[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Maisie

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 09:28

en royaltjuh heeft mijn tuig overgenomen !

Airbrusch is erg gaaf vind het knap gedaan !!!!

Bah hier regent het nu en het lijkt voorlopig niet op te houden. Nou dan moet ik dus maar verplicht
eerst mijn huis schoonmaken.

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 09:36

@Royaltjuh, mooie uitgebreide paardenuiteenzetting +:)+ en wat een gave diertjes heb jij <3

Ik heb de fotograaf met dank aan Marjola gevonden en ga ook maar een topic maken van de foto's van de districtskampioenschappen :D
Afbeelding

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 09:55

Oh, wat hebben jullie veel gekletst, ik dacht even bij lezen op het werk :o :')

Met 1 hand: ik begin als ik net op de koets zit (in de bak, dan) altijd met 1 hand in stap en doe het tussentijds in draf.
Idd veel oefenen :D

@Royal: welkom terug, wat een prachtige paardjes stuk voor stuk <3 <3 <3 :j

@Biancao: wat leuk om te zien, zo tussentijds, ben benieuwd als hij straks klaar is <3

@Lanouska: autsj :(:)

@Ollie: dat wordt weer een mooi topic <3

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 10:05

Goeiemorgen!
Wat een leuk onthaal, bedankt!
Maisie jaaa ik heb jou tuig overgenomen! Kan niet wachten om em straks te gaan gebruiken :)
Biancao: wat knap!! Echt gaaf, ik weet niet precies hoe het werkt maar airbrush kan ook op andere soorten ondergrond toch?
Lanouska, auw! Arm dier, dan heeft ie flink hard gebeten om zn wang zo dik te krijgen.

Lees van alles over sturen met 1 hand. Het is idd even oefenen. Kreeg er in het begin zo'n pijn van in m'n hand, maar dat kwam gewoon door de krampachtige manier van vasthouden. Veel oefenen, dan komt het gevoel vanzelf. Zal bij mij straks ook wel weer even moeten groeien.

Pff.... volgens mij heb ik wel héél veel gemist. Geen idee hoeveel topics er tussen zitten, maar volgens mij ben ik ergens geeindigd toen VHU net Bente had en de zoon van Tine het nog spannend vond om op Amerigo te zitten... :+
Als jullie tempo nog net zo hoog ligt al 'vroeger' dan hoop ik dat ik het bij kan houden. Maar dat gaan we proberen :D

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 11:08

_Dingetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 11:10

Heb al gereageerd O:)

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 11:17

@Dingetje, ik heb het gezien...

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 12:51

Misschien dat iemand hier tips heeft/het probleem herkent:

Romeo loopt dus sinds kort ook ohz en dit gaat echt heel erg goed, alleen is hij erg fanatiek met het bit bezig...
Hij loopt op een Rambo Micklem Bridle met een bustrensje.
Hiervoor hoofdstel met gecombineerde neusriem dit was hetzelfde verhaal.
Gebit is in orde en onder het mennen doet hij het dus ook niet, onder het zadel opent hij echt zijn mond, kauwt etc.
Het heeft echt met spanning te maken tijdens het bakwerk (ruiter is overigens heel zachtaardig in de hand en laat hem ook genoeg vrijheid, heeft hij ook echt nodig), met buitenrijden is het ook veel minder, het is echt wanneer hij het toch wel moeilijk vindt.
Nu is hij heel ijverig en wilt het allemaal goed doen en heeft hij moeite met ontspannen tijdens het werk, dus ik denk dat hij het fijn vindt om mee bezig te zijn en hij zo wat spanning af kan laten vloeien, maar het zou wel erg fijn zijn als we het wat zouden kunnen minderen, voordat het echt een gewoonte is, die we er niet meer uit krijgen.
Nu is een zo'n gebroken trens, natuurlijk veel dikker en m.n. veel beweeglijker dan bv een Liverpoolstang waarmee we mennen, maar heeft iemand misschien een idee welk bitje we eens zouden kunnen proberen? Liefst dus simpel, niet te dik en niet te duur, zo in de uitprobeerfase :D .

