[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

tallechie

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 08:02

Janouk in het begin van de week leek het beter te gaan maar toen ik gisteren in het land kwam was hij kreupel. En dat heeft hij nog niet eerder gehad. Kon er niets aan zien. Ga daan zo naar psz brengen en ga dan naar stal. Kijken hoe het gaat en anders dierenarts er weer bij

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 09:28

hej..Image ook op voorpagina..stoerrrr _/-\o_ *\o/*
Tallechie..balen zeg....duimt voor Snuit.

zo....koelere lucht in ochtend en avond weer in aantocht..dan kunnen we binnenkort weer wat gaan opbouwen met de hondjes....vandaag alles maar eens uitzoeken, passende harnassen voor de 2 jongste honden heb ik al geregeld, 1 is helemaal op maat gemaakt.. +:)+ .... ik ben erg benieuwd hoe ze het gaan vinden met z'n 4-en samen..

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 09:58

Goedemorgen!
@Marjola: Hoe is je wedstrijd gegaan?
@Janouk: Topresultaten weer! Die parade klinkt echt onwijs gaaf zeg.
@Ollie: Gave kiekjes, op het strand met de paarden blijft gaaf.
@Royal: Gefeliciteerd!
@VHU: Wow.. gecondoleerd. :(:)
@Gem: Jeej! Super hoor. Wat zul je trots op de wagen gezeten hebben. *\%/*
@Dingetje: Lekker even je rust pakken.

Hier een weekendje Noordwolde achter de rug. Eerste dag fijn gereden, dressuur redelijke punten en vaardigheid een bal. Tweede dag helaas wat minder fijn gereden.
In de eerste hindernis knalde we op een paal en was P. een beetje van slag, daardoor schoot hij de D poort in i.p.v. de B. Hij wilde daarna in z’n achteruit, maar voordat we het wisten zat hadden we een dubbelspan in plaats van tandem. :+ Ben een aantal keren van de kar afgeweest. Derest van de hindernissen liepen wel redelijk. Konden drie punten halen, moesten nog 1 punt voor klasse 2, maar helaas dit weekend zonder punten naar huis en wat beurse ribjes verder. Verder wel onwijs genoten weer, leuke mensen, leuke sport en heerlijk weer. {:}

_Dingetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 10:01

@ Biancacoo *\o/* leuk zeg, weer met de hondjes aan de slag......verwacht wel weer spectaculaire foto's *-:)
@ Poeltje, lekker genoten, alleen jammer van dat ene puntje......volgende keer beter!
@ Marjola *\o/* Gefeliciteerd met je verjaardag :+

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 10:08

Kiekeboe

Afbeelding

De pony's hadden dit weekend een zebra naast hun staan... of is het toch....

Afbeelding

Rembrand! :D :D :D

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 10:13

hahaha een zebra in de box. Het staat Rembrand cool.

Janouk in de Parade om de vaandel binnen te brengen op Ermelo.
Afbeelding

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 10:17

Gave foto, Janouk! 8-)

@Tallechie: Heb nog een filmpje van je gemaakt in de waterbak. Tine reed helaas al toen wij moesten inspannen, dus daar geen filmpjes van kunnen maken.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 10:24

