[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 21:28

gem: mooie gelegenheid om 2 mini marathons te oefenen,30 september hier in hoofddorp :j ( ik waag me er niet aan,kan toch het parcours niet onthouden of ze moeten pijlen op het gras zetten) _O-
ik vind het met de trailerrijden ook altijd vermoeiender dan zonder trailer,en vooral zondag met die hitte 4x 33 minuten :?
vanmorgen dierenarts naar de pony laten kijken,prikje erin(stond helemaal geen enting in paspoort) ze heeft wel keuringen gelopen en is een stermerrie en schijnt fokmerrie geweest te zijn. goede koop qua gezondheid volgends de dierenarts +:)+

__PSM__

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 21:29

Lekker ritje door t bos gemaakt! Fijn 1 en ander toegepast uit de menles, krijg veel makkelijker verbinding en heb veel meer controle over het tempo, uiteindelijk boy lekker in volle galop uit laten rousen op t bospad.. Heerlijk vond ie dat! Was de eerste x voor mij zo keihard, maar t voelde zo vertrouwd!

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 21:34

HT: Als als als mijn koets op tijd gerepareerd is >;) (vandaag met de verzekering gebeld en ze waren niet echt van plan om snel zaken te doen), heb ik op de 29e een D + V wedstrijd in Ermelo (NewForestPony-dag). Veeeeeel te ver (3,5 uur met auto + trailer), maar wedstrijden met alleen maar NF's wil ik eigenlijk wel eens meemaken.
Hoofddorp is me ook veel te ver, en helemaal voor een oefenwedstrijd :)) .

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 21:37

Vroeger reed ik daar met mijn newforest pony onder het zadel mee Gem... Super leuk zon dag!

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 21:38

Dat is idd alleen tot 18 jaar, maar voor menners geldt die regel gelukkig niet :) .

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 21:41

Heel veel plezier!

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 21:43

Eerst maar eens afwachten of mijn koets op tijd terug is van de "rupperasie" ^) . Ik geloof er geen hout van -O-

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 21:43

__PSM__ schreef:
Lekker ritje door t bos gemaakt! Fijn 1 en ander toegepast uit de menles, krijg veel makkelijker verbinding en heb veel meer controle over het tempo, uiteindelijk boy lekker in volle galop uit laten rousen op t bospad.. Heerlijk vond ie dat! Was de eerste x voor mij zo keihard, maar t voelde zo vertrouwd!

*\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* ; heerlijk is dat, ik kan me ook nog mijn eerste keer herinneren, enkel- en tweespan, heerlijk :j

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 21:44

tine10 schreef:
Nouvel: hoe gaat het met fief?

lief dat jullie daar aan denken... :j

kan er op 't moment eigenlijk niet zo heel veel van zeggen...
Ze is vorige week maandag ingespoten in de kogel en staat sindsdien weer op de volledige dosis metacam, daar ging ze gelijk weer veel beter op lopen, nu hopen dat dat ook blijft als we er straks weer mee stoppen...
moet het 12 dagen geven, dus afwachten maar...

voorlopig vroeg op, om 's morgens voor mijn werk te stappen...
en dan 's avonds weer!

heb 'r vanavond lekker helemaal gewassen, kan morgen met slecht weer evt dekentje erop...
want ze was echt heeel erg vies, bleef bruin water uit komen... :=

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 23:12

he bah nouvel, dat is nog altijd spannend dus :(:)
en wat een smeerpoets >;)

Hier vandaag iets nieuws geprobeerd :)
In verband met het gebrek aan hulp door de Ghost, en het gebrek aan vertrouwen in de Ghost (m'n boomloos zadeltje) deze keer het zadel van Crazymel haar paard eens op ponielief zijn rug gelegd en erop gaan zitten. Los erop liggen hadden we al eerder gedaan, en toen waren we positief verbaasd!

Afbeelding
Afbeelding

Het lag onwijs stabiel, en voelde voor mij onwennig, maar veilig.

Morgen eens wat langer dan 5 minuutjes erop proberen te zitten, want het zou wel heel erg prettig en bevrijdend zijn als ik in elk geval niet meer bang hoefde te zijn voor nog zo'n klapper vanaf m'n paard :) Hoe de werking op mijn rug is valt ook nog af te wachten :=

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 00:29

Bah, ben nog klaar wakker. Kan ik helemaal niet gebruiken, want had ook al een erg zwaar weekend. En komend weekend wil ik natuurlijk wel een beetje fit zijn.

