1.05. Zijn opa is een welshje en de moeder een nmprs merrie. Blijkbaar neigt hij naar dat welsh. Daarom is hij voor de mini-fokkers niet interessant.
Zie alleen wat op tegen het castreren. Hij is een beetje schraal.

Misschien ben je ook gewoon heel erg moe. Goed op jezelf letten hoor. Dat duizelige had ik vorig jaar met die burnout. Leek wel alsof ik dan niet goed zag en flauw ging vallen. Allemaal stress, achteraf gezien.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 09:33

Je moet lekker doen waar jij je goed bij voelt. Je zorgt prima voor de beesten! Ik heb hier toch ook Fera al een jaar staan.... Die doet ook niks en ik zeg ook de een heeft een shetlander ik heb Fera.... Al heb ik nu wel aan een kennis gevraagd of hij een plekje voor haar heeft voor een 6 daagse bootcamp (als ik op menkamp ben...)
Portfolio is niet af.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 10:50

Vhu.....onzin...jij zorgt goed voor je paarden...en piet is hopelijk een heel goede match..zo'n kennismaking heeft ook tijd nodig maar omdat het met hero zo goed klikte..ben ik niet bang dat het met piet niet goed zal gaan..
Geldt ook voor Ips !! jullie doen het beste voor jullie paarden...respect ! _/-\o_ _/-\o_

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 10:55

Foto volgt later maar zijn naam is:
Kings Hill G.W. ( papa is fashion Hill wel zo leuk om daar wat van terug te laten komen)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 13:30

Echt gave naam :j
Ja jij hebt ook een grote shetlander idd Ips :))

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 13:37

Ik heb hier altijd heel veel weidedecoratie, hahaha, maar ben nu wel blij dat er weer eentje is die regelmatig werkt <3 .

Wat een leukerd is Piet, vhu: komt nu vast goed saampjes met Ber :j .

@Biancao: gelukkig wat betere nacht gehad _/-\o_ .

@Ips: bootcamp *\o/* }> . Lijkt me super zo'n menkamp!

@Tine: hopelijk snel niet meer duizelig.

@Baudyh: gave naam 8-) <3

Mijn man is heel lief eiken palen in de paddocks aan het zetten, dat waren nog provisorische prikpaaltjes. Nu ook een doorgang van stal naar stal; dat scheelt een hoop voor mij +:)+ <3 *\o/* .

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 15:36

vhu: hier ook 2 die bijna niets doen,sun is wel de pineut :j (moet eerlijk zeggen dat ik 2 veulentjes opfokken ook best leuk vind,maar past niet in de loopstal) enne.....let op mijn woorden : die piet.....die loopt volgend jaar enkelspan :j
Tine: succes met Sam, jullie kunnen het *\o/*
voor alle zieke: beterschap

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 16:56

Net weer thuis van de wedstrijd, helaas nog steeds duizelig, dus dat had niet alles te maken met de wedstrijd.

Ik baal enorm van mezelf. Sam was in het begin wat druk, beetje hupsen en soms in galop, ik raakte weer helemaal mijn vertrouwen kwijt. Manlief werd boos en ging schreeuwen, ik steeds meer huilen. Tja dat werkt dus niet. Gelukkig was instructrice er ook (moest jureren bij de vh), en die kwam me helpen. Daarna ging het steeds beter. In de proef ging het heel aardig. Overgangen terug gingen fijn. Stelling en buiging naar rechts moeten nog wel beter, soms valt ze nog weg, en bij het halthouden dook ze naar beneden. Maar verder liep ze heel netjes. Het is allemaal gefilmd, maar de film moet eerst nog op computer gezet. Zodra dat is gedaan,zal ik ze plaatsen, maar kan nog wel tijdje duren. Want manlief is nog op vereniging bezig.

Vaardigheid was ook wennen. Eerste keer was oefenrondje. Toen hebben we heel veel ballen of zelfs pilonnen meegenomen. Gelukkig reageerde ze daar niet op. Tweede rondje was voor het echie. Toen iets harder gereden (maar nog niet hard genoeg), daardoor slingerden we iets minder. Alle ballen bleven liggen, maar nog 7 strafpunten voor tijd. Maar dat maakte me niet uit. Eerst zorgen dat we dressuurmatig goed door de ring komen, dan komt die tijd daarna wel.
Maar goed, aan het eind was ik mijn spanning wel kwijt en na laatste poortje zelfs tot galop aangezet.

Heel tevreden over Sam, heel wat minder over mezelf. Maar goed, met de dressuur 1e geworden met 201 punten.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 17:05

Tine daar kun je zo trots op zijn dat ze totaal niet reageert op al die ballen en pilonnen wat een kanjer. Ik hoop dat je daar zelfvertrouwen uit put +:)+ en wat een punten in dressuur *\%/* manlief zal wel zoiets hebben gehad wat nu weer, ach komt wel goed joh :(:)

@HT zou wel leuk zijn ja :D en ook wat extra's rondlopen :+

Hier onze dames eten gegeven, het regende nogal dus alleen beetje getrut. Komende zaterdag rijden we weer een endurance, 44 km, en ik vind het dan altijd zo lastig om die week voor de wedstrijd door te komen. Weet nooit zo goed wat ik dan moet doen, of laten. Denk dat ik het maar bij longeren hou voor de spiertjes en wie eet nog ritje met Ber.

