[AR] [HK] "in een rijtuigie...."

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 11:14

had de eigenaresse van voice gedaan :)
die was echt helemaal trots :o

ik ben ook echt zo blij met voice, ze maakt me altijd helemaal blij <3

ben trouwens wel blij dat ik eerst ergens een clinic gereden heb voordat ik meteen een wedstrijd op ander terrein ben gaan rijden, ze is namelijk echt heel anders op ander terrein dus dan krijg ik dat niet meteen op een wedstrijd op me af.

Maisie

Re: [HK] "in een rijtuigie...."

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 19:22

nou ik heb mijn buitenritje gehad. Hij was super braaf zelfs nog een paar keer gegallopeerd dat ging ook goed. Tot we 10 meter van de oprit verwijderd waren en hij van een vogel ofzo schrok. Daar lag ik. Langs de HAP geweest en nu zit mn knie en allebij mn handen in het verband en overal bont en blauw. Gelukkig niets gebroken. Nou ja niet meer met ferro gereden dus.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 19:40

Ik heb vandaag eindelijk weer eens een buitenrit met pony en wagen kunnen maken. Mijn groom (man ;) ) vond het eigenlijk nog wel erg koud, viel ook best tegen met een stevige wind, maar ging toch dapper mee. Pony deed het superbraaf. Best veel verkeer, scheurende motoren, wapperend plastic aan de leuning van de brug, maar dat deed hem niets.

's Middags met paard in de bak gemend en weer geoefend voor de komende wedstrijd. Ook nog even proefje geoefend, maar dat viel nog niet mee. Een M proef met een groot paard in een bak van 17 x 34. Maar goed, kwamen er zo ook achter dat de lezer deze proeven ook nog wel even mag oefenen. Heb nu in de wei een ring uitgezet van 28 x 56, dus morgen maar eens kijken hoe dat gaat. Zitten wel flink wat kuilen in de wei, dus dat wordt nog wel lastig.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 19:58

Ik ben vandaag naar de marathon van de FlevoMendagen geweest :) Gelukkig beter weer dan gister (35 mm regen :\ )

Net weer fotos gekregen :+
Mijn gestrande walrus :+
Afbeelding
Afbeelding

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 20:06

Hahaha idd net een walrus := ;)

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 20:30

Zo, omdat degene hier uit het topic die mijn Ideal tuigje over zou kopen niet meer reageert (niet verwacht van een vrouw van 41) heb ik nogmaals te koop: Ideal Luxe Marathon tuig maat minishet. In perfecte staat, niet veel gebruikt.
Vraagprijs per PB

Voor degene die het zou kopen: Vind het enorm sneu van je dat je gewoon totaaaaal niet op mijn PB's reageert! Heel erg onvolwassen voor een vrouw van 41!!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 20:52

Ben gelukkig 46 :+
We hebben net het tuigje van Sim laten verstellen, kijk even morgen hoe het nu allemaal zit (haal het morgen weer op) mocht ik denken dat het nog niet 100% naar mijn zin is pb ik je even.
Nou wij hebben dus een enorm Paas-familie weekend gehad dus helemaal NIETS met de pony's gedaan. Gisteren even heel snel in de stromende regen gevoerd en gemest, vandaag heeft Ingrid ze verzorgt en morgen zie ik onze schatten weer. Pffff erg vermoeiend al die paaseieren zoeken, paasbrood eten enzovoort. Waren heerlijk in Drenthe en net over de grens bij Enschede, wat is het daar toch mooi. Ik zag nu in het bos allerlei leuke menpaadjes erg he :z

@Marianne wat heerlijk dat je zo'n lekker paard tot je beschikking hebt als Voice.
@Maisie, wat ben je er dan naar vanaf gevallen? Sterkte!

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 21:01

Ben ook weer terug. Ben helemaal kapot.

Ik ben heel huids aangekomen. Mijn vader heeft 1 misstap begaan, die gleed bijna van de kar af.

