maar ben toch zooow trots dat brooke dit doet joh...niet normaal.. loop minstens weken naast me schoenen..
tine10
Geplaatst: 18-06-11 21:29
Hier net even een korte regenbui, maar verder droog gehad vandaag. Winterwei is vandaag bemest, dus mag best gaan regenen, spoelt die viezigheid tenminste de grond in hahah.
Biancacoo: de beleerman komt iedere dag om 10.00 uur, dus normaal tijdens schooltijd. Alleen had zoon afgelopen week vakantie. En in het weekend is natuurlijk geen school
Leuk Bicci!!! Sta je ook in het nieuwe blad? Die ligt hier al op tafel, maar nog geen tijd gehad te lezen.
Nou, ik ga bankhangen.
Nouvel
Geplaatst: 18-06-11 21:50
bicci leuk zeg!
tine, knappe thabor zeg!
vhu, jammie nassie!!
jullie kletsen weer aardig door hier!
hier hoost het nu ineens enorm! verder vanaf vanmiddag droog, wel ontzettend harde wind...
moest groomen bij 2 clubgenootjes op de vlietlanden bij de dressuur en vaardigheid, nou daar waaide je bijna letterlijk uit je jas vandaan!
Tine, die sloten zijn inderdaad spannend, had ik het gisteren nog over wij zijn in Benschop geweest een marathonwagen ophalen voor mijn ukken en daar lagen ook overal sloten. Ik blijf dat zeker met paarden akelig vinden. Heb ik daar de wagen mogen uitproberen met een propje van 86 cm voor de wagen, was wel leuk om eens met een ander paardje te mennen. VHU mooi filmpje, maar ook hier tranen in mijn ogen. Jullie hadden zo´n speciale band dat springt van de foto´s af. Tallechie ben je nog kunnen gaan naar het concert? en kinderen en vakantie dat is inderdaad lastig. qua voeding zou ik wel echt meer dan genoeg meenemen, desnoods een extra verpakking, stel dat ze daar niet het merk hebben wat jij gebruikt, moet je hem dan omzetten op andere voeding. Bianca leuk stukje op Brooke, aar het klopt wel je zet je er ook heel erg voor in.
Biancacoo
Geplaatst: 19-06-11 08:40
Goedemorgen !
Nouvel, leuke nieuwe avatar heb je !
asmiro voor de sleep vandaag, hoop dat je lekker droog weer hebt, hier regent het de hele tijd.
Tine fijn dat je straks Thabor kunt doen onder schooltijd, ideaal toch ?! vind Thabor wel erg stoer zo voor de wagen, mooi plaatje.
net de honden allemaal lekker uitgelaten...lekker nat geregend... melody buiten gezet, ze liep goed, dus hoop dat het echt helemaal opknapt met haar.
straks naar de binnenmanege om een tweespan shetten voor het eerst voor de wagen te zetten, ben erg benieuwd, ze lopen beide al netjes in enkelspan,dus zal best goed gaan, heb er wel zin in, nu ik met melody niks kan doen is het een welkome afwisseling !
Fijne zondag iedereen, en veel plezier bij wat je gaat doen !
Tine, kan me voorstellen dat je het spannend vond! maar wat is thabor een knap paard zeg voor de wagen
VHU, wat een filmpje... heb je heel mooi gemaakt
tallechie, hoe is het met je zus nu? en hoe was het 1ste nachtje zonder daan?
Harley voor de wagen geweest, super!
tine10
Geplaatst: 19-06-11 08:50
Ook goedemorgen.
Hier komt het nu ook flink naar beneden, dus zal zo de paarden naar stal halen, kunnen ze even drogen voor het tuig erop moet. Maar betwijfel of Thabor vandaag voor de wagen gaat. Als het hard regent, zou de man niet komen. Nou ja, maar even zien. Ga nu eerst paarden binnen halen, dan manlief wakker maken. Is jarig vandaag, dus mag uitslapen en kado's op bed.
avaluna
Geplaatst: 19-06-11 09:18
Even snel:
@VHU: wat een prachtig filmpje , maar ook een , ze was zo veel... .
@Tallechie: hoe gaat het met je zus?
@Biancaoa: hopelijk is het gauw beter met Melody
@Tine: wat goed van Thabor en wat is hij knap
@Bicci: hartstikke stoer .
Nouvel
Geplaatst: 19-06-11 09:27
goeiemorgen!
bianca, dank je! succes vandaag!
tine ook succes vandaag en gefeliciteerd met je mannetje! die van mij is vrijdag jarig...
hier nog steeds harde wind en af en toe een flinke bui... straks even naar stal, even uitmesten en als het een beetje te doen is zou ik nog een paardje onder 't zadel rijden... bak is nat, dus dat zal een stukje naar buiten worden...
tine10
Geplaatst: 19-06-11 10:11
Hier ook harde wind en veel regen. Beleerman belde net, hij wil het vanavond komen proberen. Vind ik wel heel netjes!!!
