[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Akshay

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 07:31

Balen dat fries zich zo misdroeg dingetje..

Fijn van bente vhu!

Hier niet in staat te werken.. Mijn been wil niet wakker worden.. Gok dat ik gisteren niet die 3km te paard had moeten zitten..

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 08:15

@Aks: oh, :(:) :(:) :(:) :(:) , wat waardeloos, ik zou toch weer aan de bel trekken, zo met je rug :(:)

@Dingetje: -:(- , gelukkig nog goed afgelopen. Ik heb sinds kort zo'n stijgbeugel met opstaphulpje (had ooit eens een avontuur met buitenrijden dat ik van mijn 1.80 paard af moest en toen ik weer op wilde stappen ging meneer er van door en hing ik met 2 benen aan 1 kant, zelf word ik wat ouder en kom op 1.80 toch iets minder vloeiend), erg fijn iig.

@VHU: wat leuk, de wagen ophalen! Alvast veel plezier *\o/* *\o/* *\o/* en Bente op d'r plek <3

Bedankt voor al jullie tips m.b.t. de bitjes, ik ga eens even kijken of ik er ergens eentje kan bestellen.

Manlief kon Connor mee naar school nemen; ik ben dan ook al klaar met het maken van de bestellingen *\o/* .

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 08:57

1.80.. Ik moet al klimmen voor 1,37 _O- :') Zoek ik vaak al een kuil voor dids of een boomstam voor mezelf :=

Aan de bel trekken heeft weinig zin.. Het enige wat ze willen doen is pijnbestrijding.. En dat wil ik niet

_Dingetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 09:07

:(:) Aks. Wat voor vorm van pijnbestrijding willen ze doen dan (als ik mag vragen)?
Ik heb ongeveer een jaartje met een TENS rondgelopen......was wel eens lekker om even een beetje op adem te komen en even een uurtje geen pijn te hebben.
Ik mag het gelukkig afkloppen, dat het momenteel wel redelijk goed gaat met mijn rug.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 09:14

In het ziekenhuis een injectie in zo'n zenuwuiteinde (?). Dus een spuit in je rug. En dan maar kijken óf en hoe lang het helpt...

Had 1,5 jaar terug de afspraak al staan, maar om zoiets op je 22e te laten doen voelde niet goed.. Wat moeten ze dan als 'k oud word? :')

_Dingetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 10:15

Aha van die cortisonespuiten, wilde ze bij mij ook doen....heb er toen ook vanaf gezien. Geen polonaise aan mijn rug >;)
Tot nu toe blij dat ik het niet heb gedaan. Heb wel bij de fysio gesport een poos en ook een poosje ergotherapie gehad, hoe of ik zo goed mogelijk mijn rug kon gebruiken.
Ik heb op mijn werk een aangepaste bureaustoel, als ik dit niet zou hebben zou ik niet fulltime kunnen werken. Dit heeft mijn rugklachten wel enorm afgenomen.
Heb in belgië een second opninion gedaan met al mijn foto's die hier in NL gemaakt zijn...koste 50 euro en toen wist ik waar of de pijn vandaan kwam......Heb versleten tussenwervels......die kunnen ze ook inspuiten of met een flexibele fixatie vastmaken.
Dus mocht het nog veel ergere worden dat ik het echt niet meer kan handelen, dan weet ik ig dat er iets aan te doen is.........maar wacht ook nog is een poosje hoor......moet 30 worden.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 10:49

goedemorgen allen..
Aks..jeetje wat vreselijk balen..maar als je gisteren niet gereden had..had je vandaag kunnen werken..en dan morgen niet..dat is gewoon uitstel van het gevolg....moet toch meer aan je rug te doen zijn dan alleen enkel pijnbestrijding ....... :?
misschien is een second opinion wel een goed idee..??

Vhu..oh je wagen vandaag ophalen, super ! ik ben ontzettend benieuwd hoe die gaat bevallen met Ollie
en Bente-tje op d'r plek, goedzo ! dat is wel een geruststelling denk ik zo..t'is wel een gaaf paard.

