[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

baudyh

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 23:02

Het klinkt een beetje als verlatingsangst. Ollie is haar god. Die is haar strohalm in haar moeilijke leven. Heb je wel eens gedacht om haar op de bachbloesems te zetten. Daar zou ze zeker baat bij hebben. Ik denk toch dat je haar " god" moet veranderen. En dan voor een pony die altijd bij haar kan zijn. In de wei en op stal. En ollie moet dan weg zijn. ( Bv in een stal waar ze elkaar niet zien) dan kan je ze later zoals jij al zegt weer bij elkaar doen.

Met de veulens gaat het goed. Ze groeien prima. Emi eet echt super. Elke avond geef ik haar extra veulenbrok uit een bakje. Ze staat al bij de deur te wachten. Lief diertje.

Ik waak al een week bij onze dressuur merrie. Ze is nu 5 dagen over tijd. Maar er komt schot in de zaak. Er zit nu hars aan beide spenen. Dus ik hoop vannacht. Ik moet eigenlijk vrijdag op begrafenis ( oom is overleden) maar ga alleen als het veulen er is. Dus hoop echt dat het snel komt.

De jaarling gaat goed. Staat met haar voet in het verband. Moet vw naar de kliniek om verband te wisselen. Ben benieuwd hoe het eruit ziet. Ze is verder heel vrolijk , loopt niet kreupel, eet goed.

Mijn polsen gaan wel iets beter. Nog geen behandeling weer gehad. Had een afspraak toen we plots met de jaarling naar de kliniek moesten. Nu verzet naar vw woensdag. Ik probeer zo veel mogelijk geen zwaar werk te doen en als dat wel moet heb ik een pols steun om.

Db heeft even een soort van vakantie. Ik heb echt slecht tijd voor hem. Nou ja dat komt wel weer.

Ik lig nu in bed en op 1/2 meter naast me staat een tv tje waar ik van bovenaf in de box van zirola kijk en de helft van de box van Diantha en emi. Elke ongeveer 1 1/2 uur de wekker. En als ik het dan niet vertrouw blijf ik wakker anders weer ff slapen. Ik verlang erg naar een volle nacht slapen. Ha ha.
Slaap lekker voor jullie

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 23:02

Ik ga morgen ook even telefonisch consult aanvragen bij Steffi vd Laarse, zij heeft haar vorig jaar ook gezien.

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 23:15

@Baudy, hopelijk is dit je laatste na nachtje waken...Ik ben benieuwd. Fijn dat het iets beter met je polsen gaat +:)+
@VHU, hopelijk kan Steffi iets voor je betekenen...

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 07:37

Spannend, baudyh, duimduim dat het veulen zich snel meldt.

vhu ik hoop dat Ber rustiger wordt. Het is zo lastig als ze zo overstuur zijn. Ik heb niet echt zinnige tips.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 07:53

@Baudyh: spannende tijd; kan me voorstellen dat je nu wel weer aan een rustige nacht toe bent. Fijn dat het goed gaat met de jaarling.

@Biancao: aan het aftellen :(:) ; pfff, duurt dan vreselijk lang zo'n week.

@Tine: megaknap M1; komt wel; is ook heel wat waar je tijdens zo'n proef allemaal aan moet denken.

@VHU: wat vreselijk lastig zo met Ber; zeker als ze niet met een ander in een paddock mag staan.
Hopelijk biedt het telefonisch consult uitkomst.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 08:22

Helaas geen veulen vannacht. Zucht.
Ja Olga dit is de laatste. Maar de spannendste. Omdat we altijd tuigpaarden fokken denk ik en we nu een volle dressuurgerichte fokken. Veel meer zitten dubben welke hengst zou passen.
Nou ja gewoon weer afwachten.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 09:01

Baudyh..nog steeds slapeloze nachten.....ik hoop dat het veulen nu snel geboren word...gewoon lekker midden op de dag..als je even kopje koffie zit te drinken ofzo !! haha..wel heel benieuwd naar het type van dit veulen omdat het zo dressuur gefokt is..spannend hoor !!
Fijn dat Emi zo goed gaat.
Fijn dat je polsen wat beter gaan..DB even vrij...dat komt ook wel weer !!
En je oom overleden..gecondoleerd... ;(

Tine..knap dat je zoon uberhaupt al zo ver is in de ponywedstrijden, fijn hoor dat hij een hobby heeft waar hij zoveel plezier aan heeft.
Vhu, hopelijk kan steffi nog een zinnige tip oid geven....Ollie1's idee van Eric Laarakker..is ook niet zo gek ivm onverwerkte..niet begeleide problemen van het verleden...lastig hoor..

:9k met citroencake..hmmmjumjum...gebakken voor manlief..voor al zijn goede zorgen..haha..maar..hij is errug lekker !! :):)
verder..begin ik nu de pijn dan echt minder word...me te vervelen...blij dat ik weer wat op de pc kan doen..haha....en lekker buiten wat kan zitten in t zonnetje met de honden... {:}

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 09:34

Goed teken dat je je begint te vervelen Biancacoo :j
En wachten is altijd lastig ... ben wel heel benieuwd wat eruit gaat komen! Veulen vorig jaar was zo mooi.

