[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 13:57

Nou wordt geen Breda vandaag in ieder geval, heb een uur heen en een uur terug gegleden naar poowns, een stuk waar ik normaal zo'n 15 minuten heen en 15 minuten terug over doe. Heb auto maar niet het dijkje afgereden naar de parkeerplaats want was bang dat ik anders niet meer boven zou komen. Er lag echt een enorme hoeveelheid sneeuw :oo

Heerlijk dat alles nu zonder ijzers staat. Toen ze me aan zagen komen gingen ze met z'n drietjes enorm rennen door de paddock, heerlijk om te zien. Stallen even extra goed gedaan en maar een heel pak hooi neergelegd, hebben ze eigenlijk voor twee a drie dagen genoeg aan maar als het morgen weer zo slecht is hoef ik me geen zorgen te maken als ik eventueel niet heen kan.
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 17-12-10 13:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 13:57

Maisie @ TIEN CENTIMETER?!!?!

grrrrrrrrr het komt hier echt met BAKKEN uit de lucht vallen, ik snel op marktplaats rondspeuren voor een goedkoop slee'tje, nou die zijn echt niet meer te verkrijgen!! Iedereen is aan het bieden... Heb er laatst eentje in een blad gezien, een houten voor 30 euro, en op sleetjes.nl voor 35 dus ik ga maar voor zoiets dan... Echt niet te doen! Heel jammer!

Gister rondje gemend, net toen we weggingen begon het te sneeuwen maar we waren al aan het rijden dus hebben maar doorgezet. Paard stond zonder ijzers en we hebben klinkers zoveel mogelijk vermeden dus het was te doen! Was erg mooi gezicht, paard hing vol met lichten en dat dan savonds in het sneeuw te zien is echt mooi!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 14:04

Ik heb gisteren (wel een heel grote) een houten slee met ruggensteun gekocht voor ik geloof 45 euro. Maar ja, wilde wel een grote hebben, want anders ben je helemaal nergens. Stel dat het goed gaat (heb het nog nooit gedaan) en ik wil bijv samen met zoontje op de slee, dan moet er wel plek zijn voor 2. En die rugleuning leek me wel veilig. Als pony/paard ineens naar voren schiet, dan lig je er niet gelijk af :D

Maar goed, eerst even slapen, dan zien dat we een zweng krijgen en dan paarden zien te vangen (ze vinden het geloof ik wel leuk buiten)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 14:10

Moet me vreselijk inhouden om niet naar Breda te gaan maar het is niet verstandig, niet verstandig, niet verstandig {x)
Heb even gebeld, alles is goed, ze staat buiten, rustig voor zich uit te staren, beetje friemelen aan andere paard ...

dakplaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 14:17

Oh dat lijkt me balen VHU, niet naar je nieuwe paard toe kunnen..

Ik vond net een prachtige slee op zolder.. handgemaakt door m'n opa. Met voorop een groot zitgedeelte en dan achteraan een sta-plaats voor de schaatser (of de menner..)
Helaas, moeders zegt nee :x

Gelukkig nog genoeg simpele sleetjes die ik wel misbruiken mag :+

tallechie

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-10 15:36

Ik ben inderdaad naar het werk gegaan, gladheid was alleen in het dorp zelf. Wat ben ik blij met mijn winterbanden. Ik houd het weer nu ook in de gaten. Maar volgens mij hebben wij in het noorden nog geluk.

Ga snel mijn werk afmaken.

Maisie mag ik vragen waar jullie de pup weghalen? Ik weet toevallig ook een nest en die mogen nu ook weg.
Labradors zijn gewelgdig. Als dribbel er niet meer is komt er een labrador

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 16:05

hier ligt nu ook 10 a 15 cm, fietsen lukt niet meer, rijden erg eng.. dus ga lopend naar de paarden... wel ver maar ze komen nu ook niet buiten vanwege de sneeuw, dus moet ze zelf buitenzetten!

Zulke lachwekkende dingen in de stad gebeurdt door die sneeuw geniaal.
- Auto die bij de gracht omhoog wil komen om een kruising over te gaan, daar moet hij omhoog, maar dat ging niet dus tig man zit te duwen en trekken en je ziet ze allemaal naar achteren glijden hihi .. ik ging helemaal stuk.

