[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 17:29

Smickey2011 schreef:
*breekt even in*

nog altijd in meeleesstand :wave:

Ava, haha, ik kan wel dagje komen, vriendlief is hier het gepoets wel zat, loop hem hele tijd met doekjes achterna en zodra laatste slokje binnen is, ren ik al met kopje naar vaatwasser etc. :D }>

Hahaha, hulp uit onverwachte hoek, hahaha, je bent welkom, alhoewel, als ik weet dat je komt, begin in wss als een gek zelf heel hard te poetsen, hahahaha.
Heb iig flink opgeruimd en de dagelijkse dingetjes gepoetst, ben even te moe om alles aan te pakken, even in stukjes :D

Verder wel alles goed? Hebben jullie nog de rit kunnen maken?

@Baudy: :(:)

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 17:35

@Baudy :(:)
@VHU, gecondoleerd....zulke heftige dingen hakken er zo ontzettend in....en je hebt helemaal gelijk Vwb de prestaties....ik geniet meer van rondje duinen met paardje en hondje of een fijne vakantie waar iedereen geniet dan die 7 minuten in de ring. Dat is waarschijnlijk ook de reden dat ik aan het overdenken ben dat dit de laatste districtskampoenschap en Hippiade is die wij zullen rijden :j

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 17:53

@baudhy :(:)

@VHU gecondoleerd, dikke knuffel :(:)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 18:16

Bedankt.

Ik merk dat ik wel heel graag lekker rij met mijn pony, of men, maakt niet uit, zeg maar dat je 'het gevoel' hebt van een fijn lopende swingende pony en dat je in de stal een happy athlete ziet. Of je dan wedstrijd rijdt of niet doet er bij mij niet meer zoveel toe. Daarmee bedoel ik niet dat ik het anderen niet gun natuurlijk, ieder zijn ding en misschien komen de wedstrijden wel weer hoor. Maar ik merk dat het na de dood van Rizanta en daarna de 1.5 jaar worstelen met Bente (met Bente wilde ik heel graag wedstrijden rijden) plus wat ik om me heen zie en hoor anders aan het worden is.

Maar misschien ligt dat ook wel aan de sentimenten van de afgelopen week en vooral van gisteren.

Jeetje Ollie, daar kijk ik wel van op...

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 18:50

Vhu.wat erg, gecondoleerd....ik begrijp je gevoel,....gewoon gelukkig kunnen zijn zonder prestatiedrang is vaak veel meer waard dan een gewonnen in de kast.
Baudyh...ook knuf vanaf hier..
Ollie1... :(:) ook met brutus misschien laatste kamp.rijden....

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 20:05

Hier vandaag een nieuwe mijlpaal: voor het eerst alleen (met stalgenootje) gekoetst, zonder beleerder erbij. Ik men zelf wel al enkele jaren, maar de eerste keer met je nieuwe paard is toch wel weer een speciale :D .
Beleerder raadde me aan om niet in de dressuurwei te gaan rijden, maar gewoon lekker rechtuit km's maken. Moos is echter wat gevoelig op de zolen (HS moet komen beslaan), de grindpaden vielen dus af en dan maar door het dorp / over het asfalt richting het bos. Zondag, beetje regen, weinig verkeer, goed verzekerd :') ..... ideaal om het te proberen.

Moos gedroeg zich uitstekend, oortjes erop, en stapte lekker door. Zwalkte niet, was niet kijkerig. Bij een stel grote witte wegstrepen begon hij te dralen, maar ging er uiteindelijk overheen.
"Volgende strepen maar in draf doen, dan ziet hij ze wrs te laat en zijn we erover eer hij er erg in heeft", zeiden we tegen elkaar. En bij de volgende witte wegstrepen liet Moos zien waarvoor hij gefokt is: springen! Hij draafde erop af, oortjes erop en sprong alsof die witte lijnen een oxer van 1.40 m betrof :D _O- ! Maar landde weer keurig en draafde weer netjes verder.
Schapen blijkt hij ook nog niet eerder gezien te hebben: kop erop, wat kijkerig er langs lopen en 2 passen wegdraven voor die gehoornde wollebalen. Een zucht, en weer ontspannen.
In het bos dachten we de rust gevonden te hebben... helaas.... Bij de museumboerderij was blijkbaar een evenement aan de gang, want alle paden in de buurt stonden vól met auto's, een weiland vól auto's en voor en achter ons rijdend auto's. "Mevrouw, weet u waar het Nonke Buusjke is?" Wat dacht u..... volg de rest.... Geen lol aan dus, dus via het dorp weer teruggekeerd.
Toch 30 - 45 minuten fijn gekoetst, trots op mijn paardje <3