Liep dus net naar de wei om paarden te halen. Zag een dier in de bosjes onkruid op weg naar de wei. Zat me af te vragen welke kat dat toch moest zijn, bleek het een vos.
Kom ik in de wei aan, algehele puinhoop. Rembrand en Thabor stonden bij elkaar, het lint lag plat en 5 prikstokken lagen afgebroken op de grond. Geen idee wat ze uitgespookt hebben, dat vertellen ze dan weer niet. Thabor en Amerigo bleven keurig ieder in hun eigen wei en Rembrand walste gewoon over het lint/koord heen. Heb de afgelopen dagen steeds het idee dat Rembrand bij Thabor wil zijn. Staan steeds over het lint te flikflooien en Rembrand reageert steeds geergerd naar pony en jaagt hem ook geregeld ergens weg. Heeft hij nooit gedaan.
We gaan nu dus maar pony op het stuk van Thabor zetten en de 2 grote bij elkaar. Alleen doen we dan maar 1 lijn met koord en hoog, zodat pony eronder door kan. Hij heeft dan zijn eigen wei, maar kan theoretisch bij de andere twee (als die hem nu niet met zijn tweeen gaan opjagen)
Nou, ik ga even kijken wat buienradar aangeeft. Of ik nu toch maar in de regen aan de slag moet of even wachten en dan straks misschien bij droog weer nog wat met ze werken.
sander_lotte
Geplaatst: 19-06-11 10:24
Goede morgen!
@ tine: goed dat ze niets hebben dan, je hoort wel vaker dat paarden toegetakeld zijn doordat ze bij elkaar willen zijn. (omdat ze ergens aan blijven hangen en dan helemaal in paniek slaan) Gaat je pony onder stroomdraad door? Zou Romeo NOOIT doen (tenzij ik naast hem loop en zeg dat het goed is)
@ Tallechie: al nieuws van je zus?
Ik ben niet naar de hondenschool, moet even hard zijn voor mezelf Ik weet dat ik anders mijn examen van morgen niet geleerd krijg. Ik heb examen van Frans Communicatieve Vaardigheden, dat houdt in dat ik zinnen van het Nederlands naar Frans moet vertalen, ik hoor de Nederlandse zin 1 keer en daar moet ik het mee doen, heb geen papieren voor me en kan niet op pauze zetten om na te denken. Als ik niet op tijd heb vertaald, begint de volgende zin gewoon. Met andere woorden, het is best een frustrerend examen Gelukkig is na dit examen het ergste voorbij, dan komt het einde echt in zicht!
Nouvel
Geplaatst: 19-06-11 10:39
sl succes met leren!
tine, die hebben er een grote puinhoop van gemaakt... succes met herstellen van de ravage... hopen dat het weer vanavond opknapt zodat Thabor nog wat kan doen!
avaluna
Geplaatst: 19-06-11 11:55
@Tine: vriendin van mij haalde haar knots van een paard naar huis en zette hem bij haar Shet, ging allemaal prima. Soms kwam ik met mijn knoeperd langs, dan gingen we samen rijden en dan zetten we ze samen in de wei, was net alsof de grote het miste, een groot paard om lekker mee te spelen . Dan idd de pony maar apart, want prikpaaltjes zijn natuurlijk ook niet mega-stevig als zo'n knoeper wil gaan.
@SL: dat is pittig, dan moet je echt fit zijn, gelukkig heb je dan het ergste gehad; veel succes!
Poeltje
Geplaatst door de TopicStarter: 19-06-11 12:14
@VHU: Wat een mooi filmpje. @Lacuna: Lekker met de Friese dames aan het werk geweest en geshopt voor een vaderdagcadeautje. @Tine: Fijn dat het goed ging met Thabor voor de wagen. Gave foto’s, ziet er heel ontspannen uit! @Nouvel is bijna weggewaaid. @Tallechie: Was het nog leuk in Ens?
Gisteren wedstrijd gehad in Britswert. Het weer viel ontzettend mee, een stuk beter dan vorige week. Alleen een mega wind, maar er is amper regen gevallen. Pieter zou eerst starten met Bart, dus heb ik rustig nog even de hindernissen bekeken, totdat ik gebeld werd. Pieter was in een hindernis tegen een paal geknald en het hele voorstuk van de kar was eraf gevallen. Bart hing dus in het lamoen en de wagen stond nog tegen de paal. Door de klap was Pieter erachteraan gevlogen. Baalde flink, want ik zou met dezelfde kar starten. Gelijk naar de trailer gegaan om te kijken hoe het met Pieter, de groom en Bart was. Alles viel mee gelukkig.
