[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

tallechie

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 15:54

Bianca ik heb heerlijk geslapen, niet een keer wakker geweest.
Het is alleen ontzettend stil in huis nu, Daan en Dribbel zijn er allebei niet. Ben dus ook aan de gegaan en heb de wc's alweer schoon.

Super dat het goed ging met 2 span.

Bruggetjes heb ik ook een hekel aan. In Leek zit ook zo'n bruggetje, daar moet je ook langs met het wegparcour, en ze kunnen er inderdaad net bij langs gaan.

Dan lijkt het toch ergens vandaan te komen als hij nu wel galoppeert, misschien een spiertje vast ofzo

(gaat de was opvouwen, ophangen, in de droger doen en dan weer aan de studie)

cyclo86

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 16:06

bruggetjes zijn zowiezo al eng te paard vind ik.... is bij mij in de buurt een brug over een rivier waarbij je dan als je op het fietspad loopt naast de reling loopt, reling slechts 1m hoog ofzo dus als paard misstap doet zit je direct heel stuk naar bneden de rivier in brrrr dood eng altijd, mijn paard loopt gelukkig altijd braaf over... Laatste keer idioot in cabrio tegengekomen die leuk aan het toeteren was toen ik bovenop de brug liep :( wtf dat doe je toch niet zo al eng genoeg, gelukkig was dat voor cyclo enkel reden 2 passen te draven. Rede wrm ik niet op de auto weg loop is omdat ze dar veel te hard rijden vaak en ze je met paard dan net smal gnoeg vinden om je voorbij te sjezen... ook als tegenligger aankomt. onder het motto tjah dan had je maar o phet fietspad moeten rijden :+ kiezen tussen 2 kwaden dus als het oit zo ver komt zal ik wel met de koets o pde weg rijden dan hebben ze weinig keus dan achter mij te hangen

bianco klinkt goed van melody hopelijk is ze snel helemaal beter

foto s van die marathon zijn heel stoer hoop dat ooit nog eens te doen amar zal dan neit met mijn huidige welsje zijn die wordt betje oud hoop met haar spelenderwijs kenis te maken met het mennen op recreatief niveau en mis op termijn oit een jonkie aan te schaffen voor wat meer serieus te doen (als er tijd genoeg is en ik het heel leuk vind wat wel zo lijkt haha)

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 16:06

hier een filmpje van 2 maanden geleden http://www.youtube.com/watch?v=M4gMqpJoh0s, toen was stelling en buiging nog errug lastig, dat is nu de afgelopen weken al heeeeeel erg verbeterd, de ontspanning is wel al redelijk goed op dit filmpje..
Maar zit zelf te denken dat melody misschien doordat ze soepeler word.... in haar rug een blokkade heeft, omdat ze zo vreselijk scheef was en in zo'n korte tijd nu losser is geworden.

~~}> Tallechie hard aan het werk dus..

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 16:12

bianca anders gewoon ostheopaat of fysio er bij. Heeft bij veale ook enorm geholpen toen hij regelmatig onregelmatig liep

was al opgehangen, nieuwe was aangezet. Ga eerst nog even foto's uploaden van daan en meubels

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 16:27

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 16:53

Haaaa.....moooie meubels tallechie, staat goed bij de muren en de vloer ! en vrolijke Daan !! haha.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 17:19

@ Tallechie: mooi geworden hoor! Lekker licht. Thabor reageert niet zo erg op dingen hoor met buitenrit. Hij kijkt wel, maar het meeste loopt hij zo langs. Tja, zo'n heel grote tractor, net voor de eerste keer met wagen op pad, veel wind (gisteren waaide het ook al best) en sloten... dat was iets teveel. Hij liep na de tractor gisteren zo langs 2 weides met paarden zonder te hinniken of te kijken.

@ Dennis: dapper dat je met deze wind met trailer op pad bent gegaan. En leuk dat Roos 2x mag meedoen. Toen ik examen deed deden we met 4 met 1 paard. Blijkbaar gaat het nu anders.

Bruggetjes zijn idd ook eng, maar ik vind sloten nog enger (daar zit geen leuning om)
Het waait hier nog steeds enorm hard, dus denk niet dat het mennen doorgaat. Denk ook dat man met mij niet wil mennen, dus dan gaat Thabor woensdag (heeft man thuiswerkdag) weer voor de kar. Moet hij morgen en dinsdag maar de grootste band gaan trekken. thabor moet niet mijn angst gaan overnemen.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 17:28

Dank jullie wel. Ben er ook heel blij mee.