Steffi is wat makkelijker te benaderen dan vd Laarse en ze heeft dezelfde achtergrond plus dat ze Ber ook al eerder heeft gezien. Als je contact opneemt met kliniek van vd Laarse krijg je 9 vd 10 keer iemand anders dan EL zelf. En dat wil ik niet, want dit is echt een heel complex probleem.

Maar denk dat ik de puzzel langzamerhand wel meer compleet krijg. Wat ik bijv 1 a 2x per week deed met Ber en Hero vorig jaar op de wei en in de stalperiode, is dat ik met ze ging wandelen. Ollie dan op stal of alleen op de wei (die interesseert het niets als ze alleen staat) en met Ber en Hero wandelingetje (was vaak maar half uurtje maar blijkbaar was dat goed voor hun binding). Dat heb ik in het voorjaar toen Hero er ook nog was nauwelijks meer gedaan, omdat ik vond dat Hero het ook alleen moest kunnen, dus zonder Ber. Heb Hero dus vaak alleen meegenomen, maar ik heb nooit gedacht dat Ber het alleen moest kunnen ... 8)7 Ik heb Ber toen wel juist meer meegenomen met Ollie als handpaardje. Denk dus dat als ik er weer een pony of wat dan ook bijzet, dat ik met dat dier en Ber gezamenlijk dingetjes moet doen. En dat ik het voorlopig met Ollie en Ber samen even moet laten, hoe gezellig ook maar als het gevolg is dat ze extreem zwaan kleef aan wordt is dat niet handig. Vorig jaar liepen Hero en Ber gewoon rustig te grazen als ik met Ollie wegging.

Overleg met DA: meer sederen neemt oorzaak niet weg. En dat is natuurlijk zo. Is alleen maar symptoom bestrijding.

Bachbloesem ga ik ook navragen, heb ik in ieder geval nog niet geprobeerd. Wel een paar keer rescue remedie, uit zo'n spuitflaconnetje, dat hielp niets. Maar dat is niet 'op maat' natuurlijk.
Paardendrogist heeft in ieder geval goede zaken gedaan met mij :=

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 10:00

Nee je moet niet de resceu hebbenvan Bach. Ze moeten echt speciaal aan haar uitgemeten druppels maken. Je hebt 48 Bach bloesems. Vaak hebben ze een mix van een paar nodig.
Ik heb het bij db gehad via een natuurgenezer. Heeft db erg geholpen.
En ook vroeger bij Ted. Die had panische angst voor trekkers. Daarna kon ik hem echt langs trekkers krijgen. Heel apart

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 10:02

1 op 1 tijd voor jou en Ber dus...dat ze echt leert op eigen benen te staan.....Dat zal vast helpen voor haar zelfvertrouwen !!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 10:49

Goedemorgen
Hele planning hier weer in de soep. Gisteravond kwam Smokey, een van onze katten, met een heel dikke kop thuis. Vanmorgen was hij gelukkig nog op de deel, dus naar dierenarts, een enorme hoeveelheid prut kwam eruit. Daarna wilde ik boodschappen gaan doen, maar zoonlief had een vriendje uitgenodigd om te komen spelen (ipv daar te spelen). Tja, die ga ik niet alleen thuis laten, dus moet maar even zien wanneer ik nu boodschappen moet gaan doen. Wordt pas vrijdag vrees ik.

Dan zo maar vast kar, tuig en spullen klaar maken voor de wedstrijd van morgen en het o zo leuke huishouden gaan doen. En nog wat voorbereidingen van de onderlinge van zaterdag (even bestandje maken, zodat uitslagen verwerkt kunnen worden. Hebben zoveel deelnemers dat het handmatig niet meer leuk is)

Baudy nog steeds geen veulen
Bianca verveelt zich, op zich goed teken, maar niet leuk natuurlijk

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 15:04

Moest vanmorgen echt boodschappen doen. Best spannend. Zirola in de wei gezet en ze liep nog alleen toen ik thuis kwam. Gelukkig. Ha ha
Nu staat ze weer op stal te slapen. Hoop echt op een veulen vannacht.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 19:56

Kwam even kijken of er al veulennieuws was, maar helaas.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 20:32

Dacht vanmiddag ook toen ik zag dat Baudyh had gepost dat er een veulen was maar het blijft spannend :+

Op stal denken ze wel goed met me mee voor Ber, dat is fijn. Vandaag andere stal geprobeerd, leek ietsje beter maar nog steeds heel veel onrust en slaan tegen de muren en de deur. Morgenochtend ga ik extra vroeg trainen, dan zet ik haar in die stal en staat er een ruin naast haar die ze heel aardig vindt (en dus kan zien, zijn tralies), hoop dat dat dan helpt. En ik heb alleen met haar gewandeld, dat ging eigenlijk heel goed. Plus alleen met haar naar de wei gegaan (Ollie op stal) en haar daar los laten lopen. Zo lang ik in de buurt ben gaat het prima (op max 5, 6 meter) dus ook zonder Ollie. Als ik weg loop rent ze achter me aan ze is net een hondje :(:)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 20:51

Gezocht naar nog wat menwedstrijden met bixie. Nou, dat doet dus bijna niemand hier in het Noorden. En jeugdrubriek willen ze ook niet uitschrijven -O-

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 22:03

Vhu,...dat klinkt als een onzeker paardje zo los en dan toch zo dicht in de buurt blijven bij je...apart.
Baudyh, succes met waken..

