[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

cyclo86

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 14:10

@ VHU echt prachtig filmpje

Het kan zijn dat je me niet kent ik heb me beetje geintroduceert toen ik uit de meeleeshoek kwam waar ik al een tijd in zat om jou te steunen met je verlies |( . Is de nachtmerrie van elke paardeneigenaar. Ik vind dat je er super mee probeert om te gaan en koester het filmpje maar in je gedachten het is echt prachtig gedaan.

Korte samenvatting: Ik wil heel graag mennen met mijn welshje, mar ken er nog niks van dus ik ga eerst op mencursus (ook om te zien of dit echt iets voor mij is). Verder ben ik al druk me aan het inlezen overal en volg ik dit topic ook voor de leuke foto s en verhalen (en helaas soms ook de minder leuke). En had Blue dus gister voor het eerst aan de lange lijnen en dacht zal ook eens iets posten :P. mjah ik zal voorlopig niet zo heel ver zijn dus zal me weer terugtrekken in de meeleeshoek moet ok eigenlijk examens leren ;).

mirror666

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 14:23

hey cyclo.
@lacuun, ik dacht al dat ik dat roze monster hier voorbij zag crossen,haha.

Zo nog 4stuks doen. En dan naar de hond. *racet weer door*

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 14:32

zooo, vhu, heel mooi gemaakt het filmpje met foto's van Rizanta !
vandaag naar de waterman kijken spannend hoor !!!

Dennis goede resultaten en een bordje gemold, hihi.
Fijn dat judith weer drachtig is.

naaltje nog 4 te gaan ??? race-ze !!

Melody was 2 weken geleden wat kreupel/onregelmatig aan haar rechterachterbeen, na een dag of 5 a 6 leek het beter, dus weer rustig aan gaan mennen.....nu is ze gisteren weer kreupel uit stal gekomen en vanmorgen nog steeds.... lijkt uit haar rug te komen......baal ontzettend en ben zo bang dat ze een flinke blessure heeft...... |( en dat het mijn schuld is...misschien overbelast ofzo ??
DA zegt enkel: niks te vinden,en nergens gevoelig, zet haar maar op rust.....owkee, duimen dat het helpt....
heb een jaar of 3 geleden een paardje verloren die in de stal vastgelegen had en daardoor een pees dusdanig kapot getrokken had, daar was ook niks aan te zien en ook niet gevoelig....maar wel ook zo kreupel, dus ik maak me ontzettend zorgen om melody....dacht meteen, toch niet weer ??? maar melody heeft niet vast gelegen ofzo..

cyclo86

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 14:35

o nee dat is echt heel vervelend dat ze kreupel zijn :(. Bij mijne was ook niks gevonden en ik heb uiteindelijk haar 10 dagen in stal gezet met ontstekings remmers (omdat het na 5 dagen nog niet beter was op de weide). dan klein stukje van weide en elke dag stukje groter. Inmiddels bijna 3 maand verder en ben het nu langzaam aan het oppakken heb haar al maand niet mer kreupel gezien. Dus er is nog hoop ;). Ik heb wat langer gewacht omdat ik zelf examens heb en niet zo veel tijd. Trouwens leuk dat je paard Melody heet zo heet ik zelf haha. Sterkte aan mijn naamgenoot dat ze maar snel beter is

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 16:17

Vorig jaar heeft Lotje helemaal op de foto gestaan en was perfect in orde. Maar wel kreupel.
Haar heup bleek vast te zitten, bezoekje aan de osteopaat en ze ging weer als een zonnetje.

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 16:33

@ Vhu uit prachtig filmpje ben helemaal aant rillen.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 17:14

vhu, wat een prachtig filmpje, zo treffend, kippenvel, heb er met tranen in m'n ogen naar zitten kijken...
wat moet je haar missen...

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 17:19

@ Biancacoo: ik zou idd ook fysio of osteopaat inschakelen. Dierenartsen weten hier eigenlijk geen raad mee.
@ Tallechie: sterkte voor je zus.

