[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 10:02

Sorry even niet bijgelezen, moet zo naar mijn werk.. alleen hoe ga ik er komen? Hoop dat alles rijd want er is nog is 15 cm gevallen hihi..

Zie een mooi paard in de sneeuw van maaike, begin er steeds leuker te vinden :D Hopelijk komt je kat snel thuis.

Leuke labrador puppies op de foto :D

Gisteren mijn debuut met Tum :).. ik heb met tum gesleed :D.. +- 15 minuutjes.
Vorige keer had hij maar 5 min voor de kar alleen gestaan en nu gelijk alleen voor de slee.
Ik leek wel gek, maar ik had zoiets cap op en gaan met die banaan. Hij was zo braaf, soms wat aan het slingeren maar ach wat wil je :D Rivaldo liep los in de bak en was tum aan het proberen op te f*cken, zoals keihard gaan rennen en bokken wanneer we langs kwamen.

Daarom riv ook voor de slee geknoopt en dat ging zo hard dat ik er 1 keer af gevallen ben. Meneer had energie voor 10 en was dus ook zo heet dat ik hem maar even los heb laten rennen. hihi

mirror666

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 10:11

@VHU; hier in het brabantse heeft het heel veel gesneeuwd, en de wegen zijn gortig, smerig, niet schoon ;)

Ik wil naar stal, maar eigenlijk ook weer niet omdat ik niks kan.. En ik verstandig moet zijn en daar even geen brandstof aan opstoken :)

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 12:06

Pfff... naaltje...
Je weet toch dat ook nokia's daar niet voor gemaakt zijn?

Wimmus: graag gedaan. Ik heb ook veel moeite gehad om iemand te vinden die mij menles wilde geven op mijn manier. Ik doe ook alles op een grondwerk-basis (niet per se parelli, maar in elk geval NH-basis) en het was ook heel moeilijk om iemand te vinden die dat kon en wilde vertalen naar het mennen.

Hier ook weer sneeuw erbij vannacht. Hoe doen jullie dat met de hoefjes en de pekel op straat, of gaan jullie nu met de wagen de straat niet op? Sun krijgt er gevoelige pootjes van, en dan voornamelijk in de kootholtes. Dus sta ik nu elke keer voor we de weg op gaan met vaseline in de kootholtes te smeren en vervolgens na de rit de benen te wassen met lauwwarm water.

Arme Storm heeft kriebelbillen. ;(
Hij heeft al een tijdje wisselende mest en af en toe echt dunne mest (hij is bezig met wisselen) en nu is de mest toch teveel gaan irriteren bij zn billen. Er zitten wat korstjes en open plekjes. Heb de haren allemaal afgeknipt, ik was het dagelijks schoon met betadineshampoo, dan doe ik er teatree en pepermuntolie (in amandelolie) op en vervolgens een dikke laag sudocreme maar hij houdt toch kriebelbillen. Iemand nog een gouden tip?

Groetjes, Lacuna

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 12:35

dids komt gewoon z'n wei niet uit nu :') (ohnee, ik moet me daarvoor schamen volgens boktnormen he :P )
levertraanzalf Lacuun? Smeer ik op plekjes. zijn ze zo weg :) bij de boerenbond/welkoop

nokias kunnen wel verbazingwekkend goed tegen zulke acties :))

Net met pap naar stal geweest :o
Didsje is zo leuk in de sneeuw :+:
heb paar fotootjes :)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 12:35

@Lacuna ik zou bij Storm niet betadine/ander spul erop doen. Alleen (licht) insmeren met sudocreme. Anders blijft het irriteren. Lijkt misschien vies maar werkt erg goed. Heb ooit bij een van mijn vorige paarden een merrie gehad die soms zo vreselijk hengstig was dat haar billen helemaal stuk gingen van de pies, helemaal rauw echt erg. Met sudocreme bijhouden (dus om de dag of zo insmeren) bleven de billen dus inderdaad goed en geen kloven/dikke huid / kans op ontstekingen etc. Met betadine ontsmet je de huid wel, maar haal je ook enorm de beschermlaag weg. Teatree / olie geen ervaring mee. Die sudocreme bevordert het zelfherstellend vermogen van de huid, dat heb je nodig }:0

Hier lopen de pony's niet meer voor de wagen, Snuit voor het laatst een week geleden, toen had hij geen last van pekel e.d.
Ook daarvoor denk ik trouwens niet teveel smeren, afspoelen met koud water lijkt me beter. Gebruik wel koud water, warm water lijkt prettig maar opent de huid en als het dan al wat geirriteerd hebt heb je zo kans op mok/schimmel/einschuss.

