[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 19:48

Nou lekker dan van die instructeur!! Dat zou ik ook niet zo tof vinden. Ik snap dat je duidelijk wilt zijn naar je pony enz, maar iemand anders jou manieren opdringen en niet luisteren naar andersmans afwijzingen voor jou suggesties is echt not done!

IvysToeter schreef:
Millanka schreef:
Hier ligt ook echt 15 centimeter sneeuw. net naar de intertoys gerend, gelukkig hadden ze daar nog genoeg sleeën!!! Dus ik heb een inklapbare houten gekocht, hopelijk word het wat!

met die opklapbare moet je wel goed opletten hoor.
iemand hier verderop heeft die en toen ze haar kindje op de slee zetten was het iedere keer als ze over een klein hobbeltje ging of door een gat: Klap! slee klapte zo weer dubbel...

heb ze sowieso daar getest, want ik had er eerst 1 vast waar ik op leunde en tegelijkertijd aan trok en die klapte continue in. Ik heb er net een krat met post op gedaan en er door de sneeuw heen gebanjerd, paar keer omgeslagen dus hij is nu redelijk getest.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 19:52

VHU leuk, lekker sleeen morgen :D

Idd vreemde reactie van de instructeur zeker als hij het ook echt zo zei ''de zweep erover''.

Moet zeggen dat ik echt heerlijk gereden heb met Jelle vanmorgen, hij deed zo onwijs goed zijn best. Staat nu lekker in zn warme stalletje.

Mn vader staat al sinds 3 uur vanmiddag vast in t verkeer :? heul handig zo'n vrachtwagen met dieplader in deze weersomstandigheden :+

dakplaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 20:01

Gefeliciteerd Joram!

Ben benieuwd naar de slee-foto's van morgen :j

Och, ik heb nog een paar tips meegekregen van de beste man en nog een gesprek gehad, uiteindelijk konden we er allebei wel om lachen dat we zulke andere ideeën hebben. Hij wenste me iig succes en was benieuwd in welk jaar Wien voor de wagen ging, hij verwachtte ergens in 2016 :D

Zal zo even een foto-dagboekje beginnen.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 20:10

yeh vandaag voor het eerst gereden in 4 wielaandrijving met mijn jeepie :D
helemaal trots op mijn auto dat die me veilig van werk naar stal paarden en stal ponys heeft gebracht en nu thuis.. straks met koek en soopie op de bank naar de the voice kijken.. ;)
hier nog geen slee, las hier de inklapslee....mijn vriend wilde die ook me aansmeren,nou zag de bui al hangen...klapt die in als ik sun ervoor heb(kan niet zegt mijn vriend) wat lees ik hier.......een ingeklapte slee met hobbels!!!!
poeltje: ga je proberen foto"s te mailen over mijn paardenspul (ben niet zo erg handig nu met die windows 7 op de laptop)
iedereen veel plezier morgen in de sneeuw.....ik moet werken... :(
maar wil graag jullie sneeuwfoto"s (en bloopers) zien :D

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 20:12

@Happytime gaaf!
@Wimmus...
:+ naja.
Het werken aan de leadrope is volgens mij juist echt heel goed als voorbereiding op of als ondersteuning bij je paard in wat voor discipline dan ook. Maakt niets uit of je dat bitloos doet. Ze leren wijken voor de druk (moet ook bij menzweep) geen paniek bij leadrope langs benen (strengen), goed op de stemhulpen / op je gevoel/uitstraling reageren ...dus ik zie wel verbinding hoor met NH en mennen (of whatever). Zou nooit bitloos gaan mennen maar daar was je zelf ook al achter begrijp ik ;) Zoals jij nu loopt met jouw Wien heb ik ook heel wat afgelopen met onze Wien gelopen vorige winter, dus gewoon aan touwhalstertje en dan erachter, omdat hij toen nog zo jong was en ik dan een bit zo heftig vind bij dat jonge spul. Zo hebben we het nu ook een paar keer gedaan bij Freddy.

