[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Poeltje

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 21:40

Zie je morgen, Tine! Overigens gebruik ik ook het achenbachsysteem als ik met een hand moet sturen. :j

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 22:49

@VHU, echt super dat je ook dekens en tuig hebt gekregen +:)+
@HT, jaaaaaa je moet in de Dirndl van Janouk...wij willen dan wel *-:) zien! In iedergeval heel veel plezier in Beesd.
@Tine, met 1 hand rijd ik ook Achenbach en heel veel succes in Noordwolde!
@Poeltje, ziet er niet lekker uit....weet zo even niet wat het is....mijn eerste gedachtengang is wel een gezwel :oo

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 16:20

Hi there!
@Poeltje.... ai.... denk aan sarcoid/gezwel als ik dat zie en in het gunstigste geval gewoon een soort wrat. Goed dat jullie het laten bekijken....
@Tine gedoetje zeg met pc, waardeloos }> en de anderen die er starten heel veel plezier in Noordwolde en HT ik ben enorm benieuwd naar de foto's (en hoop dat het weer toch nog vriendelijk voor jullie was)

Vandaag pony voor het eerst voor nieuwe wagen. Nou dat was nog bijzonder spannend want heb dus onafhankelijk lamoen, dat was ze niet gewend (zit dus wat beweging in als ze beweegt) en blijkbaar stonden ze net ietsiepietsie te nauw (is breed zat maar in buiging naar lichtogen zeg maar) oftewel na keurig stilstaan bij inspannen grote paniek met wegstappen (nou ja zeg maar weg, geen idee wat ze deed maar we stonden opeens van links naar rechts-springend op de parkeerplaats (op een of andere manier zonder schade door de deur gekregen) ipv in de schuur :? ). Met wat gedoetje in de bak beland, daar boel weer rustiger gekregen (zo fijn van die goedwerkende remmen op je wagen en thank god instructeur bij de hand := ). Daar bekeek Peter 't geheel en volgens hem zou het dus kunnen liggen aan het lamoen. Boel weer terug in de schuur, wat breder gezet (echt maar 1 cm aan elke kant), weer wegstappen en.... grote opluchting ze stapte vrijwel normaal weer weg :(:) .

Denk je dat je al van alles hebt meegemaakt met wegdenderende paarden en pony's (Bente kon er in het begin ook wat van, Snuitje idem en toch ook heel wat gezien), maar deze had ik dus nog niet meegemaakt (op deze manier) :+ .

Hoe dan ook eenmaal goed op weg bleek wagen er perfect achter te passen, rolt lekker door en ik voel me er veilig op. Ollebol liep bij tijden erg lekker. Mede dankzij Peter natuurlijk, met maar paar aanwijzingen gaat het dan direct zo fijn lopen :D

Het moet allemaal natuurlijk nog beter enz maar ik heb nu eindelijk twee jaar na overlijden Rizanta het gevoel dat ik weer een fijne menpony voor me heb die ik (ondanks gedoetje in het begin) vertrouw.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 17:15

@Poeltje: hopelijk valt het mee :(:)

@Tine: hier ook Achenbach met 1 hand.

@VHU: oei, even spannend, dus, maar daarna heerlijk kunnen rijden met de nieuwe wagen *\o/* *\o/*

Pffff, ben ko en er staan nog genoeg dingen op het programma :(

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 18:02

Nog Noordwolde-gangers hier?? Hoe staan jullie er voor?
Met 1 hand stuur ik idd ook op achenbach-methode.
Poeltje ziet er niet zo lekker uit. Mijn 1e idee was ook sarcoid.
VHU: oeiii, nog net goed gegaan dus. Niks aan als ze zo gaan springen. Hopelijk heb je volgende keer een rustigere start.
Avaluna sterkte met je to-do list, lastig als de energie op is.

Ik zal zo es richting stal. Ff 1 rijden, 1 wassen en vlechten voor morgen en nog een lesje geven.

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 18:23

Wij zijn in Noordwolde, Tine en Tallechie ook.

Hier een fijne eerste dag gehad. Op naar morgen!

Fijn weekend allemaal, hoop dat jullie net zo genieten als wij doen. :)

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 18:26

Veel succes en plezier allemaal, dit weekend!

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 18:42

:wow: wauw..VHU..dat is wel even spannend zo met ollie en de nieuwe kar.....fijn dat je goede instructie hebt, en wat een genot...dat je zoveel vertrouwen in haar hebt !!!! dat is zo veel waard !! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

verder..noordwolde gangers, hoe is het gegaan vandaag,..en succes voor morgen.

verder..moet ik nog bijlezen sorry...

_MarjolaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 20:36

Even een inhaalslag van mijn kant. ;) Gister was de fysio (happy athlete) over de vloer. Sam en Pam (oudere merrie ohz van mijn zus) zijn flink onder handen genomen. Sam keek er vooral bij van "wat overkomt mij nu?!". Maar vandaag weer even voor de wagen gehad en je merkt gelijk enorm verschil. :D Dus over een aantal weken een check en hopelijk zijn dan de vervelende blokkades opgelost.