Citaat:
@VHU; hier in het brabantse heeft het heel veel gesneeuwd, en de wegen zijn gortig, smerig, niet schoon
ik ga ook niet naar Breda, ze krijgt haar natje/droogje/komt in de paddock, dit is typisch kwestie van overmacht. Als ze nou niet verzorgd werd was het wat anders, maar daarom hebben we gekozen voor volpension. Bij pony's maar voor twee dagen hooi/water neergezet en Snuit warmere deken op plus Alwyn zijn 0-grams. Veel hooi buiten gelegd zodat ze heen en weer blijven lopen en niet alles mesten in de stal, blijft het daar een beetje schoon. Moest heel eind lopen naar de stal, zwaar hoor door die hoge sneeuw. Ook iets van 300 meter pad schoongeschept :Y) ben gesloopt :O

Oja, Nokia's kunnen ook niet tegen de wasmachine :o gek he.

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 12:46

haha wees blij dat je geen LG hebt.
Uit ervaring weet ik dat die een simpele verzuip-met-paard-en-koets-in-een-diepe-plas-actie ook niet eens overleefd. Stom ding! Beetje toestel moet daar toch tegen kunnen? :+

Ik zat ook nog te twijfelen over de betadine, maar het was zo vies en op sommige plekjes was het toch wat open dat ik dacht beter ff het zekere voor het onzekere. Heb geen zin in dikke onstekingen enzo :)
maar zal dat er morgen dan niet meer op doen. De teatree doet datzelfde ook maar werkt meer vanuit het idee dat het het lichaam ondersteund waar ze het zelf niet kan handelen. De pepermunt + amandelolie krijgt ie tegen de jeuk, want dat is voor hemzelf in elk geval het allergrootste probleem.
Doe je de sudocreme de volgende dag er dan nog wel eerst afwassen, of smeer je de volgende laag gewoon over de bestaande laag heen?

Levertraanzalf heb ik ook wel staan, maar dat durf ik niet op open plekjes te smeren. Dat krijgt ie straks als het alleen nog kale plekken zijn en er weer haar op moet groeien.
Oh, ik bedenk me nu, ik heb ook nog rescue-zalf van bach staan. Dat zou ik ook nog kunnen proberen.
Nja, niet teveel tegelijk maar, laat ik eerst de sudocreme zn werk maar laten doen.

Verdeurie, lauw water gebruik ik voor mn eigen handen, want de slang is bevroren dus ik moet toch met emmertjes tobben. Weet je hoe zeer dat doet, dat koude water op je toch al pijnlijk koude handen? ;)

Groetjes, Lacuna
Laatst bijgewerkt door Lacuna op 19-12-10 12:50, in het totaal 1 keer bewerkt

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 12:49

oh ik mik levertraanzalf ook op grote gaten eigenlijk, mag dat niet? :o

fotootjes geupload, zien? :P

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 12:50

Hallo,

Heb alles bij gelezen, maar weinig onthouden. Nog steeds ziek en erg misselijk. Waardeloos. Ook geen nieuwe sneeuw, gelukkig. Voor het sleeen minder, maar verder erg prettig.

Voor pony ligt er nog wel genoeg om te sleeen, maar Rembrand is 3x zo zwaar dus die zet met meer kracht af op bevroren natte sneeuw die onder de droge sneeuw ligt. Dat in combinatie met ijzers zorgt er dus helaas voor dat hij nu verplichte vakantie heeft. Ik heb hem nog wel in de wei staan (vind ik wel beetje eng), want hoop dat hij zelf voelt wat kan en niet kan.