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 20:09

_/-\o_ Gem !! toppers zijn jullie samen, idd een mijlpaal..1e rit met je eigen nieuwe paard !!! petje af voor jou !! _/-\o_ _/-\o_

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 20:14

Is een beetje gevalletje weinig keus hoor :o . Lesmees is naar het WK in Topolciánky (groomen bij een Amerikaan) en doet de komende 11 dagen dus niks. Maar hij vond het dusdanig goed gaan dat ik het best wel een keer alleen kon gaan proberen met een stalgenootje. Moos is dan soms wel een mieperd, maar is geen rotzak.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 20:21

Moos is een held! En jij ook *\o/* _/-\o_

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 20:25

Best wel :j :')

Smickey2011

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-13 20:27

even een :(:) voor Baudyh en VHU :(:)

Gem, wat heerlijk om te lezen dat je zo goed gaat met Moos!

Ava, ook voor jou een :(:) energieniveau nog niet op peil?

Hier gaat goed, nog steeds 'rond maar gezond', nu bijna 39 weken dus wordt wel langzamerhand spannend :D Is de afgelopen 7 weken allemaal niet zo heel leuk geweest omdat er ineens een heel medisch circus gestart was, maar het blijkt uiteindelijk allemaal gebaseerd op vergissingen, sjonge, was niet leuk, maar beter zo dan andersom, dus ik ga nu na alle metingen/onderzoeken etc. wel vol vertrouwen laatste week(jes) in!

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 20:29

@Gem +:)+ +:)+

@Smickey, de laatste loodjes *\o/*

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 20:31

Jeejjj Smick! Officieel mag het nu wel komen :j .

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-13 20:39

:j

ben zooooo benieuwd hoe het allemaal zal gaan, zowel met bevallen alsook de kraamtijd en het leventje met zo'n klein ding erbij <3

wish me luck ladies!!! ;-)

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 20:54

A lot of luck. :j
Neem nog zoveel rust als kan, want je zal het straks nodig hebben :D :D
ik pest je hoor.
Laat het maar gewoon gebeuren. Voor een controlfreak als ik heel lastig, want ik ben graag in charge. Ook weer een hele leerervaring zo'n bevalling: het regelt zichzelf, je bent gewoon passagier. En dat is een mooie oefening, want in het eerste jaar bepaalt de baby ook je agenda. Dat is nog meer wennen :D

..................en ik houd zoveel van hem, al 18 jaar lang. <3

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 20:55

Wat zeg jij dat goed, Janouk :j . Zie ook mijn onderschrift :D

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-13 21:09

Mooi gesproken Janouk... ik ben ook fors dwangmatig, maar vind de huidige hormonentoestand heerlijk chill... ik word er nogal relaxed van (behalve de poetsdwang) qua hoe de dagen verlopen.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 21:36

Hele fijne laatste dagen .... misschien nog weekjes?? Je weet het niet he. Vervelend dat stuk medisch circuit :(:) goed dat je goed in de gaten wordt gehouden maar dan moeten ze het wel goed doen natuurlijk }> . Lekker rustig aan doen, niet te veel poetsen :+

Ben benieuwd naar de verhalen van de wedstrijdgangers *\o/*

Mijn instructeur heeft Gilze gewonnen, is grote wedstrijd en was eerste wedstrijd voor hem in Gilze sinds jaren zonder Rattan in het span. Dus heel mooi dat het zo goed ging.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 22:27