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 17:55

@Baudy, wat een leuke naam voor jullie knappe knoeperd van een veulen...ik ben ook benieuwd hoe hij er opgedroogd uitziet!
@Tine, jammer dat je wat onzeker werd met het rijden. Zoals VHU zegt kun je zeker vertrouwen putten uit het feit dat Sam nergens om geeft! Wat een kanjer +:)+ , en als ik je punten zo lees (201 *\o/* ) leg je de lat niet te hoog voor jezelf? Het is een 'groene' pony vwb mennen en daarbij moeten de verwachten wat in bijsteld worden denk ik en de jury verwacht geen Z proef in de B :D ;)
@Avaluna, wat waardeloos allemaal Vwb je revalidatie :(:) Wat een kanjer van een man heb jij +:)+
@VHU, gewoon lekker je eigen ding doen en lekker aan de gang met projectje Piet en Ber.....en wat anderen ervan vinden.....lekker belangrijk....... Hier afgelopen dagen ook al de opmerkingen naar mijn hoofd gehad dat ik Hero snel klaar moest zien te krijgen voor de districtskampioenschappen...Bah, nu weet ik precies weer wat ik niet gemist heb aan die wedstrijsdport :+ .

Vandaag heerlijk een benefiet oefenmarathon in Zeeland gereden met Brutus. wegtraject en daarna 6 hindernissen....ondanks de regen en de kou vanochtend heb ik weer heerlijk genoten van Bruutje...Wat is het toch een feestje om zo lekker met je diertjes aan de gang te zijn <3 .
Laatst bijgewerkt door Ollie1 op 16-05-15 18:15, in het totaal 3 keer bewerkt

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 18:03

Voor een B proef was het ook gewoon heel goed hoor. Maar ik moet als ik echt ga starten gelijk in de L, dan ligt de lat toch alweer wat hoger. Daar zijn nog wat onderdelen die we niet voor elkaar krijgen (achterwaarts, halsstrekken (is in stap al erg moeilijk), maar dat geeft ook niet, we zijn pas net bezig. Nu hopen dat ik de komende maand regelmatig kan oefenen, dan ga ik 12 juni meedoen in de hobbyklasse. Dat vind ik dan weer spannend omdat ik het terrein niet ken (ben daar nog nooit geweest), maar goed, we krijgen hopelijk steeds meer vertrouwen. Baal dan zo van mijn angst. Dat is dan zo overheersend. -O-

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 18:41

En je hoeft niet direct 201 te scoren in de L he :P
Angst is een rotding ...

Hahaha die Ollie1 wordt nu al gepushed voor de dk <<) valt met nog mee dat ze niet zeggen nk en dan in tuig :))

Ips hoe moet dat nu met je portfolio?

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 19:30

Dat is wel de bedoeling VHU op het DK je zien te selecteren voor het NK :)F
Moet ook gelijk L-starten.... :+

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 19:51

Naja zeg start jij dan geen M dan :=

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 20:03

Ips druk met portfolio. Hoop dat het lukt.
Gem hoe gaat het met verbouwen ?
Tine. Mooie punten met Sam gefeliciteerd.. heel knap gereden en fijn dat de instructiecer was om te helpen !
Maar hoop toch dat je Sam de tijd gaat geven ....ik vind het erg snel gaan allemaal...
Ollie1 lekker in Zeeland marathon gedaan. Heerlijk.
En met hero idd..ook alles op z'n tijd hoor !!
Vhu. Leuk pietvooruitzicht.
Ava. Geweldig dat je man zo helpt met de palen.
Verder...kapot...maar voelde vandaag al beter dan gisteren. ..gelukkig.

Niet boos reageren op mijn mening aub... is gewoon persoonlijk. .heb al zo veel paardjes overvraagd zien worden....en dat is zo jammer....

Met mijn honden trainen vind iedereen dat ik te voorzichtig ben. Maar dat is puur ondat ik wil dat ze nog moeten kunnen lopen als ze "oud zijn
Laatst bijgewerkt door Biancacoo op 16-05-15 20:24, in het totaal 1 keer bewerkt

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 20:20

WoW Tine super punten hoor. Inderdaad leg de lat niet te hoog voor jezelf. Jullie doen het super.

Olga lekker gereden vandaag en lekker bezig met Hero.
Ava hele lieve man. Sterkte met revalideren. Wat een gedoe.
VHU ze zeggen inderdaad 4-6 weken maar ik heb er een gekend die toch echt nog 2 maanden erna met succes gedekt heeft. Hopelijk valt het bij piet mee.