Veale wist wat er ging gebeuren. Was behoorlijk voorwaarts. Voor de start stond hij te steigeren voor de wagen. Weg parcour was hij voorwaarts maar wel te controleren. Veel langs water gereden, over een bruggetje. Ging twijfelend maar ging goed. Daarna bij een kanaal was een kano, daar schrok hij van en ging in gallop er van door. Na 5 a 6 passen kon ik hem weer terug krijgen. Verder geen problemen. Bij het staptraject zag je hem inkakken, moest hem af en toe aansporen . Bij de rust was hij helemaal weer op adem. Ik ging het parcour in met de hindernissen en hij wist weer wat er moest gebeuren. Ik dacht dat er werd gefloten, maar bleek voor een andere hindernis te zijn, moest dus weer terug. Hij werd druk van de paarden om hem heen en van de speaker. Ik kreeg hem bij a de waterbak niet in dus heb de a op een andere manier gepakt. B ging goed. Bij c kreeg ik hem weer de waterbak niet in. Heb 5 a 6 keer geprobeerd. Hij ging links van eeen paal langs en moest rechts er bij langs. Dit ging dus niet. Heb hindernis 1 dus niet afgreden, moest door het water heen en dat lukte dus niet. Ik wilde stoppen maar mijn vader zei dat ik door moest gaan. De rest van de hindernissen is goed gegaan en de vaardigheid foutloos.
Achteraf baal ik van mezelf dat ik niet op een andere manier hindernis 1 heb genomen, dan had ik het misschien wel gered, maar de spanning was te groot.

Ben zeker positief, hebben veel geleerd en op naar de volgende keer. Heb al foto's van een zwager binnen. Zal ik zo wel even een paar uploaden. Mijn andere zwager heeft een filmpje en foto's gemaakt. Die krijg ik nog.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 21:02

Maisie die een lelijke val heeft mee gemaakt. Sterkte.

Vervelend dat iemand zich niet aan de afspraken houdt.

Leuke foto's gezien.

Tine die reservekampioen is geworden.

en allemaal leuke paasweekeinden gehad

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 21:07

Nou Tallechie, kan me voorstellen dat je kapot was wat een belevenissen! Goed van je vader zeg dat hij zei dat je gewoon door moest gaan.
En Tine, nog gefeliciteerd! GOed zeg. Ook trouwens met je heerlijke buitenrit, erg leuk.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 21:17

evelli, ik heb even in je topic van je tuig gereageerd

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 21:18

Had ik al gezien hoor :)

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 21:19

hihi ik zag het.
ik dacht dat je met dat tuig niet voor een oh zo bekende zwarte sulky kon?
omdat die andere lichtogen heeft?

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 21:22

Waarom niet?
Zit toch een gat in waar het lamoen doorheen kan :+ Ging prima met mijn sulky :) Deze zijn juist functioneler omdat ze ook te gebruiken zijn bij een gesloten lamoen, dus met een oog aan het einde van het lamoen :)

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 21:24

owww ik snap het :+

Wobbe gaat vanaf volgende week zondag uit logeren.
hij gaat beleerd worden voor de wagen.
even de 'basis' weer doornemen en dan de laatste stap: de sulky erachter...
het enigste wat er eigenlijk nog moet gebeuren is hem inspannen en wegrijden.. de rest kent hij al.
maar die laatste stap durf ik niet voor het eerst alleen te wagen.
dus hij gaat een maandje uit logeren.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 21:40

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 21:42

Wat lekker relaxed dat je hem een maandje kunt uitbesteden .Geloof me, na die maand rij je er zo mee weg hoor. Waar breng je hem heen en ga je zelf ook vaak heen om het 'samen' te leren? We hebben bij Alwyn ook heel erg overwogen hem weg te brengen maar omdat hij zo'n stresskip is en we hem nu zover hebben dat hij bij ons super relaxed is doen we het maar zelf en dan gewoon in zeer langzaam tempo. En hij is nog zo jong, alle tijd zeg maar.
Dat is echt een mooi tuigje hoor die van Evelli :9

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 21:42

Afbeelding

Dit was na de laatste hindernis, de vaardigheid :-)

jouke_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 22:51

Iedereen met pech heel veel sterkte!!
Iedereen die successen heeft behaald gefeliciteerd!!!

Heerlijk weer vandaag zeg!!!

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 22:56

Ivystoeter goed dat je hem een maand weg brengt. Hopelijk kun je na een maand zo er mee weg rijden.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 22:57

jouke_h schreef:
Iedereen met pech heel veel sterkte!!
Iedereen die successen heeft behaald gefeliciteerd!!!

Heerlijk weer vandaag zeg!!!