Mijn eigen pc ligt inmiddels in het "ziekenhuis", hopelijk wordt hij nog beter, is nu erg behelpen met fossiel. Helaas kan ik dus ook geen foto's plaatsen van afgelopen weekend. Kan hij niet aan.;-) Vrijdag alles gewassen, gepoetst en geschrobt, om zaterdagochtend met een afgeladen trailer en bus, met 2 honden, 1 paard (ja, ik had hem niet op stal gelaten haha), 3 fietsen, wedstrijdspullen, tent en andere overnachtingszooi op pad te gaan naar de twee-daagse samengestelde wedstrijd in Noordwolde. Daar kwamen we al vroeg aan, zodat we voor het eerste deel van de wedstrijd alvast de tent konden opzetten.
Omdat ik zeer ervaren en goede tegenstanders had (Paul Versluis, Geert Slagmolen en Jaap Bijsterbosch), moest ik een heel goede dressuurproef zien neer te zetten (daar moet ik tenslotte mijn punten mee ophalen). Enkele slordige fouten van mijn kant zorgden ervoor dat de score niet hoger kwam van 66,7%. Op zich een nette score, zeker gezien hoe ik reed, maar niet voldoende om een flinke afstand op te bouwen. Wel voldoende om na de dressuur 1e te staan. Bij de vaardigheid 1 bal, waarmee ik ook 1e werd. Dus na de eerste dag stond ik (nog) bovenaan.
Na Rembrand verzorgd te hebben en naar logeerstal gebracht, zijn we de hindernissen en traject gaan verkennen. Wat een prachtige hindernissen waren er weer. 's Avonds heerlijk gegeten bij restaurant Lunia in Olderbekoop, waar een middeleeuws thema was. Honden mochten ook mee, en hebben zich keurig gedragen (lees: ze sliepen de hele avond).

De tweede dag verliep ook priima, ik kon natuurlijk alleen niet op tegen die cracks. Mijn tijden waren in alle hindernissen een stuk lager dan de rest, maar we hebben wel enorm genoten en weer veel geleerd. Uiteindelijk toch nog een 2e plaats met 114,44 strafpunten. Dus naar huis met 3 winstpunten in de klasse 3. Hartslag was ook netjes, 40-58-68.

Met veel dank aan mijn toppers: Eric als groom, Patrick als grondgroom (die nog bijna voor strafpunten in het Atraject zorgde. Hij wilde perse mee fietsen, maar ja, ruim 7 km, waarvan de helft op onverhard.... hij ging dus huilen op de zware stukken. Ik wilde hem natuurlijk niet midden in het bos achterlaten. Eric vond dat ik op de wedstrijd moest letten, maar dat kon ik niet, dus veel tijd daar verloren. Maar goed, 4 seconden binnen de tijd binnen :-) ) en last but not least mijn topknol Rembrand. Nu hard gaan werken aan nog een betere conditie, zodat we in april volgend jaar echt gaan knallen. Pas maar op concullega's :-) hahahah

Ook veel dank aan Kirsten Hoving, voor de goede zorgen aan de thuisblijvers. Zonder haar had ik niet van huis gekund.

Ga zo bijlezen, zag al wel een heel mooie en lieve Zebra <3 <3

Was een super weekend, mooie wedstrijd en erg leuke mensen gesproken. Tallechie, je hebt het super gedaan. Jammer dat het met Snuit niet wil lukken. Maar je hoeft jezelf niets te verwijten, je doet werkelijk al het mogelijke. Maar ja, als hij ondanks volledige rust en de beste medische zorg helemaal geen verbetering geeft of zelfs slechter wordt, voel je je knap beroerd. Het lijkt erop dat er veel meer mis is dan met het wedstrijdrijden te maken heeft. Ergens in zijn lichaam functioneert er iets helemaal niet goed. Arme jullie!!

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 10:26

Poeltje super. Dank je wel. Zal zo even kijken.

Jammer dat jullie de marathon niet zo fijn hebben gereden. De Zebra was wel 'in'. Rembrand heeft veel aandacht gehad.

Net al even op stal geweest. Snuit liep nu weer goed... dat geeft de burger moed.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 10:27

WOW TINE wat een top prestatie; 2e met 3 winstpunten tussen de cracks.
Jij zit vast op een roze wolkje :))

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 10:34

Haha, ik dacht, ik zet Rembrand in cognito op stal, wordt hij toch herkend. Had hij toch die zonnebril nog opgemoeten. Hij had helaas heel veel last van de vliegen op stal. Zijn linkervoorbeen (de verlamde) zag zwart van de vliegen en rood van al het bloed. Zoooo zielig. Dus hem voor de nacht maar met peesbeschermer om laten staan, zodat in ieder geval een deel van zijn been (waar het meest wordt geprikt) toch besschermd was.