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 12:57

Ik zou eerst proberen hoe hij op liverpool loopt onder het zadel. Als hij het dan ook doet, ligt het meer aan druk op de rug/zadel/ruiter dan aan het bit. En je kan prima rijden met een liverpool.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 12:59

Oh, echt is dat niet te scherp oid?
Zelf denk ik dat het een tik van 'm is, het is mijn geweldige ventje <3 , maar ook een aparte. Hij doet zo z'n best en wilt het graag goed doen.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 13:03

Doe je de teugels door de bril.
Gewoon om uit te proberen hoe hij onder het zadel loopt met liverpool. Als hij dan wel rustig loopt met zijn hoofd, kan je altijd naar een bit uitkijken wat geen hefboom werking heeft.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 13:21

janouk schreef:
Doe je de teugels door de bril.
Gewoon om uit te proberen hoe hij onder het zadel loopt met liverpool. Als hij dan wel rustig loopt met zijn hoofd, kan je altijd naar een bit uitkijken wat geen hefboom werking heeft.

Idd, wilde sowieso door de bril doen en dan kunnen we idd eens kijken of hij het dan nog doet.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 14:25

anders zou je een ongebroken trens kunnen proberen, die ligt ook mooi stil en heeft geen hefboom en kinketting

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 15:07

Nouvel schreef:
anders zou je een ongebroken trens kunnen proberen, die ligt ook mooi stil en heeft geen hefboom en kinketting

Wilde ik ook zeggen, eventueel van rubber of kunststof.

Vanmorgen echt superfijn met Moos gereden! Hij staat nu voor de vierwieler en dat bevalt hem veeeeeel beter. Veel losser in zijn lijf, meer ontspannen. Moet wel eerlijk zijn: we zijn vandaag veelal door het dorp gegaan, over het asfalt, niet veel dressuurmatig van hem gevraagd behalve rond en bestuurbaar blijven. Daarna een stukje door het bos aan de overkant, waar een pittig heuveltje inzit en hij dus écht moest trekken. Hij mist nog wat kracht en wil dan stilstaan, wat hij berg-op natuurlijk niet mag :) .
Daarna staat lesmees op, geeft mij de leidsels, gaat van de koets, dus ik dacht dat hij iets wilde verstellen, maar nee.... ik "moest" op de bokstoel plaatsnemen en het verder zelf maar gaan voelen, dus heb voor het eerst met mijn eigen paard gemend :D ! Echt gaaf... linksaf sturen kost nog wat moeite, maar vergeleken met Ster is alles moeilijk sturen :P , maar erg leuk!

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 15:21

@Gem, heerlijk dat je zelf hebt kunnen mennen met Moos
@Avaluna, lastig! wat Janouk zegt, 1x met de liverpoolstang rijden echter door de bril en kijken hoe hij dan reageert ...

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 15:22

Nouvel schreef:

:j :j , dat wil ik idd proberen als blijkt dat hij het niet doet bij de Liverpool ohz.

Bedankt voor het mee denken, allemaal :*

@Gem: wat gaaf *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* , eindelijk lekker zelf op de bok bij Moos <3

Flink warm, ineens, zo pony's klaar maken voor de les, bak ligt nu in de zon, in de vakantie reden we pas laat, maar ja, morgen is weer school -O-

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 15:45

gem wat super gaaf zeg! *\o/*

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 18:50

Rijden met Liverpool ging super :D _/-\o_ *\o/* .
Nu even kijken dat we een ongebroken bitje vinden in de maat 10,5 en die maat lijkt nog lastig te zijn :D .
Romeo heeft ook z'n eerste sprongetjes ohz gemaakt en zoals verwacht vond hij dat super leuk :D .

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 19:40

Ava...ik heb net een klein poosje geleden alle bitten naar een kennis gedaan voor de manege....zat ook 10,5 bij..in allerlei soorten...zo zie je maar....eerst heeft niemand er wat aan..en dan ineens had je het kunnen gebruiken..
bij ruitersport.com, of eigenaar van die site Reinders ruitersport in hoogeveen hebben ze heel veel kleine maatjes bitten in allerlei soorten en ook niet duur.
nou ja..je vind er vast een.
erg fijn dat hij daar goed op loopt !!