- Metro die wilt stoppen voor een halte maar glijd door en zegt vrolijk.. sorry mensen ook wij hebben last van het gladde weer, we glijden even door naar de volgende ronde! Dat begrijpen jullie natuurlijk wel he?.. de mensen die eruit moesten mijn excuus andere halte ook goed :P?

- Tram waarin ik zat moest plotseling remmen en je zag alle mensen als een domino omvallen op elkaar hihi.. Ik zat gelukkig *D

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 16:31

VHU, ik vind Rizanta een mooie naam hoor! erg chique

wauw! die zomer foto's van rizanta! wat een paard zeg! geweldig!

naaltje... jeetje het ging toch niet goed?
woon je nu weer lekker bij je ouders? kom maar even lekker tot rust.
hopenlijk helpt dat ook een beetje tegen je hoofdpijn etc.
maar heeft ie het uitgemaakt via de mail? wat een *piep* zeg!

Wat een weertje he? hier is ook een flink pak sneeuw gevallen.
bij ons op stal staat ook een schuur met varkens.. en de vrachtwagen van agifirm die vandaag de voersilo's kwam vullen die kwam toen hij weg wilde rijden de dijk niet eens meer op.
de staleigenaar had wel gestrooit, maar het bleef steeds zo hard sneeuwen dus daar kon hij niet tegen op strooien en vegen.
toen heeft de buurman (koeienboer) de vrachtwagen de dijk opgetrokken met zo'n grote tractor.

Rafiki was nog een beetje nat van de sneeuw en de regen van gisteren.
maar hij leek het gelukkig niet koud te hebben.
ik heb de pony's toch maar eventjes in de wei gezet.
Bij elk groepje (Ivy+shet van stalgenootje & Rafiki+wobbe) een flinke berg kuil neergegooit.
Wobbe en rafiki maakte daar dankbaar gebruik van (al was het zo weer onder gesneewt )
Maar Ivy en dat andere merrietje ging gewoon staan sneeuwschuiven met hun neuzen om gras te zoeken.
ze hebben zich in ieder geval eventjes vermaakt buiten.

Op de terugweg hebben we er ook een uur over gedaan om thuis te komen.
gosh wat zijn de wegen slecht!
normaal doen we er 20minuten over...

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-10 16:35

Ik ga een poging doen om naar huis te komen. Ik denk niet dat ik veel online ben van het weekend.
Vanavond de hond naar mijn ouders brengen, zaterdagochtend schrijven bij een dressuurwedstrijd, zaterdagmiddag winkelen voor cadeau voor vriendlief en zondag verjaardag van opa.

Lekker druk dus.

Allemaal voorzichtig aan en veel plezier

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 16:35

Wat een sneeuw hier!!

Begon pas rond 12 uur te sneeuwen dus daarvoor had ik nog snel even gemend met Jelle, flink eind gewandeld met Kay en ik ga zometeen nog ff lopen of sleeen met Mick.

Wegen zijn hier idd ook erg slecht.. autos kruipen echt voorbij

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 16:46

hihi ja hier ook, leuk tallechie, wel druk idd.

Ik ga me omkleden en lopen naar stal. Misschien even sleeen met de paardjes.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 17:04

hey allemaal, lief zijn jullie hoor! :)
@VHU; he, jammer dat ik nou ff ook in de knoop zit, anders had ik wel even willen gaan kijken bij d'r :(:)

Ik ben in Breda op dit moment, het is niet over, we hebben wel heel veel om aan te werken. Maar we houden gewoon heel veel van elkaar. Ik logeer vanavond wel bij m'n ouders :)

Ventje ligt op bed.. Ik ga even een chocoletter wegwerken..