Janouk: ik zweef inderdaad op roze wolkje. Heb nu blijkbaar al 8 winstpunten met 3 keer starten in klasse 3 (dacht dat ik vorige keer 2 wp had, maar waren er bij kampsch ook al 3) Jij hebt ook een super weekend gehad zo te zien.

Tallechie: wat fijn dat Snuit nu toch weer wat beter gaat. Ik hoop dat al je moeite toch nog wordt beloond!!!!!

Bianca: wil aan de slag met de honden. Snap ik, maar ik wil toch nog even genieten van dit heerlijke weer.
Poeltje: mooie samenvatting en jammer van de eerste hindernis.
Aks en Bianca: :(:) voor de migraine

Verder kan ik niet veel terugscrollen hier en hoofd is te duf om alles te onthouden. Ik ga zo lekker een paar uur slapen, dan verder met opruimen van de zooi.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 11:22

Crazymel..van harte gefeliciteerd !!! *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* je leest hier vast nog wel mee !!

verder.....moet ik straks even bijlezen...ik ga even plat..heb nieuwe ponyweide heining geplaatst...ben kapot..... ^)

_MarjolaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 11:32

Wat een mooie wedstrijdverhalen allemaal. :) Gefeliciteerd met je winstpunten Tine (en stoere foto van Rembrand :D). Zo te lezen heb je fijn met Alwyn kunnen oefenen in de marathon Tallechie en nog een winstpunt erbij ook! Congrats. Jammer dat je wat pech had bij de marathon Poeltje. Ik vind het maar knap dat jullie dit doen, zeker met de verschrikkelijke verhalen hierboven over omgeslagen wagens (dat lijkt mij echt doodeng en ook verschrikkelijk om je dier zo in paniek te zien). Hoop dat die menners er weer snel bovenop komen!

Gister superdag gehad met Sam! *\o/* Ben zo trots op mijn mannetje. <3 We hebben 3 winstpunten in de dressuur gehaald. Ik had mijn tactiek iets aangepast. Even wat hoger in tempo en daardoor blijft zijn hoofd/hals houding nagenoeg stil wat een veel beter beeld oplevert. Voor het eerst (in mijn hele dressuur ohz/mennen carrière) 2 winstpunten in 1 dressuurproef gehaald met een score van 204 8)7 (tjah ik dacht altijd als het ooit nog een keer gebeurt, dan zal het wel 196 ofzo zijn). Met deze proef had ik een eerste prijs (en een flink gat gecreëerd met de concurrentie). Nu sta ik opeens op 8 punten in de L, terwijl dat mijn doel voor december dit jaar was. Dus misschien kan ik nu het jaar dubbel M (startgerechtigd) afsluiten!

Vaardigheid liep ook heel lekker. Omdat de dressuur ontzettend inliep moesten we bijna een uur stappen voordat we eens de baan in mochten (ipv 20minuutjes). Toen de bel ging dacht Sam EINDELIJK! en sprong zo vanuit stap in galop als een duveltje uit een doosje. Was misschien ook wel goed voor mij, want ik ben altijd een beetje huiverig voor galop bij de 1e paar poortjes en nu dacht ik, ok ik probeer het maar als jij het wil. Eerste omloop foutloos en de barrage ook foutloos, maar de 2e tijd (het was af en toe onstuimig in de galop en daarom reed ik hem iets fanatieker terug en dat kost tijd). De bak was redelijk zwaar dus weer een stappauze gedaan voordat ik de tweede omloop reed. Toen 1 bal, dus 1 winstpunt. Maar dit keer een mooie arbeidsgalop die ik ook door de poorten kon rijden waardoor mijn tijd 9sec sneller was dan de eerste omloop. Echt de perfecte training voor de Hippiade. En nu dus al 13 winstpuntjes in de vaardigheid na 10 omlopen.