Nou hier wat foto's van Thabor. We waren het erf nog niet af of we moesten wachten op de postbode die onze oprit blokkeerde. Later passeerde hij ons. Dit ging allemaal goed. Toen we ons kruispunt (zie ook 2e foto) waren gepasseerd, kwamen we iets verderop een grote tractor met giertank tegen. Ik stierf echt duizend doden; smalle weg, 2 kanten diepe sloten. We waren gelukkig net bij een dammetje, tractor ging gelijk stilstaan toen hij ons zag. Maar Thabor vond het erg eng ( en ik nog meer). Dus tractor de motor uit laten zetten. Manlief heeft paard er toen langs gekregen, met de man op de bok. Ik ben daar afgehaakt. Aan mij hadden ze toch niets en zoonlief zat alleen thuis.

Hier wat foto's (behalve de eerste, die is van flinke afstand ingezoomd) toen ze de laatste paar honderd meter naar huis kwamen rijden.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En als laatste mijn knappe toeschouwer
Afbeelding

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 17:22

@ tine: leuke foto's. Heb je nare ervaringen met tractoren? Of hoe komt het dat je er zo bang voor bent?

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 17:25

ik ben ook weer terug van een redelijk druk dagje maar toch heb ik eigenlijk niks gedaan

ik ben vanochtend in zweeloo wezen kijken waar 4 amazone's van het dressuurteam moesten starten zo ook de dochter van H onlangs is haar pony verkocht en nu rijdt ze op onze dressuurfries (merrie met veulen) op dit paard rijdt ze nu ongeveer 5 week (paard is voorheen m1 geweest) en geloof het of niet madam rijdt iedereen van ons team naar huis en had aan het eind een 4de en 5de prijs de rest heeft ook netjes gereden en van de 8 proeven waren er 7 winstpunten.

en vanmiddag tussen de buien door met uzma een buitenritje gemaakt en daarbij hebben we even het gaspedaal in de galop uitgeprobeert en die kon heel hard

nu ga ik lekker tv kijken en de rest van de dag niks meer doen

@ tine mag ik vragen wat de reden is dat de leidsels in het onderste gat zitten?
Laatst bijgewerkt door lanouska op 18-06-11 17:27, in het totaal 1 keer bewerkt

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 17:25

Voor de tractor ben ik niet bang. Wel voor het water. Nooit iets meegemaakt denk ik, maar ben als de dood met paard en wagen (maar ook met de auto) te water te komen.

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 17:27

Ah ok, ja die sloten daar kan ik best inkomen, dan zou ik 'm ook wel knijpen denk ik :o

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 17:43

Wow Tine, wat een knappe Thabor, en die mannen, zie je wel, die staan gewoon te lachen en te praten op de wagen. Verstandig dat je even weg bent gegaan. Zal je altijd net zien dat er op zo'n moment iets gigantisch aankomt }>
Oja, nog uitgezocht. De vader van Heineke was Waterman, vandaar dat je wat bekends in dat paardje zag.

Lanouska druk maar niets gedaan :+ je bent er wel lekker uitgeweest en je hebt lekker met Uzma gereden, da's ook iets doen :j Leuk hoor van dat meisje.

@Biancocoo kan me goed voorstellen dat je je grote zorgen maakt. Ik weet niet hoe jullie het doen maar als ik me grote zorgen maak zoek ik het altijd wel 'hogerop' (dus naar kliniek en door laten lichten). Kost je misschien maximaal 200/300 Euro (als je alles uitverdoofd, scant en op foto zet, van dat been, plus rug laat checken) maar dan weet je wel of het iets is dat met 'gewone' DA hulp kan worden aangepakt of wellicht krijg je tips voor fysio/osteo/acupunctuur oid.

Bedankt voor de reacties op het filmpje. Het maken was heel moeilijk maar het werkt wel als soort 'verwerking' of zoiets.. Manlief is er straks weer drie weken niet, hij is bang dat ik, als hij er niet is in elkaar stort, dus vandaar dat hij ook zoiets heeft we gaan de komende week maar eens goed op zoek.