Aks: niet vervelend bedoeld, maar ik vind het zadel te klein voor jou. :o
Nouvel: klopt, had je verteld dat ze 12 dagen op metacam moest. Dacht dat die al voorbij waren, maar zo snel gaat de tijd dus ook weer niet. Nog even spannend dus. Hoe is het met je andere paard eigenlijk?
Tallechie: hoe gaat het met je polsen? En met dat paard?
HT: wat raar dat de entingen niet in paspoort stonden. Neem toch aan dat dat bij keuringen ook wordt gecontroleerd.
Gem: heeft wilde plannen
Bianca: ik duim voor je dat het goed blijft gaan.
Lottex: mooie samenvatting

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 07:24

Goedemorgen.

Ben gebroken. Was om 1 uur nog wakker en schrok om kwart over 6 alweer wakker. Oftewel veel te korte nacht. Thabor krijgt maar vrij vandaag, kan ik wat extra rusten. Man, wat ben ik moe :O

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 07:33

Good Morning!

Tine sterkte!!
Toen ik zelf slaapproblemen had, merkte ik dat ik er voor mezelf heel erg op hamerde dat ik écht moest slapen want anders zou ik te moe zijn de volgende dag. En juist daardoor, kon ik niet slapen. Ik lag maar in bed: 'Ik moet slapen! Ik moet slapen!'
Nu scheelt het me veel minder, waardoor ik ook veel makkelijker slaap en minder moe ben overdag. Was wel heel lastig om die knop om te zetten hoor.

Aks het zadel is wel wat klein voor je. Verder kan ik vanaf een foto niet beoordelen hoe het op Dids ligt, maar ziet er niet slecht uit. Misschien iets teveel achterover.

Nou, ze hebben me vannacht 2x wakker gebeld, maar kon gelukkig weer makkelijk slapen.

Fijne dag allemaal!

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 08:04

Tine paard is weer thuis, maar ze weten nog steeds niet wat hij heeft. Ze gaan nu weer bloedonderzoek doen en testen op bijvoorbeeld lyme.

Polsen gaan wel aardig goed. Alleen vandaag begint de paardenvierdaagse en ik weet niet hoelang ze het volhouden, maar anders stoppen we eerder

Wel bijgelezen, maar moet me klaar maken. Ouders zijn hier zo om mijn wagen en daan op te halen.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 08:48

Als ik netjes zat had ik inderdaad niet die hele hand achter mijn billen.
Maar die billen zijn under construction dus dat komt goed.
Zelfde effect heb ik met de ghost :+ (en die is ruim 5 cm lánger!)

Zadel ligt kaarsrecht, singelstoten precies kaarsrecht naar de grond :)

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 09:06

Goedemorgen..
Tine sterkte vandaag..
aks..ik vind het zadel hoog liggen..dus dat de kamer toch nog wat te smal zou zijn, dan kan die evengoed mooi recht liggen, maar kan vertekenen op de foto.
zelf heb ik jaren met een bob marshall zadel gereden, dat is HET ! als ik ooit weer zou rijden, zou het zeker zo'n zadel zijn, mijn fjord en arabier liepen er geweldig onder !
tallechie super dat je meedoet met paardenvierdaagse....succes !
de honden zijn stil geweest vannacht en het voeren is weer geweldig goed gegaan, ik denk dat ik me teveel met de rangorde bemoeit heb :+ jaja...dat kan ook nog...lijkt prima...
Nouvel fief lekker gewassen, ik hoop dat het goed helpt, en ben ontzettend benieuwd naar haar herstel, ik duim heel hard voor je !
en ik lees nog iets over vol gas in galop ....vreselijk ............. heb ik nooit gedaan, zou ik ook nooit doen.... :n als ik zoiets doe....dan krijg ik geheid een ongeluk, hoe braaf mijn paard ook was...een handgalopje met melody daar was ik superblij mee....lekker relaxed...
dat kan ik me nog herinneren van de buitenritten met melody...een betrouwbaar dier...die voorzichtig was voor de kar...super..stiekem mis ik haar nog steeds.... ^)
Gem, balen van je koets...en de reparatie tijd....wel gaaf als je op een new forest dag mee zou kunnen rijden...

verder....niets nieuws....werkze allen, of geniet van je vrije dag....