Ook gister bij de parcoursbouwer (die tuigenmaker is) een nieuw kunststof tuig besteld (ideal eurotech) en hij zei gelijk van als ik de spullen kom afleveren dan zetten we ook een paar pionnen in de bak en kom ik even lesgeven. (met de sidenote dat hij geen makkelijke instructeur is. Dus ik heel droog, gelukkig ben ik ook niet makkelijk voor mezelf ~~}> ) Ik neem een nieuw tuig, omdat ik mijn hele harnachement lichter wil krijgen de komende winter. Ik ga op de Hippiade ook even wagens scouten ;) mijn Clever is namelijk 260 kilootjes dus kan veel lichter.

Dit was alleen de gewone wedstrijd en toen kwam de NHse competitie uitslag (over 4 wedstrijden - 3 beste resultaten tellen) nog. Ben ik tot mijn grote verbazing reserve kampioen L dressuur (pa/po) geworden! *\o/* En ik dacht 2 wedstrijden geleden al dat ik daar kansloos was. Bij de vaardigheid werden alle klassen bij elkaar gegooid en ben ik met 1 puntje verschil net reserve kampioen geworden achter Dennis van Bokt.

Kort samengevat: 6 winstpunten, dressuur doel al bereikt, goed geoefend voor Hippiade, 2x reserve kampioen (naast 2 bekers kreeg ik ook nog 120 euro daarvoor) en dat terwijl we nog maar een jaartje rondrijden met zijn tweetjes. *\%/* (Het verbaast mij elke keer weer hoe ver we al zijn en wat voor stappen we maken :o )

Dit zijn allemaal superleuke kadootjes voor mijn verjaardag vandaag. Ben alweer 24 jaartjes jong geworden ;)

Thanks voor de felicitaties Dingetje!
Hoe leuk dat janouk en Ollie op de voorpagina staan/stonden! Het zijn ook echt prachtige foto's van jullie allebei.
Ook gaaf die foto van de parade en het vaandel, janouk!
Nog gecondoleerd VHU.
Ben het eens met VHU en Ollie dat je vooral niet moet vergeten om van de kleine dingen te genieten (en niet alleen naar je prijzenkast kijken). Heb misschien gister een topdag gehad, maar vond het ook heerlijk om te zien dat Sam gistermiddag met zijn vriendjes in de wei aan het dartelen was met zijn stoere blik :)
Wel een groot besluit trouwens Ollie, maar je hebt natuurlijk al zoveel gezien en gedaan samen. Dan veranderen je wensen na een tijdje gewoon.
Succes met de laatste loodjes Smickey! Genoeg ervaringsdeskundigen in dit topic om ervaringen mee uit te wisselen ;)
Gem zelf op pad met Moos. Super hoor!
Mooie foto's van de strandrit Ollie. Ziet er heel idyllisch uit!
Ook mooie resultaten voor Royaltjuh. En je hebt inderdaad mazzel met zijn bouw. Mijn D pony was een smalle plank (dat stond niet zo mooi qua verhouding), dus ik was blij toen ik mijn benen om een ronde KWPNer kon slaan. - Bedenkt net dat je mij natuurlijk ook niet kent. Zie mijn profiel en mijn voorsteltopic daar staat een uitgebreid verhaal ;)
Erg knap hoor van je schilderijen Bianca, zeker als je af en toe uit de losse pols werkt. Heb ooit wel eens een poging gewaagd met schilderen, maar die vacht natuurlijk op beeld krijgen was zo lastig!
Balen trouwens van de migraine Aks en Bianca!

Poeh en dit was het boekwerk voor vandaag. Op naar de taart ;)

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 12:09

marjola: vannharte gefeliciteerd met je verjaardag en je wedstrijd *\o/*
en zie nu hoe tallechie alwyn mooi wit houd....dankzij poeltje die het op beeld vast heeft gezet :P
en verder ga ik mee met de samenvatting Y;(

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 12:33

Marjola, van harte gefeliciteerd met je verjaardag !!