Even snel een berichtje...

heb vandaag met alwyn gestart, verwachte niets maar die pony heeft mij verwonderd. Een goede dressuur proef, vaardigheid een bal en tijd. Marathon zouden we rustig doen en voor de ervaring gaan. Hij was ontzettend kijkerig. Drie keer op de knieën gelegen omdat hij vol in de ankers ging voor wat engs. Overlegd met mijn vader on te kijken hoe hij de hindernis zou doen maar daar was hij helemaal niet kijkerig. Had hem weer een trens in gedaan. Super te sturen en heb dus een winstpunt. Trots op de kleine smurf.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 23:11

super gem!

:(:) voor baudyh
:(:) voor omgeslagen menster en paard
:(:) voor vhu

Ik ben zaterdag wezen werken, en flinke migraine gekregen.. Maar vriend vierde verjaardag.. Dus toch maar gebleven, en afgelopen nacht goed beroerd tuurlijk..
Vandaag nog niet helemaal goed. Dus Dids alleen dikke kus, paar snoepjes en kriebelbeurtje gegeven daarstraks in de schemer...

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 23:13

Pfff jullie gaan echt veel te snel!!

Omgeslagen met wagen en paard. :oo

Vraag heeft iemand hier nog intresse in een GOED los bokussen ? Is van kraay. Advertentie staat op de bokt markt. :)

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 23:15

Op de wedstrijd in noordwolde ook een dubbel span om gegaan. Een paard de weg op gerend. Samen met nog een aantal paard aantal km verder op kunnen vangen. Gingen met 80 door de hoofdstraat en liepen niet eens in op het paard. Dan ben ik blij dat ik heelhuids weer terug ben

_Dingetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 07:12

Goedemorgen allemaal :wave:

Pfff wat gaat het hir hard zeg, heb na vrijdagmorgen helemaal geen bokttijd meer gehad :N
Sluit me aan bij alle verhalen en samenvattingen.
@ VHU en Baudhy :(:)
@ VHU Heb de TENS via de pijnpoli gekregen, die stellen hem ook af in wat voor stroompjes je krijgt om de pijn te verminderen. Bij mij ligt hij gelukkig nu al een aantal jaartjes in de kast........net of je hele dagen met een walkman rondloopt en op bed mag je hem niet gebruiken...beetje jammer, maar was op zijn tijd wel erg lekker.

Gisteren heerlijk les gehad met de Fries, ging super goed.....is wel een mieperd, maar naar 20 minuten gaat ze echt haar best doen. Pown aan de dubbele longe getraint, was ook weer super braaf, had geen tijd helaas om met de wagen op pad te gaan.
Ga is kijken of ik een beetje uit kan rusten in de baas zijn tijd := Heb een beetje het gevoel of ik twee weken in 1 week heb gestopt met al het rennen en vliegen. 's nacht ook last van vriendlief.......die is zwaar verkouden en lijkt wel of hij heel de nacht met zijn hoofd onder water zit, dus ben aardig %)

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 07:25

:(:) voor dingetje...
Tallechie goed van alwyn.
Janouk..nog vergeten, wat een topdag hebben jullie gehad ! Gefeliciteerd !
Verder wel bijgelezen, maar op telefoon lastig.
Aks...migraine...getver...ik.moet binnenkort naar dokter, ben bang dat ook ik migraine heb...al langer, maar wil niet naar dokter..
Zie dan steeds vaker vreemde lichtstrepen in mijn gezichtsveld.....en licht is een ramp,vannacht zelfs wakker van de hoofdpijn geweest..
Maar hetg gaat al weer iets beter gelukkig.
Dus dikke knuf voor jouw Aks.

Fijne dag allemaal

Oh ja....tine.hoe is het gegaan met wedstrijd en hooi?

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 07:35

@tall goede prestatie van Alwyn. Snuitje al weer aan de betere hand?

@aks migraine knuffel sinds ik de pil helemaal doorslik, is mijn migraine fors verminderd.

*\o/* *\o/*
Na Brutus staat vandaag dame Image op de voorpagina