Net Kings Hill ( moet nog een bijnaam bedenken) even in de bak gehad. Zirola moest echt ff rollen. Het was echt een mega bevalling voor haar. Gisterenavond de DA er nog bij gehad. Ze was niet lekker te pas. Kwam nogal wat vuiligheid van achteren eruit. Spuitjes gehad om het opschonen te bevorderen. Nu gaat het beter. Veulen stapte alleen nog wat rond is nog heel slap. Maar dat komt wel. Iedereen reageert hetzelfde ; jeetje wat een joekel. Ha ha. Zelfs de DA gisteren. Zo van ; zo hè wat een joekel. Hij is ook echt groot. Nu al groter dan emi en die word vw 2 maanden.

Waar ik al op aan het wachten was gebeurde ook het veulen wat zo ziek was ging hoesten. Zo een droge hoest. Dus nu toch weer aan de C mix. Dat ze sterker word in haar weerstand. Poeder moet met iets water gemixt worden en dan met spuit in der mond. Wat een gevecht net weer. Oh soms he kan je die veulens wel ik weet niet wat aandoen. Maar goed gerrit en ik onder de C mix. Witte zooi. Moet 2 x per dag voor de komende tig weken. Hopelijk word het beter.
C mix is een soort antibiotica

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 21:01

Baudy,jammer dat veulen weer hoest. Hopelijk wordt het toedienen steeds makkelijker.
Ik vind het lief hoe jullie meedenken voor Sam. Maar het werk van vandaag stelt voor haar niet veel voor. Ze was niets bezweet. Ze vindt t erg leuk en kan het makkelijk aan. Onder het zadelmag ze l2 rijden, dat is zwaarder voor haar. Ik kan t filmpje niet laten zien, anders zouden jullie wel begrijpen hoe makkelijk het haar afgaat. Ze heeft een heel goede conditie en het wagentje van amerigo iserg licht. Ik zou zo kunnen starten in de l en nog heel goede proef rijden ook. Maar ikwil eerst de puntjes op de i, dus we oefenen even door. Maar vergis je niet, ze werken hier iedere dag en staan verder in de wei, daar worden ze heel sterk van. Dat zie je ook heel goed aan Rembrandt. Tijd weinig gedaan maar ook fysio zei dat hij nog heel goed was.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 21:40

Je bent er maar druk mee Baudyh, veulenworstelen :P gelukkig gaat Zirola weer wat beter ...
Sam is geen 4 of 5 meer, dat scheelt denk ik veel.

Tine, vind het knap dat je je steeds weer kunt opladen voor een wedstrijd. Heb wel eens periodes gehad met jonge paarden (toen ik nog jong en jeugdig was :P ) dat we om ze te leren wat een wedstrijd was een week of 3, 4, achter elkaar uitbrachten. Vond ik het helemaal niet leuk meer. Om de 3 weken zoiets vond ik al heel wat. En dan zeker niet hele jaar door. Meestal toch in de winter of in de zomer een maand of 2 helemaal niets. Reed de punten ook nooit uit. Als ik de punten had trainde ik thuis verder en dan de volgende klasse starten.
Maar dat is voor iedereen anders denk ik.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 21:51

Ik heb ook in de regen moeten rijden vandaag. Maar ook weer fijn gereden met Ferro. Helaas
door de regen was het erg glad en Ferro heeft daar best last van met kalkoenen. Uiteindelijk
3e geworden.

Baudyh gaaf hengstveulen zeg! En sterkte met het andere veulen. Drama met dei medicijnen.

Tine ik rijd 153 punten in de L dus ik vind dat je het heel knap doet! En die zenuwen zijn vervelend
ik snap het gevoel zie ook overal spoken als ik met een jonge pony op stap ga.

VHU gefeliciteerd met piet (chique naam ook :+

Nu wel een beetje moe. Ben al een week niet lekker van een kies die voor behoorlijk wat pijn zorgde. Uiteindelijk kon ik do avond pas slapen na 5 pijnstillers en heb ik vrijdag gelijk de tandarts gebeld en is ie er om 4 uur uit getrokken. Daarna moest ik het rustig aan doen (dus parcours verkennen, pony wassen, alles klaarzetten, wedstrijd rijden enz) denk dat ik nu maar ga slapen..................

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 22:38

@Baudy, Pfff veulenworstelen is niet leuk en zeker niet als ze mankerende zijn :(:)
@ Maisie, Topper gefeliciteerd met je 3de plaats...Ik zag aan je dat je niet helemaal fit was :(:) Ik was heel trots op mijn 5de plaats met zo'n sterk deelnemersveld(17) met mijn dressuurpownie :j
@Ips, wanneer moet je portfolio af zijn ? hopelijk mag je wel examen doen :j
@Tine, ik geloof gelijk dat jouw pony's een TOP-conditie hebben want jij bent zo gedreven met trainen, waarvan ik haast zeker weet dat wij daar allemaal niet aan kunnen tippen :') . Maar ook mijn ponyhoudt het goed vol en heeft keurige waardes bij de veterinair _/-\

Afbeelding

Afbeelding