Ava al klaar met de bestellingen.
Dingetje met dwarse fries..ach ja....daar is het een fries voor denk ik zo..

Ls wil nog steeds stemmen winnen.. := >;) .......
Hoe is het nou met je pony's...heb je je welshje nog...of kom je hier alleen om stemmen te winnen ?? wij zijn namelijk bes benieuwd..je hebt toch een nieuwe pony ? al voor de kar gelopen ?

Tallechie...als je nog meeleest....Hoe is het met je ? en met je paardjes ...

Ik heb de tuin grondig onder handen genomen vanmorgen..ben kapot..maar t'is er wel van opgeknapt ! +:)+

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 10:55

is er al interesse in het huis biancacoo? :)

2nd opinion heb ik destijds al gehad.. Daar kwam niks meer uit..
Ik baal er ook heel erg van nu, 't zat er heel de tijd al aan te komen. Vandaar ook dat ik nu ben thuisgebleven. Morgen ben ik op mezelf aan het werk, geen klanten etc. Dus dan kan ik proberen rustig aan te doen :))

En klopt, rijden was ook even nodig, eventjes genieten :+:

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 11:03

in de 1e maand dat het huis te koop staat..zijn al 3 x mensen geweest om te bezichtigen...3x verschillende..dus er is hoop..haha..er is in ieder geval interesse voor, dat is wel erg fijn !

balan dat ook second opinion niets uitgewezen heeft... ^)

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 11:07

Dat is fijn! :) kan me voorstellen als je eraan toe bent om te verhuizen dat je er dan niet blij van wordt als heel lang duurt voor je verder kan. Dus hoop voor je dat bij die 3 de ware heeft gezeten ;) :D

Ik ga zometeen een therapeutisch rondje supermarkt lopen denk ik.. met een rollator ofzo :P

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 11:16

goedemorgen

@ aks therapeutisch rondje supermarkt ??? is dat met veel lekkere en ongezonde dingen???
@ bianca gesloopt maar wel resultaat in de tuin

ik zit al 3 dagen achter de pc het EK dressuur te volgen..

gister tussen door ook nog buiten aan het verven geweest en gisteravond les gehad met octaaf. had een ander bit in om te proberen.. beeld was mooi.. vond harry ook maar stelling buiging was waardeloos en hij ging op de hand hangen.. vanavond even kijken hoe ie in het 4 span loopt.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 11:25

@lanouska; nee :)) om een blik soep, want daar heb ik zin in _O- Het therapeutische is het lopen ;)

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 12:09

Vanmorgen een fotoshoot thuis gehad met onze oude Dame Image. Ze was ontzettend braaf en meewerkend. :o Dat is ook wel eens fijn :D Ik wilde haar niet meer meenemen naar een foto meeting. Ze heeft genoeg gedaan in haar leven.
Huis is net zo fijn , dus ik ben zo benieuwd naar de foto's.

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 12:46

Mogge,

@Aks, waardeloos dat ruggetje van jou :(:) en eet smakelijk :Y)
@VHU, vandaag weer Ollie knuffelen en nieuwe wagen ophalen *\o/* en wat fijn dat Bente een goed plekje heeft :j
@Biancacoo, fijn dat er interesse is in jullie woning....het kan ook anders...wel is het zo als je huis te koop staat dat je blijft poetsen en schoonmaken is mijn ervaring :+
@Dingetje, moet je ook nog starten van het weekend ?

Vanochtend heerlijk gereden met Bruutje...hij bleef zo lekker sjouwen en was zo fijn in de aanleuning...wat ben ik toch in luv met mijn beessie <3

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 13:36

na alle Janouk spam, dan nu ook Image spam

23 jaar en ze kan nog steeds heel lief kijken :love: zo mooi in haar zomervel, ondanks de Cushing
Afbeelding

toet toet ik heb haast
Afbeelding

Volgens mij kan hier wel weer een zadel op. Wij rijden al een half jaar niet meer met haar, maar als ik haar zo zie gaan.