Uiteindelijk een geluk bij een ongeluk; een clubgenootje haar pony was vlak voor de start kreupel geworden, dus ik kon met haar wagen starten. Kokkie en ik gingen als een speer.
We zijn uiteindelijk eerste geworden en een snelste tijd van de dag, net als vorige week. Heb een mooie zweetdeken gewonnen en een tas met allemaal lekkere dingetjes.
Pieter heeft daarna nog met zijn oude kar gestart met Sjors en Henkie. Wel buiten de prijzen om, anders was hij derde geworden.
tine10
Geplaatst: 19-06-11 12:33
@ Poeltje: leuke foto's. Gelukkig was het ongelukje goed afgelopen. En gefeliciteerd natuurlijk. @ Tallechie: hoe gaat het met je zus?? @ Avaluna: lijkt idd dat de groten toch meer naar elkaar trekken. Ze net weer buiten gezet, in nieuwe verdeling. Zag het met die wind en regen niet zitten om iets te doen.Heel laf (schreef van de week nog dat het weer me niet uitmaakt _). Ze gingen demonstratief strak naast elkaar staan grazen. Ben nog even gaan uitmesten om ze in de gaten te houden. Geen enkel probleem. Ga ik weg, gaan ze lopen stoeien. Ben toch maar naar huis gegaan, hoop maar dat het goed gaat. @ SL: Thabo heeft een schaafwondje meer niet. Amerigo gaat onder draad door, als het hoog genoeg is. Heeft zijn nadelen, maar nu hoop ik dus ook voordelen. Als het laag genoeg staat (daarom had ik dus eerst overal 2 lijnen), dan blijft hij er keurig achter hoor. Succes met leren en morgen natuurlijk ook. @VHU: ging je nu vandaag kijken?? Ben zo benieuwd
Ben benieuwd of Thabor vanavond nog gaat mennen, het waait zooooo hard. Dat lijkt me vragen om problemen.
Nouvel
Geplaatst: 19-06-11 13:01
poeltje, leuke foto's! jeetje, dat is wel even schrikken zo'n ongelukje... gelukkig niemand ernstig beschadigd, wel balen van de kar...
askazita
Geplaatst: 19-06-11 13:23
Biancacoo schreef:
asmiro voor de sleep vandaag, hoop dat je lekker droog weer hebt, hier regent het de hele tijd.
ja hier ook al en dan is het weer even droog. misschien als het vanavond droog blijft maar eventjes, en anders van de week maar een keer.
Ben vanmorgen al naar Franeker geweest met Roos. Mijn instructrice haalde ons op. We zouden met haar 2 paards trailer (met alleen Roos er in), maar ze SMSte dat mijn lage trailertje misschien wel en beter idee was (afsluitdijk over met deze wind). Dus met mijn trailer de dijk over, Roos maakte niets van de wind, hier en daar wiebelde en schudde de boel wel flink hoor.
Daar een rondje van een uur met Roos in de stromende regen door nieuwbouwwijken gedaan. Roos vond alles prima, die sjouwde fijn door. Ik heb een half uur gereden en een meisje van 13 dat ook daar de cursus gedaan heeft ook. Daarna nog een half uurtje zelf in de pak met Roos proberen en prutsen. De fries waar ze mee reed was wat niet zo heel handzaam is voor zo'n meisje. Dus die Roos laten proberen en dat ging goed, dus ze doet volgende week examen met Roos .
Nouvel
Geplaatst: 19-06-11 13:47
zo dat is een hele onderneming even voor een ritje, en dat met dit weer! moet ze koetsiersbewijs examen doen? ik dacht dat dat niet mocht met een shetlander, of zit er ik nu helemaal naast?
Ik heb hem nooit gehaald en roep vaak wel dat het goed is hem te halen. Daarom ga ik volgende week ook examen doen. Roos moet dus 2x lopen, is goed voor haar .
Het mag gewoon met een shet. Wagen moet passend bij de combinatie zijn en moeten minimaal 3 mensen op kunnen. Mijn wagen kan je maar met z'n 2e op, dus leen de wagen van mijn instructrice (heeft altijd een shet voor gelopen, nu een welsh A'tje). Ik rij er dus zo bij (maar dan moet je Whitney even wegdenken , heb geen enkelspan foto's met mijn eigen pony's er voor).
Mijn zus is heen geweest, maar mocht ook weer terug. Vanmiddag moet ze nog wel terug komen en maandag ook. Gelukkig gaan we vlak bij het ziekenhuis waar ze moet bevallen op vakantie, dus op vakantie kan ze gewoon haar controles laten doen.