....ik ben hele middag bezig geweest om 1 harness voor 1 hondje op maat te maken....en eindelijk..net klaar....ik had 1 hele grote..dus die maar naar maatje S vermaakt...lang leve mijn industrie naaimachine !! _/-\o_

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 20:10

Gem, wat fijn dat je zelf aan de leidsels van moos hebt gezeten, supergaaf.

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 20:30

Www.ponyweb.eu heeft ook allemaal klein spul.
Fijn dat ie iig goed liep op ongebroken.

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 21:04

Hallo Allemaal willen jullie allemaal alsjeblieft even op mij stemmen ? En dit bericht delen voor je vrienden! Kan de stemmen goed gebruiken. Morgen is de eind. Je moet mij opzoeken ---> Lieselote Steegemns en dan op pijltje naar boven onder mijn verhal deze dus ^^^^^^^^^^^
http://blog.horze.com/cowboy-magic-e750-giveaway

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 21:05

super gem!! :):)

En avaluna probleem opgelost en nu op zoek naar bitje

mooie ponys/paarden royaltjuh!

Ik ben ^) ... Maar mag er niks van zeggen... *zucht*...

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 21:49

@Royaltjuh hi there! Wat is je kleine meisje alweer groot geworden (het welshje) en alweer Z2 met Viva, geweldig! Hier ook veel ontwikkelingen maar dat zul je wel gelezen hebben anders zie profiel :o
@Ollie :~ wat een prachtige foto's
@Avaluna compleet verliefd op Romeo'tje. Rij je ook met sperriempje? Niet om aan te snoeren maar om bit netjes te laten liggen? Of appelbitje scoren (gebroken of recht??). Heb hier niets in 10.5 helaas.
@Biancocoo jij bent lekker bezig, vind die veertjes / Indiana erg mooi :j
@Sandrina in de bramenjam :9
@Aks beetje ^) :(:)
@Lanouska wat leuk dat je zo geniet van het rijden :) en sneu van mond van poown :(:)
@Gem wat heerlijk dat je achter je eigen paard heb gezeten, super :#

Hier vandaag allemaal besprekingen en gedoetjes, wel mooie resultaten maar tjeetje zeg wat was ik moe %) nu beetje aan het bijkomen met heerlijk wijntje en lekkere hapjes :Y)
Morgen zie ik Ollebol eindelijk weer en... ga ik mijn nieuwe wagen ophalen *\%/*

PS over Bente gesproken, het lijkt erop of ze nu eindelijk op haar plek is, heb leuk mailtje gekregen over hoe het nu met haar is :)

_Dingetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 06:56

Goedemorgen Allemaal :)

@ Avaluna, geweldig de Romeo goed loopt op de liverpool, nu op 10,5 jacht.
@ Gem, *\%/* Die knappe Moos, dat moet een heerlijk gevoel zijn geweest om voor het eerst met je eigen paard te mogen rijden <3
@ VHU, vandaag de nieuwe wagen ophalen *\%/* en Bente haar plekje gevonden, dat is ook fijn nieuws om te horen.

Ik heb gisteren met de Fries gereden, ze was al begonnen voordat ik er nog maar op zat ^) Ging opstijgen maar, doordat ze erg rond is doe ik dat met een opstapje (grote soeppan) Normaal gesproken gaat dat goed......nu voet in de beugel en mevrouw was er al vandoor -:(- Tot overmaat van ramp begon het zadel ook nog te schuiven.......blinde paniek, maar gelukkig kon er vanaf spingen en haar weer tot de orde van de dag kunnen roepen :o Jammer genoeg hadden we toen gelijk ruzie en duurde het een half uur voordat ik haar enigzins weer fatsoenlijk door de bak heen kon rijden.......laatste kwartiertje heerlijk gereden.
Vandaag is de Pown weer aan de beurt voor dubbele longe training ~~}>