Zo net een enorme pan nassie gemaakt :Y)

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 17:49

Stoere Thabor :D. Gaaf hoor.

En wat betreft dat water geef ik je helemaal gelijk. Ging laatst op wedstrijd Roos langs de weg uit stappen, aan beide kanten bomen en meteen water. Heb mij zelf een schop onder mijn kont gegeven en gewoon gegaan (wel heel stoer achter een ander paard aan :+) omdat ik weet dat Roos braaf was.
Ik heb er 1 onder mijn ogen zien verdrinken en 1 net op tijd z'n koppie boven water weten te krijgen(zat weinig leven in toen hij op de kant lag, beide niet voor de wagen hoor) en vind dat MEER als genoeg.

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 17:54

Jeetje Dennis, moet niet niks zijn om een paard te zien verdrinken! Had Royaltjuh van hier op bokt niet ook een paard dat voor haar neus verdronken was?
Meen me zoiets te herinneren.
Een van mijn verzorgpaarden is ook ontzettend bang voor water. Een keer ging de eigenaar met het dubbelspan mennen over een brugje en paardje zag het water enkel aan haar kant, dus gooide ze al haar gewicht naar de andere kant(tegen het andere paard) en zo zijn ze dus aan de andere kant in het water beland.. Gelukkig is iedereen er vrijwel goed vanaf gekomen!

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 17:54

Ik heb het ook niet zo op water hoor. Dan wel sloten waar ze niet meer uit zouden komen daar krijg ik de bibbers van.

Knappe thabor voor de wagen !!!!!!

VHU mooi filmpje echt zo jammer dat jullie tijd samen zo kort was.

Hier doet het steeds hoosbuien. Echt niet grappig loop je net buiten regen je zeiknat.
Nou ja hopelijk volgende week beter!!

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 18:00

ha Tine, knap hoor Thabor voor de wagen ! komt vast helemaal goed.
goed besluit van je om thuis te blijven idd beter, lijkt me ook niet fijn om zoontje alleen thuis te laten, maar anders breng je jou angst misschien ook nog op Thabor over.
Staat hem goed hoor zo voor de wagen ! weer een stapje verder..

hhmmm nassie !!!

lanouska leuke dag gehad !! lekker er even tussenuit, super.

Ja over melody, ze lijkt nu wat beter te lopen als vanmorgen, misschien maak ik me te grote zorgen, maar zij is wel bijzonder voor me, ik kijk het een paar dagen aan, en anders toch naar een kliniek !!
mijn vorige paardje heeft ons heel wat meer gekost om helemaal door te laten lichten... moest allerlei ingewikkelde scan's enzo....vreselijk, leverde alsnog niks op, maar paardje was wel kreupel.
dus geef haar wel rust nu en dan kijk ik komende week verder.......
ze was ook heeel scheef voor de wagen en dat is nu niet meer zo, dus ze kan natuurlijk in d'r spieren een blokkade hebben doordat ze rechter word, dus even zien of er iets niet goed zit in haar heup ofzo...

ha, zon schijnt hier volop, en de donder van het onweer rolt hier door de lucht, apart !! 8-)

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 18:05

daan uit logeren,tja wat moet hij allemaal mee he? :j
zag weer aardig goed gescoord ,2 winstpunten....
hmm met kar langs water...ben er ook niet zo voor,dan maar liever het water uit de lucht!
VHU; wat een geweldig filmpje met foto"s en toepasselijke muziek erbij(waarom kan ik dat allemaal nou niet?) :n
heb je al besloten of het paard komt? snap je man wel hoor,hij weg en jij weer wat te doen. :j
las een welshje die beleerd gaat worden...hier ook weer eens tijd dat ik wat ga doen met de 3jarige tiamo.
vandaag druk op werk gehad, ff ontstressen op CH Hoofddorp,lekker kraampjes struinen en wat gekocht ja ja 2 paar sokken ha ha
morgen deel 2

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 18:08

@ Biancacoo: voor morgenochtend even een buurvrouw geregeld waar Patrick naar toe kan. Zal toch mee moeten op de wagen. Morgen gaat man ook nog mee, maar maandag (en rest van de week) zal ik het toch moeten doen. Kan die man moeilijk alleen op pad laten gaan, dat is ook niet veilig.