Verder de hele middag gepoetst en gewassen, want morgen weer op wedstrijd. Het is de finaledag van de NHse Pin&Ga competitie (D+V). Er rijden nog een aantal bokkers mee (o.a. Ips en Dennis). De competitie is ook over 4 wedstrijden verdeeld, dus een heleboel bekende gezichten morgen :) Het is trouwens alweer de laatste outdoor dressuurwedstrijd die ik met Sam start (wat gaat het seizoen snel!) en dan kan ik mij op de vaardigheid en minimarathons gaan focussen. Indoor dressuur starten doe ik pas eind oktober weer een keertje (het aanbod in NH is niet heel erg groot).

@VHU wat een spannende start zeg met de nieuwe wagen! The devil is in the details, blijkt maar weer. Tof trouwens dat je er nog dekens en tuig bij hebt gekregen.
@biancacoo Wat een mooie schilderijen! :~ Werk je vanaf een foto of uit je hoofd (of meerdere foto's en dan zelf houding etc. kiezen)?
@Royaltjuh mooie voorstelpost. :j Heel leuk welshje heb je ook (of eigenlijk 2! :P). En wat heb je een mazzel dat je niet al te groot bent en nog op een pony past. En wat een heftig verhaal met je vorige paard.
@janouk Wat is Image een plaatje! Ze heeft nog echt een jonge uitstraling voor haar leeftijd (had de blessure er ook niet aan afgezien op deze foto's).

@tine ik rijd 1 hand in de vrije stijl, maar dat komt meer omdat ik over Achenbach nog teveel moet nadenken en die ene volte in de L nog te doen is. Deze winter ga ik daar op doorstuderen ;) Wat ik mij trouwens afvraag (naar aanleiding van jouw vraag) rijden degenen die 1 hand met Achenbach doen, standaard (dus ook 2 handen) in Achenbach of pakken jullie even snel over voor dat ene onderdeel?

Succes in Noordwolde Poeltje, Tine en Tallechie!

Sorry als ik iets of iemand gemist heb Y;(

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 20:41

Ik Achenbach iig zo min mogelijk, dus idd alleen bij het één hand rijden.

VHU: mazzeltje met nieuwe kar, tuig en dekens :D . Fijn dat het probleem met Ollie snel verholpen was.

Wedstrijdrijders, veel succes!

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 20:59

even snel antwoord voor Marjola, dank voor het compliment, ik maak van meerdere foto's van hond of paard een schets, soms is die zoals foto, soms anders.
wat fijn dat fysio zo goed geholpen heeft.
Succes morgen bij de wedstrijden iedereen.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 21:23

Super prestatie her royal badness. Zzdressuur 61, 2% 1 winstpunt, als enige foutloos in vaardigheid Z, 2 winstpunten Dus 2 x 1e.
Helaas ging een andere deelnemer om met de koets tijdens het spiegelparcours. Ze kwamen zo lelijk terecht, dat ze met de ambulance naar het ziekenhuis moesten. Natuurlijk werd de rubriek afgelast, maar janouk was super op weg tot die tijd, ze had al 1 omloop gewonnen. Ze ging scherp en hard.

In de parade mocht janouk met vaandel rijden als eerste na de parade commandant en daarachter 86 haflingers rijden. Kippenvel moment met zoveel haflingers parade tijdens het Wilhelmus.
Genieten

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 21:57

Klinkt als een gave dag Janouk!! En gefeliciteerd met beide wintpunten en prijzen!
_Marjola, bedankt! En haha, 'passen' op een pony ;) Als je mij ook es IRL treft zal je je verbazen, ben nl nog best lang :P Maar moet zeggen dat een grote D met wat body zoals deze nog best kan! En daar ben ik héél blij om, ben echt een ponymens!

Ik ben niet achenbach. Kan het wel, maar heb meer gevoel als ik gewoon op de ruitermanier doe. Komt natuurlijk ook door 20jaar op die manier doen... Met 1 hand pak ik dus gauw even om. Ben dr M mee geworden dus het zal wel werken :P

Succes morgen voor de Noordwolde-gangers!
Ik ga morgen weer eens de dressuurring in oh zadel.

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 10:18

Mogge,

@Royaltjuh, heel veel succes vandaag onder het zadel +:)+

En natuurlijk ook de Noordwolde gangers Poeltje, Tallechie en Tine en Maisie in Vrouwenpolder :):)

@VHU, dat is weer een schrikken zo met een nieuwe wagen. Gelukkig heb je goede hulp en kun je elijk weer verder doorhakken zonder er al te veel over na te denken ;)

En dan open je Bokt en dan staat Bokker nr.2 van dit topic in uitgelicht :):)

Nu nog eerst een ~~}> en dan even stalletjes doen en Brutus rijden en vanmiddag mag ik bij mijn eigen groom (1 van de 2) groomen die ook een wedstrijd ohz heeft.