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 22:26

Word weer weinig slaap want nog steeds geen veulen. Nu al 1 week over tijd.
Slaap lekker weer voor jullie!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 00:04

Kan niet slapen, heel fijn als de wekker om 5.45 gaat. Zag dat Baudy had gereageerd, dus ik denk: veulen. Maar helaas nog niet. Nou ja, zijn we gezellig samen wakker :+

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 04:39

Wakker en al gedoucht. ..tegenslag. ...
Waardeloos.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 06:03

Balen Bianca.
En nog geen veulen.

Hier een rare dag. Mijn topper is jarig, maar het is ook de sterfdag van mijn schoonvader. Die ik helaas niet goed heb gekend omdat ik mijn man toen nog niet zo lang kende.

Fijne dag allemaal

Afbeelding

Rembrand (Ico Sun x Samber), mijn grote vriend, mijn steun, mijn maatje, is vandaag 17 lentes jong.
Wat hebben we samen veel meegemaakt, mooie en verdrietige dingen, wat hebben we samen veel bereikt (zeker gezien zijn verlamming in 2008)
We zijn gekomen tot M1 dressuur onder het zadel met 4 winstpunten (daarna kon mijn lichaam het rijden op wedstrijdniveau niet meer aan) en bij het mennen ZZ dressuur met 26 wp, Z vaardigheid met 4 wp en SGM klasse 3 met 12 wp, we hebben meerdere districtstitels, danwel reservetitels en zijn meerdere keren naar de Hippiade geweest, waarbij 1 keer 3e prijs gewonnen (M dressuur in 2010).
Hopelijk mogen we nog heel lang van en met elkaar genieten!.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 08:31

:(:) bianca

en baudy.........veulen?

tine. Gefeliciteerd Rembrandt

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 08:40

Gefeliciteerd met Rembrandt Tine.
Knuffel voor bianca.
Hier nog altijd geen veulen. Nu 1 week over tijd.
Ik baal wel, wilde eigenlijk vanavond voor een weekend naar mijn moeder in het westen. En dan morgen ochtend naar begrafenis van mijn oom. Maar ik wil zirola niet zo achterlaten. Zucht. Lastige keuze.

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 09:08

@ Biancacoo :(:)
@ Baudy, waardeloos en lastige keuze -O-
@ Tine, van harte gefeliciteerd.

Gisterenavond een fijne menclinic gehad van mijn 'oude' juf Saskia van Heesch....ze ziet zo goed wat ik niet goed doe :+ . Heerlijk gereden weer.....

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 12:02

Gefeliciteerd Tine, topper jouw Rembrandt :)F
Fijn is dat als je toch weer aanwijzingen krijgt om mee aan de slag te gaan Ollie1 :j
Dat is wel een hele lastige Baudyh ... je man in de waakstand? Of ben je er dan zelf niet gerust op?
He wat vervelend Biancacoo dat je een terugslag hebt ... net nu met die vrije dagen ... kan je zoontje ergens spelen of met je man ergens naar toe? Dan heb je even tijd 'voor jezelf' / hoef je je niet beter voor te doen dan het is :(:)

Vanochtend experiment andere stal gedaan met Ber en ... dat ging helemaal niet verkeerd :) is afgesloten stal maar wel een waar ze alles kan zien, in het binnengedeelte van de pensionstal. Naast een ruin die ze erg aardig vindt. En ze is enorm hengstig dus dat helpt ook wel mee denk ik. Stalgenootje was er ook dus die kon haar in de gaten houden. Ze schreeuwde een paar keer maar toen ging de aandacht toch naar de ruin. En ze begon pas weer te schreeuwen en rondjes te draaien toen ik weer terug kwam. Dus kan in ieder geval als ik het goed time (paarden staan natuurlijk op de wei overdag, maar de meesten worden pas 's middags buiten gezet) trainen met Ollie.

Contact met Steffi gehad en zij zegt toch in eerste instantie muisjes, ondertussen werken aan zelfstandigheid en dan muisjes als het kan weer afbouwen...

Wil nog klussen maar moet mezelf er even toe zetten ben helemaal beetje duf :O

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 15:51

Super trots!! Zoonlief heeft weer heel netjes gestuurd, zowel bij dressuur als vh. Heel groot compliment gekregen want ze zei dat we dispensatie moeten aanvragen en dan start pas voor officiële wedstrijden. Hij hoorde niet meer thuis in bixie. Zelf ook heel fijn gereden. Foutloos en 1 bal in barrage. Toen we wegreden stond ik nog eerste. ( weggegaan omdat zoonlief straks nog viertal training heeft. Dressuur vond ik zelf wat slordig en af en toe stoute pown, maar manlief vond t netjes.we zullen t zien.nu even rusten, lampje is uit