@ Maisie: vanmorgen een paar spetters hier, maar verder veel wind en regelmatig zon. Dus heel zo slecht niet als ze hadden gezegd.

@ Dennis: ook met Rembrand durf ik hier niet buiten te rijden met de wagen, terwijl die super braaf is. Maar ik ben zelf zo ontzettend bang, dat ik helemaal blokkeer. Ga veel liever (ook als is het veel meer werk) met de trailer naar het bos. Heb ik zelf ook een ontspannen rit.

@ VHU: nou, dat is toch ook bijzonder, dat er in beide Waterman zit. Was echt gek met dat paard. Was een vreselijke hittepetit, steigeren voor de kar als ze stil moest staan, toch ging ik de 2e keer dat ik haar reed al (ohz) alleen op pad. Ik vertrouwde haar gewoon, we hadden een heel bijzondere band. Ook 2 trektochten van 5 dagen met haar mogen maken. Helaas later problemen met de eigenaar gekregen, ik moest van alles gaan betalen, terwijl hij er erg bij gebaat was dat ik paard reed. Heb haar heel erg lang erg gemist.

@ Lanouska: de man die hem beleerd wil het graag zo doen. Ivm veiligheid. Maar als het straks allemaal goed gaat, gaat hij gewoon naar bovenste gat hoor. Maar het is natuurlijk wel een hengst, als hij toch ineens besluit naar een wei met merries toe te gaan....

askazita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 18:33

tallechie schreef:
askazita, dat filmpje had vhu ook al geplaatst

ooh heb ik zeker overheen gelezen ;)

Leuke foto's VHU en tine10

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 20:04

Hier thuis hebben we gelukkig de sloten niet meteen langs de weg (eerst een berm van ong 2m langs de meeste wegen), maar blijf voorzichtig.

Morgen ga ik in Franeker rijden, geen idee hoe het daar zal zijn. Ga daar volgende week koetsiersbewijs examen doen. Dus ga morgen daar een rondje rijden (1x mee met de cursus die daar gegeven word door m'n instructrice). Kan zijn dat Roos ook nog examenpony van andere gaat worden, is goed voor haar dikke buik ;).

Dit heeft er op bokt gestaan toen ik er een uit de sloot gehaald heb.
[VN] Paarden in Beets wacht een onzeker en gevaarlijk lot

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 20:51

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 21:11

Hoi allemaal, ff op m'n blackberry op bokt, klein schermpje, rottig kleine toetsjes... Dus houd het kort, maar ben zo trots: Met Har vandaag rondje buiten gedaan door verkeer, wandelaars met plu's, blaffende honden... Ging echt goed!!!

Allemaal fijne avond nog :wave:

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 21:16

Bicci, wat een geweldig mooi stukje over brooke voor hospital en jouw trail !! supergaaaf !!!
ik vind jullie echt superstoer !! knap dat je je daar zo veel voor inzet !!
Prinsjeh, wat een fijn gevoel zal dat je geven, superleuk !! je paardje doet het goed he !?
Tine, plan je de ritten met Thabor als je zoontje op school zit ? dat zou een mooie oplossing zijn, maar ja,...moet wel allemaal kunnen....
Daan uit logeren ?? moet even een pagina terug lezen denk ik.....heb ik gemist...

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 21:23

Citaat:
Met Har vandaag rondje buiten gedaan door verkeer, wandelaars met plu's, blaffende honden... Ging echt goed!!!

Wat ontzettend leuk! Toppertje, die Harley *\o/*
Hebben jullie het rondje gedaan rechts/rechts/rechts zeg maar, rondje om de stal? Is leuk rondje om te beginnen. Wel verstandig want de bak was vast wel zwaar met al die regen.

@Bicci geweldig! Vind het erg knap van je dit doet _/-\o_