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 17:24

O die Naaltje toch ...
Citaat:
@VHU; he, jammer dat ik nou ff ook in de knoop zit, anders had ik wel even willen gaan kijken bij d'r

het bewijs...je bent echt te goed voor deze wereld ;) als je maar op jezelf let en aan jezelf denkt. Het mag niet zo zijn als in deze smiley dat jij steeds op je hoofd getimmerd wordt en ondanks alles nog vrolijk probeert te kijken {x) :(:)

Ben hier ook complete reep aan het wegwerken, heerlijk. Lekkere koffie verkeerd erbij. Hele huis gepoetst. Kon niet naar 't peerd en met pony's niet mennen, niets, dus heb me helemaal suf gewerkt om energie kwijt te kunnen...en dat is gelukt }:0

Fijn weekend Tallechie! (en iedereen natuurlijk maar denk dat de meesten wel zo af en toe op bokt zitten :+ )

Iedereen trouwens bedankt voor de reacties op Rizanta 8-) Ze heeft best een poos te koop gestaan, het is wel mijn geluk dat ze er nog was :o :D

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 17:36

Maisie; Wat ontzettend leuk, zo’n pup! Plaats je snel foto’s?

VHU; Lekker glijdend naar de paardjes geweest. Mooi dat het zo goed bevalt zonder ijzers. Hier staan ze ook een poosje zonder. Hebben alleen nog geen tijd gehad om te sleeën helaas.
Er ligt hier ook nog vrijwel geen sneeuw, maar dat zal wellicht vanavond wel deze kant opkomen.

Millanka; Jammer dat je geen sleetje kan vinden. Misschien dat je van iemand anders kunt lenen? Je ritje door de sneeuw klikt erg fijn!

Tine; Jij wel geluk met een slee, super! Ook nog een tweepersoons, hihi. Wacht de foto’s rustig af.

Wimmus; Dat is nou zonde, maar wel begrijpelijk van je moeder. Heb je mijn PB'tje gehad?

L_R: Haha, klinkt wel heel grappig! Geen beeldmateriaal bij he? :))

IT: Goed dat je pony’s nog even buiten zijn geweest. Met dit weer is het toch een luxe, haha.

Tallechie: Veel plezier dit weekend! Pas je goed op jezelf?

Naaltje, meid.. Denk om jezelf hé. Snap dat je van elkaar houdt, maar misschien goed om maar even rustig aan te doen? :(:)

Hier een druk dagje op stage. Alles opgeruimd en verder nog dingen geregeld.
Valt me nu pas op hoevaak radiostations dezelfde nummers draaien, zeg.
Heb sommige vandaag al vier keer gehoord. Vanavond naar vriendje en verder dit weekend wedstrijd.

Is erg leuk, want er is zaterdagavond een showavond in de manege en de finale wordt binnen de showavond gereden. Dus lekker wat publiek. Nu hopen dat alles goed gaat! Lijkt me gaaf om in de finale te rijden.

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 18:02

Hier ligt ook echt 15 centimeter sneeuw. net naar de intertoys gerend, gelukkig hadden ze daar nog genoeg sleeën!!! Dus ik heb een inklapbare houten gekocht, hopelijk word het wat!

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 18:22

Haha! Leuk hoor! :))

Hier begint het nu ook hard te sneeuwen, dus ik ga maar lopen vanaf stage.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 18:23

Millanka schreef:
Hier ligt ook echt 15 centimeter sneeuw. net naar de intertoys gerend, gelukkig hadden ze daar nog genoeg sleeën!!! Dus ik heb een inklapbare houten gekocht, hopelijk word het wat!

met die opklapbare moet je wel goed opletten hoor.
iemand hier verderop heeft die en toen ze haar kindje op de slee zetten was het iedere keer als ze over een klein hobbeltje ging of door een gat: Klap! slee klapte zo weer dubbel...

dakplaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 18:29

PB'tje gehad, ga vanavond even aan de slag :j
Wanneer wil je alles hebben?

Tsjonge, ik kan gewoon nú al op zoek naar een nieuwe instructeur. Hij kwam vandaag langs, vond dat Wien wel even voor de sleep kon en dat ik niet moest miepen over oogkleppen of bit, als Wien het er niet mee eens was moest de zweep er maar over. Daaaag meneer _-:(
En dat terwijl juist hij hier in de buurt bekend staat als vriendelijk..