Mijn instructeur verklaarde me overigens voor gek dat ik er geen liverpool inhing bij Alwyn en later bij Snuit maar toen hij zag hoe ze het doen heb ik hem er nooit meer over gehoord. Hij kijkt mij alleen af en toe meewarig aan als iemand mij vraagt wat ik erin heb hangen en ik zeg dus trensje / bokkebitje ;)

Susanne

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 20:31

Ik vind mijn liverpooltjes juist wel fijn.. genoeg keus waar je je leidsels in kan hangen. Jelle heb een licht gebogen mondstuk en dun, Mick en Kay hebben een tongboog. Mick met een vaste bril en Kay met een losse.

dakplaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 20:58

Ik heb echt een heleboel profijt aan jaren Parelli :j
Tot nu toe is niks eng en is alles normaal. Wien is toch wel een paard wat overal monsters in ziet, die had nooit zo goed op alles gereageerd als het nieuw was geweest.
Dat is ook 1 van de redenen dat ik haar niet weg wil brengen om te beleren.. andere mensen snapt ze niet en als het dan 'moet' dan vindt ze het zo eng dat ze overal doorheen denderen kan. Dan is het thuis zelf doen toch echt veiliger.. al krijg ik daarover ook genoeg commentaar van de plaatselijke menners. Meewarige blikken klinkt ook bekend :')

Ik heb nog zoveel dingen waarover ik nog geen mening heb en waarvan ik geen zin heb om tot een mening 'gedwongen' te worden.. oogkleppen vind ik maar lastig, en welk bit helemaal. Bitloos mennen gaan we niet doen nee, iig niet op de openbare weg.
Die keuze uit bitten word je ook tureluurs van. Ik ben pas net begonnen met een poging me erin te verdiepen en ik snap er echt helemaal niks van :') Blij dat we daar toch nog niet aan toe zijn. Snap ook niet hoe je nou tot een keuze komt. Hoe hebben jullie gekozen welk bit passend is?

Moddies hebben m'n foto-dagboek ideetje ook goedgekeurd, dus dat ga ik de komende weken/maanden/jaren mooi bijhouden.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 20:59

bitjes, mhh, dids kan op een trensje, maar heeft nu liverpool met lichte boog in t mondstuk
heb de leidsels meestal in de bril :) dus heel licht :D

onder 't zadel zien mensen vaak niet eens dat ik bitloos rijd :D

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 21:02

Ik heb ze voor de wagen op een licht gebogen liverpool lopen.
En heb sinds van de week een echte myler liverpool. Eerst voor Marengo, en die gaat naar Benno als Marengo weer naar zijn eigenaar terug gaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 21:10

Dank je voor felicitaties.
4 wiel drive erg handig met dit soort weer :j.
wimmus, ben gewoon bij slepen wezen uitproberen waarop hij makkelijkste om te sturen is en daar kwam ik uit op een liverpool. Maar als al bit hebt voor onder zadel waar goed op doet dan zou ook naar kunnen kijken.
Zelf vindt groot voordeel van aan menbit is dat die ook op de kin en kopstuk inwerkt.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 17-12-10 21:13, in het totaal 3 keer bewerkt

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 21:10

Poe, weer heel veel gelezen hier.

Bitjes: ze lopen hier op liverpool (Rembrand met lichte boog, Amerig recht (die ging helemaal mis op lichte boog, dan is er meer druk op de lagen), maar wil pony nog eens met gebroken bitje proberen. Maar voor de zekerheid wel als omstandigheden wat beter zijn dan nu.

Instructeurs met zweep: inderdaad zoeken naar een ander. Vertrouwen is ZO belangrijk. "Slaan" mag best, als hij stout is, maar niet als hij nog niets weet/het niet begrijpt.

Ik heb aan het eind van de middag (vandaar wat donkere foto's) met Amerigo in de bak gewerkt met slee erachter. Hij vond het wel spannend, maar was wel heel braaf en liep echt super <3 . Zoontje vond het echt helemaal geweldig. Morgen weer en dan gaan we Rembrand ook proberen (eerst maar eens longeren in de sneeuw, kijken hoe dat gaat met zijn nieuwe schoenen).

Ik heb de strijd met de sneeuw opgegeven en de bak is dus niet meer sneeuwvrij, kon er niet meer tegenaan werken, en zeker met de vooruitzichten van komende dagen. Dus nu wordt het paadjes naar de bak en naar de wei schoonmaken en daar blijft het bij. Scheelt mij wel vreselijk veel werk, want bestrate erf is ca 1000 m2.

Nou, hier nog 2 foto's met slee.

Afbeelding

Afbeelding

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 21:52

Ziet er gaaf uit tine :), misschien handig om hem dichter op de slee te zetten zodat je minder uit de bocht glijd. Dat had ik namelijk vorig jaar heel erg.

Net wezen lopen naar stal.. oke het is ver maar dat lukt wel.. maar niet overna gedacht dat hier 15 cm sneeuw ligt poeh voelde al mijn spieren in mijn lichaam :P.. Paardjes waren lekker blij aan het spelen en rollen daar doe je het voor he :)

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 21:55

Afbeelding
<3
Afbeelding

Het zijn 4 zwartjes 2 reutjes en 2 teefjes. Ik weet nog niet welke van ons word (kan ze ook onmogelijk
uit elkaar houden)

Hij komt bij een fokker hier 5km vandaan.