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 13:28

@Marjola: gefeliciteerd *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

@Smickey: oh, 39 weken, wat ontzettend spannend. O, bah, wat een schrik en onzekerheid en dan ook nog eens onnodig, pfffff, gelukkig alles nu goed gecontroleerd en in orde *\o/* :j . Nog steeds niet fit, hier, idd, maar goed dat weet ik, maar vind het zo lastig om te matigen, vooral de afgelopen weken, heel druk geweest met heel leuke dingen, o.a. Romeo inrijden, maar dat is eigenlijk te veel :o . Ik "vergat" ook steevast om een afspraak te maken voor de controles (daar mocht ik zelf voor bellen :D ), dus die staan nu mooi ingepland :') . Maar komt goed, hoor :j . Neef van mijn man en zijn vrouw hebben vorige week een dochtertje gekregen <3 . Kan me voorstellen dat je niet kunt wachten voordat jullie prinsesje in haar prachtige kamertje ligt <3 <3 <3 .

@Gem: hahaha, zul je altijd zien, dat er dan bijzonderheden zijn onderweg, stoer van jullie, hoor :j *\o/*

@Poeltje/Tallechie: :(:) :(:) , gelukkig loopt Snuitje wel weer goed.

@Janouk: <3

Verder waanzinnig veel successen: +:)+ := *\%/* *\o/* *-:)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 15:00

Marjola: van harte, en wat een super resultaten. Jij zit vast op een roze wolk. En een mooi boekwerk geschreven :D
Smickey: spannende tijden!
Ollie: ik snap je dilemma, voor mij is de lol er in het ZZ ook een beetje af. Maar ik heb gelukkig nog een nieuwe uitdaging in de SGMW. is dat ook niet iets voor jou? Denk dat jullie daar ook hoog zullen scoren. Dressuur is tenslotte ook daar heel belangrijk en het is echt heel leuk om te doen.
Crazymel: van harte

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 20:01

Ik lift even mee op de samenvatting van Marjola hoor! Wat een druk weekend. Zaterdag hele dag werken, daarna protocollen printen etc. Toen nog buurt BBQ 12 uur in bed. 7 uur eruit om det te wassen en te vlechten. Naar de club om half negen. Jack kwam later met Det. Zo stoer dat hij het allemaal doet, kalkoenen indraaien doet hij ook al!
Ollie en Tine, ik snap het wel dat je na een tijdje in de ZZ het wel gezien hebt. Maar wedstrijd rijden is wel leuk, houd training op niveau en houd je scherp denk ik.

Hier nog 2 foto's van dit weekend.

Afbeelding
Afbeelding

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 20:35

Detfan !! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ superfoto's ipsilonka, supergaaf ! dat rood staat mooi !

smickey fijn om van je te lezen !! wens je alle geluk toe !!! +:)+

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 20:42

Dank je wel Biancacoo. En dat te bedenken dat ik momenteel echt niet fijn train. 2 weken terug bij de osteopaat geweest en morgen komt Daan Staller haar tanden doen.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 20:49

ik zie hier mooie fotos
mooie resultaten
en een hoop drukte :))

Ik wilde Dids vandaag aan 't werk zetten.. Na 't werk.. Maar ik heb in allebei m'n benen zoveel last.. Wilde niet eens staan :=
Dus Dids zijn beentjes schoongemaakt en verzorgd (kapot door jeuk..). En daarna (zittend :') ) zijn oude eczeemdeken gewassen :)

En nu thuis...

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 20:57

Och, Aks, heb met je te doen. Heel veel sterkte :(:)

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 21:00

ik ben vooral heel boos :')
Ik loop verdikkie nog moeilijker dan vriendlief zijn oma van 94 :=

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 21:08

bah Aks...dat is echt balen...
mijn buurvrouw heeft wel pijnbestrijding laten doen..in zenuwbaan, al 3 keer...loopt veel vlotter dan ik...en werkt fulltime zonder klachten......misschien toch het overwegen waard...dit is ook niet echt kwaliteit van leven Aks...

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 21:17

Aks wat vreselijk rot. Je bent nog zo jong!