[ITP] 23 jarige Image, ondanks Cushing/gekanteld hoefbeen: HAPPY hier het topic

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 14:46

Image ziet er erg goed uit !! schitterend paard is ze toch. *-:)
Je ziet idd niets van haar Cushing !! geweldig.

*slikt een keer en denkt nog even terug aan Melody en Vamor..

biancaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 15:32

even laten weten dat ik ook nog leef en stil mee lees, maar gewoon te druk heb om te reageren. Hier is het vandaag pakken maak tijd. Zoonlief bij papa te vinden tuurlijk.
Even minispam, maar doe snel weer meelezen :j Druk geweest met van alles onder andere Het Trail Team van bicci die hier sliepen en kids en boerderijgebeuren tuurlijk.
Afbeelding
Afbeelding

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 17:37

Pfffff nooit geweten dat je zo kunt zoeken naar een adres ergens rond de Belgische grens. Ik ben daar totaal niet bekend en heb geen TomTom in mijn auto. Toen ik bij de wagen was gaan kijken had ik auto van manlief bij me..... maar goed, het is gelukt en wagen is op stal *\o/* ook nog Ideal zwart met bruin onderlegd Cob tuig meegekregen en aantal dekens (maat 165, precies Ollies maat *\o/* ). Denk dat het ondanks het routeprobleem mijn lucky day was want ik tuig passen en jawel.. het is denk ik pas te krijgenm hoofdstelletje is natuurlijk te groot maar goed, dat is makkelijk bij te kopen. Ga morgen nog even met instructeur passen denk dat de borst en broek nog ietsje te groot zijn maar heb idee dat ze daar met trainen wel ingroeit. Het staat haar super mooi *D
Afbeelding
(op foto is het nog niet pas, even voor 'het idee')

Vandaag goed bezig geweest in de bak, onder het zadel gewerkt aan stelling/buiging en tempowisselingen. Ging uiteindelijk best goed. Daarna rustig uitstappen. Moet wel eerlijk zeggen: ik geniet van de rust in het Brabants zo zeg het is daar echt zo relaxed. En vind het ook even heerlijk niet uit te hoeven mesten etc :o

Aks wat giga-K van je rug hele dikke :(:) waardeloos.
LS ik stem niet zomaar op van alles en nog wat dus helaas (en ben ook benieuwd hoe het met je poowns is :j )
Image is cool 8-) wat een knapperd nog steeds (petje af voor jullie zorg voor haar _/-\o_ )

Nu ga ik eten koken en onder de douche. Ben helemaal goor en plakkerig :o

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 19:15

VHU: wat ben jij een bofkont...wagen,tuig en dekens..... *\o/*
Ik zag een hele grote tractor voorbij komen en image die een fotoshoot kreeg,kon iedereen jullie manier van borstelen zien: met grashark _O-
aks heeft pijn in haar rug :(:)
royal weer terug in het topic :wave: gezellig
een paard dat al gaat lopen voordat de amazone erop zit...foutje bedankt! ^)
gemmy en moosy hebben samen gement,toppie hoor en nu kilometers gaan maken +:)+
en dan mooie foto's van ollie en brutus..... <3
biancacoo: wat gaaf.....die ogen van de husky..wauw sprekend,ben benieuwd als hij af is...
hier druk bezig met spulletjes sprokkelen voor morgen,ik ga naar Beesd met kennis mee om autenthiek aangespannen mee te mennen op hun wagen, ik krijg een boerinjurkje aan(mmm net maar extra push-up bh gehaald voor de vorm) := , klompen worden vanavond gehaald we rijden met 2 shetten en oogstwagen,heb er zin in.gisteren proefritje met de wagen gemaakt om te kijken of ie niet instort O:)

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 19:34

Je kan mijn dirndl lenen hoor. Meer dan genoeg push up. De jurk is zwart met witte blouse

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 19:35

Je kan mijn dirndl lenen hoor. Meer dan genoeg push up. De jurk is zwart met witte blouse

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 19:44

Vhu..mazzelaar..een kar, en tuig (staat haar gooooeeeed !!) en ook nog dekens, topdag !
HT, morgen authentiek, leuk !! wel foto's maken he ?!
Janouk is enthousiast en post meteen 2x dat je d'r jurk mag lenen...haha...is ook wel een superjurk !!
Biancailona, mooooie foto's !! en hooibalen en strobalen..drukdrukdruk..