Het is vandaag vaderdag, maar Daan is er niet En we zijn net het bed uit ivm het feest. Ik heb met moederdag niks gehad dus doe er nu ook niet aan
Het feest was ontzettend leuk, beetje jammer dat we zeiknat zijn geregend op de heenweg. We hadden op buienradar gekeken, maar gaf een heel ander beeld
Bianca vervelend dat melody kreupel is. vervelend dat je niet weet hoe het gebeurd is.
Tine leuke foto's van thabor en van Rembrand. Vervelend dat Thabor overal wel op reageerd Heeft hij dat ohz ook? Wel goed dat E en menner door hebben gepakt.
Lanouska druk dagje gehad. Goed van de dochter van H.
Paard van royaltjuh is in de vijver verdronken, nadat royal een shock bleek te hebben op een medicijn.
Ik heb ook een hekel aan sloten, maar ga er wel langs. Alleen veale voelt de spanning en gaat dus slingeren door mij. Maar ik kan hem wel met de zweep op de weg houden
Prinsje goed van harley
sonjim, ik geef wel voeding wat bij iedere drogist te halen is, namelijk friso. Dus dat komt wel goed. Maar heb gekeken hoeveel pakken ik normaal zou gebruiken, dus moet goed komen. Kleertjes heb ik voor alle dagen 2 pakjes mee, dus moet ook goed komen.
Tine gefeliciteerd met E. Een vos dat zie je niet vaak. Wat raar van de wei. Wel goed dat je de 2 grote bij elkaar zet. Hopelijk blijft het rustig
sl verstandig besluit en succes met leren en met het examen
poeltje gave foto's. Balen van de kar. Pieter voelde zich wel weer goed. ens was dus gaaf. Heb jan smit uit de auto zien stappen binnenkort maar even een keer afspreken
Roos moet hard aan het werk. Succes met het examen
Eerste nachtje zonder Daan was wennen, maar ook wel lekker om uit te kunnen slapen. Heb net mijn ouders gebeld en Daan vind het allemaal wel prima. Hij heeft gisteren om 23 uur gehad en om half 4. Net zoals bij ons dus. Nu nog een dagje zonder hond en zonder Daan. Spullen voor vakantie klaar maken, wc's doen, laatste was weg werken
Ik ben benieuwd hoe vhu het bij het paardje heeft.
Fijn dat de man heeft gebeld tine. En met wind ja dat blijft lastig.
ik wil misschien ook het koetsiersbewijs nog een keer gaan halen, maar moet eerst de paarden maar voor de kar hebben.
Biancacoo
Geplaatst: 19-06-11 15:49
Ha, dus Tallechie alles met Daan goed en met je zus goed, heb jij lekker door kunnen slapen ?? Ben ook erg benieuwd hoe VHU het heeft vanmiddag....spannend hoor. Tine gefeliciteerd met je man ! SL een wijs besluit, ik duim voor je dat je je examen haalt !! leersze !! Roos moet 2x koetsiersbewijs doen, superleuk toch !! komt helemaal goed Dennis !! je haalt dat best. Vanmorgen twee shetten van een vriendin voor het eerst in tweespan gezet, ging erg leuk, supergaaf spannetje, wat nu een span moet worden !! Poeltje, ik zag heel gave foto's hier van de marathon !!en lees goede resultaten. echt mooie foto van het tweespan zeg !! superstoere paardjes.
Waterplassen maakt me niet uit, diepe sloten e.d. vind ik echt helemaal niks.... als ik buiten rijd moet ik een betonnen bruggetje over, melody doet dat snuivend met groom ernaast in stap erg braaf, maar ik durf het niet zonder groom naast haar, de reling van dat bruggetje is zo geplaatst dat een paardje er met gemak omheen kan en dan plons.... het is echt heel diep....dat water zit zo 2 meter lager als de weg, dus moet daar niet aan denken en laat de groom op tijd af stappen en naast haar mee lopen voordat ik bij het bruggetje ben... bruggetje is ook zo'n 10 a 12 stappen lang, dus best aardig... ben altijd blij als ik weer dat bruggetje gehad heb, maar ben er pas 2 x overheen geweest, met de auto lijkt het of het bruggetje maar 1 meter lang is, maar hij is best lang.
Melody gaat momenteel als een dolle pony in volle galop door de weide, en lijkt geen last van haar been te hebben...staat wel veel op rust met linksachter...tja....straks maar weer op stal met dit rotweer...en dan vanavond wat rugspieren masseren, hopelijk heeft ze daar wat aan !!!