Tine dat kan ik me voorstellen hoor, maar gelukkig is Thabor braaf.
Ik heb 2 jaar terug mijn examen gedaan en deden wij het ook met 4 mensen en 1 paard.

Vervelend dat je zelf zo'n angst hebt, dat kun je inderdaad snel overbrengen

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 17:43

Ik heb maar een hele lage trailer (130 binnen hoogte, even hoog als de meeste bestel busjes). We zouden met een 2 paards, maar het leek ons verstandiger om mijn oerdegelijke lage vee-trailer mee te nemen. Waar mijn 1,5 paards wel snel last van wind had (ook met pony's er in) geeft deze geen krimp. De auto heeft meer gewiebeld dan de trailer.

Met andere paarden word 2 of 3x gereden begreep ik. Ik sluit bij een examen aan, de rest heeft de volledige cursus gedaan. Ik zou de enige zijn die met Roos zou rijden, maar had aangeboden dat ze ook ingezet mocht worden als dat nodig zou zijn.

Mijn baby's net :D
[KS-ITP] Eddie en Ebony op de foto

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 18:54

Leuke foto's komen er voorbij, verder kom ik even niet :o .

Tabloid heeft al even niet meer voor de wagen gestaan vanwegen het slecht weer. Ik hoop volgende week weer de dressuur te kunnen oefenen.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 20:24

Zie een vrolijke Daan en Tallechies mooie huis met een hele leuke foto van Veale aan de muur +:)+
Toestanden bij Poeltje maar alles goed afgelopen en ook nog een 1e prijs met Kokkie (dat noem ik goed omgaan met tegenslag zeg) 8-)

Zo, net thuis van een heeeeeele lange paardendag :+ was erg gezellig trouwens.
Grootste avontuur was kijken bij het zwarte tuigertje :j Dus hier lang verhaal, soort verslag van de dag :o
Het waaide en regende als een gek toen we aankwamen. Dus paardje eerst op stand bekeken, vrij gewoontjes, beetje een pony, apart kleurtje (a la Thabor) maar wel super opgevoed (stilstaan los aan halster, netjes poetsen, voetjes geven, vriendelijk en 'open'). Daarna los in de (zeer grote binnen)bak, toen ging ze dus lopen :D , draven & makkelijke galop. Zo zei mijn man, dat is een leukerd. Na het ronddraven/galopperen kwam ze ook zo weer naar je toe, totaal niet van de kook of opgefokt.

Het was ondertussen aardig droog geworden maar waaide nog steeds enorm, maar goed, tuig erop (allemaal geen probleem, expres van alles langs en tegen haar lijf gedaan, verblikte totaal niet) en voor de wagen (super luxe wagen van de Lemelerij *D ). Inspannen super relaxed, bij het opstappen werd ze wat onrustig maar goed, stond daarna goed stil. Verkoper ermee aan de slag in de binnenbak, stappen, draven :~ Na minuutje of 5/10 naar buiten gegaan. Over landweggetje dorp in, 't was harstikke druk, weer buiten het dorp, ik op de bok, leidsels overgenomen 8-) en lekker sturen, over eng dijkje heen, over landweggetje, wat auto's gepasseerd, wegversperring en van die plastic zakken met zand, ze keek wel maar moet eerlijk zeggen dat Rizanta wel veel meer keek eigenlijk := af en toe zo'n pasje opzij of even wegspringen maar stelde niet veel voor. Reageerde erg goed op zweephulp.

En jawel, daar was-t-ie dan (op zondag, waarom op zondag :+ ) een werkelijke enorme tractor... :\ o zegt die man doodleuk, zo'n grote heeft ze nog nooit gezien. Ik zeg: "ik doe net als bij mijn eigen paard/pony's, ik draaf gewoon lekker door beetje druk erop en zo lang mogelijk middenop deweg dat die tractor opzij gaat en ik ruimte heb." Hij: "Zou ik ook doen." Dus ik maar dapper doen en hoppa ze keek wel wat maar marcheerde er net zo netjes langs, even kont wegdrukken en extra pasje maar net zo mooi voorwaarts. Moet zeggen dat ik toen al zoiets had van jeetje, wat een karakter, top hoor.

Dus het dappere ding ging zo met mij weer richting dorp, daar hele dorpje Obdam door gecrost, langs de kerk, over de spoorweg, was heel druk want was net trein langs geweest dus aan alle kanten auto's en fietsers, maar ze had gewoon haar oortjes erop en bleef zeer goed en licht op de hand. En ik praten, maar kom op, ja toe maar, braaf meisje :=

En weer naar het huis. We hebben zo'n dik uur gemend, waarvan ik wel drie kwartier denk ik, ze heeft eigenlijk geen pas verkeerd gezet.