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 19:57

Hahaha de push up dirndl jurk :))

Lijkt me erg leuk HT een traditioneel gerij mee te rijden (moet boel inderdaad niet uit elkaar vallen <<) )
Dingetje met Friesje in gevecht }:) dat jij ook zo'n last van je rug hebt zeg... heftig. Die tense kun je die alleen op doktersrecept krijgen of ook 'los' weet jij dat zo (mag ook per pb) mijn rug is nu redelijk onder controle te houden maar ik voel hem dus wel elke dag.... soms meer, soms minder, soms ook sleepbeen :\ nog steeds souvenir van Bente.

Tuig is jaar lang niet gebruikt. Schreeuwt dus om aandacht. Maar lijkt nog goed. Nu eerst poetsen, poetsen, poetsen. Met dressuur vind ik een leren tuig mooier dan kunststof (hoopt toch ooit weer dressuurring te betreden :) ). Ben nog altijd zeer blij met mijn Zilco, zeker nu ik zo aan de poets ben :=

Biancocoo wat maak je toch prachtige dingen :wow:

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 21:26

:wave: Aloha, alles goed hier?

Mooie samenvattingen weer, dames. Sluit ik me even bij aan.
Hier weinig meegemaakt. :)) Ook EK gekeken, net zoals Lanouska.

@VHU: Gaaf tuig hoor, staat d'r goed!

@Janouk: Lieve Image <3

Iemand enig idee wat dit is? :o

http://img41.imageshack.us/img41/1239/z5of.jpg

Is een soort harde korst..
Over twee weken wordt ze op de foto gezet, dus dan kijken ze gelijk naar het plekje, maar ben eigenlijk wel benieuwd wat het is.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 21:35

Zo, een hoop bij te lezen voor mij. Hele dag (en gisteren ook al) problemen met pc. 'Hij is nu opgehaald en ik zit nu op pc van zoonlief. Maar dat is een oud en heel traag ding. Maar goed, kan in ieder geval weer even op internet.

Vandaag heel druk gehad. Vanmorgen les gehad met Rembrand, hij liep hele fijn. Daarna de wedstrijd voorbereid: kar schoon(auto ook maar even mee genomen), tuig schoon, paard in de vlechten. Net 30 broodjes gesmeerd, wortels gewassen, meloen in stukken gesneden en salade gemaakt.

Morgen op tijd naar Noordwolde voor 2-daagse marathon. Heb er veel zin in.

Nou, zal proberen te reageren op iedereen, maar weet niet hoe goed pc meewerkt. Dus als ik je vergeet, is niet persoonlijk.

VHU: kar gehaald met allerlei passende extra's. Fijn!
HT: mooie samenvatting en op de authentieke toer. Leuk
BI: druk met van alles en balen maken. Hier wordt het hooi morgen weer gepakt. Wij zijn er niet bij, dus hoop dat alles goed gaat.
Janouk: mooie foto's
Ollie: wat is Brutus toch een plaatje. <3 En wat loopt hij er super bij. Hoop ooit nog eens zulke foto''s van Rembrand te krijgen. Heb voor morgen zoonlief instructie gegeven om de proef op video te zetten. Nemen statief maar mee, anders krijgt hij lamme armen.
Aks: ellendig lichaam. :(:)

Tallechie: hoe gaat het met Snuit en Alwyn?
Vraagje: hoe houden jullie de leidsels vast bij sturen met 1 hand? Ben even benieuwd naar andere en wellicht betere methodes. Ik gebruik het achenbachsysteem