[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 23:14

Het kromme is: gewoon met de losse auto vind ik het allemaal niet ver, maar met de trailer erachter heb ik het na 2 uur rijden eigenlijk wel gehad :o .

Ipsilonka

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 23:53

Wow HT wat een knappe meid!

ik ga morgen ofzo proberen bij te lezen. Maar we hebben veeeeel werk in het nieuwe huis (iets met paarden die over 3 weken over moeten en ik zelf ook en er is nog niks af) En dan 2 paarden nog doen.... Best ff druk nog.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 08:48

En een goedemorgen allemaal :D hier ook boer zoekt vrouw gekeken, blijft leuk he.
Geloof dat ik het huis weer enigszins aan kant heb, zo nog weer boodschappen doen en wasje eruit halen en ik mag van mezelf weer naar stal :+
@Ipsilonka ach als de stallen en wei maar af zijn, je kan zelf wel in slaapzak op de gang toch :P

Iedereen fijne dag :wave:

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 08:58

Maar ik ben zo'n tutje en wil ook graag kunnen douchen :P

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 09:02

goeiemorgen!

grote afstanden met de trailer vind ik ook minder prettig, vooral met files en vooral voor het paard...
wij gaan regelmatig een paar daagjes op vakantie met paard waar we 2,5 uur voor moeten rijden, dat vind ik dan wel te doen omdat je langer blijft, maar voor 1 dag heen en weer vind ik dat echt te ver...

gisteren naar HE geweest, zonder paard, maar toch best ver om even een paar uurtjes rond te kijken... :+
ook 2,5 uur rijden...
en warm... :+

ips, succes met jullie nieuwe huis, wat super zeg, de paarden bij huis!

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 09:05

Biancailona..gefeliciteerd met Sophie !! haha...en schrijffoutje kan he bicci....komt weer goed.
vhu...huis al aan kant...jeeeej...goed bezig !
ipsilonka...druk druk druk met het nieuwe huis ! en de paardjes.
robin door de draden heen....dommerik..gelukkig heeft hij niets.
ik vergeet iedere keer boer zoekt vrouw te kijken....maar vind het idd wel leuk.
en avaluna..hoe is het gegaan ?
dennis..heeft met de warmte goed gereden...knap hoor van roos.
Tine heeft het druk gehad.
Nouvel...maandagochtend en ik ben nog niet goed wakker...wat is HE ?
hier..geen nieuws, honden doen het goed, kunnen onder toezicht naast elkaar zitten...maar of ze ook zo voor de kar naast elkaar goed gaan lopen..eagle geeft wel onderdanig gedrag aan als ik er bij ben....en als ik er niet ben,..vind hij zichzelf erg stoer..dus dat schiet niet op he ?!
de beide heren lopen wel weer prima, dus laat die kou maar komen..dan kunnen ze aan het werk ! ~~}>

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 09:33

HorseEvent Biancaooo :D

De afstand is voor mij een reden dat ik niet meer naar HE ga. Ik wilde anders op de mensportdag gaan, maar alle leuke dingen qua lezingen etc heb ik al gezien :D

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 09:50

haha....zit niet meer in de paarden en weet meteen niet meer dat HE horse event is..haha.. :+

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 09:55

@Ipsilonka: nog even flink druk, maar straks lekker alles bij huis *\o/* .

@Frensie: oei, dat ken ik, ik denk ook meteen het ergste, alleen m.b.t. de paarden, gelukkig :(:) :(:) :(:) :(:) :(:) , sterkte!

Heel lief dat jullie je hier afvroegen hoe het gegaan is, maar, helemaal niet, dus.... -:(- .
Heel verhaal, maar ik ben niet gestart.
Op zaterdag nog wat dingen nagevraagd, samen met de door mij gecharterde Nederlandstalige voorleester en toen zei hij dat de meesten de proef uit het hoofd reden, nou prima, trek maar wat punten af, maar zijn echt heel andere proeven/figuren/benamingen, dus heb wel een voorleester nodig. Kwartie voordat ik in de ring moest, kreeg de voorleester te horen dat ik het maar uit mijn hoofd moest doen, dat deed de rest ook, de proef was niet zo moeilijk, dus ik kon best even een proefje kijken en in de schaduw gaan staan om de proef te leren. Toen had ik het dus helemaal gehad en heb me afgemeld, de ringmeester was dezelfde man, waarmee we de dag ervoor de proef hadden besproken en die nu dus kwam dat ik het maar vanbuiten moest leren.
Daardoor voltige van Connor gemist en ik was/ben nog steeds boos.
Naderhand nagevraagd en het blijkt dat het bij deze (lage) klassen verplicht is om het uit je hoofd te doen, prima als je dit weet, maar niemand wist iets, alleen hij (familie rijdt wk's) en dan moet je niet de ene dag zus, de andere dag zo.
Wilde mezelf die stress niet aan doen, achteraf had ik moeten vragen om buiten de prijzen mét voorlezen te mogen starten, want omdat ik de dressuur niet gereden had, mocht ik ook de combinatie vaardigheid-/marathon niet rijden.
Gewoon zwaar balen, veel werk, twee koetsen, pony nog extra opgepakt, want pony van Connor rijd ik normaal niet etc.
Ben blij dat er verder niemand van de Nederlandse vereniging, via mij gestart is, want ik had het helemaal vreselijk gevonden als ik mijn clubgenoten dit had aangedaan.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 10:08

balen avaluna....wat vreemd dat het zo onduidelijk is qua regels...vreemd hoor..