Grappige samenvatting :D
Zo heb je iedereen gelijk gehad :+

jouke_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 10:49

Kort maar krachtig :D

Gisteren nog lekker buitengereden ohz. Ging iemand met een groene ponie mennen en dat vrouwtje heeft pas een knie operatie gehad en degene die haar paardje beleerd heeft, ment de eerste tijd met haar. Vriendlief was ook mee naar stal en ik vond het een beetje sneu om hem helemaal mee te laten fietsen. Dus gevraagd of hij mee mocht op de wagen en of ik erachter aan mocht hobbelen. Helemaal prima want dan hadden ze een groom erbij. Vriendlief mocht helpen inspannen en natuurlijk stond deze ponie net even niet stil. Je zag hem echt zo kijken van help wat moet ik hier mee. Gingen onder een tunneltje door en onderin liggen van die roosters zodat de tunnel niet blank komt te staan en ja dat is heel eng om daar zelf over heen te moeten. Dus mijn vriend moest helpen. Ponie kwam half omhoog om een mega sprong over de roosters te maken. Heb nog nooit iemand zo hard weg zien rennen!!! Bij het tweede rooster ben ik met mijn ponie er maar naast gaan rijden. Alles weer heel thuis krijg ik 's avonds nog een smsje dat het vrouwtje het zo geweldig leuk vond dat wij mee zijn gegaan!! Vond ik zo lief!! Ik hoefde niet alleen naar buiten en mijn vriend heeft weer wat geleerd!!

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 13:33

Zo, weer helemaal bijgelezen. Ik lees over wedstrijden, zenuwen, een hyperpony van VHU (geloof ik) en een pony die weer wat beter loopt, fijn. Nog wat boosheid over beleren met 1,5jaar (arm ding) en mensen die opeens niet meer reageren...
En verder lees ik nog een heleboel, maar das allemaal teveel om op te reageren.

Afgelopen zaterdag clinic gereden. Vanuit onze menvereniging kwam Melany Becker een clinic geven, en ik heb er ontzettend veel van geleerd. Ik vond het ontzettend leuk; wat Sun ervan vond weet ik niet want hij moest opeens wel heul hard aan het werk en melany zag ALLES van hem haha dus hij kwam er ook niet onderuit. Mijn deel duurde een half uur, maar op het eind liep hij echt zo lekker, netjes inbuigen in zn lijf en niet meer zo naar binnen omvallen zoals hij zo fijn kan doen. Nu ik nog leren dat ik mn handen voor me hou (het is geen fiets...) en niet die buitenhand losgooi in de bochten want dan krijgt hij dus juist de ruimte om om te vallen.
ik weet het wel... maar tis soms zo moeilijk...

En dan verder... tatatada!!! *tromgeroffel*
Mag ik jullie voorstellen aan mn nieuwe aanwinst: Storm.
Storm is een anderhalf jaar jonge shetlandderruin, in juli wordt hij 2. Zijn eigenaresse krijgt grondwerkles van mij, en ze wilde Storm naar een nieuwe eigenaar doen die ook wat met hem zou gaan werken (ja niet nu al, maar als hij straks uitgegroeid is tot een flinke onweersbui ;) ) en tja, hij is wel heel leuk, keertje kennis gemaakt, en hij bleef toch maar in mn hoofd zitten.
Dus bij deze ben ik nu zn nieuwe baasje!
De bedoeling is dat hij straks naast Sunny in tweespan komt te staan. Deze zomer lekker samen kennis maken, aan elkaar wennen, lekker wandelen en knuffelen. en dan volgend jaar maar eens kijken hoe hij uitgegroeid is en of hij het leuk vind om eens wat aan het werk te gaan :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Groetjes, Lacuna

jouke_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 13:52

Wat een leuke ponie zeg!!! Heel veel plezier ermee!!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 15:50

O Lacuna wat een schatje!
Is hij al ruin }> ? Freddy is vandaag ruin geworden...staat nu op de kliniek ik haal hem vrijdag weer op. Hij was zeer hengsterig, gillerig en druk toen ik hem wegbracht dus het was wel duidelijk dat hij ondanks zijn krap 2 jaar echt wel aan castreren toe was. Wat vermoeiend zeg zo'n mannetje }>
Onze Sim was inderdaad hyper :):) voorjaar in zijn hoofd. Ze hebben vandaag al 4 uur op de wei gelopen, heerlijk wat een lekker weer!