[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Smickey2011

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 17:41

:j :j :j

denk je dan aan een combi??? bv een mooie puzzelrit en aansluitend een trec- / vaardigheidsterrein??? Oja, en een onderlinge dressuurwedstrijd aangespannen :))

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 17:42

owje....dressuur aangespannen....
daar zal ik eens over piekeren...

dan heb ik zoiezo hulp nodig bij het deelnemers binnenslepen...

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 19:48

PrinsjeH aan de lessen (tussen theorie en praktijk zit inderdaad soms een wereld van verschil :+ ), Bicci doet inspiratie op en Frensie heeft leerzame endurance gehad. Ik vond klasse 2 ook echt andere koek dan een klasse 1... dat moeten ze echt leren, het starten, wachten bij een vetgate, binnenkomende en vertrekkende paarden, de rust nemen als je wilt dat ze de rust nemen, ook in je rit, blijven eten en drinken (lust ze ook geen slobber bijv met appelmoes?? of is ze zo gestressed dat ze gewoon niets wil?)... vind het trouwens wel bijzonder dat ze een paard dat ook al is het licht maar toch onregelmatig loopt een B geven, dus dat je door zou mogen gaan... gelukkig ben je iemand die zelf goed oplet en dan stopt +:)+ , wel fijn dat je nu de kilometers kunt bijtellen natuurlijk :j hoop dat ze snel weer de oude is :(:) en dan gewoon weer proberen :j

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 19:57

VHU ik zei nog tegen mijn man dat het wat mij betreft wel een C had mogen zijn.
Ze wilde nu echt niks eten, zelfs appel en wortel liet ze liggen. Volgende keer (volgend seizoen) ben ik hopelijk zelf ook rustiger, nu had ik echt veel spanning omdat we de vorige keer in het prikkeldraad gehangen hadden, blijkbaar zat dat nog flink tussen mijn oren.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 20:02

Ach ja dat was ook zo :(:) , kan het me goed voorstellen hoor dat je het spannend vond zeker met die vorige rit in je hoofd! Dan toch keurig afgerond nu en volgend jaar mooi weer verder :j
Ik had het zelfs wel eens dat ik blij was dat het wedstrijdseizoen er weer op zat, al die stress :o :=

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 20:12

Prinsje: ik zie het verruimen ook aan het zakken van de achterhand, en het opgericht blijven van de hals. Als ik middendraf vraag en Ster gaat zakken met haar hoofd, weet ik dat ze niet verruimd maar versneld. Ik voel het ook, want dan krijg ik meer teugeldruk.

Ik ga straks verder bijlezen, ben de hele dag op de ouderdag van de scouting geweest en nogal rozig nu.
Zag dat mijn lesmees er op het NK idd vreselijk hard aan getrokken heeft in de marathon, want hij heeft zijn 5e plaats in de tussenstand gisteren, vandaag weten goed te maken tot een 2e plaats na de marathon *\o/* !! Op 3 honderdsten van nummer 1 :D . Volgens zijn vader hadden de paarden van de winnaar maar één keer hoeven hoesten om verslagen te zijn :') _/-\o_ .
Ach ja... heeft-ie toch nog wat om van te blijven dromen O:) .

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 20:17

ik vind het knap frensie, na je vorige ervaring, dat je vandaag al weer gereden hebt, super !
petje af.

verruimen...tja, het ene paard heeft er ook aanleg voor, de ander heeft er meer moeite mee, maar les prinsjeh...dat kan nooit kwaad natuurlijk.

Bicci zit vol met plannen.....knap hoor als je dat soort dingen realiseerd, geeft een boel stress en spanning.... _/-\o_

Gem, knap van je lesmees, super ! :j _/-\o_

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 20:22

ow, geen stress hoor en verder gezonde spanning :))

heb voor mijn plannen wel hindernis jury nog :))
dus wie tegen die tijd wil helpen een dagje,
heel graag...

biancaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 20:47

biancaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 21:03

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 22:35

Frensie ik vind je een supermens! :) Klinkt als een goede beslissing, maar die moet je op dat moment in de wedstrijd maar kunnen maken. Heel eerlijk naar Gwin! Hopelijk is ze gauw weer goed!! :)

en een trec-uitleg :))

Ik ben net pas thuis :)) Vanmiddag naar stal geweest en met Crazymel rondje mastbos gemaakt :) Hele uitdaging voor mij, aantal spannende punten en naja, paardlief had ook 3 weken door de wei gehobbeld :+
Máár! Ik ben onder 3 viaducten door gereden (2x heen en terug :P ) heb op het bruggetje over de mark (sulky-breedte) tussen 2 fietsers in gereden zonder in m'n vegetatieve stand te schieten :+ Paar pasjes in galop gedaan, en op het laatste bospad een wedstrijdje gehouden met een draver _O-
Maar, kleine mormeltje haalt de 18 km/h in draf met een lamme op z'n rug :+

En nu is mijn pizza klaar!! :):) (zelfgemaakt :9 )

Crazymel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 22:52

fensie super dat je naar je paard luistert!!!