Het is gewoon een heel jong en jeugdig dingetje, zit geen echte bespiering op en ze is voor de wagen heel gevoelig, zeer alert en vlug en ik kon er werkelijk heel fijn mee sturen. Ik vind haar dus wel super cool hoor, ze liep langs van alles alsof ze dat al jaren deed. De verkoper vond ook dat ik er erg goed mee overweg kon en dat ik goed kon mennen (haha, zal hij dan wel tegen iedereen zeggen maar ze deed het ook erg lekker moet ik zeggen). Halthouden onderweg ging ook erg netjes, naar stap terug en weer voorwaarts ook.

Dus als het meezit (even keuren) dan komt ze volgende week zondag of maandag naar stal. Het is een vreselijk leuk paardje en ik heb wel het vermoeden dat ik goed met haar uit de voeten kan, zeker onder begeleiding met Peter. Het is ook wel het type paardje dat je goed bezig zal houden en waarmee ik vast wel eens met mijn handen in het haar zal zitten, het is een dapper, pittig dingetje. Maar het houdt me zeker van de straat en helpt me denk ik heel goed om Rizanta een plek te geven.

't Was wel heel wat anders hoor, zo'n gup voor de wagen of zo'n groot peerd. En dat vond ik dus ook wel fijn, dat het echt niet te vergelijken is. Dan doe je dat ook niet en word je er vrolijk van en niet triest.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 20:28

Yeah, Bente naar een nieuwe baas. Echt stoer. Ik heb nog op mijn pc zitten zoeken maar kan geen foto's meer van haar vinden. Ik hoop dat ze goed gekeurd word en dat jullie weer lekker kunnen gaan genieten.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 20:37

*\o/* *\o/* vhu!!
spannend joh, maar wat fijn dat het zo goed ging!

tallechie, ziet er leuk uit allemaal!

dennis, leuke foto's!

eefielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 20:39

VHu: Wat een prachtig filmpje van Rizanta! En wat gaaf dat je toch wel erg enthousiast was van het zwarte tuigertje! Wel weer een nieuwe uitdaging.

Ik was op een heel nat familie weekend en jullie zijn al 6 pagina's verder. Nu niet te veel meer praten hoor! Ik ga morgen vroeg naar de knhs voor de instructieweek en ga proberen daarna weer bij te benen. Ik heb dan vast weer wat meer te vertellen! Fijne week allemaal!

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 20:40

Zo vhu, een enerverend dagje paard gehad dus !!
wat fijn dat je zo goed met haar overweg kunt !! ik duim voor je dat ze goedgekeurd word !!
en dat ze dan snel bij je op stal staat !!
Hartstikke leuk !!

morgen heeft ons zoontje voor het eerst schoolreisje, ik ben zo benieuwd hoe hij het vind !!

Dennis, gave foto's,en wat groeien die hard zeg !!

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 20:49

Vhu gefeliciteerd. Hopelijk gaat de keuring goed en mag je haar zondag of maandag op stal bewonderen.
Als ze zondag komt krijg je een drukke dag :-)

eefielover heel veel succes en veel plezier. Ben benieuwd hoe je het vind. ik ga volgend jaar ook.

Bianca spannend....

Net even bij veale geweest even aan het halster gelongeerd. Ging braaf. Hij stond er goed bij.
Was een merrie erg onrustig en had harsdruppels dus die zal vanavond wel veulenen. Helaas moet ik dan een week wachten om haar veulen te kunnen zien. Maar durfde er ook niet op te wachten

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 20:51

jee fijn en spannend VHU! :) als ze komt, dan ben ik wel heel benieuwd, dus als je dan eens een groom zoekt ;) :)
filmpje vond ik erg pakkend trouwens, heb erom zitten huilen :o

daanfoto gezien
thabor voor de wagen

en de rest heb ik écht écht bijgelezen. Gisteren gebbq't en vandaag bij schoonouders geweest. Mijn ouders niet gezien, maar ik vind 1 ''verplicht bezoekje'' op een dag zat.. Ga deze week wel keertje bij ouders kleppen :)

en nu weer aan m'n verslag

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 21:03

Vind het wel fijn dat jullie me niet veroordelen dat ik Bente dus leuk vond. Het is een totaal ander paard (pony :x ) daardoor heb ik met haar geen echte 'moeite'. Op de hele stal van Bente ook alleen maar vossen en schimmels gezien, gelukkig en geeneen die op Rizanta leek.. Rizanta zit nog enorm in mijn hart & ziel, dat is echt heel heftig nog steeds maar ben zo blij dat ik iets heb gevonden waar ik mee aan de slag kan. Had toen we naar huis reden eindelijk weer een beetje gerust gevoel en geen verdriet in mijn lijf. Elke keer als de telefoon gaat ben ik bang dat er iets is met de pony's. We zijn deze zondag ook expres met z'n drieeen op stap gegaan om bij Bente te kijken (en trouwens nog aantal andere paarden gezien, leuke paarden hoor, vos en een schimmel, trouwens :+ , maar geen Bente, waren rijpaarden maar ik heb er dus niet opgezeten, had ook gezegd dat ik langs zou komen om even te kijken, te zien in stand en in de bak, maar dat ik er niet op wou, en ik wilde ook echt niet toen we er waren).

@Naaltje, jij hebt haar gekend (Rizanta) lijkt me ook best wel confronterend als je dat filmpje dan ziet.
Zou leuk zijn als we eens zouden afspreken, maar ik kom eerst bij jou :j zal je even pb-en voor afspraakje. Kijk daar heb ik nu in ieder geval zin in.

@Biancocoo toen onze zoon voor het eerst op stap ging met school vond ik het doodeng allemaal, ben maar meegegaan als begeleider :o
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 19-06-11 21:05, in het totaal 1 keer bewerkt

askazita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 21:05

tallechie leuke foto's.

bij ons dicht bij is een brug van ongeveer 3 meter breed,
en daar zit helemaal geen reling langs alleen een soort biels die 10 cm hoger is.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 21:06

hihi :D Je bent zeker welkom om bij Dids te komen hoor :D Ik word ook heel happy van grooms, en dan kan ik ons bos eens showen :D (heb alleen niet zo'n comfi wagen als jij :o )

Hoe is Han eronder? En je man?
En of mensen je veroordelen, jij moet ermee om leren gaan, en als het je zou helpen om met een verentooi om een totempaal te dansen en rooksignalen te maken, of dat je een projectje zoekt om jezelf lekker in te storten, dat maakt niet uit toch, als het jou maar helpt :)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 21:07

Oja, bruggetjes.
In de pannenhoef, het bos(je) waar we rijden is ook een bruggetje met vrijwel geen leuningen. Zit soort verhoogde drempel omheen. Rizanta ging altijd helemaal naar een kant kijken, want er liep een stroompje onderdoor (dat maakt geluid), moest je echt goed zweep aan een kant houden en ik ging er altijd maar in draf overheen....
Peter zegt dan dat het kan...dan doe ik het maar en dan kan het :+

Manlief vindt het een leuk paard, hij heeft er best wel oog voor hoor, onderhand. En hij vond de man die haar verkocht een goede vent, dat helpt ook zeer. En hij is heel blij dat ik een paardje heb gevonden voordat hij weer drie weken naar het buitenland gaat.

Han wilde direct mee op de wagen :+ maar dat zag ik niet zitten (wilde me even goed kunnen concentreren op het paard) }:0
Hij zei dat Bente een lief paardje was.

Die andere paarden had ik echt totaal maar dan ook werkelijk totaal niets mee. Gek is dat dan he.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 21:13

haha :D een echte kerel die zoon van jou, nergens bang voor :))
Als je han wil meenemen als je met dids komt kroelen kan en mag dat hoor :)) Mag ie mennen, en rijden als ie wil ;)

een fijn gevoel bij een verkoper lijkt me ook al de helft inderdaad.. En dan nog goedkeuring van je 2 mannen.. ;)

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 21:18

Tallechie leuke foto's van je huis ziet er netjes uit mooie meubels ook !!!

@ vhu klinkt allemaal heel leuk !! Ben benieuwd hoop dat ze goedgekeurd wordt.
(en dan willen we foto's van jou met haar zien natuurlijk) Enne ik snap het wel je hebt natuurlijk ook
je pony's nog maar zo'n paard is toch anders en de een gaat er nou eenmaal anders mee om dan
de ander. Het verdriet blijft toch wel en je zal haar nooit vergeten.

Jeroen gaat trouwens volgende week naar een beleerstal in gilze. Daar wordt ie dan verder
beleert voor de kar en miss ook onder het zadel. Remko lukt het gewoon niet ivm ploegendienst
en te weinig mensen om te helpen.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 21:20

Gilze? Brabant?
Dat is heel erg vlakbij mij :) :)) Hopelijk gaat 't voorspoedig :j

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 21:22

jup bij jou naaltje. Komen we om de koffie ;)