@ Lacuna: zou inderdaad sudocreme blijven smeren.
@VHU: kat zoek. BAH. Hoopt dat hij snel weer langskomt. Leuk topic, wat een scheetje is het toch. En mooi paard horo
@ Poeltje: dat je toch met trailer op pad durft! Ik ga nu echt niet met trailer erf af. Wel lekker dat ze zo tohc weer beweging hebben gehad.
@ Naaltje: gaat het een beetje met je?

Nou, ik ga zo weer naar bed. Straks op de een of andere manier nog uitmesten en eigenlijk wil ik ook nog even sleeen met pony. Maar of dat verstandig is...... Maar ja, nu is man nog thuis morgen is hij weer weg, en denk niet dat ik het alleen voor elkaar kan krijgen. Pony is beetje druk.

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 12:51

fotootjes zien we altijd graag naaltje!

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 12:52

@tine; het gaat wel. Het is ook niet uit, we gaan eraan werken :) nu gaat het wel, maar dat komt omdat ik net op stal ben geweest, daar laat ik altijd alle pleuriszooi achter die ik bij me heb :))

@lacuun; ik moe tnog reageren op je sms, ik weet het, dat wordt via pb want ik kan mn telefoon niet meer gebruiken ivm overschrijding belbundel en duur enzo :+ maar ik moet eerst nadenken wat ik wil antwoorden :))

[ITP] Daar sta je dan als paard,allemaal door de sneeuw..
M'n pownie vandaag :)
Ik ga nu hard op zoek naar een slee :D

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 13:09

uberschattige foto's naald.. :))

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 13:24

Citaat:
Doe je de sudocreme de volgende dag er dan nog wel eerst afwassen, of smeer je de volgende laag gewoon over de bestaande laag heen?
Gewoon elke keer eroverheen en niets meer afwassen. Door al dat gewas wordt de huid alleen maar weker, is niet goed. Als er korstjes opzitten kun je die er voorzichtig afpeuteren, als het lossig zit/week is, niet eraf trekken. Huid zoveel mogelijk met rust laten, dat is het beste (ook bij babybilletjes :+ ). 't Ziet er dan wel wat goor uit aan de buitenkant (omdat er rotzooi aan blijft hangen) maar na een paar dagen is het dan helemaal mooi. Dat is mijn ervaring hoor, je moet natuurlijk doen wat je het beste lijkt ;)

@Tine Alwyn is zo'n lief ding. Hij loopt wel wat heen en weer te dribbelen om Han heen moet me dan erg inhouden om me er niet mee te bemoeien, zodat Han het zelf oplost met Alwyn. Met Alwyn is het rustig experimenteren want als je roept en een boterham of een wortel laat zien, staat hij direct stil of komt naar je toe :Y) }:0 Snuit is dan voor een kind zonder ervaring lastig want die loopt als hij even de kans krijgt hard weg, dikke donder :+ Denk dat Amerigo ook zo'n meer uitgerekend typetje is :+

Ff topic van Naaltje bekijken :wave:

dakplaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 13:31

Lieve foto's Naaltje!

Teatree vind ik altijd heel fijn :j

Hier is het nog steeds groen, geen sneeuw te zien.
Wel een gigantische kater dus geen idee wat de plannen voor vandaag zijn. Nadenken doet teveel pijn :+

Fijne dag allemaal!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 14:28

Zo ook van ons een kerst & nieuwjaarsgroet. Iedereen fijne dagen en een heel goed 2011!
Afbeelding

sumic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 15:00

Vanmiddag wezen sleeën met Pride, het was voor hem de eerste keer en hij was enorm braaf. Op het erf deed hij goed zijn best dus zijn we al snel de weg op gegaan. Eerst naar de wijk waar wij wonen en toen nog een rondje door het dorp, wat een bekijks hadden we zeg ;) Manlief en ik samen op de slee, Pride ervoor en Mike de hond erachteraan. het was een fantastische rit! Ik zal zo een topicje maken, hier alvast een voorproefje:

Afbeelding

Fijne Feestdagen en de beste wensen voor 2011!

sumic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 15:14

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 15:23

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 15:49

allemaal sneeuwfoto's he? Geweldig!