+:)+ voor aks trots op jullie!!! was een heerlijk ritje!!

daarna nog leuk gedaan "wat doet je paard voor een snoepje in de buurt van boomstammen" :+

Afbeelding

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 23:00

aks komt morgen haar bed niet mer uit van spierpijn
crazymel koopt paarden om met snoepjes.......
vanavond een heel gemeet in mijn trailer of de marathonwagen die bij de pony hoord erin past????
mijn voorstang kan er niet af,morgen maar passen voordat de pony erin gaat en anders boden ze lief aan om de wagen te brengen als het niet past +:)+

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-12 23:07

Ik ben ook weer terug uit een iets minder succesvol weekend maasdijk.

Heb niet bijgelezen ben echt kapot.

Dressuur liep bij ons wel aardig. Tempo was een beetje hoog maar dat was ook alles. De jury was het er niet mee eens 69 strafpunten dus. Wij hebben nog nooit zo slechte punten gehad. Vaardigheid was helemaal bal. Voorpaarden wouden niet door de start Harry gaf een brul en hoppa dat was de vaardigheid in galop 20 seconden binnen de tijd maat wel 5 ballen.

Vandaag wad helemaal niet onze dag op 3 van de 6 hindernissen de bouwploeg laten aanrukken zegt volgens mij genoeg

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 07:22

owje lanouska, dan zat het inderdaad niet erg mee,
snel vergeten en op naar nieuwe kansen.

aks, heb je spierpijn? moet haast wel.. :=

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 08:12

goedemorgen allemaal,
Bicci ook lekker vroeg op !
aks..spierpijn ?? maar wel een heel fijne rit gehad.
Lanouska...dat is een wedstrijd om te vergeten...
leuke foto aks.

vanmorgen om 6.15 met leidhondje begonnen met de commando training, harnass aan, en wandelen maar, het was koud genoeg 11,9 graden, en om de commando's te leren de ronde om het land gelopen, ze deed het prima.
nu de puberende reu nog leren dat hij zich moet gedragen, maar....heb maar even om tip's gevraagd, want ik weet niet meer wat te doen :o? , t'is een lastig dier zo met andere reuen... -:(-

verder geen nieuws... /3 fijne zondag allemaal...

cyclo86

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 08:35

zijn ballen er af helpen wel eens :j niet altijd maar kan wellicht beetje helpen, verder vrees ik dat er niks anders op zit dan dat je die andere reu laat uitmaken wie de baas is want zelf mee bemoeien gaat toch niet helpen is de ervaring, altijd lastig 2 reuen en 1 teef is natuurlijk ook niet de meest natuurlijke situatie. Hoop dat je er iets op vind :(:)

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 08:40

ze vechten niet om de teef, als dat zo was zou castreren helpen -O- .
de jonge reu woont vanaf pup bij ons, sinds 4 maanden de oudere reu, die is eigenlijk dus indringer en daar kan de jonge reu zich moeilijk bij neer leggen.
de oudere reu is wel hoger in rang en de jonge reu eigent zich spullen toe, een plek om te liggen, of een grasspriet..en als de oudere reu maar kijkt, dan gaat de jonge reu er vol op, zonder pardon.
als ik ze beide door laat vechten...om het uit te maken...gaan ze door tot de dood, zeker weten.
tussenkomen is soms noodzaak.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 09:26

stoute kleine reu!
lanouska: echt een baaldag bij jullie,maar snel vergeten :j
janouk, dennis(zat ollie er ook bij) heel veel succes vandaag *\o/* *\o/* *\o/*
ik ga de pony ophalen,eerst even een wei verbouwen,want denk dat sun anders niet zo aardig is als er een dame bij haar 'mannen' komt! _-:(

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 09:57

niet bijgelezen verder,
super snel aan t klaar maken om richting den bosch te gaan,

Sofie van BI is geboren!!

doei!!

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 09:58

Gefeliciteerd BI!! :):)

En ja, ik heb spierpijn, en flink ook :P

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 10:09

Jaaaaa en meisje, een topic-meisje. Nu hebben we een jongen (Daan) en een meisje (Sofie) *\o/*
Gefeliciteerd Biancailona met deze nieuwe wereldburger, hoop dat alles voorspoedig is gegaan.

@Biancocoo je zult in je netwerk vast allerlei mensen weten met verstand van husky's en hoe dat aan te pakken maar mocht je nog een 'second opinion' willen, deze mensen van http://www.luisselshof.nl, Jan en Marij Bergman hebben jaren husky's gefokt en er ook meer geraced. Die man is gewoon een husky :+ onze Mies komt er vandaan (en onze honden gaan daar dus altijd nog in pension). Husky's zijn aparte honden....hoe die vechten is niet te vergelijken met andere honden, het is echt puur kill & attack, totaal andere dimensie dan de 'normale' huishond.

@Lanouska snel naar huis en weer verder :7
Hier in afwachting van bezoek :7 huis netjes, wij netjes, honden uitgelaten, koffie & gebak klaar ... en maar hopen dat het snel weer middag is, ik ben geen verjaardags-koffie-type :o

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 10:46

BI gefeliciteerd met Sofie!!!! Wat een mooie naam! *\%/* :))

Ik ben beetje bezorgd... Gwin heeft een dikke pees. Niet super dik, maar wel wat verdikt, linksvoor. |(

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 10:48

Ai bah Frensie... heb je de gelegenheid om haar te laten scannen deze week? Scheelt stuk zorgen...

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 10:50

Ga morgen goede vriend bellen die is paardenarts in Wapenveld.