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 10:18

jeetje dat is balen zeg avaluna!! Hoop moeite voor niks :(:)

Gem (niet) ver gereden :)) ;)

Hier gisteren een kruidenwandeling gedaan, en daarna paardjes gevoerd en wei uitgemest met z'n 3tjes. Daarna lekker pizza gemaakt bij Crazymel :P

En nu lekker net uit bed. Was om half 8 wakker, maar vond dat ik mocht uitslapen O:)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 11:20

Hallo allemaal
Aks: is weer druk geweest, maar lekker uitgeslapen
Avaluna: wat een ellende. Hoop werk gehad en dat voor niets. Tja, achteraf bedenken dat je hc had kunnen starten, dat is ook jammer. Vervelend dat je zulke verkeerde info hebt gehad.
Ipsilonka: straks lekker alles bij huis.
Frensie: hoe gaat het nu?
Bianca: mooie samenvatting
Nouvel: hoe gaat het met fief?
HT: mooi paard

Boer zoekt vrouw is niet mijn ding.
Vanmorgen weer lekker gemend met Rembrand en Amerigo. Ze liepen fijn. Ik ga ze nu weer naar de wei brengen en uitmesten

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 13:07

tine10 schreef:

Gwin d'r beentje zag er niet verkeerd uit vanochtend, wel wat dik maar niet heel duidelijk. Net weer even geweest, en als je schuin van voren naar het beentje kijkt, zie je nog wel een bolling.
Dierenarts gebeld en hij zei tot woensdag koelen en stappen, dan als het niet dik is oppakken en weer rijden en anders scannen. Als het rijden weer dik wordt, ook scannen.

Ik vind Boer zoekt vrouw leuk!!! *\%/*

Ga maar weer verder met huishouden.

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 13:08

Frensie schreef:
tine10 schreef:

Gwin d'r beentje zag er niet verkeerd uit vanochtend, wel wat dik maar niet heel duidelijk. Net weer even geweest, en als je schuin van voren naar het beentje kijkt, zie je nog wel een bolling.
Dierenarts gebeld en hij zei tot woensdag koelen en stappen, dan als het niet dik is oppakken en weer rijden en anders scannen. Als het met rijden weer dik wordt, ook scannen.

Ik vind Boer zoekt vrouw leuk!!! *\%/*

Ga maar weer verder met huishouden.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 13:39

@Frensie dan maar hopen dat het allemaal gewoon afzakt en gekneusd is geweest :j
@Tine fijn dat je lekker hebt gereden, zo na al die drukte is dat wel prettig.
@Aks kruidenwandeling, wat leuk, was dat georganiseerd of heb je dat zelf gedaan?
@Avaluna naja zeg wat een gedoe . Als je dat direcct had geweten had je inderdaad HC kunnen starten (ik bedoel, waar gaat het over he) maar zo op dat moment zou ik er ook niet op gekomen zijn hoor. Ging het wel lekker met de voltige van Connor?

Hier fijn gemend, ik heb in mijn hoofd geprobeerd te visualiseren hoe ik over de weg rijd of door de hindernissen, want het is zo'n onzin dat ik dan wel eraan durf te rijden, terwijl ik dus als ik mijn dressuur doe zo vaak zo afwachtend ben :o . En niet te geloven, maar het hielp *\o/* Hoop dat ik mezelf eindelijk zover heb dat ik daar nu doorheen ben :o en niet blijf meuten. Bente heeft al een paar maanden niet meer gedreigd te bokken of te springen dus ik wil daar nu ook wel eens in mijn hoofd klaar mee zijn ~~}>

Daarna met Blondie gewandeld, want ze waren erg bezig met een graver en zo'n enorme vrachtwagen plus met tractoren het gras binnenhalen. Dat hebben we eens even goed bekeken allemaal...'t dappere ding gaf er niets om 8-)

Toen wilde ik Rattan nog doen maar werd gebeld door de school van zoonlief dat zoonlief ziek was -O-dus nu ben ik alweer thuis :+

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 13:56

Avaluna wat een drama! Kan me goed voorstellen dat je er boos om was...
VHU beterschap met zoonlief! Lekker bezig geweest met B&B! Hoop ook echt op een kneuzing!
Aks wat leuk een kruidenwandeling! Hoe ging dat in z'n werk? En luxe uitgeslapen! Dat heb ik al máánden niet meer gedaan... Ben er ook niet goed in.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 14:11

@Frensie: we blijven duimen :(:)

@VHU: beterschap voor zoon.
Fijn dat het visualiseren zo goed helpt!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 14:17

Sinasprilletje plus wat aandacht doet vaak wonderen :+

Vond het ongelovelijk dat dat visualiseren zo goed hielp :7

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 17:18

@VHU; beterschap voor zoon!
en zie FB :P

wbt kruidenwandeling, dat werd georganiseerd :) Via de mama van crazymel mee :) Was een tryout, die vrouw wilde het voor kinderen gaan doen, maar dit kind vond het ook nog hartstikke leuk :D
Hier geen tuin, dus ga in de wei kruidentuintje houden O:)

@frensie; duimen dat het woensdag goed is en blijft met pootje!