Vhu, hopenlijk is je kat snel terug.
Of is ze er inmiddels al?

Lacuna, hier kun je niet eens met de wagen de weg op.
De staleigenaar strooit hier zand op de gladdere delen en dat werkt ook goed!

Ik ga zo de fototopics bekijken.
Zit nu op mn telefoon te internetten.

Effe ego:

ik heb gesleet met wobbe!
Weliswaar met iemand die ernaastg liep en niet zo superlang.
Maar het was leuk!!
Wel erg zwaar voor wobbe door de mulle sneeuw.
Maar het was gewoon eventjes genieten :D

hier ligt een cm of 30/40 denk ik (als het op sommige plaatsen niet meer is)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 16:27

:wave:

IT: wat goed van Wobbe. Foto's!!!

Dennis: ziet er goed uit. Heb je een voorbeeld van zo'n bitje? Heeft dat minder inwerking dan Liverpool?

Sumic: kan me voorstellen dat mensen onder de indruk waren. Super hoor.

VHU: leuke foto. Ik zal eens proberen onze kerstkaart te plaatsen.

Wimmus: :(:)

VHU: ik merk dat Amerigo bij Patrick veel liever is. Laatst was hij ontsnapt toen ik hem in de wei wilde zetten. Te vroeg los. Hij liep toen los op het erf, dan krijg ik hem echt niet te pakken. Patrick loopt er zo op af, worstelt wel wat met halster (tja, hij is nog maar 4 he) maar krijgt pony zo mee. Met sleeen ook, als hij ziet dat P erop zit loopt hij gewoon anders dan wanneer ik erop zit. Zo leuk om te zien.

Naaltje: hij heeft het er super naar zijn zin zo te zien. Ik hoop wel dat je goed voor je zelf op komt in je relatie.

Manlief heeft net uitgemest, ik kom nog niet eens tot de achterdeur %) :r . Dus van sleeen komt helemaal niets. Morgen gaat man weer werken, dus heb nog een serieuze uitdaging morgen. Als er weer sneeuw gaat vallen en ik moet eerst nog ruimen voor ik ze buiten kan zetten, dan heb ik een nog groter probleem. Gelukkig hoeft zoon niet naar school, had niet geweten hoe ik hem daar had moeten krijgen.

Ik ga weer naar bed :Z :brr: %)

Afbeelding

dakplaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 16:38

Heerlijk, al die sneeuwfoto's! <3

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 17:20

wat een leuke foto's op je kerstkaart tine!

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 17:39

Ga zo even bijlezen/kijken

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 17:46

hier dan mijn slee foto's.
het zijn er helaas maar 4, maar wie weet kunnen we er van de week nog een heleboel maken :D
er heeft vandaag nog wel iemand naast wobbe gelopen met een touwtje.
het was voor zowel mij als wobbe een beetje onwennig.
we hebben vooral gestapt, maar ook een paar kleine stukjes gedraaft.
Hij was super braaf! dus wie weet komen er van de week nog wel meer foto's :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik vind het alleen jammer dat (waarschijnlijk door de hele dikke laag sneeuw?) de zweng heel erg veel sneeuw 'vangt'
daardoor word het steeds ietsjes zwaarder voor wobbe om te trekken.
weet iemand hier een oplossing voor?

sumic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 17:53

Strengen kunnen best een eind korter, misschien dat dan je zweng wat opgetild wordt. Leuke foto's hoor, brave pony! Volgende keer niet je strengen door je lichtogen doen, zo trekt hij gedeeltelijk met het schoftje ;) strengen horen in 1 lijn te lopen, dat trekt voor Wobbe prettiger.

Leuke kerstkaart Tine, jullie hebben ook een lekkere beestenbende thuis. Beterschap!

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 17:58

bedankt voor de tip!
daar had ik nog niet eens aan gedacht.

de strengen doe ik volgende keer wel iets korter.
het was voor mij de eerste keer dat ik een pony voor de slee knoopte
dus ik moest zelf ook even kijken hoe of wat.