Nouja, gelukkig op míjn manier wel leuk bezig geweest en lekker met betuigde Wien aan het fietsen geweest. Ken gelukkig nog wel een paar die me vast wel willen helpen, dus 't zal wel goedkomen.
Afbeelding
Afbeelding

Is er iemand die het leuk vindt als ik een soort beleer-dagboekje bijhoud?

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-10 18:33

Waar woon je dan Wimmus?

Ben er nog eventjes. Planning is weer anders ivm weersomstandigheden

dakplaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 18:45

Aan de Frieslandkant van de Afsluitdijk :+

Blijkbaar is het nogal lastig om iemand te vinden die mijn (Parelli)manier niet veroordeelt. Werd vandaag iig ontzettend eigenwijs bevonden. Maargoed, een paard wat voor de 2de keer in het tuig staat, en totaal geen bit of oogkleppen gewend is, gooi je niet zomaar voor de sleep, om vervolgens de (gladde) weg op te willen. Dan ben ik liever eigenwijs..
Ach, nieuwe hulp is al gevonden, dus op naar de volgende :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 19:19

Hoi Wimmus,!
Ik vindt wel leuk om te lezen hoe het beleren gaat, is altijd erg leerzaam.

VHU, nog gefeliciteerd met Rizanta !
Naaltje, heel veel sterkte :(:) Vervelend dat zo moet loopt

Sneeuw, ik vindt helemaal prachtig :)
Want Tobbe loopt nu zo lekker over de wegen dankzij de zachter sneeuw :D Gisteren avond ritje gemaakt in donker en op de terug weg ging Tobbe hard !!!! := Was zo gaaf. Had eigenlijk van morgen eerder op moeten staan zodat ik vanochtend ook nog rondje had kunnen rijden.
Vanochtend trein terug A'dam gepakt, heb maar 15min langer overgedaan :+
Zondag ochtend ga weer terug naar Tobbe (Drenthe). Hopelijk ligt er dan nog sneeuw.
En goh voor alle vervoers problemen, al over na gedacht dat paard prima vervoersmiddel is voor in dit soort dagen ;)

Goede nieuws is,
Dat is dat ik mijn rijbewijs gehaald heb :D Poeh tot tegenstelling vorige keer had nu wel behoorlijk last van mijn zenuwen maar toch geslaagd.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 19:34

gefeliciteerd Joram! :)

@VHU; ik denk om mezelf :j en om ''ons'' :) Overigens, ik meen het, vanuit stage als ik dan de kortste weg naar huis pak, kom ik door zundert/rijsbergen, dus als je als we keer gemeet hebben zoiets hebt van ''oei ik kan ff niet wil je even kijken'' dan moet je dat zeggen! :)

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 19:36

gefeliciteerd koran ik wist datje het kon

poeltje heb helaas geen filmpjes maar wel hele mooie foto's van het besneeuwde amsterdam

zit nu in de sneeuw met mijn paarden en hin vriendje in de bak ze zijn erg fris en stoeien wat af erg leuk gezicht

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 19:43

@Joram gefeliciteerd is zo makkelijk als je dat papiertje hebt!
@Naaltje nou maar snel meeten dan :+
Citaat:
dat ik niet moest miepen over oogkleppen of bit, als Wien het er niet mee eens was moest de zweep er maar over.

Wel een hele rare reactie zeg. De zweep erover, naja. Als iets belangrijk is, helemaal bij mennen vind ik want je hebt al zo weinig hulpen, is het vertrouwen. De zweep erover als een paard iets niet begrijpt is nu juist de manier om dat vertrouwen totaal niet op te bouwen. Je foto's zien er leuk uit! En 'we' vinden het hier altijd leuk om te horen hoe het gaat, dus hou je vooral niet in (hoeven wij het ook niet te doen :+ ).

Nou slee staat hier klaar voor morgen, heb weidepaal afgezaagd moet als zweng dienst gaan doen...nu nog een enthousiast kind (tot nu toe, en hij is al 8, is sleeen niet z'n favoriete bezigheid geweest in de winter :o maar hij zei nu spontaan dat hij mee wilde, ben benieuwd...) en als het goed is gaan we morgen dus sleeen {:)

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 19:44

leuk VHU!! :oo

en meeten, sja.. ik kan alleen savonds := waardeloos he :o