Afgelopen vrijdag was het écht heerlijk weer en heb ik samen met mijn vriendin nog even het Ouddorpse strand onveilig gemaakt. Joekel van 1.85 is super braaf maar als hij wat engs ziet staat hij ineens vanuit de draf of galop stokstijf stil,dit koste me bijna 2x een nat pak _O-

Foto's zijn niet denderend (met mijn telefoon gemaakt en het was toch al best schemerig :o )
Afbeelding

:wave:
Afbeelding

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 12:43

Ollie bij uitgelicht..
heerlijk op buitenrit geweest, genieten hoor, mooie foto's !
verder...nog bijlezen..sorry...

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 14:01

goedemiddag

ik ga met de samenvatting van ollie mee..

ik zit al een paar dagen het EK in herning te volgen via de computer.. nu kür op muziek aan het kijken.

vanochtend al de pony's gedaan las vegas in de stapmolen gehad.. cupido ohz gereden. hond mee gehad naar stal.. cupido is dus inmiddels hond proof.. hond heeft 3x zoveel meters afgelegd als cupido.. hond dus afgepeigerd en pony goed alert.. ~~}>

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 14:58

ik ga ook ff met de samenvattingen mee, ben een beetje brak na gisteren,wat was het gaaf op marienwaerdt met authentieke aanspanning rijden,mooie oude gebruikts wagens(was het thema) gezien....en super georganiseerd (koffie,lunch en pannenkoeken)
volgende keer wil ik weer mee..... :j

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 15:31

Ja, ik zag Ollie en Bruutje bij uitgelicht en wat een mooie plaatjes op het strand, lijkt me heerlijk!
Fijn dat de fysio zo goed helpt en wat mooi zo'n koets met authentieke rijtuigen en ook nog eens lekkere pannenkoeken!
Oeh, wat waanzinnig goed van Janouk, she's back on track *\o/* . Heb je nog iets gehoord m.b.t. de toestand van de menner, vreselijk zoiets...

Hier ook een erg druk weekend gehad, kom ook niet in het ritme na de vakantie, we zijn met wat (paarden-)dingetjes bezig, als het allemaal door gaat, volgt meer informatie :D , maar nu ook met het nog inrijden van Romeo erbij, krijg ik even gezin, bedrijf, huishouden, sporten van dochter, beestenboel e.d. even moeilijk gecombineerd, wat resulteert in een ontploft huis, hahahaaha, ik zit echt even moed te verzamelen ;) .
Wel net terug van een leuke Bixie-wedstrijd, dochter is nu fijn de zadelkamer aan het opruimen, dus ik ga nu maar in huis aan de slag :D
Laatst bijgewerkt door avaluna op 25-08-13 15:53, in het totaal 1 keer bewerkt

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 15:46

Klinkt lekker druk Avaluna! Succes met de ontploffing opruimen...

Ik was vanochtend op concours. Paard deed dr best, 180 (viel wat tegen, en 1 grote galopfout) en 191 met een 3e prijs. Dus weer mooi 2 punten erbij in de M1.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 15:53

@Royal: *\o/* *\o/* , hahaha, schiet nog niet echt op, hier... :o

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-13 16:11

*breekt even in*

nog altijd in meeleesstand :wave:

Ava, haha, ik kan wel dagje komen, vriendlief is hier het gepoets wel zat, loop hem hele tijd met doekjes achterna en zodra laatste slokje binnen is, ren ik al met kopje naar vaatwasser etc. :D }>

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 16:19

Update omgevallen koets
De menster mag vandaag naar huis (de vleeswonden in haar been zijn gehecht). Haar groom (vader) moet nog een paar nachtjes blijven: hechtingen in zijn hand en 4 gebroken ribben.
Ze gaat zo langs haar paard om te controleren hoe het vandaag met hem is. Hij zal wel stijf zijn ook. Ze laat me nog even weten hoe hij vandaag is. Het leek gisteren allemaal wel mee te vallen.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 16:46

janouk, goed nieuws over de menner..pa nog in zh...hopelijk mag die ook snel naar huis, altijd nare dingen !!
smickey..aan de poetspoets !! haha..
ava ontploft huis. ..... ikke ook.. ^)
Lanousk heeft hond proof paardje...en lekker dressuur kijken .

hier......geen nieuws.......
fijne zondag nog..

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 16:56

Poe heftig hoor.

Ik zit ff In meelees stadium. Te veel sorres aan me hoofd

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 17:29

Sterkte Baudyh :(:)

Hier heerlijke rustige buitenrit gemaakt en genoten van mijn lieve pony. Klinkt beetje sentimenteel, zal het ook wel zijn maar gisteren is tijdens een vliegwedstrijd een kennis van ons / vriend van mijn man plotseling overleden aan een hartaanval. Echt drama. Iemand van onze leeftijd. Dan besef je opeens weer hoe kort het maar duurt en dat het zomaar afgelopen kan zijn... en dat echte liefde voor je dieren niet zit in prestaties of hoe 'goed' ze zijn maar in gewoon genieten (tenminste zo zit ik erin).