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 09:14

@biancacoo; zijn die maar 42 cm lang? O:) die Bob Marshalls?

Ik ga er gewoon voorzichtig en kritisch vandaag nog eens een stukje mee rijden. Hij geeft netjes ruimte boven de schoft, niet extreem :)
Ik denk dat het er ook gewoon sneller stom uitziet omdat die pony zo klein en kort is :)

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 09:20

ze zijn er in allerlei maten, voor mijn arabje en fjord had ik een roundskirt..en die was idd errug kort anders pastte dat nooit..
maar zijn wel prijzig....
je hebt ook nog deze..lijken me ook een heel goede variant.
http://www.trela-fourage.nl/boomloos-zadel/en die kleuren zijn gewoon leuk..

en een boomzadel ziet er toch niet stom uit, ik had ook een thorowgood zadel, beviel ook erg goed.
http://www.thorowgood.com/ zadel voor mijn fjord, ook kort, en licht van gewicht..met een boom die goed pastte, keuze genoeg qua boommaat, deze was ook niet zo heel duur....maar ik vind het wel altijd mega lastig..helemaal op die korte paardjes..

gewoon gaan proberen aks met het zadel van crazymel, ik ben wel benieuwd !
Laatst bijgewerkt door Biancacoo op 11-09-12 09:28, in het totaal 1 keer bewerkt

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 09:24

pony van aks is idd kort en niet erg groot,
en dat terwijl aks best een lang end is,
(naast mij dan toch,hihi)

zelf dol op mn western...
ligt super, verdeeld goed, dwingt mn bout-rug in zo'n houding dat toch kan hobbelen,
en vind ook wel stoer uitzien :o

en eiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiindelijk mn maandelijkse ellende nu,
dikke week te laat..
liepen hier gister al namen te verzinnen 8)7

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 09:28

bicci..hoe drukker je je erom maakt...hoe langer het duurd waarschijnlijk...maar wellicht moet je straks wel een naam verzinnen ??
hktopic baby 3....?

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 09:35

bicci schreef:

Als aks ooit zelf een paard gaat uitzoeken, ipv paard haar, dan neemt ze er ook eentje die wél alle ruggenwerveltjes heeft en er niet 2 mist :') (geintje, hij klopt hoor, maar z'n rug :\ paarden mét rug zijn handiger _O- )

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 09:37

Biancacoo schreef:
bicci..hoe drukker je je erom maakt...hoe langer het duurd waarschijnlijk...maar wellicht moet je straks wel een naam verzinnen ??
hktopic baby 3....?

nope....
loop nu leeg, hihi

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 09:37

Akshay schreef:
bicci schreef:

Als aks ooit zelf een paard gaat uitzoeken, ipv paard haar, dan neemt ze er ook eentje die wél alle ruggenwerveltjes heeft en er niet 2 mist :') (geintje, hij klopt hoor, maar z'n rug :\ paarden mét rug zijn handiger _O- )

:j helemaal mee eens, hihi

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 10:04

Die zadelellende hebben we met de Foresters ook :j . Voor mijn jeugdruiter heb ik echt een 17 inch zadel nodig, maar vindt er maar eens eentje die niet al te groot oogt! Ik heb er een keer een Euroriding op gelegd, daar verzoop ze onder. Nu een JC kunnen overnemen en deze past perfect :) . En toch allebei 17 inch.

biancaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 11:03

wel meegelezen, thanx allen voor de felicitaties en bic actie van sofie wat sophie moet zijn.
hier gaat alles rustig aan. Bevalling ging vrij vlot. Alleen ik ben 3 1/2 van de 6 die een mens heeft liter bloed kwijt. Dus dat merk je wel. Dus weinig bokttijd voor mams, meer rusttijd. Ik zag al fotootjes geshowd warden door bic. Dus dat is allemaal al snor. Zodra ik me beter voel. Zal ik ook nog wel wat plaatsen. Allemaal tot snel. :wave: