Hier ligt ook veel sneeuw... Ze voorspellen voor vanavond weer een pak sneeuw erbij! Haha Zhora heeft het zich gemakkelijk gemaakt in het tuinhuisje. Ik was vandaag hooi gaan bij halen, en ik had 1 baal hooi(die nog maar half was) op de grond gelegd zodat de rest netjes gestapeld kon worden. Nu heeft Zhora zich geamuseerd en heeft ze van die halve baal hooi een nestje gemaakt. Blijkbaar ligt het hooi aangenamer dan haar mand met schapenvacht Ik had te veel medelijden met haar en haar pijnlijke pootjes, dus heb ik het nestje maar laten liggen... Het ligt niet in de weg, dus kan geen kwaad
lekker nog ff wezen pown-knuffen... borsteltje erover gehaald, hoewel hij niet vies was. hij was net binnen gehaald en dus amper tyd voor mij, haha de brokjes en hooitjes waren veel en veel belangrijker
VanHuisUit
Geplaatst: 18-12-10 20:18
Beterschap Tine, zo naar als je zo misselijk bent
We hebben eindelijk iets gedaan met de slee...niet spectaculair maar het was best wel leuk. Even topicje gemaakt... [AR-ITP] Alwyn en de slee
Vanmiddag naar Rizanta geweest, ook allemaal sneeuw natuurlijk... ze had zich 's ochtends in de paddock enorm uitgeleefd dus toen ik haar er nu neerzette (voor zekerheid even hoofdstelletje / met lange lijn gedaan ) was ze vooral aan het kijken... Lekker op drie benen
Toen ze in de paddock dus zo rustig was durfde ik met haar te gaan wandelen in de bak en op de wei. Heb zo'n half uur / drie kwartier gewandeld. Toen wilde ik haar nog aan de lange lijnen doen maar dat maar heel even gedaan want ze heeft een enorm staptempo en als je erachter loopt en dan in die sneeuw kun je zelf niet meer zo goed opletten waar je loopt. Dus was bang uit te glijden. Dat merkte ze direct want ze werd een beetje hyper de pieper. Dus even boel stil gezet, rustig naar stal laten lopen en toen maar in de box gezet. Denk dat ze gewend is dat ze iets lekkers krijgt want ze bleef maar kijken naar haar bak, had niets bij me (stom). Gelukkig had haar vorige baas een zak met paardensnoepjes achtergelaten dus maar even paar snoepjes gegeven, toen was het klaar, draaide ze zich om om naar buiten te kijken
Bicci; toch wel lekker dat je nog even geborsteld hebt ook al hebben ze alleen oog voor het eten. Balen dat je nog moet wachten op je pakketje, je kreeg een nieuw tuig toch? sander_lotte; ach arme Zhora, hoop dat het snel beter word, wel fijn een eigen nestje hooi! Beterschap Tine Maisy; mooie plaatjes en wat fijn een eigen sneeuwschuiver! Wat een heerlijke puppensnoet kwam er ook voorbij! wanneer mag je hem/haar ophalen, of had je ze al thuis? Wimmus; toch wel een byzondere manier dat beleren van jou, ik vind het wel heel leuk dat je een dagboek bij houdt. Ik denk dat ik er nog wel wat van kan leren. Jellee veel plezier met je coctailparty Patrick; wat heb je toch mooie tinkers! Leuke kerstkaart ook.
Hier vanmiddag heerlijk gesleed met Lizzy! wat is dat toch een dondersteen. Ze had er zoveel zin dat ze het liefste de hele tijd in een heerlijke middendraf/ uitgestrekte draf rond ging. Ik kreeg ze bijna niet in een arbeidsraf rond en als je er zo laag achter zit heb je een goed uitzicht op haar benen en wow wat kan ze toch sjouwen als ze dat wil Pride mag morgen, want ik was zo door en door koud na dit slee avontuur dat ik eerst moest gaan opwarmen bij de kachel en toen was het alweer donker.
oe, sleeen, moet toch eens een slee ergens vandaan toveren, als mn tuig er is en er ligt nog sneeuw, toch eens doen
@sumic is nieuw tuig, tnt werkt niet echt mee helaas..
VanHuisUit
Geplaatst: 18-12-10 20:35
He...jij woont in Breda! Rizanta staat momenteel in Rijsbergen, is vlakbij jullie. Ik hoop echt dat het snel gaat dooien vind het een heel gedoe met een nieuw paard met al die vorst & sneeuw
@Tine, dat er bij jullie al bijna geen genoeg sneeuw meer lag om te sleeen zeg, hier ligt echt nog heel veel! Mijn pony's rennen af en toe wel enorm in de sneeuw, maar dat zijn de jonkies, Freddy en Alwyn. Snuit rent altijd alleen even de wei in maar gaat niet echt spelen, zeker niet als hij er elke dag in komt. Freddy en Alwyn hebben echt van die stoeibuien. Zag nu ook weer dat echte merriegedrag bij Rizanta. De welshjes van de staleigenaar stonden naast haar en ze wilde even snuffelen, dat kon, maar de monstertjes gingen een beetje gillen en aan haar halster knabbelen. En jawel hoor tante truus draaide zich direct om, deed een been half om hoog en liep hooghartig een paar meter weg zo van dat gedoe, doe toch normaal, get a life
@Sumic, hoop dat ik de boel zo aan elkaar kan knopen en mezelf een trap onder mijn kont dat ik ook ga draven met de poowns & de slee
mijnes sta nu in de haagse beemden letterlijk om de hoek. eerst woonde die op de vloeiweide, vlakbij stal sintels.. daar kom je langs als je van breda naar rijsbergen rijd.
hmm, ik mijn nokia op 't moment.. Heb 'm net door de muur naar buiten willen gooien En hij doet het nog. Luchtte wel op, eventjes ergens mee gooien
VanHuisUit
Geplaatst: 18-12-10 20:47
Er zitten inderdaad nogal wat paarden/ponystallen in Breda e.o. We staan bij Peter de Koning, www.petrideko.nl , ze doen daar met name mennen. We laten haar herbeleren voor de wagen (kon ze maar heeft ze heel lang niet meer gedaan). Ondertussen zoek ik druk naar of een goede (en betaalbare) stalling in de buurt van mijn pony's of we passen de stal zodanig aan dat ze in de zomermaanden gewoon 'thuis' kan staan.
ik vind inkopen doen zoiezo drama... maar idd, met rot humeur is t 3x niks nee.. maar joh, oogkleppen op, doen wat je meot doen en weer trg naar huis... dan heb je minste last van
ohja, die hadden we ook nog... niet gaan ivm het weer
tis dat ik dids' knuffels nodig heb, anders zou ik goed een week niet gaan... ondanks 't smoesje (weer/niet lekker/druk/geen zin) boeiend.. Beest heeft z'n natje en droogje en z'n kudde Die mist mij niet... Dus ik kan me prima voorstellen dat iemand niet gaat met dit weer als je hierdoor moet lopen ga je op je bek.. In de auto kun je dan nog iig niet op je bek gaan...
Ik knal er nog maar even een ego-post tussendoor. Gisteren indoor Emmeloord gereden, de bak was enorm zwaar en arme Saffier had het er moeilijk mee. En ik ook! Sturen ging iets minder fijn dan normaal. Tweede rondje ging al ietsje beter, maar het was niet voldoende voor de finale. Werd zesde.
Daarna achterop gesprongen bij dubbelspan paard, die man had niet verkend, dus ging ik hem maar even helpen. Tandem ging weer goed, finale gehaald en uiteindelijk eerste geworden.
Vandaag richting Haskerhorne. Tis wel heel veel in een weekend, heb geen rug en knieen meer over door de kou van gisteren.
VanHuisUit
Geplaatst: 19-12-10 10:17
Veel plezier Poeltje! Groot voordeel van wedstrijden is in ieder geval dat de paarden/pony's er wel uitkomen. Ik heb het hier gewoon voor de komende dagen helemaal opgegeven want het is hier weer ongelovelijk wit. Er is vanacht 15 cm sneeuw gevallen, het vriest, dus het blijft liggen. Moet vandaag in ieder geval zien veilig naar de poowns te komen, Rizanta komt er gewoon uit, ik laat het maar los, kan toch niets doen
Onze kat is al drie dagen zoek...hij heeft een paar 'schuil' adressen hier in de buurt, hoop dat hij daar nu zit. Maar drie dagen is al wel heel lang weg