Hier grote baal ivm singel.. Huidige singel is bij deze te koop ( 65 cm geloof ik, bruin, leer, met een bontje erbij, V-systeem en licht elastisch)..

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 17:45

Avaluna: oeiiii das balen zeg :( ! Ik wist het toevallig wel. Ik had al eens tegen Rick (stalhouder) lopen klagen dat er zo weinig D+V wedstrijden zijn in Limburg. Hij dacht dat ik dan misschien beter in DL kon gaan starten, maar dat ik wel rekening moest houden met het feit dat je daar alles uit je hoofd moet rijden. Heb het maar niet gedaan.

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-12 18:07

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 18:24

Gem schreef:
Avaluna: oeiiii das balen zeg :( ! Ik wist het toevallig wel. Ik had al eens tegen Rick (stalhouder) lopen klagen dat er zo weinig D+V wedstrijden zijn in Limburg. Hij dacht dat ik dan misschien beter in DL kon gaan starten, maar dat ik wel rekening moest houden met het feit dat je daar alles uit je hoofd moet rijden. Heb het maar niet gedaan.

@Gem: het schijnt klasse-afhankelijk te zijn, dus ik denk dat daardoor mij FJ. C. de fout erin geslopen is.
Ohz mag het bij de lagere klassen trouwens ook, ik kan me bij de E ook voorstellen dat het goed te doen is, maar dan moet je het wel weten :D .

lottex

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 19:44

hoi :wave:

bijlees :
HT : wat een leuke pony! Heel mooi :))
Biancacoo : oei, das idd lastig met Eagle…
Dennis : goed gemend met dit warme weer!
Maisie : haha, Robin := gelukkig niets ernstig gebeurd!
Gem: ik vind 2u wel ver rijden hoor, maar hangt er een beetje van af voor wie/wat :D met trailer rijden doet mijn papa ook niet graag… Toen we Lieze gingen ophalen, vond hij 20 minuten al ver :roll:
Maisie : geen vrije namiddag, balen!
Ipsilonka is druk bezig met werk aan het huis
Nouvel naar HE geweest :) ik ben er nog nooit geweest :o Hoe was het nog, op de warmte na?
Avaluna : wat balen! Raar dat ze niet op voorhand vertellen dat je het proefje uit je hoofd moest kennen. Lijkt me idd nogal stressy als je dat daar nog moet doen :\
Tine : lekker gemend :)
Frensie : fijn dat het al wat beter gaat met Gwin! Hopelijk blijft het verbeteren!
VHU : wat leuk dat je er nu zo’n goed gevoel bij hebt :) & dappere Blondie :D & beterschap voor je zoontje!
Lanouska heeft een fototopic geopend, ga straks even kijken! :)

Bij mij niets nieuws, Luna heeft een vrij dagje vandaag :D

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 21:01

Lottex,mooie samenvatting !
Vhu, beterschap voor je zoontje.
eagle werd erg zielig in zijn eentje dus we zijn hem brutaal weer bij de andere 2 gaan zetten,
Tot nu toe gaat het erg goed, en voelt iedereen zich prima op zijn gemak.
Dus ik ben daar erg blij om.
Nu duimen dat hij cash als leider blijft accepteren.

trusten voor straks
Prinsjeh, heb je eigenlijk nog iets van je spullen terug gezien, die weg waren na je uitje?

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 21:08

Ik heb dit weekend in de auto op weg naar familiefeesten, zitten nadenken en rekenen -:) . Ik zag alle bekende wedstrijdplaatsen langs flitsen op de A2: Ysselsteyn, Geldrop, Schijndel, Boxtel.. St Oedenrode etc etc. Als ik de dichtstbijzijnde officiële D+V wedstrijd als uitgangspunt neem (niet zijnde in de zomervakantie, want dan kan ik toch niet starten), dan zijn er sowieso 8 officiële SGMW's dichterbij huis :? . Vanmorgen dus eens lopen bomen met lesmees, en ik denk dat ik de overstap naar de marathon ga "overwegen".
Ik wil een aantal keer gaan lessen en oefenen op de 6 hindernissen die er gedurende 2 weken zullen blijven staan na de SGMW van Schinveld om te kijken wat ik daar van bak :o . Na die 2 weken volgt een oefenwedstrijdje; eigenlijk geen tijd voor ivm een familiereunie in the Wild West of Holland, maar ik mag als allereerste starten en dan direct naar huis.