@Lacuna ik zou bij Storm niet betadine/ander spul erop doen. Alleen (licht) insmeren met sudocreme. Anders blijft het irriteren. Lijkt misschien vies maar werkt erg goed. Heb ooit bij een van mijn vorige paarden een merrie gehad die soms zo vreselijk hengstig was dat haar billen helemaal stuk gingen van de pies, helemaal rauw echt erg. Met sudocreme bijhouden (dus om de dag of zo insmeren) bleven de billen dus inderdaad goed en geen kloven/dikke huid / kans op ontstekingen etc. Met betadine ontsmet je de huid wel, maar haal je ook enorm de beschermlaag weg. Teatree / olie geen ervaring mee. Die sudocreme bevordert het zelfherstellend vermogen van de huid, dat heb je nodig
Hier lopen de pony's niet meer voor de wagen, Snuit voor het laatst een week geleden, toen had hij geen last van pekel e.d.
Ook daarvoor denk ik trouwens niet teveel smeren, afspoelen met koud water lijkt me beter. Gebruik wel koud water, warm water lijkt prettig maar opent de huid en als het dan al wat geirriteerd hebt heb je zo kans op mok/schimmel/einschuss.
Citaat:
@VHU; hier in het brabantse heeft het heel veel gesneeuwd, en de wegen zijn gortig, smerig, niet schoon
ik ga ook niet naar Breda, ze krijgt haar natje/droogje/komt in de paddock, dit is typisch kwestie van overmacht. Als ze nou niet verzorgd werd was het wat anders, maar daarom hebben we gekozen voor volpension. Bij pony's maar voor twee dagen hooi/water neergezet en Snuit warmere deken op plus Alwyn zijn 0-grams. Veel hooi buiten gelegd zodat ze heen en weer blijven lopen en niet alles mesten in de stal, blijft het daar een beetje schoon. Moest heel eind lopen naar de stal, zwaar hoor door die hoge sneeuw. Ook iets van 300 meter pad schoongeschept
ben gesloopt 
Oja, Nokia's kunnen ook niet tegen de wasmachine
gek he.