Ik men ook gewoon met een dubbelgebroken trens. En robijn met een liverpool met tongboog. Elk paard/pony
is weer anders.

Paarden hebben lekker met zn 3en op de wei gestaan. Wel veel sneeuw maar een zachte ondergrond. Moest
wel even de hoevenkrabber erbij pakken toen ze weer naar stal gingen maar verder niets aan de hand.

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 21:56

Wat een drolletjes!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 22:18

<3 <3 <3 wat een schatjes je zou ze toch zo meenemen !

@Tine, wat een heerlijke foto's!
1000 m2 erf....da's heul veul sneeuw ;)

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 22:24

:wave:

Ik lees op het moment wel mee, heb t druk met werk, paarden en de beesies thuis en dan het hh ook nog.
Weinig tijd/zin om uitgebreid mee te kletsen :o

Ga proberen om het weer bij te houden

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 22:26

die puppies....mis onze labrador best wel(nu 2jaar geleden overleden)
en als ik die foto"s zie zwijmel zwijmel
leuke foto"s op de slee,wat zal de kleine genoten hebben op de slee!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 22:35

happytime schreef:
leuke foto"s op de slee,wat zal de kleine genoten hebben op de slee!

Hij was de hele tijd aan het juichen. Echt geweldig.
Laatst bijgewerkt door tine10 op 17-12-10 22:41, in het totaal 1 keer bewerkt

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 22:40

VanHuisUit schreef:
1000 m2 erf....da's heul veul sneeuw ;)

Daarom kon ik ook echt even geen sneeuw meer zien. Maar nu het sleeen goed gaat, kijk ik er al anders tegenaan :D . Zeker als straks blijkt dat ik Rembrand ook zo door kan blijven trainen. Ik zou morgen weer les krijgen in 20x60 bak, maar dat heb ik maar afgezegd. Ga nu echt niet met een trailer de weg op.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 22:42

Maisie die hond! Echt super schattig <3

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-10 22:43

Tine geweldige foto's. Leuk leuk. Ben benieuwd hoe rembrand het doet. Ik durf het niet met veale.

Maisie wat geweldig. Veel plezier.

Veale loopt op een gewone liverpool stang.

Ik ben om half 7 mijn bed inekropen en ben er nu net uit. Ik ga er zo weer in want moet er morgen om half 7 weer uit

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 00:00

dakplaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 00:50

Leuk Tine!

Maisie, wat lief <3

Gaaf filmpje Patrick!

Interessant, al die bitten! Bedankt voor het delen.
Een liverpool trekt me wel aan eigenlijk. Hoe kies je nou tussen gebogen of recht mondstuk? :o?
Bitten uittesten lijkt me een kostbaar grapje, als je van alles kopen moet. Heb nog ergens een Myler liggen, kan het stomme ding alleen nergens vinden haha.

Welterusten allemaal!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 01:12

Wat heb ik dan een paar saaie paarden in de wei. Hier rennen ze eigenlijk nooit (soms als ik ze wil halen om te werken, maar verder eigenlijk niet), maar zeker met die sneeuw en gladheid vind ik dat ook helemaal niet zo erg ;)

@Wimmus: bit is per paard gewoon erg verschillend. Kan je misschien van iemand lenen om te proberen? Ik heb helaas steeds gekocht. Dacht voor pony dat tongboog fijn zou zijn, heeft tong meer ruimte, maar hij kon die druk op lagen absoluut niet aan. Nu weer een rechte liverpool en dat gaat goed. Maar is dus inderdaad een kostbaar grapje.

:Z

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 07:41

puppies.... <3 <3

naaldje, had je al gepbt, sterkte meis, begrijp dat jullie wel in gesprek zijn etc, zal duimen voor goede afloop
:(:)

ik ben stuiterig, want als het goed is, jaja, komt vandaag mijn nieuwe tuig
wow....had zelf al zowat niet meer verw8, ene tegenslag na de andere waardoor het steeds niet doorging.
toen knoop doorgehakt en ander tuig besteld,
op track en trace staat, nu in distributie, dus als t goed is, word vandaag bezorgd
*stuiterdestuiter*

http://verkopen.marktplaats.nl/photopopup/405486950/1
dit is het <3 <3
hebben alles opgemeten van het tuig en van pown, dus zou moeten passen,
als het toch niet past, mag terug sturen.
tis nieuw, dus ben super gelukkig als het idd past :))